Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nostalgiaketju! Mitä teit vuonna 1992?

Vierailija
19.08.2024 |

Itse olin ala-asteella, katselin Kauniita ja rohkeita, minulla oli tarrakirja. Elämä oli helppoa ja mukavaa. 

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa. Eipä siitä vuodesta sen kummempia jäänyt mieleen, paitsi että halusin kovasti pois asuinpaikkakunnalta seuraavaan elämänvaiheeseen.

Vierailija
22/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli huono vuosi, en tykännyt. Seurustelin yhden takiaisen kanssa joka ei ollut yhtään mieleeni. Lukiossa olin ja seuraavana vuonna muutin Afrikkaan juuri ennen ylioppilaskirjoituksiin. Lähdin vapaaehtoistyöhön ja tapasinkin sitten suuren rakkauteni, Etelä-Afrikkalaisen naisen, valkoisen. Menimme naimisiin ja muutimme sitten myöhemmin britteihin. Viitisen vuotta sitten hän kuoli auto- onnettomuudessa kotimaassaan käydessään, olimme juuri olleet lähdössä pitkälle karibianristeilylle. Olin lentokentällä lähdössä häntä vastaan Nee Yorkiin kun hänen sisarensa soitti.

Mutta 1992. Olin huonossa suhteessa ja soitin huonossa bändissä eikä koulunkäynti kiinnostanut, paljon tuli kaljaa juotua, olin 17 vuotias ja asuin pikkupaikkakunnalla. Lukion suoritin vasta aikuisena ja menin sitten yliopistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yläasteella, koulukiusattu. Hirveää aikaa. 

Sama. Lisäksi juuri vuonna -92 tein elämäni typerimmän valinnan tai pikemmin pelkän ajautumisen täydellisen väärään suuntaan, joka sitten pilasikin koko tulevaisuuteni vaikken sitä tuolloin tietysti tiennytkään. Halusin vain mahdollisimman kauas kaikista silloisista koulukavereista.

Vierailija
24/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion tokalla, aloin seurustella exän (lapseni isä) kanssa.

Vierailija
25/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 9. Olin lapsena aina ulkona kun mahdollista, välillä pelasin Nintendoa. Nykyään olen aina sisällä, ahdistunut ja millään ei ole mitään väliä. Joskus nostalgiatunnelmissa mietin, että mitä sieltä oikeastaan kaipaa. Ehkä sitä kun oli vielä näköalaa eteenpäin. Tai ei oikeastaan osannut haaveilla tms. mutta kuitenkin koki, että ehkä sieltä jotain vielä elämä tuo tullessaan. No ei tuonut :D

Vierailija
26/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tokalla luokalla, koulun jälkeen kokoonnuimme isolla joukolla luokseni pelaamaan nintendoa, ohjain kiersi kädestä käteen vuorotellen.

Leikimme My little ponyja ulkona, oltiin siis itse niitä poneja, ja jouduimme mielikivituksissamme kaikenlaisiin seikkailuihin ja pelastimme ponimaan million miltäkin uhalta.

Vierailija
27/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ja viikonloppuna juhlimista.

Vierailija
28/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin yliopistossa, Turussa. Olin muuttanut tänne muutamaa vuotta aiemmin, täällä asustelen edelleen.

Vierailija
29/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin yliopistossa, Turussa. Olin muuttanut tänne muutamaa vuotta aiemmin, täällä asustelen edelleen.

Hyytävä kohtalo.

Vierailija
30/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme kantanarttumme. Muutimme Tallinnaan.

Vierailija
31/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin tähän maailmaan tuona vuonna.

Vierailija
32/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiskentelin vielä tovin isäni kasseissa.

Vierailija
33/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin opiskelut, jotka eivät johtaneet kuin turhautumiseen.

Vierailija
34/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa, kirjoitin tuolloin keväällä. Oli hauska kesä, kaikki ylioppilaslahjarahat meni kurkusta alas😅.

Vierailija
35/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias, elin tallilla, kävin kavereiden kanssa uimassa, leikkimässä, luistelemassa ja pitämässä hauskaa. Mikään huoli ei painanut. Jospa saisi tuon vuoden takaisin.

Vierailija
36/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksentelin avojaloin pusikoissa ja pelloilla ja söin suolaheinää. Mentiin koulukavereiden kanssa uimaan tuolloin ensimmäistä kertaa muutaman kilometrin päähän keskenämme, oltiin menossa 4 lk:lle syksyllä. Oltiin järvellä tuntikausia. Joskus koko päivä. En osannut uida, mutta opettelin. Samoin kuin hyppimään laiturin päästä. Ketään ei kiinnostanut missä olin tai söinkö ylipäätään mitään.

37/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläasteella. Näinä päivinä syyslukukausi oli alkanut. Oli ihanaa aina kävellä koulusta kotiin iltapäivällä. Kävin usein samalla ostamassa lähikaupasta jotain karkkia. Kotona oli ensin ruoka. Sen jälkeen katsoimme Kauniit ja rohkeat siskoni kanssa. Joskus kaverini tuli koulun jälkeen meille. 

Vierailija
38/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, ei näy 90-luvun lama näissä vastauksissa, ehkä sen takia, että lama ei kuitenkaan vaikuttanut lasten ja nuorten elämään.

Vierailija
39/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, ei näy 90-luvun lama näissä vastauksissa, ehkä sen takia, että lama ei kuitenkaan vaikuttanut lasten ja nuorten elämään.

Osalla varmasti vaikutti, osalla ei. Omat vanhempani olivat koko ajan normaalisti töissä, joten omalla kohdallani lama näkyi lähinnä koulun säästötoimenpiteinä. Luokkia yhdisteltiin isommiksi ja erillisistö voinapeista luovuttiin ruokalassa. Kirjoja kierrätettiin eikä niitä saanut enää keväällä automaattisesti omaksi.

Vierailija
40/68 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläasteella, NKOTB-fanius oli loppumaisillaan ja aloin kuunnella kaikkea muuta, Radiomafia oli kova sana. Kirjoitin kirjeitä kirjekavereille ja luin Suosikkia, Sinäminää yms. ja kirjoja. Telkusta en muista tarkkaan, milloin mitäkin tuli, mut Kaunareita katoin. Jos Beverly Hills 90210 tuli jo, sitä katoin, mutta nimi oli alkuun eri.