Miksi olet kateellinen arvokellon omistajalle?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Olisko palstalaisilla vinkkiä mikä olisi hyvä kello ns. ensimmäiseksi arvokelloksi?
Vaikka joku tällänen:
En noteeraa tai huomaa toisten kelloja millään tavalla, itse en käytä rannekelloa laisinkaan. Jos joku on ostanut kellon siksi, että sillä leveilee, niin gz.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne oikeasti ole kalliita. Harvalla on rahaa miljoonan euron kelloon. Feikki casio f91w ilman vedenpitävyyttä käy yhtä hyvin. Ennen noita halpoja kelloja sai 1 markalla tai 1 eurolla.
Casio f91w on arvokellojen klassikko ja kääntää taatusti päät kelloharrastajien keskuudessa. Mutta miksi pitäisi ostaa feikkiä kun aidon saa alle parilla kympillä?
Tuo parin kympin Casio on muuten rutkasti tarkempi ja luotettavampi kuin yksikään Rolex tai Omega.
Itselläni on aurinkokäyttöinen Casio Gshock ja se on aivan mahtava tuote.
Mekaaniset kellot ovat epäluotettavia ja pysähtyvät jos niitä ei koko ajan pidä ranteessa.
Kallista romua.
Vierailija kirjoitti:
Mekaaniset kellot ovat epäluotettavia ja pysähtyvät jos niitä ei koko ajan pidä ranteessa.
Kallista romua.
Se minkä kellokauppias unohtaa mainita on, että tarkinkin mekaaninen kello pitää asettaa uudelleen aikaan vähintään 10pv välein ellei halua että kello näyttää mitä sattuu.
Lisäksi unohtavat mainita sen, että ostohinnan lisäksi pitää varautua huoltokustannuksiin. Ja että yksinkertainen magnetismi kuten käden pitäminen kaiuttimen päällä tai lentoaseman turvatarkastuksen laitteet voi sekoittaa kellon toiminnan.
Rolex tms muut vieterikellot vaativat säännöllistä huoltoa jonka voi tehdä vain virallinen huoltoliike ja huolto maksaa tyypillisesti 500-2000€.
Kvartsikellojen keksiminen teki mekaanisesta kellosta turhakkeen yhdessä yössä. Kvartsikellot ovat halvempia, tarkempia, luotettavampia, kevyempiä ja ohuempia.
Citizen Eco-Drive One vaikuttaa kyllä aika hienolta. Paksuus vain 2,98 mm! Latautuu valon avulla. Tosi minimalistinen tyyli.
Jatke on jatke, oli se arvokello tai urheiluauto tai keikaripuku. Naiset tietää kyllä.
Citizen Caliber 0100 - maailman tarkin rannekello?
https://www.citizenwatch-global.com/caliber0100/product.html#product-li…
Olisiko jollain vinkkiä minkälaisen arvokellon saisin hankittua tonnilla?
Siitä, että rahaa turhuuksiin.
Siitä taas en, että tuhlasi kaiken kelloon.
Ei aikaa ole edes olemassa. Mitä järkeä on pitää kelloa ranteessa? Kysympä vaan.
En käytä kelloa, ja töissä se on kielletty hygieniasyistä
Kellot on turhia. Näen ajan puhelimesta.
Vierailija kirjoitti:
Olisko palstalaisilla vinkkiä mikä olisi hyvä kello ns. ensimmäiseksi arvokelloksi?
Niitä hyvin monenlaisia. Mitä tyyliä haluat, mihin tilaisuuteen (siis juhlakello / päivittäiseen käyttöön), mies / nainen / unisex, budjetti jne.
Täh? Ihan käsittämätön kysymys. Itse en käytä kelloa, koska hinnasta riippumatta kaikki kellot ovat mielestäni rumia ja hankalia ranteessa. En siis edes tiedä onko jollain arvokello vai Lidlin tarjouskello, koska en kiinnitä huomiota muidenkaan kelloihin. Melko vaikea olla kateellinen asiasta, jota ei edes huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jollain vinkkiä minkälaisen arvokellon saisin hankittua tonnilla?
Laatukellot.fi, budjetti siihen tonnin kieppeille ja katselemaan. Tai joku muu nettikauppa, niin sieltä niitä näkee.
En edes huomaa tai ajattele toisten arvokelloja :D
Olin joku vuosi sitten frankfurtissa saksassa työmatkalla ja siinä käppäilessäni kiinnitin huomiota kun erään liikkeen edessä oli loistoautoja parkissa ja ovella seisoi pukumies. No sehän oli paremman luokan kellokauppa. Sisällä muutama henkilö kelloja ihmettelemässä. Katselin pienessä ikkunassa olevia muutamia kelloja, minun silmään ihan tavallisen näköisiä pyöreitä viisarikelloja, merkkikään ei sanonut minulle mitään. Kallein maksoi 315 000 € ja halvin ehkä n. kymmenestä esillä olevasta kellosta maksoi 150 000 €.
Tulee vain huoli, onko kello todella tarpeellinen. Voitaisiinko esim. myydä ja tuloilla auttaa köyhiä? Vaihtoehtoja kaivataan.