UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Magnus & Martinuksen viime vuoden esitys Unforgettable oli malliesimerkki ruotsalaisten kyvystä tehdä ei pelkästään tarttuvia poppikipaleita, mutta myös loppuun asti hiottuja shownumeroita, jotka säilyvät samanlaisina Mellon aluekilpailuista aina euroviisufinaaliin saakka.
Jotkut haukkuu tätä laskelmoinniksi ja ylisliipatuksi tuotannoksi, mutta hei, sillä metodilla pärjätään ja usein myös voitetaan.
Aika huono tuo tänään julkaistu biisi. Kuin halpisversio Ruotsin viime vuoden biisistä. Ei vaan kovasta yrityksestä huolimatta jää mieleen. Tuossa genressä on kova kilpailu euroviisuissa. Ei ainakaan tämä jatkoon.
Mikse Ilta ole mukana? Ylivoimainen laulaja ja esiintyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reaktiovideoitten määrästä päätellen euroviisuja onkin odoteltu hartaasti. Vaikea sanoa, korvaako reagoijien määrä laadun, mutta paljon noita tyyppejä on taas liikkeellä.
Paitsi että Euroviisut kiinnostavat, niin niiden sisällä UMK kiinnostaa tosi paljon. Se nostetaan yhä enemmän ykköskarsintojen joukkoon formaattina ja laadultaan.
Nosto tapahtui vuonna Käärijä. Viime vuonna samaa hypetystä ei enää näkynyt. Umk kiinnostaa myös siksi, että ollaan ajoissa liikkeellä eli melkein ekoina. Umk-finaalin etuja on myös sen lyhyys, verrattuna esimerkiksi Sanremoon tai moneen itä-Euroopan maahan.
Käärijä räjäytti kiinnostuksen, mutta nosto tapahtui jo v. 20, kun UMK-formaatti uudistui ja Erikasta tuli ilmiö kv. viisufandomissa. Viime vuonna oli kyllä paljon kiinnostusta UMK:hon, mutta se ei kantanut Euroviisuihin, koska W95man ei ollut suosittu viisutubettajien keskuudessa. Sara oli heidän ykkönen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi että on viisujen aikaan viimeisillään raskaana tai vastasyntyneen äiti..?
Vierailija kirjoitti:
V. 21 oli. Voisi yrittää uudelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riveriltä ei löydy netistä yhtään live-esitystä, kaikkea muuta tarjontaa on tosi paljon. Onko hän keikkaileva laulaja vai pelkästään somessa viihtyvä?
Hän on biisin tekijä. Vasta aloittaa esiintymisen itse. Suoraan syvään päätyyn sitten...
Baby Lasagnalta tuo onnistui!
Ei se kyllä kovin hyvältä kuulostanut.... Ja tämä laulu pitää todella osata laulaa. Jotenkin se epävireisyys annetaan anteeksi helpommin miehille kut BL ja Käärijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reaktiovideoitten määrästä päätellen euroviisuja onkin odoteltu hartaasti. Vaikea sanoa, korvaako reagoijien määrä laadun, mutta paljon noita tyyppejä on taas liikkeellä.
Paitsi että Euroviisut kiinnostavat, niin niiden sisällä UMK kiinnostaa tosi paljon. Se nostetaan yhä enemmän ykköskarsintojen joukkoon formaattina ja laadultaan.
Nosto tapahtui vuonna Käärijä. Viime vuonna samaa hypetystä ei enää näkynyt. Umk kiinnostaa myös siksi, että ollaan ajoissa liikkeellä eli melkein ekoina. Umk-finaalin etuja on myös sen lyhyys, verrattuna esimerkiksi Sanremoon tai moneen itä-Euroopan maahan.
Oletko seurannut miten mm. tunnetuimmat Euroviisu-youtubettajat puhuu UMK:sta? Kyllä siellä edelleen puhutaan sen olevan tasoltaan kärkikastia. Yleisesti, ei minkään yhden Käärijän takia. Monet myös voivottelevat sitä että UMK on samaan aikaan Ukrainan karsinnan kanssa (joka on todella suosittu), että vaikea valita kumpaa katsoo livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että he vihjailivat, koska ovat esiintymässä itse ohjelmassa Nokia-areenalla... ?
Tätähän voi vielä toivoa, mutta tuskin sieltä niin laadukasta väliaikanumeroa voi toivoa. Siellä on totuttuun tapaan homostelua ja joku viime vuosien viisufanisuosikki Euroviisuista. Erika ei ole tänä vuonna kun kilpailee taas, ensi vuonna sitten taas niinkuin aina.
No älä hyvä mies katso. Ei se muuta vaadi. Kai tyhmäkin sen verran osaa. Teidän persujen suusta on kuultu jo iät ja ajat miten ette koskaan katso euroviisuja tai umk:ia kun eivät ole mieleisenne rasistien kokoontumisajot ja silti aina katsotte jutuista päätellen.
Jännittää nähdä Neean live. Hänelle varmaan tulee tanssijoita noihin tanssikohtiin. Ja valoshowta myös. Ei varmaan hirveästi mitään lavasteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä esiintyjäkaarti on harvinaisen heikkotasoista YLE jatkaa tutulla DEI-linjallaan valitsemalla "sopivia" esiintyjiä
Kansa äänestää lopulta Erikan koska on "tuttu ja turvallinen" valinta.:D
Minä taas luulen, että kansa äänestää OML:n, koska ajatus "hevillä ja huvilla ei hävitä" on yhtä tiukassa kuin täi tervassa. Toivoisin, että ajattelumaailmaa alettaisiin edes pikkuhiljaa laajentaa.
Minulla ainakaan ei ole mitään tällaisia ajatuksia, mutta usein vain ihan rehellisesti tykkään eniten näihin kategorioihin putoavista biiseistä. Viime vuonna jopa ihan oikeasti tykkäsin No rulesista eniten biisinä. Ja minä kyllä äänestän sitä josta oikeasti pidän eniten.
Neea Riverin biisi oli tylsä kuin mikä.
Vierailija kirjoitti:
Magnus & Martinuksen viime vuoden esitys Unforgettable oli malliesimerkki ruotsalaisten kyvystä tehdä ei pelkästään tarttuvia poppikipaleita, mutta myös loppuun asti hiottuja shownumeroita, jotka säilyvät samanlaisina Mellon aluekilpailuista aina euroviisufinaaliin saakka.
Jotkut haukkuu tätä laskelmoinniksi ja ylisliipatuksi tuotannoksi, mutta hei, sillä metodilla pärjätään ja usein myös voitetaan.
Hyvin tuotetut pop-biisit ovat myös Ruotsille hyvin ominainen genre. He ovat olleet hyviä siinä jo tosi pitkään ja menestyneet maailmanlaajuisestikin. Ihan omilla vahvuuksillaan he operoivat viisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riveriltä ei löydy netistä yhtään live-esitystä, kaikkea muuta tarjontaa on tosi paljon. Onko hän keikkaileva laulaja vai pelkästään somessa viihtyvä?
Hän on biisin tekijä. Vasta aloittaa esiintymisen itse. Suoraan syvään päätyyn sitten...
Ei se kyllä kovin hyvältä kuulostanut.... Ja tämä laulu pitää todella osata laulaa. Jotenkin se epävireisyys annetaan anteeksi helpommin miehille kut BL ja Käärijä
BL kävi laulutunneilla ja paransi lauluaan roimasti. Itse finaaliesitys oli loistava ja sekä näytti että kuulosti hyvältä. Eikös se voittanut yleisöäänestyksenkin?
Vierailija kirjoitti:
Neea Riverin biisi oli tylsä kuin mikä.
Ei minusta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä esiintyjäkaarti on harvinaisen heikkotasoista YLE jatkaa tutulla DEI-linjallaan valitsemalla "sopivia" esiintyjiä
Minä taas luulen, että kansa äänestää OML:n, koska ajatus "hevillä ja huvilla ei hävitä" on yhtä tiukassa kuin täi tervassa. Toivoisin, että ajattelumaailmaa alettaisiin edes pikkuhiljaa laajentaa.
Minulla ainakaan ei ole mitään tällaisia ajatuksia, mutta usein vain ihan rehellisesti tykkään eniten näihin kategorioihin putoavista biiseistä. Viime vuonna jopa ihan oikeasti tykkäsin No rulesista eniten biisinä. Ja minä kyllä äänestän sitä josta oikeasti pidän eniten.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BL kävi laulutunneilla ja paransi lauluaan roimasti. Itse finaaliesitys oli loistava ja sekä näytti että kuulosti hyvältä. Eikös se voittanut yleisöäänestyksenkin?
Oli yleisöpisteykkönen ja sai yllättävän paljon myös raatipisteitä, yli 200 p.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä poppiporukassa metalli todennäköisesti erottuu edukseen. Itsehän olen heikkona metallimusiikkiin jota voi tanssia, joten todennäköisesti tulen tykkäämään tästä OML:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko seurannut miten mm. tunnetuimmat Euroviisu-youtubettajat puhuu UMK:sta? Kyllä siellä edelleen puhutaan sen olevan tasoltaan kärk
Ukrainan karsinta on järkyttävän pitkäveteinen. Viime vuonna oikein erityisen pitkä. Reaktiovideoitten tekijät hakevat huomiota myös itselleen ja varmasti ovat huomanneet, kuinka innokkaasti suomalaiset oman maan videoita katsovat ja peukuttavat.
Ei kai YLE:ltä vihjailtu, että Poets olisi mukana. Muualta ne vihjeet tulivat ja alkoivat elää omaa elämäänsä. Eilisen julkistusohjelman aluksi ainoastaan heruteltiin noilla huhujen isoilla nimillä eli POTF, Erika, Abreu ja Miriam Bryant, joista vain yksi sitten piti paikkaansa.