Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on aukko työhistoriassa, työnantaja ei palkkaa töihin - miten pitkäaikaistyöttömät ikinä siis työllistyvät?

Vierailija
20.08.2024 |

Siinäpä kysymys.

Aukko työhistoriassa tarkoittaa sitä, että työnantaja ei palkkaa. Palkkaa mieluummin työtä vaihtavan.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vastaan minkä tahansa työn ja haet sitten parempaa. Itse olen ollut 3 kertaa työttömänä yli vuoden ajan ja joka kerta olen saanut töitä kun en ole ronkeli työnkuvasta, sitten hakenut parempaan työhön. 

Vierailija
22/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat vastaan minkä tahansa työn ja haet sitten parempaa. Itse olen ollut 3 kertaa työttömänä yli vuoden ajan ja joka kerta olen saanut töitä kun en ole ronkeli työnkuvasta, sitten hakenut parempaan työhön. 

Näinhän asia ennen toimikin. Nyt niihin hanttihommiin on omat hakijansa ja tekijänsä. Parempaa niihin ei oteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole ku mENnÄ tÖihiN.

Vierailija
24/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitäisi miettiä jo heti kun jää työttömäksi. Silloin jo on hätätilanne päällä. Mutta moni jää vaan kotiin että ihana kun saa levähtää.

Se levähtänyt työtön on täynnä energiaa kun pääsee taas töihin. Työpaikasta toiseen vaihtava on leipiintynyt, väsynyt ja kiukkuinen seuraavaan lomaan saakka eli ainakin vuoden ajan. Ihminen ei ole kone, toisaalta koneitakin pitää huoltaa ja lepuuttaa välillä. Ihminen joka tekee enemmän kuin kone on halutuin työntekijä. Miksi kukaan haluaa töihin uupuneen kettuuntuneen ihmisen joka on kohta saikulla? Tekeekö sellainen hyvää tulosta? 

Vierailija
25/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän asia ennen toimikin. Nyt niihin hanttihommiin on omat hakijansa ja tekijänsä. Parempaa niihin ei oteta.

No viimeksi vuosi sitten hain työmaalle purkuhommiin 2 vuoden työttömyyden jälkeen. Huono palkka, raskas työ ym. Pääsin heti töihin. Nyt vaihdoin työpaikkaa oman alani hommiin. En päässyt oman alan töihin suoraan, koska oli 2v työttömyys välissä.

Vierailija
26/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuoden pihtiperintätoimien vuoksi töitä ei nää saa

Pahempaa kastia kuin Vastaamo

https://www.hs.fi/suomi/art-2000009929448.html

Vierailija
27/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes huonopalkkaista hanttihommaa ei saa, jos olet ollu poissa työelämästä. Vaikka oisit hoitanu omat lapset kotona tuon ajan.

Mistä kumpuaa tämä asenne, että jos olet pitkään pois työelämästä, sua ei palkata, vaikka sussa ei ois mitään vikaa? Mistä tämä tulee? Mikä järki tässä on? Työtön tarvitsee enemmän sitä työpaikkaa kuin työnvaihtaja sitäpaitsi.

Miksi työttömille huudetaan, että menkää töihin, mutta kukaan ei heitä kuitenkaan suostu palkkaamaan?

Vierailija
28/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No viimeksi vuosi sitten hain työmaalle purkuhommiin 2 vuoden työttömyyden jälkeen. Huono palkka, raskas työ ym. Pääsin heti töihin. Nyt vaihdoin työpaikkaa oman alani hommiin. En päässyt oman alan töihin suoraan, koska oli 2v työttömyys välissä.

Mäki oon yrittäny saada purkuhommia. En oo saanu. Liekö vika sukupuolessa? 

Vierailija
29/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan ota pitkäaikaistyöttömiä töihin se on selvää. Vuoden jos on poissa työelämästä ilman syytä niin työnantaja ei koske noihin hylkiöihin tikullakaan. Ainostaan jollain puutealalle voi päästä mutta ei toivoakaan jostain siististä sisätyöstä.

Vierailija
30/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irronneiden kynnyslistojen kiinnitys: hommissa korjausrakentamisen puolella

Murskeen levitys kotipihalle: vaihtelevissa tehtävissä maansiirtoalalla, mm lapiomiehenä

Särki tarttuu mato-onkeen: ELY-keskuksen hallinnoimalla alueella tehtiin ennallistamista

Repii lupiinin juurineen maasta: Sama kuin edellä, mutta vieraslajien torjuntaa maalla

Joku PEAB laskee pikeä tielle, menee ojan toiselle puolelle veistämään pajupilliä: parina kesänä työskentelin asfalttityömaalla (ainakin työmaa-alueella on tehty työliikkeitä työkalun eli puukon kanssa)

Katsoo ulkolämpömittaria: suoritin fysikaalisia mittauksia

Lukee lehdestä pörssikurssit: Tein markkina-analyysiä

Vierailija
31/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä tulee kaikenaikaa lisää.

Työttömät tekevät töitä 9e/päivä, kun taas Orpon kaavailemat "työvoimapulapaikkaajat" tekevät töitä noin 10e/tunti.

Tällä hetkellä katseet ovat uutisten mukaan suunnattuna Intiaan.

Viimeksi sieltä suunnalta tullut väestö ei ole vielä 500-vuoden aikanakaan kotiutunut.

Vierailija
32/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan ota pitkäaikaistyöttömiä töihin se on selvää. Vuoden jos on poissa työelämästä ilman syytä niin työnantaja ei koske noihin hylkiöihin tikullakaan. Ainostaan jollain puutealalle voi päästä mutta ei toivoakaan jostain siististä sisätyöstä.

Syy on olemassa aina. Se voi vaikka olla sellainen, että en halunnut käydä töissä.

Vierailija
33/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelemalla lähihoitajaksi, sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi pääsee varmasti töihin.

Vierailija
34/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on todella typerä käytäntö. En pode pienintäkään syyllisyyttä siitä, että tällaisen perseilyn vuoksi myös itse vähän siistin ja värittelen CV:täni. Kamalaa, jos joskus ei ole ollut töitä tai on halunnut vaikka ihan omilla rahoilla nautiskella elämästä ilman töitä. Mitä sitten? 

Vierailija
36/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 vuoden pihtiperintätoimien vuoksi töitä ei nää saa

Pahempaa kastia kuin Vastaamo

https://www.hs.fi/suomi/art-2000009929448.html

Hakkeriveljeksiä työnantajat työllistää

Abloy

Granlund

Kivra

Virium

Helsinki 

Vierailija
37/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö 2024 joku työnantaja takertuu aukkohin? Muistan yhden tällaisen omalta kohdaltani joskus 2000-alussa. Teki oikein ääneen selväksi, kuinka hän kiinnittää huomiota aukkoihin. Tuo yksinkertainen eli päässään siinä ajassa, missä viimeistään aikuisena oletetaan olevan päivästä päivään töissä. En tullut valituksi. Jatkoin eteenpäin. 

Vierailija
38/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes huonopalkkaista hanttihommaa ei saa, jos olet ollu poissa työelämästä. Vaikka oisit hoitanu omat lapset kotona tuon ajan.

Mistä kumpuaa tämä asenne, että jos olet pitkään pois työelämästä, sua ei palkata, vaikka sussa ei ois mitään vikaa? Mistä tämä tulee? Mikä järki tässä on? Työtön tarvitsee enemmän sitä työpaikkaa kuin työnvaihtaja sitäpaitsi.

Miksi työttömille huudetaan, että menkää töihin, mutta kukaan ei heitä kuitenkaan suostu palkkaamaan?

Koska aukoton CV on uskonto joillekin.

Vierailija
39/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelemalla lähihoitajaksi, sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi pääsee varmasti töihin.

Monella pitkäaikaistyöttömällä on mt ongelmia mitkä estää hoitoalan työt. 

Vierailija
40/126 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitäisi miettiä jo heti kun jää työttömäksi. Silloin jo on hätätilanne päällä. Mutta moni jää vaan kotiin että ihana kun saa levähtää.

No onhan se ihanaa. Orjuus on kielletty jo raamatussa, tämä 8h päivässä sykkiminen on täysin luonnoton työtahti jopa villieläimelle. Nelipäiväiseen työviikkoon, mielellään silloinkin 6h kerralla, olisi hyvä tähdätä. Tuottavuus olisi tällöin huipussaan ja ihmisille jäisi aikaa palautua sekä virkistäytyä TYÖN LOMASSA, jolloin he eivät ole 200 päivää vuodessa burniksen partaalla

Ihmetyttää tämä suomalaisten pakkotyöasenne, että elämän kuuluu olla kovaa työtä. Ja jos sitä työtä tekee 30h tai vaikka 20h, jos on oikein tehokas ja vertaisiaan taitavampi, on loinen tai luuseri

Lisäksi ihmetyttää, että miten nämä työttömyydestä urputtajat ja työttömien vihaajat aloittavat tämän urputuksensa klo 9 aamulla, eikö heillä ole töitä? Pelkkää trolliako?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi