Nostalgiaketju! Mitä teit vuonna 1992?
Itse olin ala-asteella, katselin Kauniita ja rohkeita, minulla oli tarrakirja. Elämä oli helppoa ja mukavaa.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Olin yläasteella, NKOTB-fanius oli loppumaisillaan ja aloin kuunnella kaikkea muuta, Radiomafia oli kova sana. Kirjoitin kirjeitä kirjekavereille ja luin Suosikkia, Sinäminää yms. ja kirjoja. Telkusta en muista tarkkaan, milloin mitäkin tuli, mut Kaunareita katoin. Jos Beverly Hills 90210 tuli jo, sitä katoin, mutta nimi oli alkuun eri.
Melkein samaan aikaan joku muukin kirjoitti NKOTB-faniudestaan. 😅
BH90210 oli Suomessa alkuun nimellä L.A.Beat ja alkoi muistaakseni 1991 tai ihan viimeistään 1992. Koska 6. luokalla katsoin sitä jo täyttä päätä ja 1992 siis pääsin kutoselta.
T. Nro 41
Kesällä kävin STS:n kielimatkalla Hastingsissa. Oli Mahtava reissu. Syksyllä aloitin lukion 1. luokalla.
Ponnistelin Säästöpankkien ja muidenkin pankkien kuolinkamppailuissa yritykseni säilymisestä.
Oli se perhanan kovaa aikaa.
No konkurssi koitti vasta 10 vuoden päästä.
Töitä aamu seitsemästä ilta yhdeksään ja usein viikonloput päälle, olin nuori ja ahne raksamies nyt oma tupa ja hyvällä eläkkeellä niin on aikaa tänne vastailla.
Olin ammattikoulussa, luokalla noin 15 poikaa ja yksi tyttö, minä. En uskaltanut puhua tai suunnilleen edes katsoa ketään yläasteella pitkään jatkuneen koulukiusaamisen seurauksena, onneksi tuolla amiksessa luokan pojat jättivät rauhaan. Vapaalla katsoin telkkaria ja luin, kavereita ei ollut. Good times.
Finnairilla töissä neljättä vuotta tuona vuonna. 90-luvun Helsinki oli hyvä paikka elää. Koko elämä oli vielä edessäpäin.
Mietin menisinkö ammattikouluun vai lukioon. Ja silloin tein yhden elämäni isoista virheistäni mennessäni lukioon.
Olin USA:ssa post doccina. Helpotti päästä pois Suomen lamasta, mutta oli ihana tulla takas kun lama hellitti.
Muutimme uuteen kotiin, sain huoneeseeni vesisängyn ja viuhkan muotoisen seinälampun.
Aloitin koulun, lila heppareppu haettiin Anttilasta ja muita tarvikkeita Tiimarista. Välitunneilla leikittiin väriä ja peiliä, hypättiin narua ja oltiin hippaa.
Olin pieni lapsi ja tuona vuonna menin eskariin vuotta nuorempana henkilönä.
Vierailija kirjoitti:
Olin ammattikoulussa, luokalla noin 15 poikaa ja yksi tyttö, minä. En uskaltanut puhua tai suunnilleen edes katsoa ketään yläasteella pitkään jatkuneen koulukiusaamisen seurauksena, onneksi tuolla amiksessa luokan pojat jättivät rauhaan. Vapaalla katsoin telkkaria ja luin, kavereita ei ollut. Good times.
Toivottavasti olet saanut sittemmin ystäviä!
Opiskelin haluamaani alaa. Oli lama. Yritin saada kesätöitä, mutta vaikka kirjoitin n. 50 hakemusta, ei tärpännyt. Teimme muitamien opiskelukaverien kanssa eräänlaista työllistämisprojektia, palkatta. Olin pihkassa yhteen nättiin tyttöön omalla kurssillani, ja pyysin hänet mukaan. Hän rakastui toiseen kundiin samassa projektissa, ja vuoden lopulla heistä tuli pari.
Ei kovin kiva vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Mietin menisinkö ammattikouluun vai lukioon. Ja silloin tein yhden elämäni isoista virheistäni mennessäni lukioon.
Ja mä tein tasan saman virheen toisin päin.
Olin lukion tokalla, osallistuin vanhojen tansseihin ja kävin autokoulun. Käytiin perheenä Yhdysvalloissa sukuloimassa. Telkkarista odotettiin kerran viikossa tulevia lempiohjelmia, kuten Villi pohjola ja LA Law. Lama ei koskettanut onneksi omaa perhettäni, mutta muistan kyllä miten monenlaisia vaikutuksia sillä oli.
Ensimmäisenä mieleentullut muistikuva on, kun kaukoliikenteen bussissa oli radio päällä ja sieltä tuli selostus Barcelonan olympialaisista Antti Kasvion pronssiuinnista.
Kierailia kirjoitti:
Ei meitsi ollu viel maisemissa,synnyin 12 vuotta myöhemmin.
Muutaman konkan ehdin huomata.
Alkuvuodesta olin ala-asteella ja NKOTB-fani. Kesällä kissani kuoli ja kyllästyin NKOTB:iin. Elokuussa aloitin yläasteen. MTV3 alkoi näkyä kotonamme syrjäseudulla ja sieltä tuli sitten katsottua kaikenlaista (ostoskanavasta alkaen), kun tarjonta laajeni kahdesta kanavasta kolmeen. Yläasteella oli ahdistavaa kun jouduin kavereitteni kanssa eri luokille enkä heti löytänyt uusia, mutta muuten huoletonta aikaa.