Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kuoleman jälkeistä elämää?

Vierailija
18.08.2024 |

Olen 76-vanha nainen. Lapsena opetettiin, että jos tekee syntiä joutuu kadotukseen. Nyt läheneese päivä,kun kuolen. Pelottaa, että jos joudun kadotukseen. Sellaiseen paikkaan, jossa kidutetaan.

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuolet, olet yhtä jumalan kanssa. Sinuakaan ei ole olemassa.

Vierailija
162/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kuolet, olet yhtä jumalan kanssa. Sinuakaan ei ole olemassa.

Eikös tämä ole erikoisesti sanottu? Meinasin sanoa että ristiriitainen mutta toisaalta, minähän ehkä ymmärsin kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että kuoleman jälkeen on jotakin, jota ihmisjärki ei ymmärrä.

Niin minäkin uskon. Ihmisen mieli ja järki ovat rajalliset ymmärtämään tätä kaikkeutta.

Vierailija
164/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusta rohkeasti ymmärryksesi rajoille  tutki niitä sinun rajojasi. Yritä myös tietoisesti ylittää niitä. Mitä saattaa tapahtua? Älä yritä olla niin täydellinen, anna itsellesi lupa mokatakin ja olla täysin rehellinen vaikka se hävettäisi. Ole sitä kaikkea myös ääneen. Usko tai älä mutta tämä kehittää sinua enemmänkin positiivisesti. Jaa ja ota vastaan, ole myös vuorovaikutuksellinen. 

Vierailija
165/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkusta rohkeasti ymmärryksesi rajoille  tutki niitä sinun rajojasi. Yritä myös tietoisesti ylittää niitä. Mitä saattaa tapahtua? Älä yritä olla niin täydellinen, anna itsellesi lupa mokatakin ja olla täysin rehellinen vaikka se hävettäisi. Ole sitä kaikkea myös ääneen. Usko tai älä mutta tämä kehittää sinua enemmänkin positiivisesti. Jaa ja ota vastaan, ole myös vuorovaikutuksellinen. 

Korjaan, matkusta rohkeasti ymmärryksesi rajoille ja tutki niitä sinun rajojasi.

En ymmärrä miten tuo ja jäi välistä pois. Hupsis.

Vierailija
166/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuorin lapsi tuli kuukausi sitten kysymään, että sitten kun me kuollaan ja synnytään uudelleen, niin mehän ollaan taas kuitenkin sama perhe? Minä voin olla vaikka sun iskä.

Vierailija
167/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuorin lapsi tuli kuukausi sitten kysymään, että sitten kun me kuollaan ja synnytään uudelleen, niin mehän ollaan taas kuitenkin sama perhe? Minä voin olla vaikka sun iskä.

Mikä naseva lapsineron tokaisu.

Vierailija
168/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen napero se on, tuo vaan jäi mieleen. Juteltiin sitten, että kukaan ei oikeasti tiedä mitä kuoleman jälkeen on ja olisihan se hienoa, jos vaikka noin olisi. Yritin siis hänelle antaa valoisan vastauksen, enkä töksäyttää mitään typerää

Vierailija
169/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että kuoleman jälkeen on jotakin, jota ihmisjärki ei ymmärrä.

Niin minäkin uskon. Ihmisen mieli ja järki ovat rajalliset ymmärtämään tätä kaikkeutta.

Ihmisen mieli ja järki ovat rajalliset ymmärtämään tätä kaikkeutta =/= kuolemanjälkeistä elämää on olemassa.

Vierailija
170/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskon sisälläkin on lukuisia erilaisia suuntauksista ja lahkoja, jotka kertovat miten pitäisi elää jotta pelastuisi.

Entä jos valitsen väärän lahkon?

Eikö riitä, että elän muita ihmisiä kunnioittaen ja niin hyveellisesti kuin vain kykenen?

Auttaako jos pyytää Jeesukselta pelastusta, jos ei siihen sydämestään usko?

Entä jos kaikki uskonnot ovat samanarvoisia ja johtavat samaan?

Kaikki uskonnot eivät ole samanarvoisia ja johda samaan. Entä jos Jumala on luonut maailman ja ihmiset keksinyt omia uskontojaan? Niin kuin Raamattu sanoo.

Todennäköisimmän vastauksen kirjoitatkin jo tuossa: ihmiset keksinyt omia uskontojaan. Ei ole ensimmäistäkään objektiivista syytä ajatella, että kristinusko tässä suhteessa poikkeaisi muista uskonnoista. Tai jos on, niin toivottav

Mitäs jos vaikka ensin lukisit sen Raamatun? 

Vierailija
171/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen napero se on, tuo vaan jäi mieleen. Juteltiin sitten, että kukaan ei oikeasti tiedä mitä kuoleman jälkeen on ja olisihan se hienoa, jos vaikka noin olisi. Yritin siis hänelle antaa valoisan vastauksen, enkä töksäyttää mitään typerää

Raamatussahan se on varsin selvästi sanottu mitä kuoleman jälkeen tulee. Ei tarvitse elää epätietoisuudessa. 

Vierailija
172/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös paljon ihmisiä, joille on näytetty mitä on kuoleman jälkeen.

Vierailija
173/176 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.

Vierailija
174/176 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussahan se on varsin selvästi sanottu mitä kuoleman jälkeen tulee. Ei tarvitse elää epätietoisuudessa. 

Informaatio =/= tieto.

Vierailija
175/176 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämä jatkuu senkin jälkeet kun olet jo kuollut. Kaikki muut eivät kuole mukanasi.

Vierailija
176/176 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskon sisälläkin on lukuisia erilaisia suuntauksista ja lahkoja, jotka kertovat miten pitäisi elää jotta pelastuisi.

Entä jos valitsen väärän lahkon?

Eikö riitä, että elän muita ihmisiä kunnioittaen ja niin hyveellisesti kuin vain kykenen?

Auttaako jos pyytää Jeesukselta pelastusta, jos ei siihen sydämestään usko?

Entä jos kaikki uskonnot ovat samanarvoisia ja johtavat samaan?

Kaikki uskonnot eivät ole samanarvoisia ja johda samaan. Entä jos Jumala on luonut maailman ja ihmiset keksinyt omia uskontojaan? Niin kuin Raamattu sanoo.

Todennäköisimmän vastauksen kirjoitatkin jo tuossa: ihmiset keksinyt omia uskontojaan. Ei ole ensimmäistäkään objektiivista syytä ajatella, että kristinusko tässä suhteessa poikk

Mitäs jos vaikka ensin lukisit sen Raamatun?

Aika paljon olen lukenutkin.

Kysymys, johon en vielä toistaiseksi ole nähnyt kenenkään vastaavan kriittisen tarkastelun kestävällä tavalla:

Mikä Raamatun uskonnollisissa väitteissä osoittaa objektiivisesti, että ne eivät voi olla ihmisten keksimiä?