Ulkonäölliset tekijät eivät kohdallani riitä parinmuodostukseen sanoo Laura 32 v.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/416f0787-f95c-477c-92be-7236fb528b08
Tuota en usko. Kyllä nainen saa kyllä miehen jos ei ole nirso. Miksei lauralle kelpaa ne tavis miehet?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse aina ollut samanlainen. Miehiä olisi ollut nuorempana varsinkin saatavilla hyvin, jopa hyvän näköisiäkin, mutta en olisi luopunut sinkkuudestani kuin täydellisesti henkisesti yhteensopivan kanssa. Sellaista ei löytynyt, joten valitsin olla yksin. Olen nyt 50 v, ja onnellinen sinkku.
Eikö sulla ollut edes fwb suhteita vai oletko a-seksuaali frigidi joka ei kaipaa edes miehen kosketusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka laura olisi lihava niin se silti saisi miehen mutta on kai nirso joten haluaa komean pitkän normaalipainoisen miehen.
Ei hän halunnut miestä. Siinä oli yksi sivulause, jonka perusteella täällä kirjoitellaan, kuin hän olisi ruma nainen, joka ei saa seuraa. Hän on selkeästi aika erikoinen oman tiensä kulkija, joka tuskin koskaan tulee elämään parisuhteessa. Hän oli kiinnostunut kaikesta muusta kuin miehistä.
Hyvinkin tavanomaista ettei naiset enää miestä ota. Ainaista pllunvinkumista.
Suurin osa aikuisista naisista on ja haluaa olla parisuhteessa miehen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Psykologinen defenssi. Olen liian ruma saadakseni ketään, joten uskottelen itselleni ja muille, ettei kiinnostaisikaan.
Ei ole todellakaan aina näin. Tiedän, kun olen itsekin jo keski-ikäinen Lauran kaltainen. Mä vaan olen aika ääripään introvertti, jopa erakkoluonne. Lisäksi en ole kovin seksuaalinen ihminen, en kaipaa seksiä ollenkaan kun ei ole kumppania. Minua kiinnostaa jotenkin älylliset asiat enemmän kuin ihmissuhteet, kuten vaikuttaisi olevan Laurallakin.
Pikemminkin se menee niin päin, että koska sitä ettei edes halua parisuhdetta eikä perhettä pidetään niin outona, niin joskus sitä tulee sanoneeksi jotain tuollaista jos taas udellaan miksei sulla ole vieläkään miestä, että "ei ole kukaan huolinut" tms. Silloin ei tarvi jaksaa selitellä sen enempää, että miksi ei halua miestä ja kuunnella päivittelyä miten omituista on, miten sitten vanhana katuu jne. Kun ei ole kukaan huolinut, niin eihän sille voi mitään, joten ihmiset lopettaa utelun.
"Seuranhakukanavat kiinni nyt ja oikeaa elämää. Onko sulla kavereita?"
Ei ole kavereita, kaikki perheellistyi yli 10v sitten ja se porukan ainoa sinkku vaan tippui lopulta kuvioista pois.
Mistä sitä oikeaa elämää tai ilmaisia harrastuksia löytäisi, en oikeasti tiedä enää. Kaikki työpaikkanikin ovat olleet sellaisia ettei työkavereita tai asiakkaita näe juuri koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse aina ollut samanlainen. Miehiä olisi ollut nuorempana varsinkin saatavilla hyvin, jopa hyvän näköisiäkin, mutta en olisi luopunut sinkkuudestani kuin täydellisesti henkisesti yhteensopivan kanssa. Sellaista ei löytynyt, joten valitsin olla yksin. Olen nyt 50 v, ja onnellinen sinkku.
Eikö sulla ollut edes fwb suhteita vai oletko a-seksuaali frigidi joka ei kaipaa edes miehen kosketusta?
En kaipaa kosketusta, orgasmeja kyllä ajoittain, mutta mulle riittää täydellisesti itsetyydytys siihen. Mulle se ihminen siinä ei anna mitään lisäarvoa, päinvastoin, paljon enemmän vaivaa ja aikaa että saa sen orgasmin. Käsittääkseni kaltaiseni tosiaan lasketaan aseksuaaleiksi, jos kiinnostusta ei kohdistu keneenkään ihmiseen, vaikka tosiaan itsetyydytystä harrastaisikin.
Joskus olen miettinyt, että jos löytäisin Sen Oikean, voisinko ollakin demiseksuaali, eli alkaisin haluta myös seksiä. Mutta en tiedä, en ole semmoista tavannut, nuoruudessa mulla oli muutama parisuhde joissa oli seksiä oli miesten kanssa, joista en ollut järin kiinnostunut, mutta otin kun ne nyt itseään tyrkyttivät, eikä niissä kai mitään vikaakaan ollut eli ihan jees ulkoisesti ja muutenkin. Niissä suhteissa seksi oli enemmänkin kuin kotityö, mutta en tiedä johtuiko siitä etten ollut heihin ihastunut enkä rakastunut, vai onko vaan niin että olen kykenemätön tuntemaan halua yhtään keneenkään.
Joka tapauksessa mun on valtavan helppo elää ilman puolisoa, ja elämäni on yksin onnellista. Eli ei ole ollut mitään motivaatiota etsiä kumppania, sen jälkeen kun tosiaan alle kolmekymppisenä kokeilin muutaman kerran seksiä ja suhteita, kun kerran sellainen tapana on. Nyt ollut jo parikymmentä vuotta ilman seksiä kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kirjoittaja mutta ihan turhaan käytät "frigidi" -sanaa yrittäen varmaan loukata jotenkin. Aseksuaalisuus on ihan oikea seksuaalinen suuntautuminen eikä siinä ole mitään vikaa ettei "kaipaa miehen kosketusta". Itse aseksuaalina en edes tajua mitä ihmettä pitäisi kaivata kun en koe seksuaalista vetovoimaa muihin ihmisiin (muunlaista kyllä, olen hetero eli mies kiinnostaisi romanttisessa mielessä mutta ei seksuaalisesti). Ajatuskin jostain fwb:stä ällöttää, kuulostaa yhtä mukavalta kuin hammaslääkärissä käyminen.
Aikamoista et toiset voi elää onnellisena ilman kosketusta. Itse en pystyisi, tuntuu ja tekee liian hyvää.
"Kosketuksella on lukuisia positiivisia vaikutuksia, jotka ulottuvat fyysisistä hyödyistä aina henkiseen hyvinvointiin asti. Tässä on muutamia keskeisiä hyötyjä, joita kosketus voi tarjota:
Stressin lievitys: Kosketus, erityisesti hellä ja lämmin kosketus, vapauttaa kehossa oksitosiinia, joka on "rakkaushormoni". Tämä hormoni auttaa lievittämään stressiä ja ahdistusta, mikä parantaa yleistä hyvinvointia.
Parantaa mielialaa: Kosketus voi lisätä serotoniinin ja dopamiinin tuotantoa, jotka ovat aivojen hyvän olon kemikaaleja. Tämä voi parantaa mielialaa ja vähentää masennuksen oireita.
Vahvistaa ihmissuhteita: Fyysinen kosketus, kuten halaus, kädestä pitäminen tai olkapäälle taputtaminen, voi vahvistaa emotionaalista yhteyttä ihmisten välillä. Se luo luottamusta ja läheisyyttä.
Parantaa immuunijärjestelmää: Tutkimukset ovat osoittaneet, että kosketus voi vahvistaa immuunijärjestelmää. Oksitosiinin ja muiden stressiä lievittävien hormonien vapautuminen voi parantaa kehon kykyä torjua infektioita ja sairauksia.
Alentaa verenpainetta ja sydämen sykettä: Kosketus voi myös auttaa alentamaan verenpainetta ja sydämen sykettä, mikä vähentää sydän- ja verisuonitautien riskiä.
Edistää kehitystä: Vauvoille ja lapsille kosketus on elintärkeää terveelle fyysiselle ja emotionaaliselle kehitykselle. Se auttaa vahvistamaan lapsen kiintymyssuhdetta vanhempiin ja edistää turvallisuuden tunnetta.
Vähentää yksinäisyyden tunnetta: Kosketus voi lievittää yksinäisyyden ja eristäytymisen tunteita. Tämä on erityisen tärkeää vanhuksille ja niille, jotka elävät yksin.
Yhteenvetona kosketus on voimakas työkalu, joka edistää hyvinvointia monin eri tavoin. Se voi parantaa sekä fyysistä että henkistä terveyttä ja on olennainen osa ihmisten välistä vuorovaikutusta ja yhteydenpitoa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa kosketusta, orgasmeja kyllä ajoittain, mutta mulle riittää täydellisesti itsetyydytys siihen. Mulle se ihminen siinä ei anna mitään lisäarvoa, päinvastoin, paljon enemmän vaivaa ja aikaa että saa sen orgasmin. Käsittääkseni kaltaiseni tosiaan lasketaan aseksuaaleiksi, jos kiinnostusta ei kohdistu keneenkään ihmiseen, vaikka tosiaan itsetyydytystä harrastaisikin.
Joskus olen miettinyt, että jos l
Kuin minun kynästäni! Oikeasti, harvoinpa lukee tekstiä jossa kaikki täsmää täydellisesti omaan kokemukseen. Onneksi nykyään aseksuaalisuudestakin puhutaan jo enemmän, olisin säästynyt monelta ahdistukselta kun olisin jo teininä tiennyt että olen ihan hyvä näin eikä minun tarvitse olla kenenkään kanssa jos en halua.
Minua kiusattiin siitä että en ihastunut kehenkään enkä säätänyt poikien kanssa koulun discoissa tai viikonloppuisin nuorten ryypätessä kallioilla ja puistoissa. Ei vaan kiinnostanut, ei silloin eikä nyt.
Kun viimein löysin aseksuaalisuus-sanan ja aloin lukea aiheesta, oli kuin valot olisivat syttyneet. TÄMÄ on ollut "vialla" koko ajan - eli siis ei vialla ollenkaan. En vain yksinkertaisesti koe minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa kehenkään. Tosiaan ehkä voisin olla demi, mutta en tiedä kun en ole sitä kokenut.
Joka tapauksessa - mikä ihana vapaus mielessäni nyt on. Monesti kuulee valitusta että "miksi kaikelle pitää olla määritelmä"; no tämän takia. Että me nelikymppisetkin aiemmin kiusatut ja pilkatut löydämme itsemme ja jopa niitä hengenheimolaisia. Ei aseksuaalisuuden määritelmä määrittele minua, vaan minä olin jo sellainen ja nyt vain löysin sanan sitä kuvaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista et toiset voi elää onnellisena ilman kosketusta. Itse en pystyisi, tuntuu ja tekee liian hyvää.
"Kosketuksella on lukuisia positiivisia vaikutuksia, jotka ulottuvat fyysisistä hyödyistä aina henkiseen hyvinvointiin asti. Tässä on muutamia keskeisiä hyötyjä, joita kosketus voi tarjota:
Stressin lievitys: Kosketus, erityisesti hellä ja lämmin kosketus, vapauttaa kehossa oksitosiinia, joka on "rakkaushormoni". Tämä hormoni auttaa lievittämään stressiä ja ahdistusta, mikä parantaa yleistä hyvinvointia.
Parantaa mielialaa: Kosketus voi lisätä serotoniinin ja dopamiinin tuotantoa, jotka ovat aivojen hyvän olon kemikaaleja. Tämä voi parantaa mielialaa ja vähentää masennuksen oireita.
Vahvistaa ihmissuhteita: Fyysinen kosketus, kuten halaus, kädestä pitäminen tai olkapäälle taputtaminen, voi vahvistaa emotionaalista yhteyttä ihmisten välillä. Se luo luottamusta ja läheisyyttä.
Parantaa immuu
Niin, ja? Kosketusta on muunkinlaista kuin seksuaalista.
Vierailija kirjoitti:
"Seuranhakukanavat kiinni nyt ja oikeaa elämää. Onko sulla kavereita?"
Ei ole kavereita, kaikki perheellistyi yli 10v sitten ja se porukan ainoa sinkku vaan tippui lopulta kuvioista pois.
Mistä sitä oikeaa elämää tai ilmaisia harrastuksia löytäisi, en oikeasti tiedä enää. Kaikki työpaikkanikin ovat olleet sellaisia ettei työkavereita tai asiakkaita näe juuri koskaan.
No, voisitko alkaa käydä esimerkiksi kunnan kuntosalilla, jossa käy miehiä, mene pelaamaan jotain joukkuelajia sekajoukkueeseen, mene lenkkeilyporukkaan, hiihtoseuraan, yleisurheilun aikuisosastoon, avoimen yliopiston kursseille, työväenopiston kursseille, jolla voisit päätellä käyvän miehiä myös.
Hae asiakaspalvelutöihin, esim. ruokakauppa, apteekki, kirjasto, urheiluliike. Mene sihteeriksi miesvaltaiseen työpaikkaan, kuten autoliike. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Parantaa immuu
Ei siinä toki mitään vikaa ole, että kaipaa kosketusta. Mutta ei tässäkään, että ei kaipaa. Keskimäärin varmaan on niin, että ihmiset kaipaa kosketusta. Itse en ole lapsuuden jälkeen kaivannut, enkä kaipaa sosiaalisia suhteita muutenkaan. Olen kai ääripään introvertti, erakkomaisuuteen asti. En tunne itseäni koskaan esimerkiksi yksinäiseksi, vaikkei mulla ole minkäänlaisia ihmissuhteita, ja työnikin teen kotoa etänä.
Vierailija kirjoitti:
Parantaa immuunijärjestelmää: Tutkimukset ovat osoittaneet, että kosketus voi vahvistaa immuunijärjestelmää. Oksitosiinin ja muiden stressiä lievittävien hormonien vapautuminen voi parantaa kehon kykyä torjua infektioita ja sairauksia.
Alentaa verenpainetta ja sydämen sykettä: Kosketus voi myös auttaa alentamaan verenpainetta ja sydämen sykettä, mikä vähentää sydän- ja verisuonitautien riskiä.
Edistää kehitystä: Vauvoille ja lapsille kosketus on elintärkeää terveelle fyysiselle ja emotionaaliselle kehitykselle. Se auttaa vahvistamaan lapsen kiintymyssuhdetta vanhempiin ja edistää turvallisuuden tunnetta.
Vähentää yksinäisyyden tunnetta: Kosketus voi lievittää yksinäisyyden ja eristäytymisen tunteita. Tämä on erityisen tärkeää vanhuksille ja niille, jotka elävät yksin.
Yhteenvetona kosketus on voimakas työkalu, joka edistää hyvinvointia monin eri tavoin. Se voi parantaa sekä fyysistä että henkistä terveyttä ja on olennainen osa ihmisten välistä vuorovaikutusta ja yhteydenpitoa."
Kuullostaa oikein hyvältä ja terveelliseltä. Ihokosketus on parasta 😊
Kuullostaa ja ihokosketus. Kaksi harvinaisen ällöttävää sanaa samassa viestissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa ja ihokosketus. Kaksi harvinaisen ällöttävää sanaa samassa viestissä.
Varmaan johtuu siitä että sulla ei ole tätä ihokosketusta elämässä joka lisää serotoniinin ja dopamiinin tuotantoa, jotka ovat aivojen hyvän olon kemikaaleja. Tämä parantaa mielialaa ja vähentää masennuksen oireita.
Ei ole ihme että kosketusta vailla olevat on monesti niin negatiivisia ja katkeran oloisia
Vierailija kirjoitti:
Parantaa immuu
Juuri näin. Minä jäin näistä liikaa paitsi ja en keski-ikäusenä enää uskalla lähestyä enää ketään kun torjuttiin aina. Olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan johtuu siitä että sulla ei ole tätä ihokosketusta elämässä joka lisää serotoniinin ja dopamiinin tuotantoa, jotka ovat aivojen hyvän olon kemikaaleja. Tämä parantaa mielialaa ja vähentää masennuksen oireita.
Ei ole ihme että kosketusta vailla olevat on monesti niin negatiivisia ja katkeran oloisia
En ole missään vaiheessa sanonut ettei minulla olisi "ihokosketusta". En tiedä keneksi kirjoittajaksi minua luulet. Sen sijaan tiedän ettet osaa edes kirjoittaa sanaa kuulostaa.