Mistä nuo kaikki lähikuppilan juopot saavat rahaa siihen viinaan?
Kävelen kuppilan ohi lähes päivittäin ja aina siellä on samat naamat kännissä. Olen alkanut ihmetellä, että kuka heidän viinansa maksavat. Eikö sillä viinarahalla voisi järjestää katkoa ja tukitoimintaa. Kauheaa elämän hukkaan heittämistä. Olen siis pahoillani näiden ihmisten puolesta. Traumoja löytyy varmasti taustalta. Eikö niitä voisi hoitaa?
Kommentit (73)
Siinä kun nelikymppisenä alkoholisoituu, niin monella on omaisuutta. Siinä juodaan auto, koti ja kesämökki. Sitten lisäksi vielä perinnöt ja puolison rahat. Monta kertaa hauta sitten jo kutsuukin, kun lähes kaikki on juotu.
Kontulan baareissa ainakin ihan päivittäistä, että baareissa kiertää juoppopummeja pöydästä toiseen ja pyytävät tarjoamaan kaljan.
Ei kukaan jaksa enää juoda tenua tai tehdä kiljua, edes kotiviiniä ei tehdä. Kaupasta saa valmista pirkka kaljaa ja sossu maksaa.
Olen ihmetellyt samaa. Mun vieressä on yksi räkälä ja sen tersssilla istuu samat deekut aamusta iltaan, kännissä kuin käet. Ovat jotain 50+ ikäisiä ja monen pitäisi kaiken järjen mukaan olla vielä työelämässä. Onko sairaseläke niin muhkea, että sillä voi ryypätä joka päivä ja vielä ravintolahinnoilla?
Rahaa on siihen mihin sitä tarvitaan. Sossu hoitaa. Täällä Ruoholahdessakin aukeaa ensimmäinen räkälä jo aamuyhdeksältä, ja aina siellä on porukkaa.
No jokaiselle taataan tietyt perustuet Suomessa. Toki he voisivat rahansa fiksummin käyttää, mutta eihän siihen ketään pakottaakaan voi.
Edelleenkin toivoisin päihdeongelmia kouluaineeksi, niin merkittävä ongelma se Suomessa on. Ei tarvi sitten aikuisena ihmetellä monessa ketjussa, että miksi tätä tapahtuu. Tosin netistäkin löytyy aiheesta kirjoituksia, jos jotakuta kiinnostaa.
Tenut on yleensä keski-ikäisiä ja siinä iässä monen tilille tupsahtaa vanhempien perintö.
Mistä lähi - idästä tulleilla pakolaisilla riittää rahat diskoon ja hienoihin vaatteisiin, autoihin, Helsingissä elämiseen yms?
Eihän ne syökkään enää paljon mitään vaan elävät pelkällä viinanlitkulla. Vai ootteko nähneet lihavaa pultsaria?
Samaa oon ihmetelly miten joillain on varaa. Ei mulla ainakaan olisi. Kerran vuodessa käyn baarissa.
Minä saan harkinnan varaista toimeentulotukea harrastukseeni. Mutta suurin osa on eläkeläisiä ja diilereitä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähi - idästä tulleilla pakolaisilla riittää rahat diskoon ja hienoihin vaatteisiin, autoihin, Helsingissä elämiseen yms?
He eivät juo siellä diskossa mitään. Eipä ne kledjut paljoa maksa muillekaan. Pakolaisen ei tarvitse olla myöskään köyhä. Täällä meillä päin yksikin ajelee AMG63 Mersulla ja rahaa tuntuu olevan ja sitä kulutetaan kyllä. Ei kyllä asu vokissa, vaan hienostoalueella omakotitalossa tuossa naapurissa.
Eläke alkoholismin takia. Osa välillä duunissa
Ei ole hääppöstä elämää eikä käy kateeksi. Joitain tuntien ne juovat kaikki rahansa ja haeskelee ilmaista ruokaa pussijaosta. Mitään muita harrastuksia ei ole kuin juottoloissa ravaaminen. Samanhenkisiltä kavereita tai lähiomaisilta pummitaan ja lainaillaan.
Osalla varmaan taskumatit taskuissa ja akoilla laukussa lisämaustetta.
Jättävät ruuat ja suihkushampoot ostamatta niin raha riittää kaljaan ja tupakkaan.
Mutta miten opiskelijoitten rahat riittävät alituiseen juhlintaan?
Vierailija kirjoitti:
Jättävät ruuat ja suihkushampoot ostamatta niin raha riittää kaljaan ja tupakkaan.
Mutta miten opiskelijoitten rahat riittävät alituiseen juhlintaan?
Isovanhemmat ja vanhemmat avustavat.
Sosiaalihuolto