Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asteessa pesette rintsikkanne? Mulla alkaa haista 40 asteen pesuista huolimatta.

Vierailija
18.08.2024 |

Olen aina pessyt 40 asteessa. Mulla on rintojen alushikeä ja se rintsikoiden kohta alkaa haista jo yhden päivän käytön jälkeen. Eli toisin sanoen bakteerit ei oo hävinneet 40 asteen pesussa. 

Kokeilin kerran 60 asteessa. Eivät menneet miksikään, mutta meneekö elastaani nopeasti pilalle, jos jatkan 60 asteen pesuja?

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt deodoranttia rintojen alla jo vuosikausia ja hajuongelmat katosivat saman tien. 

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000009504685.html

Tässä artikkelissa esimerkiksi lääkäritkin ehdottavat deodorantin käyttöä tissien alle.

Joten älkää kuunnelko noita, jotka sanovat ettei muka deodoranttia saisi laittaa. Kun eivät tiedä selkeästi mistä puhuvat. 

Anteeksi, mutta en kovin luota tuollaiseen lääkäriin. Ihmisen kemikaalikuormitusta ja -altistusta pitäisi pyrkiä vähentämään, ei lisäämään. Varsinkin rintojen alueelle.

Laita se foliohattu vaan tiukasti päähän, sillä ne kemikaalit lähtee! 

Eiväthän kaikki tiedosta kemikaalien haittoja vieläkään. 

Vierailija
102/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 asteessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttävätköhän miehet pallihikoilun ehkäisemiseen kemikaaleja? Eivät taida käyttää, sillä siitä saattaa olla lisääntymiselle haittaa.

Tässä ei varmmaankkaan ole niitä ja voi kåyttää vaikkanrintojen alustojenkin hoitamiseen😅

https://www.prisma.fi/tuotteet/100039644/dick-johnson-pallivaha-50-ml-1…

Vierailija
104/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, ihan kuin pesuaineiden laatu olisi heikentynyt? Vaikka ostaa eri merkkisiä pesuaineita, tuntuu tuloksen perusteella siltä, että kaikki tulisivat samalta tehtaalta. 

Vierailija
105/144 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese koskaan rintsikoita! m42.

Vierailija
106/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole koskaan törmännyt siihen ongelmaan, että rintsikkani haisisivat. Edes urheilurintsikat. Hyi!

Vierailija
107/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä hikoilen paljon, rintsikat pesuun joka päivä ja pesen ne 60 asteessa, eivät ole menneet mitenkään pilalle. Ei kai muitakaan hikisiä vaatteita vaan kuivata yön yli ja pueta seuraavana päivänä takaisin päälle, miksi rintsikoiden kanssa toimittaisiin niin?

Vierailija
108/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki alusvaatteet, lakanat, pyyhkeet ja urheiluvaatteet ja osan muistakin vaatteista 60 asteessa. Eivät ne puhdistu muuten.

Vierailija
109/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni ruminnanympärys ja suuri kuppikoko ja sen kokoiset rintsikat maksavat aivan järjettömän paljon. En todellakaan voi vaihtaa liivejä päivittäin, koska mulla ei ole niin monia. Pesen aina alusvaatteet ja ylipäänsä kaiken 60 asteessa, koska ole huomannut juurikin tuon, että ajan kanssa ne alkavat muuten haista tai esim. miehen t-paitojen kainaloihin tulee deodorantista jäljet tai jopa kovettumat. Rintsikat eivät tämän kokemukseni mukaan mene miksikään, vaikka niitä pesee noin kuumassa.

Vierailija
110/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin nyt meni glamouri sitten rintaliiveistäkin kun aina niitä ihaillut ja arvostanut 😨

Täh? No voi anteeksi, että sun takia emme pysty estämään hikoilua. Daiju.

Vierailija
111/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun olette vastailleet ja saa lisääkin laittaa vastauksia. 

Ihmisillä on yksilöllistä, mikä paikka haisee. Eikä siihen pysty vaikuttamaan esim sitä kohtaa desinfioimalla. Liittyy osittain hormoneihin. Mulla haisi jalkahiki ainoastaan raskausaikana. Ei muulloin.  Mun miehellä haisee ihan valtavasti jalkahiki. Kengät alkaa haista helposti. Hän ihmetteli alkuaikoina, kun sanoin, että ei mulla haise. Haistoi mun kenkää ja ihmetellen sanoi, että tää haisee vaan nahkalta. (Oli siis nahkakenkä.)

Palmolivellä pesen itseni ja LV colorilla pesen vaatteet. 

Joskus on ollut lehdissä juttua, että voisiko antiperspirantti lisätä kainaloihin laitettuna rintasyövän riskiä. Tämän vuoksi en uskalla laittaa rintojen alusiin, vaan ainoastaan kainaloihin. 

Talkidsakin varon syöpävaarallisuutta. Siis hengityksen kautta. Tiedän kyllä, että talkkia on jopa lääkepillereissä, mitä kylläkin ihmettelen. Olen joskus miettinyt, auttaisiko perunajauho, mutta en ole sitä laittanut mahdollisen sotkun vuoksi. 

Käytän cittarista ostettuja minimizer-rintaliivejä. Ei ole kaaritukia. 

En tiedä, kestävätkö 60 astetta, mutta kai on pakko välillä pestä, kun tää haju on alkanut häiritä. 

UskaltaiIko käyttää teidän mainitsemianne deainfiointiaineita, kun epäilen, että ne rasittavat elastaania. 

Ap

Vierailija
112/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on yksilöllistä, mikä paikka haisee. Eikä siihen pysty vaikuttamaan esim sitä kohtaa desinfioimalla. Liittyy osittain hormoneihin. Mulla haisi jalkahiki ainoastaan raskausaikana. Ei muulloin.  Mun miehellä haisee ihan valtavasti jalkahiki. Kengät alkaa haista helposti. Hän ihmetteli alkuaikoina, kun sanoin, että ei mulla haise. Haistoi mun kenkää ja ihmetellen sanoi, että tää haisee vaan nahkalta. (Oli siis nahkakenkä.)

Joskus on ollut lehdissä juttua, että voisiko antiperspirantti lisätä kainaloihin laitettuna rintasyövän riskiä. Tämän vuoksi en uskalla laittaa rintojen alusiin, vaan ainoastaan kainaloihin. 

Talkidsakin varon syöpävaarallisuutta. Siis hengityksen kautta. Tiedän kyllä, että talkkia on jopa lääkepillereissä, mitä kylläkin ihmettelen. Ol

Ei kai talkeissa enää ole syöpävaarallisia aineita (talcum powder) nykytalkki on talc-free. Käyttämässäni talkissa on maissitärkkelystä, ei taida olla vaarallista. 

Vierailija
113/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talkidsakin varon syöpävaarallisuutta. Siis hengityksen kautta. Tiedän kyllä, että talkkia on jopa lääkepillereissä, mitä kylläkin ihmettelen. Ol

Jos ongelma on haju, niin silloin käy ihan deodoranttikin, niissä ei ole alumiinia. Mutta eikö tuo uskomus ole jo muutenkin kumottu?

Vierailija
114/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, että taloissa ei enää ole talkkia. No se on hyvä uudistus. Saisivat poistaa myös pillereistä talkin. 

En ole vähään aikaan lukenut epäilyjä deodorantin ja rintasyövän yhteydestä. Eli voi hyvinkin olla kumottu asia.

Ap

Vierailija
115/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon meikeissä on talkkia? 

Vierailija
116/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, että taloissa ei enää ole talkkia. No se on hyvä uudistus. Saisivat poistaa myös pillereistä talkin. 

En ole vähään aikaan lukenut epäilyjä deodorantin ja rintasyövän yhteydestä. Eli voi hyvinkin olla kumottu asia

Ap

Taloissa? 

Vierailija
117/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etikkaa huuhteluaine lokeroon ,niin se vie hajut pois

Tämä! Suosittelen painokkaasti. Konekin kannattaa pesaista aika ajoin. Esim. tyhjänä 90 astetta ja pyykinpesuainetta. Toinen hyvä aine sitruunahappo, saa ainakin apteekeista. Taas tyhjänä ja 60/90 asteen ohjelma.

Vierailija
118/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vähään aikaan lukenut epäilyjä deodorantin ja rintasyövän yhteydestä. Eli voi hyvinkin olla kumottu asia.

Ap

Deodorantti ja antiperspirantti ovat kaksi eri asiaa ja vain jälkimmäisessä on alumiinia.

Vierailija
119/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen käsin jokaisen käytön tai joka toisen käytön jälkeen. Jos haisevat oikein pahalta, valitsisin sellaista materiaalia jonka voi kylvettää etikkavedessä. 

Just tämä. Ja kyllähän kaikki voi laittaa etikkaveteen, paitsi ehkä joku arka silkki, mutta en kyllä ole koskaan nähnyt silkkisiä rintaliivejä. Etikka tappaa bakteerit, jotka siinä vaatteessa haisee. Eli ämpäriin vettä ja siihen loraus etikkaa (ihan tavallinen väkiviinaetikka käy, ei tarvitse olla pyykkietikkaa) ja sitten haiseva vaate upotetaan siihen. Pari tuntia tai yön yli ja sen jälkeen huutelu ja pesu. Ei haise enää. 

Vierailija
120/144 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkääpäs A-kupilliset teinit jo nukkumaan. Tämä keskustelu koskee aikuisia naisia, joilla on tissinaluset, ei pikkutyttöjä, joilla tissit leijuu ilmassa. 

Nyt tais mennä tällä kommentoijalla aika pahasti tunteisiin :D

T. 43-vuotias pikkutyttö kärpäslätkineen

No eipä juuri. Lähinnä naurattaa, kun joku rusinatissi tulee vinkumaan, että ei ole olemassa tissinalusia, koska hänellä on niin pienet tissit, ettei ne osu ihoon rintojen alla. 

🤣🤣🤣