Kuulun ylimpään tulodesiiliin. Haluatko kysyä minulta jotain?
Olen jalka kipsissä ja tässä sohvalla istuessani olen löytänyt internetin ihmeellisestä maailmasta vauva-foorumin. Täällä on tällaisia kysy jotain -aloituksia, niin kokeilen, haluaisiko joku kysyä multa jotain.
Olen nainen, syntynyt 70-luvulla, en kerro tarkkaa ikää. Muuten mielestäni aika tavallinen (ainakin omassa sosiaalisessa kuplassani), mutta ajattelin, että tuo ylimpään tulodesiiliin kuuluminen ehkä erottaa minut keskivertopalstalaisesta.
M
Kommentit (178)
Osaatko mitään? Tai onko sinulla mitään sellaista erityistaitoa, mitä normaalilla kaduntallaajalla ei olisi?
Vierailija kirjoitti:
Lempielokuvasi?
No en nyt millään keksi elokuvaa, kun niitä on paljon, niin sanon lempisarjan, kun se on helppo. :D Breaking Bad, ehdottomasti.
ap
Millaisia harrastuksia sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Miksi minusta tuntuu, että olet jotenkin täysin pihalla. Naiivi.
No tähän en kyllä osaa vastata, kun en tunne sua yhtään. Varmaan se jotenkin liittyy mun kirjoituksiini tässä ketjussa. :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Osaatko mitään? Tai onko sinulla mitään sellaista erityistaitoa, mitä normaalilla kaduntallaajalla ei olisi?
No esimerkiksi koodata ja ommella vaatteita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon voisit maksaa kevyesti enemmän veroja niin, ettei tuntuisi taloudessasi oikeasti missään?
Sulla ei taida olla ihan käsitystä siitä kuinka pienillä tuloilla tässä persaukisten luvatussa maassa kuuluu jo ylimpään tulodesiiliin. Reilun 6000 bruttotuloilla... Tiedätkö mitä siitä jää käteen? Ei edes neljää tonnia kuussa. Ei siitä kyllä "kevyesti" makseta enempää veroja niin ettei oikeasti tunnu missään.
Sivusta
Se on nykyään jo viiden tonnin bruttotuloilla, melko surullista. Itsekin kuulun ja voin vakuuttaa että varakkaita ei näillä tuloilla perheelliset ole 😂
Taidat kuulua ylimpään tuloDEBIILIIN..
Vierailija kirjoitti:
Lempibändisi?
Joku vanha... Queen, Pink Floyd, Doors, Beatles, mitä näitä nyt on... Kuuntelen sujuvasti monenlaista, mutta mielummin rokimpaa.
ap
Mikä omasta mielestäsi erottaa sinut esim. 50 % tulopersentiilin kohdalla olevista?
Vierailija kirjoitti:
Mun vuositulot on 115 000 euroa. Pääseekö noin 9500 euron kk-tuloilla ylimpään 2 prosenttiin?
Eikös 100k tuloila jo kivuttu tuonne yhden prosentin pintaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon voisit maksaa kevyesti enemmän veroja niin, ettei tuntuisi taloudessasi oikeasti missään?
Sulla ei taida olla ihan käsitystä siitä kuinka pienillä tuloilla tässä persaukisten luvatussa maassa kuuluu jo ylimpään tulodesiiliin. Reilun 6000 bruttotuloilla... Tiedätkö mitä siitä jää käteen? Ei edes neljää tonnia kuussa. Ei siitä kyllä "kevyesti" makseta enempää veroja niin ettei oikeasti tunnu missään.
Sivusta
Se on nykyään jo viiden tonnin bruttotuloilla, melko surullista. Itsekin kuulun ja voin vakuuttaa että varakkaita ei näillä tuloilla perheelliset ole 😂
Joo, varakkaita ei olla, mutta kyllä toimeen tulee.
ap
Mulla on 12-15000 €/kk bruttoansiot ja koen olevani ihan pelkkää keskiluokan massaa. Toki tällä pärjää ja säästöönkin jää, mutta itse en pärjäisi 4000€ nettoansiolla. Jännä tosiaan ajatella sitä ylimmän desiilin tilannetta. Ja oikeasti enemmän mietin sitä 90% osaa kansasta, jotka tienaa alle 4000€ netto.
Mitä mieltä olet siitä, että Sanna Marin laittoi menemään 3 mrd EU:n elvytyspakettiin, jota maksamme vielä tulevaisuudessa ja että hän tekstaili lomaltaan Uniper-neuvotteluissa. Sittemmin Saksa on tehnyt runsaasti Uniperilla voittoa, ja Suomi on menettänyt vähintään 7 mrd valtionkassasta.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia harrastuksia sinulla on?
Kestävyysjuokseminen, monenlaiset käsityöt ja lasten kanssa pelaan lautapelejä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytön keskustelu. Joku lesoilee jollain 4000 tuloilla, oujee.
No onko se lesoilua, jos sanon, että palkka on musta naurettava, mutta kyllä siitä jää säästöön, kun en elä erityisen leveästi? Ihan miten tykkäät. Jos ostaisin omakotitalon ja hienon auton, niin ei mulla sitten jäis ylimääräistä. En vaan halua ostaa kumpaakaan. Aika tavallista elämää elän ja niin elää moni muukin samanlaisilla tuloilla.
ap
Et asu omakotitalossa? Rivitalossa sentään tai ainakin kivalla alueella?
Vierailija kirjoitti:
Taidat kuulua ylimpään tuloDEBIILIIN..
Ei, kyllä se on desiili eikä debiili. Voisit hankkia sivistyssanakirjan.
ap
Voitko vielä sanoa, mikä on tuon ylimmän tulodesiilin raja ja paljonko omat vuositulosi ovat?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 12-15000 €/kk bruttoansiot ja koen olevani ihan pelkkää keskiluokan massaa. Toki tällä pärjää ja säästöönkin jää, mutta itse en pärjäisi 4000€ nettoansiolla. Jännä tosiaan ajatella sitä ylimmän desiilin tilannetta. Ja oikeasti enemmän mietin sitä 90% osaa kansasta, jotka tienaa alle 4000€ netto.
Pienituloisissa on paljon onnellisia ja tyytyväisiä ihmisiä.
Kysyit: "Haluatko kysyä minulta jotain?"
Vastaan: "En halua."