Kumman nukuttava sohvalla, minun vai miehen?
Meille tuli aikanaan pieni koira joka salaa öisin hyppäsi sänkyyn, huomattiin vasta aamulla. Mies ei tästä tykännyt mutta minkäs teet, kun koira todennäköisesti aina odotti että nukutaan ennen kuin hyppäsi, eikä niin pienen koiran olemiseen sängyssä todellakaan herännyt. Koiran sängyssä olosta tuli lopulta luvallista ja koira nukkuukin aina mun puolella/jaloissa. Ei häiritse miestä.
Keväällä tuli uusi koira, johon mies ihastui niin että halusi sen tulevan öiksi sänkyyn. Niin se sitten tuli, ekasta yöstä lähtien. Koira on isohko, 60cm ja sen olemisen sängyssä kyllä huomaa. Ja NYT miestä on alkanut se ärsyttää. Yöllä työntää koiraa minun puolelleni tai käskee minun komentaa koira pois sängystä koska häntä ärsyttää ahtaus. Tai vaatii että minun pitää nyt opettaa koira olemaan tulematta sänkyyn. Sitä en tee, ensinnäkään en tajua miksi se olisi MUN tehtäväni koska mies halusi koiran sänkyyn ja toisekseen, mies nukkuu yleensä sikeästi ja minä huonommin, joten en ota mitään ylimääräistä työtä itselleni vielä unta häiritsemään 🙄 Minä saan nukuttua vaikka koira onkin sängyssä ja mies nukkuu osan viikosta muualla, joten mun puolesta olkoot näin.
Viime yönä kuitenkin meni hermo miehen jatkuviin tiuskimisiin kun "koira on tiellä, käske se pois" jne ja lopulta otin tyynyni ja peittoni ja lähdin sohvalle nukkumaan. Ja koirat tuli perässä. Ja siinä selkäsairaana ihmisenä pohdin onko tämä nyt tosiaan MUN tehtäväni tulla 90cm leveälle sohvalle nukkumaan kahden koiran kanssa, kun koirista valittava mies jää yksin nukkumaan 160cm sänkyyn? Enkö voi todeta että mene itse tai ole hiljaa?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kohtuutonta että mielenterveys kuntoutujana ja toipuvana alkoholistina joudun selkävaivoineni sohvalle. Taidan laittaa ukon vaihtoon, kyllä mulle ottajia on. Ap
Paitsi ettei tämä ollut tämän ketjun aloittajan kirjoitus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ukko ja akka lattialle nukkumaan, että koirat saavat nukkua rauhassa sängyssä.
Näin juuri! Kyllä koira tietää ja paikkansa valitsee. Hus hus äijät ja muijat pois edestä meidän sängystä makaamasta!!
Ottakaas ihmiset paikkanne takaisin. Koirat lattialle tai toiseen huoneeseen.
Kaikesta te riitelette.
Muuttakaa omaan asuntoon molemmat ja koirat jätätte jonnekkin kadulla niin ei tule riitaa typeristä koirista.
Kuinka koira osallistuu teidän seksiin?
Vai oletteko edistyneet parisuhteessa aikaan, jolloin seksiä ei enää harrasteta oman puolison kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mies menee tietysti sohvalle, itsestäänselvää.
EIPÄS kun akka saa nukkua missä tykkää mutta minun vieressäni RAKAS lemmikkini tai "tyttöystävä" sen aikaa kun panen sitä, sitten saa painua matkoihinsa.
-Joorma
Jos saat hyvin unta koirien kanssa, nukut menemään ja mies sitten tekee itse omat ratkaisunsa.
Jos mies koko ajan änisee, sano sille kerran, että "sanon tämän nyt vain nyt tämän kerran: jos sinua häiritsee koirat, komenna ne itse pois, opeta ne siihen tai mene muualle nukkumaan. Mutta turpa kiinni, minä jatkan unia"
Hakisin lääkäriltä unilääkettä ja huolehtisin omasta unestani. Antaa mieslapsen selvittää itseaiheuttamansa ongelma.
Pienestä koirasta olen ollut sitä mieltä että se saa nukkua sängyssä, koska siitä ei ole mitään haittaa, eikä sitä edes huomaa. Isosta olin sitä mieltä että se opetetaan nukkumaan petilleen, eikä sitä päästetä sänkyyn. Mies oli tästä toista mieltä, ja nimenomaan halusi että koira saa sänkyyn tulla. Silloin varmistin että mies tajuaa koiran sitten siihen tottuvan, eli mieltä ei sitten yhtäkkiä muuteta. Mies totesi ymmärtävänsä sen oikein hyvin. Ja nyt sitten kuitenkin on mielensä muuttanut ja on sitä mieltä että minun (wtf) on koira koulutettava.
Ja tämä ärsyttää siksi mua niin paljon että olen herkkäuninen, ollut aina ennen koiriakin, ja nukun lääkityksen avulla. En heräile koirien takia mutta siihen herään kun mies kiekkaa ja pyörii ja tiuskii koiralle ja sitten alkaa ääneen valittaa ja käskeä mua komentamaan tai opettamaan koiraa pois, ja sitä en todellakaan ala yöllä tehdä. Totean että komenna itse, mutta yhtään enempää en ala puhua yöllä tai tehdä kevätjuhlaliikkeitä, koska sitten herään liikaa ja en saa enää nukuttua.
En ole siis sitä mieltä että ennen kaikkea koirat saa olla sängyssä ja ihmiset nukkukoot missä lystää, vaan mua suututtaa se että mies itse HALUSI koiran tulevan sänkyyn ja nyt kiukuttelee siitä mulle ja herättää mua öisin sen takia. Eikä itse ole valmis tekemään mitään asian eteen, ei yhtikäs mitään. Ap
Ns. weaponized incompetence miehellä.
Haluaa, että ratkaiset hänen aiheuttamansa ongelman.
Älä ratkaise. Keskity nukkumaan, ja jos länkyttää öisin, karjaise korkeintaan vaan "turpa tukkoon! itse olet ongelman aiheuttanut"
Vierailija kirjoitti:
Jos saat hyvin unta koirien kanssa, nukut menemään ja mies sitten tekee itse omat ratkaisunsa.
Jos mies koko ajan änisee, sano sille kerran, että "sanon tämän nyt vain nyt tämän kerran: jos sinua häiritsee koirat, komenna ne itse pois, opeta ne siihen tai mene muualle nukkumaan. Mutta turpa kiinni, minä jatkan unia"
Olen sanonut tuon päivällä. Tänään viimeksi. Yöllä en ala puhelemaan koska sitten herään liikaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies koko ajan änisee, sano sille kerran, että "sanon tämän nyt vain nyt tämän kerran: jos sinua häiritsee koirat, komenna ne itse pois, opeta ne siihen tai mene muualle nukkumaan. Mutta turpa kiinni, minä jatkan unia"Olen sanonut tuon päivällä. Tänään viimeksi. Yöllä en ala puhelemaan koska sitten herään liikaa. Ap
Jos mies jatkaa öisin puhumista, etkä halua puhua, mutta heräät, potkaise häntä kevyesti reaktiona.
Nämä koiranomistajat...jos tilaat itse rappusille tonnin paskaa, on ihan turha valittaa jos haisee.
Vierailija kirjoitti:
Miten te päädytte tällaisten miesten kanssa yhteen. Millainen mies sanoo, että "komenna koira pois" eikä tee sitä itse?? Komentaa siis SINUA eikä koiraa. Hyvä kun on hierarkia selvillä....
Meilläkin on hierarkia selvillä. Meidän koiran iltapissatus on miehen rutiini. Silti koira tulee viimeiseksi illalla aina minulta pyytämään, että komentaisin miehen viemään sen ulos.
Meillä koira saa nukkua sängyssä heti kun osallistuu kämpän lainanhoitokuluihin, ja muihin laskuihin.
Siihen asti ei ole mitään asiaa parisänkyyn , oli iso, tai pieni koira. Oli emännän tai isännän koira.
Näin siinä käy kun menee roolit sekaisin ja eläimet inhimillistetään. Mitä te teette edes sillä puolisolla, varsinkin parisängyssä, jos koirat sen valtaavat?
Kohta mennään niiden koirien kanssa naimisiin ja saa nukkua reilusti vieressä.
Ja mitä te ylipäänsä otatte niitä koiria, kun ette niitä osaa kasvattaa, ja sitten uhriudutte, valitatte täällä ja syllistätte puolisonne, vaikka kumpikin on ihan lapatossuja.
Ei ole kummastakaan laumanjohtajaksi.
Koiraportti makkarin oveen. Muuhun tilaan koirille omat hyvät ja pehmoiset yöpesät. Pari ensimmäistä yötä saattavat ihmetellä ja osoittaa mieltään, mutta tottuvat kyllä, kun pysytte kovana ettekä reagoi vaan jatkatte unia. Voi tuntua ikävältä, mutta mieti, että koirilla ei ole mitään hätää ja tottuvat kyllä.
Toisekseen, toi miehen vastuuttomuus on niiiin ärsyttävää. Olettaa sun hoitavan kaiken ja itse tyytyväisenä yksin sängyssä, vaikka aiheutti koko tilanteen. Mikä pelle.
Miesten itsekkyys ja vastuuttomuus ei valitettavasti jaksa yllättää. Aiheuttanut itse tuon tilanteen ja olettaa, että sinä ratkaiset ongelman. Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi huoh sentään näitä provoja. Opettele Ap ensin vaikka kalusteiden mittoja. Mistä helkkarista muka löytää 90 cm istumaleveyden sohvia? Suurin osa isoista sohvistakin on istumaleveydeltään max 60 cm.
Ikea Söderhamn. Syvyys on ainakin sen 90 cm, tarkista itse jos olet sohvasta kiinnostunut. Ap
Istuimen syvyys 48 cm, miten ihmeessä saat tämän väännettyä 90 sentiksi?
Mies menee tietysti sohvalle, itsestäänselvää.