Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman nukuttava sohvalla, minun vai miehen?

Vierailija
19.08.2024 |

Meille tuli aikanaan pieni koira joka salaa öisin hyppäsi sänkyyn, huomattiin vasta aamulla. Mies ei tästä tykännyt mutta minkäs teet, kun koira todennäköisesti aina odotti että nukutaan ennen kuin hyppäsi, eikä niin pienen koiran olemiseen sängyssä todellakaan herännyt. Koiran sängyssä olosta tuli lopulta luvallista ja koira nukkuukin aina mun puolella/jaloissa. Ei häiritse miestä.

Keväällä tuli uusi koira, johon mies ihastui niin että halusi sen tulevan öiksi sänkyyn. Niin se sitten tuli, ekasta yöstä lähtien. Koira on isohko, 60cm ja sen olemisen sängyssä kyllä huomaa. Ja NYT miestä on alkanut se ärsyttää. Yöllä työntää koiraa minun puolelleni tai käskee minun komentaa koira pois sängystä koska häntä ärsyttää ahtaus. Tai vaatii että minun pitää nyt opettaa koira olemaan tulematta sänkyyn. Sitä en tee, ensinnäkään en tajua miksi se olisi MUN tehtäväni koska mies halusi koiran sänkyyn ja toisekseen, mies nukkuu yleensä sikeästi ja minä huonommin, joten en ota mitään ylimääräistä työtä itselleni vielä unta häiritsemään 🙄 Minä saan nukuttua vaikka koira onkin sängyssä ja mies nukkuu osan viikosta muualla, joten mun puolesta olkoot näin.

Viime yönä kuitenkin meni hermo miehen jatkuviin tiuskimisiin kun "koira on tiellä, käske se pois" jne ja lopulta otin tyynyni ja peittoni ja lähdin sohvalle nukkumaan. Ja koirat tuli perässä. Ja siinä selkäsairaana ihmisenä pohdin onko tämä nyt tosiaan MUN tehtäväni tulla 90cm leveälle sohvalle nukkumaan kahden koiran kanssa, kun koirista valittava mies jää yksin nukkumaan 160cm sänkyyn? Enkö voi todeta että mene itse tai ole hiljaa? 

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllähän colliet ja monet muutkin koirat halutessaan porttien yli pääsevät. Miettimättä mitään turhia johtajuusteorioita eräs tärkeimmistä koiralle opetettavista asioista on se, että ihminen päättää tietyt asiat. Ihminen päättää hoitotoimenpiteet ja monet muut jutut.

Koira opetetaan pennusta alkaen olemaan siellä missä ihminen haluaa koiran olevan. Koirat eivät avaa ovia tai ylitä portteja. Helpottaa kummasti elämää myös matkoilla ja kyläpaikoissakin, kun koira pysyy kiltisti siellä missä sen halutaan pysyvän.

Aloittajan ongelmaan minäkin suosittelen ratkaisuksi koiraporttia.

Sinäpä tietoviisas olet. Mun koira kyllä avaa ovet, kaapit ja laatikot. On myös oppinut avaamaan erilaisia säppejä. ihan käpälällä kokeilee, miten jokin toimii ja aukeaa, ei ole mitään sattumanvaraista huitomista.

Hirveästi on ketjussa avuttomia ihmisiä jotka eivät keksi ihan fyysistä/mekaanista estettä niille koirille. Emmäätiiää, ihan mahdotonta, jonkun muun pitäis jotain tehdä...

Jorinaan kuluneessa ajassa olisi jo asennettu sellaiset barrikadit että ei taatusti näy koiria makkarissa.

Mies on nyt ihan fine sen ajatuksen kanssa että hän voi siirtyä sohvalle jos koira häiritsee, ellei sitten keksi muita ratkaisuja kuten että hänkin kouluttaa koiria, tai hommaa portin tms. Mun mielestä koirien ei tarvitse olla eri huoneessa kuin me ja ovea ei tulla jatkossakaan sulkemaan. Ap

Vierailija
102/103 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Hyvä että mies on jotain edes tajunnut 😄 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uunoja molemmat. Keskenkasvuista vaikeilua ihan vaan vaikeilun ilosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi