Pitäisi liikkua, mutta en vaan löydä mitään sopivaa liikuntamuotoa
Kunto surkea ja ylipainoa 12-15kg.
Olen yrittänyt kävelyä. Tylsää. Ei auta musiikki, äänikirjat jne. 10min jälkeen olen jo valmis kääntymään kotiin. Lenkkikaveria ei ole. Lisäksi lapojen väli ja niska vetää ihan jumiin.
Samaan kastiin kävelyn kanssa, kuuluu pyöräily. Siitä menee pimppi hiertymille, myös pyöräilyhousujen kanssa. On säädetty satulaa ja tankoa, vaihdettu satulaa jne. Rahaa palaa ja vaiva ei poistu.
Uiminen näin vaihdevuosi-ikäisellä onnistuu ehkä viikon ajan kuukaudessa eikä silloinkaan voi mennä hallille kuin kerran 30 minuutiksi koska halli menee kiinni klo 20.
Töissäkin pitää käydä ja kotonakin pitäis hoitaa kotityöt jne. Eli pitäisi olla matalan kynnyksen laji kuten juuri kävely, pyöräily.
Mitä tässä enää keksis? Kotijumppaa ei vaan tule tehtyä.
Kommentit (41)
Voi harmi, kun tuo uimahalli ei käy. Olisin ehdottanut vesijumppaa.
Pilates, tanssi
Nyt syksyllä alkaa taas kansalaisopistojen kurssit, sieltä vaan valkkaat jonkin. Nykyään on myös etänä kaikenlaista.
Onko puhelimessasi askelmittari ? Se on kannustava ! Kävely on erinomainen harrastus ja säästöä syntyy kun ei käytä ainakaan täällä kaupungissa julkista liikennettä. Lakkaa vahtimasta painoa. Keskity terveellisen ruuan laittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy myöskään siksi, että en halua teettää itselleni extra extra kerta 6 large uimupukua. En löydyä kaupasta sopivaa. Xxl on liian pieni.
Ap
Hyötyliikunta. Kävele kaikkialle. Itse kävelen päivässä lähes huomaamatta 30 tuhatta askelta. En omista autoa.
Kahvakuula/käsipainoja kotiin?
Mitäs jos yhdistät siihen kävelyyn vaikka retkeilyn tai sienestyksen?
Vierailija kirjoitti:
Ei käy myöskään siksi, että vesijumppa on tylsää.
Ap
Vesijumppaa, pilatesta ja porrastreeniä. Puoli tuntia ja vähemmänkin riittäisi kerralla. Useampi laji, niin jaksaa peräkkäisinä päivinä.
AP, sinulla on asenteessa vikaa jos ihan arkinen liikunta ei kelpaa. Ei sinun ole pakko liikkua. Laihdutus ruokavaliolla ja ala liikkumaan sitten kevyempänä kun se on helpompaa. Toki itse suosittelen liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se ei todellakaan ole tylsää. Nykyään on uimahalleissa niitä näyttöjä, joilta saa valita eri jumppia. Mä teen usein uimahallissa eri jumppia tunnin. Otan erilaisia, välineillä ja ilman, ylä- tai alavartalon treeniä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joo joo, tuli selväksi. Sinusta on kaikki tylsää. Jatka vaan sitä herkkujen mässyttämistä telkkarin ääressä, se kun ei ole tylsää 🙄.
Tai sitten kasva aikuiseksi.
Sarjasssamme trolli, joka keksii aina syyn olla tekemättä. Liho vttu kotiisi.
Sun kielteinen asenne kaikkeen liikuntaan on se suurin este. Todennäköisesti joko tietoisesti tai tiedostamatta keksit jo etukäteen miksi se, tämä ja tuo liikunta ei onnistu. Ei jaksa, ei huvita, ei kiinnosta, ei ole aikaa, ei ole varusteita.
Rohkeammin ja ilman ennakkoluuloja hakemaan positiivisia kokemuksia.
Katso telkkarin kautta näitä ja tee perässä. Joka päivä tulee uutta ohjelmaa.
Kuntosalien ryhmäliikunnat ovat aivan ihania! Energinen ohjaaja on tsemppaamassa, musiikki raikaa ja hiki virtaa. Väkisin tulee annettua 110 prossaa itsestään kun tulee kilpailtua vierustoveria vastaan. Suosittelen lämpimästi!
Nyt kolahti kohtalotoverin aloitusviesti. Korona-aikana olin jatkuvasti töissä kotona ja nyt olen valinnut mennä toimistolle 2 päivänä viikosta ihan vain että tulee saatua ruho ovesta ulos. Esivaihdevuosivaivoja nyt ollut 2 vuotta. Nyt pyöräilen väkisin nuo kaksi päivää töihin, mutta on ällöä olla nihkeä sen jälkeen. Talvella aion taas kävellä. Mutta nuo muut päivät voin olla sisällä ja istua koko päivän. Ihmisjoukkoihin en halua. Samat pyörätiet ja polut ovat ärsyttäviä. Saisin tapella joka päivä itseni kanssa ja väitellä ulosmenosta.
Minulle retkeily on erikseen. Silloin on rinkka selässä ja luonnossa tulee käveltyä ja yövyttyäkin vähintään yksi yö. Sienistä menee maha sekaisin. Ja marjojen poiminta, kuten monet muutkin pikkuasiat tuntuvat vaatimuksilta. Olen kurkkua myöten täynnä vaatimuksia tehdä sitä, tätä, tuota. Joitakin asioita on pakko tehdä, kuten vessassa käynti, suihkussa käynti, hampaiden harjaaminen, nukkuminen ja syöminen. Ja nekin teen väärin.
Tsemppiä kaikille vetelyksille ympäri Suomea. Koholla oleva paastoverensokeri pakottaa nyt tekemään jotain. Samassa veneessä ollaan kaikki keski-ikäiset akat mahamakkaroinemme.
Kotijumppa ei tosiaan ole tylsää, jo pelkästään YouTubessa tuhansia videoita erityyppisiä treenejä, lisäksi nykyään saatavilla eri maksullisia palveluita, joilla kans tuhansien videoiden kirjastoja. Ite oon kans vähän laiska lähtemään mihinkään jumppiin, mutta kätevää kun voit kotona jossain sopivassa välissä laittaa treenin pyörimään vaikka lihaskuntojumppaa, joogaa, pilatesta, kahvakuulaa, jotain tanssillista tms. mielen mukaan.
Kokeile joogaa. Lisää kehon liikkuvuutta ja kehittää monipuolisesti lihaksia.
Tähän aikaan vuodesta vielä kansalaisopistojen kurssit alkavat. Melkeinpä joka paikassa on joogaa tarjolla alkeiskurssista lähtien.
Ei oo niin kauhean kallista ja noille on aika pieni kynnys mennä, osallistujat on ihan normi ihmisiä, vähän vanhempaa ikäpolvea myös yleensä.
Itselle oli just semmonen ihana rentoutushetki kerran viikossa, kun sain aikanaan aikaiseksi osallistua. Tuli kuntoilua melkeinpä ohi mennen ja teki keholle sekä mielelle hyvää monella tapaa.
Vetäjänä sattui olemaan kyllä aivan ihana mummeli, joka osasi saada ihmisiä avautumaan ja osasi ohjata jokaista eri rajoituksista riippumatta.
Mut me siellä vaan pyrittiin lattialla ja naurettiin ja höpötettiin kaikenlaista siinä samalla. Ei sillä etteikö siitä olisi ollut hyötyä ja olisi tapahtunut kehitystä, varmasti jokaisella.
Pitäisi varmaan itsekin tutkia tämän syksyn tarjontaa.
Useimmille liikunta on pakkopullaa, josta saa nautintoa vaan tulosten muodossa. Aikuinen ihminen pystyy varmaan välillä tekemään jotain ikävää kun tietää että on parempi tehdä kuin olla tekemättä. En tarkoita että pitää pimppa hiertyneenä pyöräillä mutta mites vaikka se kävely? Onko maailman kamalin asia jos vähän tylsää? Onko sinulla joku nepsujuttu vai oletko pilannut itse aivosi somen selailulla jos jo 10 min päästä kävelyllä on tylsää etkä kestä kävellä enempää?
Vika ei ole liikuntamuodoissa, vaan selkärangan puutteessa.