Missä asteessa pesette rintsikkanne? Mulla alkaa haista 40 asteen pesuista huolimatta.
Olen aina pessyt 40 asteessa. Mulla on rintojen alushikeä ja se rintsikoiden kohta alkaa haista jo yhden päivän käytön jälkeen. Eli toisin sanoen bakteerit ei oo hävinneet 40 asteen pesussa.
Kokeilin kerran 60 asteessa. Eivät menneet miksikään, mutta meneekö elastaani nopeasti pilalle, jos jatkan 60 asteen pesuja?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö deodoranttia lainkaan tissien alla? Kannattaa. Sekä ihan kunnon pesupyyheellä pestä se tissien alaosa.
En todellakaan suosittele. Itse olen äärimmäisen herkkäihoinen, joten pesu oikeilla tuotteilla on ainoa vaihtoehto.
Olen kyllä itse herkkäihoinen ja tuo on ainoa tapa, mikä oikeasti toimii. Olet selkeästi käyttänyt vääriä aineita. Talkki pelkästään haisee ja on muutenkin sotkuisa.
Ei talkin käyttö ole sotkuista, enkä käytä mitään muita aineita kuin pesunestettä. Ei missään nimessä deodoranttia rintojen alle.
En muutenkaan hikoile kovasti, ja käytän deodoranttia kainaloihin vain silloin kun haluan varmistaa raikkauden. Rintojen aluset voivat olla monellekin ongelma, varsinkin isorintaisilla, jos puhtaudesta ei huolehdi. Puhtaat rintojen alukset, terve iho. Ei hajuongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin nyt meni glamouri sitten rintaliiveistäkin kun aina niitä ihaillut ja arvostanut 😨
Oot ilmeisesti mies. Kuule, nuuhkaisepa sieltä rintojen alta.
Mä olen nainen enkä myöskään tiedä mistä puhutaan. Ei ole mitään rintojen alusia..
Eli sulla ei ole lainkaan rintoja? Nimittäin jos on, kyllä nillä pakostikin on myös aluset eli se osa, johon rintaliivien kuppien alaosa menee.
Täällä toinen joka ei tiedä mistä puhutaan. Ei mulla ole ikinä mitään "tissihikeä" sen enempää kuin vaikka vatsahikeä... Toki mun A rinnoissa on alaosa mutta ei se hikoile mitenkään erityisesti saatika haise?! Olen kau
Olen 44v lapsi ja joo, myönnän että en tiennyt sen tissihien (jonka sentään opin palstalta jo useampi vuosi sitten) vielä kaiken lisäksi HAISEVAN. Siis mistä ihmeestä tällaiset voisi tietää kun ei itsellä tuollaista ongelmaa ole, eikä kukaan isorintainen ystävä ole kertonut (ja siitä olen heille kiitollinen 🤣)? Olen ollut siinä luulossa että muuten puhtaalla ihmisellä (siis ei mikään hobo, vaan ihminen joka peseytyy päivittäin) haisee kainalohiki ja ehkä jalat, mutta en että tissitkin voi haista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et osaa. Alunen on jonkun asian alle jäävä eikä suinkaan alaosa. Vrt. Lasinalunen, joka ei tarkoita lasin alaosaa vaan lasin alle laitettavaa läpyskää.
Jos sulla olisi vähän kärpäslätkää isommat tissit, ymmärtäisit, että se tissien alunen jää nimenomaan tissien ALLE. Ei ne tissit ilmassakaan leijaile, lapsi hyvä.
No kyllä mulla vaan "leijailee". Ei kaikilla ole riipputissit, haloo.
No sitähän tässä juuri sinulle yritetään kertoa, että kaikilla ei ole sama tilanne kuin sinulla. Siksi meillä isorintaisemmilla on ne tissinALUSET, jotka sinun persettäsi nyt kovasti ahdistavat.
On olemassa ihan desinfiointihuuhteluaineitakin kuten Sanytol tai sitten käyttää jotain etikkahuuhteluainetta. Sanytol ainakin tappaa bakteerit viileämmässäkin pesuohjelmassa.
Herralle kiitos että olen hetero. Miehissäkin on ongelmansa mutta haisevat tissit olisi kyllä mulle jo ihan liikaa 🤢🤮.
Mitä pesuainetta käytät?
Meillä oli käytössä nestemäinen pesuaine ennen lapsen syntymää, mutta lapsen myötä vaihdettiin Allegroon.
Ollaan pesty sillä muutama vuosi ja kerran kävi niin, että olin unohtanut tilata lisää ja ostin jonkun marketin jauhepesuaineen.
Sillä kun pesin niin pyyhkeet haisivat ensimmäisen käyttökerran jälkeen ihan kauheelta heti kaatuessaan. Saman huomasin t paidoissa, että illalla haisivat tosi tunkkaiselta, ihan kun eivät olisi kunnolla puhdistuneet, vaan joku vanha hiki vielä haisi, vaikken edes pahemmin hikoile.
Sit kun pesin taas Allegrolla, niin ongelma poistui. Ostan sitä tiivistettä kahdeksan kilon pakkauksessa. On aika tyyris, mutta mielelläni maksan raikkaasta pyykistä. Pesukone on kymmenen vuotta vanha, eikä siinä ole mitään hajuja kun putsaan aina uuden pesuaine pakkauksen tullessa sen mukana tulleella sitruunahapolla.
Mies on kova hikoilemaan ja ennen Allegroa hänen vaatteet, ja lakanat menivät tosi tunkkaisiksi nopeasti ja niissä oli vähän tahmea tuntu. Sitäkään ongelmaa ei enää ole.
Tää meni nyt tällaiseksi kunnon mainos puheeksi, mutta mä suosittelen lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et osaa. Alunen on jonkun asian alle jäävä eikä suinkaan alaosa. Vrt. Lasinalunen, joka ei tarkoita lasin alaosaa vaan lasin alle laitettavaa läpyskää.
Jos sulla olisi vähän kärpäslätkää isommat tissit, ymmärtäisit, että se tissien alunen jää nimenomaan tissien ALLE. Ei ne tissit ilmassakaan leijaile, lapsi hyvä.
No sitähän tässä juuri sinulle yritetään kertoa, että kaikilla ei ole sama tilanne kuin sinulla. Siksi meillä isorintaisemmilla on ne tissinALUSET, jotka sinun persettäsi nyt kovasti ahdistavat.
No nytkö ne ei olekaan enää alaosat?
Isorintaisilla naisilla saattaa olla rintojensa kanssa erilaiset ongelmat kuin heillä joilla pienet rinnat. Joten ei kannata tätä(kään) asiaa mitätöidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo haloo. Sitähän sulle yritettiin kertoa, että JOS OLISI ISOMMAT TISSIT. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
On olemassa ihan desinfiointihuuhteluaineitakin kuten Sanytol tai sitten käyttää jotain etikkahuuhteluainetta. Sanytol ainakin tappaa bakteerit viileämmässäkin pesuohjelmassa.
Eikö se ole siivousaine?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttiketju alkaa siitä kun joku väittää että kaikilla rinnallisilla on tissinaluset. Ei ole, vain niillä joilla rinnat riippuvat. Ihmisillä voi olla rinnat jotka eivät riipu, eli esiintyy rintoja ilman rinnanalusia. Etpä sinä lollo taida lukemaasi ymmärtää. Kuppikoko kääntäen verrallinen älyyn?
Vierailija kirjoitti:
Mitä pesuainetta käytät?
Meillä oli käytössä nestemäinen pesuaine ennen lapsen syntymää, mutta lapsen myötä vaihdettiin Allegroon.
Ollaan pesty sillä muutama vuosi ja kerran kävi niin, että olin unohtanut tilata lisää ja ostin jonkun marketin jauhepesuaineen.
Sillä kun pesin niin pyyhkeet haisivat ensimmäisen käyttökerran jälkeen ihan kauheelta heti kaatuessaan. Saman huomasin t paidoissa, että illalla haisivat tosi tunkkaiselta, ihan kun eivät olisi kunnolla puhdistuneet, vaan joku vanha hiki vielä haisi, vaikken edes pahemmin hikoile.
Sit kun pesin taas Allegrolla, niin ongelma poistui. Ostan sitä tiivistettä kahdeksan kilon pakkauksessa. On aika tyyris, mutta mielelläni maksan raikkaasta pyykistä. Pesukone on kymmenen vuotta vanha, eikä siinä ole mitään hajuja kun putsaan aina uuden pesuaine pakkauksen tullessa sen mukana tulleella sitruunahapolla.
Mies on kova hikoilemaan ja ennen Allegroa hänen
Ja vaatteet pesen aina 40 asteessa, sukat, alushousut ja lakanapyykki 60 asteessa. Lakanat ja pyyhkeet muutaman viikon välein 90 asteessa.
Lisäys. Käytätkö kuivausrumpua vai kuivaatko telineessä?
Jos telineessä, niin kuivaathan ilmavasti, että kosteus haihtuu mahdollisimman nopeasti.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nytkö ne ei olekaan enää alaosat?
Alaosa, alunen, alusta, alus. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pesuainetta käytät?
Mies on kova hikoilemaan ja ennen Allegroa hänen
Siis kastuessaan. Automaattinen tekstinsyöttö..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole siivousaine?
On, mutta niillä on vaatteillekin tarkoitettu versio
https://www.s-kaupat.fi/tuote/sanytol-1l-desinfiointiaine-vaatteille/30…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök. Pesen neljässäkympissä tai käsin eikä ne haise. Käytkö riittävän usein suihkussa?
Käyn kyllä suihkussa.
Se bakteerikanta on vaan ilmeisesti pesiytynyt sinne rintsikoiden rintojenalaiseen osaan.
Kannattaa käyttää talkkia hikoileviin kohtiin.
Voisin minäkin mainostaa talkkia, mutta en tee sitä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin nyt meni glamouri sitten rintaliiveistäkin kun aina niitä ihaillut ja arvostanut 😨
Oot ilmeisesti mies. Kuule, nuuhkaisepa sieltä rintojen alta.
Mä olen nainen enkä myöskään tiedä mistä puhutaan. Ei ole mitään rintojen alusia..
Eli sulla ei ole lainkaan rintoja? Nimittäin jos on, kyllä nillä pakostikin on myös aluset eli se osa, johon rintaliivien kuppien alaosa menee.
70C. Kuppien alaosa menee rintojen alaosaan, mutta ei alusiin.
Eli ongelmasi on, ettet osaa suomen kieltä. Katsos kun alapuoli=alunen. Ei ollut vaikeaa tämäkään.
Alapuoli on alapuoli ja alunen on joku alla oleva erillinen, vaikkapa pannunalunen.
Kommenttiketju alkaa siitä kun joku väittää että kaikilla rinnallisilla on tissinaluset. Ei ole, vain niillä joilla rinnat riippuvat. Ihmisillä voi olla rinnat jotka eivät riipu, eli esiintyy rintoja ilman rinnanalusia. Etpä sinä lollo taida lukemaasi ymmärtää. Kuppikoko kääntäen verrallinen älyyn?
No voit sinä toki noinkin kuvitella, jos et parempaan pysty. En kyllä ymmärrä, miksi pikkulapset osallistuvat keskusteluun aiheesta, josta eivät mitään tiedä. Ja kuvittelevat vielä olevansa kovinkin nokkelia noine "oivaltavine piikkeineen".
Olen käyttänyt saman merkin samanlaisia rintsikoita pari vuotta ja kaikki on niitä samoja eri väreillä välillä. Koska ne kestää 60 astetta ja jokapäiväistä käyttöä melko pitkään eli kuukausia. Nyt ne alkaa hävitä markkinoilta, harmi vaan, mutta alesta ostin taas monet.