Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No onko tuosta sitten jotain ongelmaa että nuorilla miehillä on nykyään "tyttöjen kädet"? (Yle:n uutinen)

Vierailija
20.08.2024 |

Eli sormet, kämmenet, ranteet on nykyään siroja, koska käytetään vain näppäimiä, ei enää fyysistä voimaa tarvita.

Mutta haittaako tuo jotain?

https://yle.fi/a/74-20103869

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, miten paljon nuorissa naisissa on tissittömiä yksilöitä? Miksi tissit eivät kasva - se on hyvin huolestuttavaa.

Vierailija
22/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsikirurgi kertoo. Jos maltoit lukea uutisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne naisetkaan enää vettä kanna, lypsä taikka halo halkoja, ainakaan pakosta. Omavalintaista touhua jossain mökillä korkeintaan. Mahtoi ennen olla naisten kädetkin toisenlaiset.

No niinhän jutussa kerrotaan. Haastateltu lääkäri ei erottele miehiä ja naisia.

"Ihon ja rasvan alla sormissa on rustoa ja jännettä eli ihmisen tukirankaa. Tämä tukiranka muodostuu Skutnabbin mukaan ennen 16 ikävuotta.

Totta kai treenatessa voi myöhemmin saada valtavat lihakset, mutta se ihmisen kolmiulotteinen tukirakenne kehittyy lapsuuden aikana. Silloin luut ja rustopinnat vahvistuvat ja ihminen kerää tarvittavan kollageenin."

"Skutnabbin mukaan moni nykyihminen kärsii käsien liian vähäisestä rasituksesta. Kun kuormitusta ei tule, puristusvoimakin jää heikommaksi.

Ihminen on kaksi miljoonaa vuotta kävellyt savannilla ja kiipeillyt puissa, ja nyt viimeiset kaksi sukupolvea on pidetty lähinnä tietokoneen hiirestä kiinni.

Lääkäri näkisi mieluusti lisää puussa kiipeilyä ja pihaleikkejä.

Aina kun näen lapsen, jolla on luu poikki, sanon, että se on onnelma eikä ongelma. Silloin lapsi on tehnyt jotain ja se on hyvä asia."

Vierailija
24/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se naurattaa meitä yleisradiossa, koska se viittaa homoseksuaalisuuteen aivan kuin Bekingin Bikinitkin. Ei ole esteettistä heteroseksuaalin silmälle sellainen.

Vierailija
25/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se aika iso ongelma on jos nuorilla miehillä on pienet/sirot raajat, synnyttäjän lantio ja pullonkaulahartiat ja nuorilla naisilla taas on isot/rotevat raajat, kapea lantio ja skrode yläkroppa.

Hormoneissa, geeneissä ja kehityksessä on jotain pahemmalla tavalla pielessä. Yksilötasolla asialla ei liene niin merkitystä, koska jokainen on sellainen kun on.

Vierailija
26/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kylläkään tykkää tuosta kärjistyksestä, että rikkoontunut luu lapsella on hyvä juttu. Ymmärrän, mitä hän yrittää selittää, mutta tuo kärjistäminen ärsyttää.

Vierailija
27/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nytkö se harmittaa, että miehistä tulee feminiinisempiä, kun pitkään jo naiset on halunneet, että miehet olisi kuin naisia ilman pllua. 

Ei mutista nyt, kun itse olette siunauksenne tälle kehitykselle antaneet. 

Vierailija
28/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on vahva iso koura. Oikeasti normaalia isompi. Jos olisi kirurgi, niin steriilin hanskan koko olisi 8,5 - 9. Normaalisti miespuoleisella kirurgeilla yleisin koko on 7,5. No, ortopedeillä aika paljon nr 8.

Vierailija
29/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on myös geeneistä johtuva juttu. Lapsena olin laiha poika vaikka söin ihan normaalisi, tein maatilan töitä ja harrastin painia. 20v olen metallialan konepajatöitä tehnyt ja käynyt punttisalilla. 183cm/76kg pelkkää lihasta mutta ei vaan sormet ole paksummaksi muuttuneet. Jopa puristusvoimaa olen treenannut mutta tällaiset hämähäkkikädet vaan on vaikka mitä tekis 😅

M37

Vierailija
30/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä moukilla puheenaiheet ....huooohh....

Vierailija
31/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on vahva iso koura. Oikeasti normaalia isompi. Jos olisi kirurgi, niin steriilin hanskan koko olisi 8,5 - 9. Normaalisti miespuoleisella kirurgeilla yleisin koko on 7,5. No, ortopedeillä aika paljon nr 8.

Ylen naisellinen käsi siis. Mun siippa etsii aina hanskoja, joiden numero on väh. 12. Itse olen pienikätinen nainen ja monet sopivat hanskat ovat kokoa 7.

Vierailija
32/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän menee sitten ihan oikeaan suuntaan. Kunhan vain saadaan ihmisistä heikompia.

Salaliittoteorikolla ajatus taas  pyörii kehää😁

Vierailija
33/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo haastateltu lääkärihän sen jutussa kertoo. Kun lapsena ja nuorena ei tehdä muuta kuin pikkuisen näpytellään kännykkää, kämmenet ja sormet jäävät pieniksi ja heikoiksi ja puristusvoima puuttuu.

Aiheesta ei ole tutkimusta, joten se on vain kirurgin omaa mutuilua. Itse epäilisin enemmänkin sikiöaikaista kemikaalialtistusta, mikä voi esim. estää testosteronin tuotantoa. Se kuorma on nykyään paljon suurempi kuin 50 vuotta sitten.

Vierailija
34/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olisi body shamingiä sukupuolet vaihdettuina. Tytöt "pipertävät" puhelimilla enemmän kuin pojat ja naiset enemmän kuin miehet. 

Vihjaillaan, että se on jotenkin hullunkurista, että pojat eivät riskeeraa henkeään kiipeämällä puissa tai harrasta urheilulajeja, joissa se isoin ja röyhkein voittaa. 

Voihan lapsille ostaa jotain grippereitä ja tehdä treenimontaasin siitä, kun lapsi puristelee niitä. Taatusti ekonomisempaa, turvallisempaa ja tehokkaampaa kuin puussa kiipeily. 

Vierailija
35/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ap jotain lukemisen ymmärtämisen vaikeuksia? Nehän ovat yleisiä nykyään. Vai luitko pelkän otsikon ja kuvittelit loput? Sekin tuntuu olevan yleistä.

Degeneraatio on yleistä

Vierailija
36/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla sormet turpoavat usein vuosien kuluessa ja silloin ei nuorena ostettu sormus enää mahdu sormeen. Onko kyse lihasvoiman karttumisesta, ehkä ei?

Aikoinaan puhuttiin työtä tehneiden käsistä. Ne saatiin, kun oli vuosien ajan tehty ruumiillista työtä.

Mä nainen olen tehnyt yli 20 v fyysistä työtä käsillä ja koko kropalla. Kämmenet ovat tosiaan levinneet, ei ole 7,5 hanska mahtunut enää vuosiin, 8 nykyään. Sen kerran kun sormukset jouduttiin katkaisemaan ja suurentamaan, olivat niskat niin jumissa, että nestekierto sormiin oli häiriintynyt. Myös sorminivelet ovat kovilla, reumadiagnoosia odotellessa.

Vierailija
37/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, jolla on luikut pianistin sormet, on turn off.

Muusikot on näppäräsormisia, pidän sitä kyllä ihan positiivisena piirteenä miehessä 😁

Vierailija
38/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin lapsesta saakka telinevoimistelua ja vaikka mun kädet näyttävätkin edelleen tosi siroilta, mun nimettömään ei mene 17 pienempi sormus. Se panttaa ikävästi niveleen, joka on paksuuntunut rasituksesta. Eli näin siis 20+ naisella. 

Vierailija
39/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suomitytöt turpoo ja turpooo nii ettei varpaankynsiään pysty leikkaamaan..saatika takapuoltaan pyyhkimään..siinä se kaunortar valittaa jostain sormista kun itse on muodoiltaan plussapallo..

Vierailija
40/65 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan olisi body shamingiä sukupuolet vaihdettuina. Tytöt "pipertävät" puhelimilla enemmän kuin pojat ja naiset enemmän kuin miehet. 

Pojat viettää pelikoneilla ja online-peleissä moninkertaisesti aikaa tyttöihin nähden. Eipä siinäkään keho voimakkaaksi kehity 😅