Kuulun ylimpään tulodesiiliin. Haluatko kysyä minulta jotain?
Olen jalka kipsissä ja tässä sohvalla istuessani olen löytänyt internetin ihmeellisestä maailmasta vauva-foorumin. Täällä on tällaisia kysy jotain -aloituksia, niin kokeilen, haluaisiko joku kysyä multa jotain.
Olen nainen, syntynyt 70-luvulla, en kerro tarkkaa ikää. Muuten mielestäni aika tavallinen (ainakin omassa sosiaalisessa kuplassani), mutta ajattelin, että tuo ylimpään tulodesiiliin kuuluminen ehkä erottaa minut keskivertopalstalaisesta.
M
Kommentit (178)
Missä tilanteessa jalkasi murtui niin että jouduttiin kipsaamaan ?
Vierailija kirjoitti:
Kerro alasi
IT-alalla olen. En yksilöi sen tarkemmin, kun naisia on näissä hommissa sen verran vähän, enkä nyt halua, että kukaan tunnistaa.
ap
Mikä on kaikista merkittävin kokemus elämässäsi tähän asti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon voisit maksaa kevyesti enemmän veroja niin, ettei tuntuisi taloudessasi oikeasti missään?
Sulla ei taida olla ihan käsitystä siitä kuinka pienillä tuloilla tässä persaukisten luvatussa maassa kuuluu jo ylimpään tulodesiiliin. Reilun 6000 bruttotuloilla... Tiedätkö mitä siitä jää käteen? Ei edes neljää tonnia kuussa. Ei siitä kyllä "kevyesti" makseta enempää veroja niin ettei oikeasti tunnu missään.
Sivusta
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Itse kulutan pakollisiin kustannuksiin säännöllisesti x€/kk. Bruttotulot kokonaisuutena ovat ylimmässä tulodesiilissä joka kuukausi, vaikka vaihtelua esiintyykin. Tällä hetkellä vähintään 7 000€/kk. Jos tuosta vähennetään pakolliset kustannukset x, jää summa jonka voin maksaa veroja, ilman että vaikuttaa oikeasti mihinkään. Kaikkea, mitä tarvitsen, on ja rahaa jää yli, ylimääräinen vero olisi lahjoituksista hyväntekeväisyyteen pois, verotkin menevät tavallaan hyväntekeväisyyteen, joten ei mitään eroa...
Vierailija kirjoitti:
Lempikirjasi?
Taru sormusten herrasta. <3
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi apinarokko on rasistinen tauti?
Miten tauti voi olla rasistinen?
ap
Yle ja woke kulttuuri. tänään oli ylen uutisissa.
Mun vuositulot on 115 000 euroa. Pääseekö noin 9500 euron kk-tuloilla ylimpään 2 prosenttiin?
Vierailija kirjoitti:
Missä tilanteessa jalkasi murtui niin että jouduttiin kipsaamaan ?
Ei murtunut, vaan olin leikkauksessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Et ymmärtänyt lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kaikista merkittävin kokemus elämässäsi tähän asti?
Lasten syntymät. (Tylsä vastaus, varmaan jokaisella äidillä sama...)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Täh ? Apina on eläin, josta on tuo rokko löytynyt 1958, siksi on tuon niminen, vaikka sitä jyrsijät levittää. Onko apina eläin rasisti ? Rasisti on se joka saa eläimen nimestä jotain rasismia aikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En tajunnut, täytyy varmaan lukea Yleä...
ap
Miksi minusta tuntuu, että olet jotenkin täysin pihalla. Naiivi.
Sinne pääsee kyllä ihan naurettavilla tuloilla. Avauksestasi päätellen olet tainnut katsoa tilastoa väärin päin.
T. Vaimon kanssa molemmat siihen ylimpään 2%:in kuuluva
Vierailija kirjoitti:
Uskonnollinen vakaumuksesi?
En kuulu kirkkoon, mutta en ole mikään raivoateistikaan. Ihan sujuvasti käyn kirkossa vaikka sukulaisten häissä tai hautajaisissa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mun vuositulot on 115 000 euroa. Pääseekö noin 9500 euron kk-tuloilla ylimpään 2 prosenttiin?
En tiedä. Ylimmän desiilin rajasta mulla on joku käsitys, mutta tarkemmin en ole tutkinut näitäkään.
ap
ap