minkälaisessa kunnossa olit viikko synnytyksen jälkeen?
Entä milloin vauvelisi syntyi laskettuun aikaan nähden?
Itse odotan esikoistani.
Kommentit (28)
epparihaavan tikit alkoi vähitellen sulaa (juu, se oli niillä sulvailla tikeillä, vaikka niitä ei kai missään muualla ole käytetty), kävelin, istuin jne ihan sujuvasti. Viikon päästä synnytyksesä kiloja oli muistaakseni 2 enemmän kuin ennen raskautta. (kolmen viikon päästä niitä oli 10 vähemmän) Helvetillisen väsynyt vain, olin kun ei saanut nukkua käytännössä yhtään (imetysongelma) ja pää alkoi hajota, masennus alkamassa, muttei ollut vielä ollenkaan pahimmillaan.
Lapsi syntyi 41+1 alakautta ilman puudutuksia. Mä luulen, että niillä puudutteilla (tai siis sillä ettei niitä ollut) saattoi olla merkitys sekä fyysisen hyvään kuntoon että henkiseen hajoamiseen.
paino -2 kg ennen raskautta
entiset housut meni hyvin jalkaan
vointi oli hyvä
imetys ei onnistunut
lapsi syntyi 37+4 ja oli varsin pieni
Tasan viikko synnytyksen jälkeen lähdin hirmuisella kiireellä takaisin sairaalaan yöllä. Alkoi kova vuoto uudestaan. Sitten majailinkin sairaalassa huonossa kunnossa vielä viikon. Olin niin kipeä pahan repeämän vuoksi, etten voinut edes vauvaa kantaa. Istumisesta en voinut haaveillakaan (vasta 6vk synnytyksen jälkeen onnistui ekoja kertoja).
Tokan synnytyksen jälkeen olin hyvässä kunnossa viikon päästä synnytyksestä. Hoidin vauvaa ja esikoista kotona.
Kolmannen synnytyksen jälkeen olin edelleen sairaalassa viikon kuluttua synnytyksestä. Taas samaa rajua vuotoa. Sairaalassa vierähtikin kolme viikkoa.
Toka lapsi syntyi myös 40+3 vkolla ja kolmas 40+1
Alapäässä muutama tikki, jotka eivät haitanneet istumista, kunhan en oikein sohvalle rysähtänyt. Tissit olivat ainoat, joista oli haittaa. Olivat kuin kuumottavat keilapallot maidon ylituotannon takia. Mutta siis muuten olo oli tosi hyvä. Esikoinen syntyi rv 40 tasan
Myös kahden myöhemmän synnytyksen jälkeen olen ollut kunnossa oikeastaan jo seuraavana päivänä, istumaan on pystynyt jo samana päivänä, vaikka repeämiä hieman paikkailtiin. Tissitkään eivät vaivanneet, maidon tuotanto oli tasaisempaa. Kuopuksen kanssa kävimme vaunulenkillä (koko perhe) jo kotiutumisiltana. Eli fyysisesti olo on ollut lähes " normaali" . Ainoastaan kakalla käyminen oli aluksi tosi hankalaa, kun vatsa oli kovalla. Ai, niin synnytykset siis 41+2 ja 40+5
Mutta hormoonimyrskyt olikin sitten toinen juttu...
olin suorastaan euforisessa tilassa henkisesti ja lähes normaalissa vedossa fyysisesti. parastaa aikaa elämässäni tähän asti!
Viikko synnytyksestä;
olimme olleet pari päivää kotona, ihana oli olla kotona.:)
Vointi oli hyvä. :) Leikkaushaavaa toki piti varoa, ja suihkutella, eikä pystynyt mahallaan nukkumaan haavan ja täysien rintojen vuoksi.
Ihan hyvät muistot tuolta ajalta. Ihmettelimme vauvaa ja olimme onnellisia.:)
Imetys sujui hyvin, toki se piti opetella, mutta maitoa tuli runsaasti ja mies tuki opettelua hyvin.
Viikko synnytyksen jälkeen hyvässä kunnossa henkisesti ja fyysisesti. Ainoa " vika" oli että nännit vähän ruvella eikä imetys oikein meinannut onnistua.