Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asteessa pesette rintsikkanne? Mulla alkaa haista 40 asteen pesuista huolimatta.

Vierailija
18.08.2024 |

Olen aina pessyt 40 asteessa. Mulla on rintojen alushikeä ja se rintsikoiden kohta alkaa haista jo yhden päivän käytön jälkeen. Eli toisin sanoen bakteerit ei oo hävinneet 40 asteen pesussa. 

Kokeilin kerran 60 asteessa. Eivät menneet miksikään, mutta meneekö elastaani nopeasti pilalle, jos jatkan 60 asteen pesuja?

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina 60 asteessa pesupussissa, ei ole menneet miksikään, ehkä löystyvät hieman vuosien saatossa, mutten ole varma johtuuko se pesusta vai käytöstä. 

Vierailija
122/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että jokainen tekisi välillä Nizoral/hiivakuurin rinnanalusille aina aika ajoittain. Raskaat rinnat hauduttavat ihoa joten luonnollisestikin hiivabakteerit lisääntyvät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt deodoranttia rintojen alla jo vuosikausia ja hajuongelmat katosivat saman tien. 

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000009504685.html

Tässä artikkelissa esimerkiksi lääkäritkin ehdottavat deodorantin käyttöä tissien alle.

Joten älkää kuunnelko noita, jotka sanovat ettei muka deodoranttia saisi laittaa. Kun eivät tiedä selkeästi mistä puhuvat. 

Niin. Osa vaan tietää, koska on todennut miksi heille ei käy. Joillakin käy niin, että rintojen alle laitettu deodorantti hiertää rinnan alta ihon rikki. Antipetspirantti polttaa sen lisäksi. Puuvillaiset toppiliivit hiertävät leveämmältä alueelta, tekokuituiset kapeammalta.

Ihorikkoon tulee helposti sienitulehdus. Se haisee pahemmalta kuin tissihiki. Siitä on vaikea päästä eroon ja se uusii helposti, jos ei pese rintsikoita 60C. 

En itsekään ottanut varoittelua vakavasti ennen kuin kosahti omalle kohdalle. Rintaliivien käyttö oli mahdotonta pitkään.

Vierailija
124/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 astetta kuten muidenkin alusvaatteiden, pyyhkeiden pesuun

Vierailija
125/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet, ihan kuin pesuaineiden laatu olisi heikentynyt? Vaikka ostaa eri merkkisiä pesuaineita, tuntuu tuloksen perusteella siltä, että kaikki tulisivat samalta tehtaalta. 

En. Mutta 40 asteen pesu ei puhdista vaatteita, ihorasva irtoaa vasta 60 asteessa. Pikapesu vastaa tuuletusta.

Vierailija
126/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina 60 asteessa niinkun myös muun pyykin paitsi paremmat neuleet ym. Ei hiki ja ihon rasva lähde alemmissa lämpötiloissa pois.

Vierailija
127/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun olette vastailleet ja saa lisääkin laittaa vastauksia. 

Ihmisillä on yksilöllistä, mikä paikka haisee. Eikä siihen pysty vaikuttamaan esim sitä kohtaa desinfioimalla. Liittyy osittain hormoneihin. Mulla haisi jalkahiki ainoastaan raskausaikana. Ei muulloin.  Mun miehellä haisee ihan valtavasti jalkahiki. Kengät alkaa haista helposti. Hän ihmetteli alkuaikoina, kun sanoin, että ei mulla haise. Haistoi mun kenkää ja ihmetellen sanoi, että tää haisee vaan nahkalta. (Oli siis nahkakenkä.)

Palmolivellä pesen itseni ja LV colorilla pesen vaatteet. 

Joskus on ollut lehdissä juttua, että voisiko antiperspirantti lisätä kainaloihin laitettuna rintasyövän riskiä. Tämän vuoksi en uskalla laittaa rintojen alusiin, vaan ainoastaan kainaloihin. 

Talkidsakin varon syöpävaarallisuutta. Siis hengityksen kautta. Tiedän kyllä, että talkkia on jopa

Perunajauho ajaa saman asian ja on halvempaa.

Vierailija
128/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh. Ei mulla rintaliivit haise miltään vaikka käyttäisin useamnan päivän. No, en hikoile joten sekin varmaan vaikuttaa

Vierailija
129/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök. Pesen neljässäkympissä tai käsin eikä ne haise. Käytkö riittävän usein suihkussa?

Käyn kyllä suihkussa.

Se bakteerikanta on vaan ilmeisesti pesiytynyt sinne rintsikoiden rintojenalaiseen osaan. 

Pesethän liivisi joka ilta? Silloin se 40 astetta riittää, mutta jos annat hien muhevoitua päiväkausia alusvaatteissasi, niin haju jää.

Vierailija
130/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pese rintsikoita joka päivä, vaan kerään pyykkikoriin muutamat ennen pesua.

Ap

Vierailija
131/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut aluspaita liivien alle.  Pesen käsin yleensä, kun olen hikoillut.

Vierailija
132/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen että jokainen tekisi välillä Nizoral/hiivakuurin rinnanalusille aina aika ajoittain. Raskaat rinnat hauduttavat ihoa joten luonnollisestikin hiivabakteerit lisääntyvät. 

1. Hiiva on sieni, ei bakteeri

2. Peseminen vähentää bakteereita ja hiivaa iholta ja vaatteista

3. Jos hiivaa on usein, kannattaa vähentää sokerin syöntiä

Vierailija
133/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pese rintsikoita joka päivä, vaan kerään pyykkikoriin muutamat ennen pesua.

Ap

Liota etikassa yön yli ja pese 60 asteessa.

Vierailija
134/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, vihdoin päästiin itse asiaan! 

Vierailija
135/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Hiiva on sieni, ei bakteeri

2. Peseminen vähentää bakteereita ja hiivaa iholta ja vaatteista

3. Jos hiivaa on usein, kannattaa vähentää sokerin syöntiä

Olet oikeassa. Ei tähänkään ole poppakonsteja, ja minulle päivittäinen peseytyminen on ollut paras konsti pitää iho terveenä rintojen alta ja intiimialueelta. 

Vierailija
136/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun olette vastailleet ja saa lisääkin laittaa vastauksia. 

Ihmisillä on yksilöllistä, mikä paikka haisee. Eikä siihen pysty vaikuttamaan esim sitä kohtaa desinfioimalla. Liittyy osittain hormoneihin. Mulla haisi jalkahiki ainoastaan raskausaikana. Ei muulloin.  Mun miehellä haisee ihan valtavasti jalkahiki. Kengät alkaa haista helposti. Hän ihmetteli alkuaikoina, kun sanoin, että ei mulla haise. Haistoi mun kenkää ja ihmetellen sanoi, että tää haisee vaan nahkalta. (Oli siis nahkakenkä.)

Palmolivellä pesen itseni ja LV colorilla pesen vaatteet. 

Joskus on ollut lehdissä juttua, että voisiko antiperspirantti lisätä kainaloihin laitettuna rintasyövän riskiä. Tämän vuoksi en uskalla laittaa rintojen alusiin, vaan ainoastaan kainaloihin. 

Talkidsakin varon syöpävaarallisuutta. Siis hengityksen kautta. Tiedän kyllä, että talkkia on jopa lääkepillereissä, mitä kylläkin ihmettelen. Ol

Miehellesi se sama neuvo kuin tuohon sinun vaivaasi: jalkojen pesu ph:ltaan happamalla pesuaineessa (esim. Lactoline). Pesun jälkeen liotus vedessä, jossa on etikkaa. Kenkien desinfiointi. Tuolla konstilla saa huonot bakteerit iholta pois ja tuettua hyviä.

Vierailija
137/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt deodoranttia rintojen alla jo vuosikausia ja hajuongelmat katosivat saman tien. 

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000009504685.html

Tässä artikkelissa esimerkiksi lääkäritkin ehdottavat deodorantin käyttöä tissien alle.

Joten älkää kuunnelko noita, jotka sanovat ettei muka deodoranttia saisi laittaa. Kun eivät tiedä selkeästi mistä puhuvat. 

Anteeksi, mutta en kovin luota tuollaiseen lääkäriin. Ihmisen kemikaalikuormitusta ja -altistusta pitäisi pyrkiä vähentämään, ei lisäämään. Varsinkin rintojen alueelle.

Epäilen, että enemmin kemikaalikuormitusta saa jo sillä, että pakkeloi moninkertaisesti kasvonsa, tunkee jotain kyseenalaisia aineita huulinsa, liimailee tekoripset ylleen. Näihin vielä lisäksi hiusten värjäystä ja mitä kaikkea  niihinkin voi laittaa. Yksi deodorantti rintojen alle ei enää paljoa tuota lastia lisää.

Vierailija
138/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä etikan hehkutusta, eikä sitä suositella käytettäväksi astianpesu- ja pyykkikoneisiin. Ei käy kaikkeen siivoukseen, ei vaatteille. Ei käy kylpyhuoneen laattojen saumoihin, eikä ruostumattomalle teräkselle jne.

Vierailija
139/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä etikan hehkutusta, eikä sitä suositella käytettäväksi astianpesu- ja pyykkikoneisiin. Ei käy kaikkeen siivoukseen, ei vaatteille. Ei käy kylpyhuoneen laattojen saumoihin, eikä ruostumattomalle teräkselle jne.

Missä ei suositella pyykkikoneisiin? Käy laimennettuna kylpyhuoneen laattojen saumoihin.

Hehkutan etikkaa, koska se on monikäyttöistä, halpaa ja turvallista.

Vierailija
140/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiveshiki haisee etikalta.

Ja pallit haisee juusonaksuilta. Alkaa aina tehdä juustonaksuja mieli kun rapsuttaa kutisevia palleja :D