Pidätkö työstäsi niin paljon, että jatkaisit töissä vaikka saisit parin miljoonan lottovoiton?
Minä en. Sen aikaa jatkaisin ihan iloisesti töissä, kunnes miljoonat tulisi tilille, mutta en päivääkään siitä eteenpäin. Siitä hetkestä alkaisi uusi oma elämä.
Kommentit (113)
2 miljoonalla ei pärjää maailman kalleimmassa maassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset kuvittelee, että työn vastakohta on jouten olo? Itsestähän se on kiinni ja koko maailma auki.
En minäkään ymmärrä. Onko tosiaan työ "ainoa" elämän sisältö joillain.
Orjakansan geenit. Suuri osa ihmisistä myös NPC-porukkaa eli eivät kaipaa muuta.
Jatkaisin siihen asti kun jatkaja palkattu ja perehdytetty.Sitten varmaan perustaisin antiikkiliikkeen omaksi iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Pari miljoonaa on loppujen lopuksi aika vähän jos koko loppuelämä olisi sen varassa. Johan asumiseen + autoon menisi eka miljoona, toka riittäisi sitten n. 40 vuotta ja olen nyt 45 että kai sillä loppuelämä menisi juuri ja juuri.
Suurin osa ihmisistä ei tienaa koko elämänsä aikana lähellekään miljoonaa. Esimerkiksi minun pitäisi tehdä töitä nykyisellä palkallani noin 67 vuotta ennen kuin olisi pari miljoonaa kasassa. Tämä olettaen, että mitään menoja ei olisi tuona aikana.
Pidän, mutta siitä on tehty sellaista, että en jaksaisi sitä enää päivääkään. Eli en jatkaisi, koska en jaksaisi. Olen jo vuosia mennyt päivä kerrallaan ja pakottanut itseni jaksamaan.
T. Varhaiskasvattaja
En jatkaisi nykyisessä työssäni, mutta voisin siirtyä samalle alalle vapaaehtoistöihin. Niissä voisin ns. poimia rusinat pullasta ja tehdä vain työn kivoimmat toimet jättäen epämiellyttävät puolet palkoillisille.
t. vanhusten hoitaja
Pidän työstäni mutta en niin paljon että tekisin sitä jos rahaa olisi riittävästi. Pari miljoonaa riittää kevyesti kenelle tahansa loppuelämäksi. Tietenkin sen saa kulutettua helposti jos ostaa miljoonalla kaikkea minkä ylläpitoon se toinen miljoona kuluu.
Vierailija kirjoitti:
No jos johonkin Qatariin haluat, niin sitten varmaan pitää ensin tehdä vähän bisneksiä niillä parilla miljoonalla.
En jatkaisi. Sen sijaan käyttäisin ajan niihin kansalaisopiston kielikursseihin yms., joista olen haaveillut, mutta joihin ei koskaan ole aikaa tai energiaa.
Jos nyt pitäisi arvata niin sanon, että jatkaisin, mutta mitenhän ajattelisin oikeassa tilanteessa, en tiedä. Pidän kuitenkin työstäni paljon ja koen olevani hyödyksi muille ihmisille ja yhteiskunnalle kun teen työtäni. Ja olenkin, kun hoidan potilaita julkisen puolen sairaalassa. Työtä vaan on ihan liikaa nyt. Jos voittaisin aivan älyttömän paljon rahaa, jatkaisin ehkä osa-aikaista työviikkoa (2-3 päivää viikossa) ja lahjoittaisin palkan hyväntekeväisyyteen.Ei minulla ole mitään bisnesideaa, kukkakauppahaavetta tai muuta sellaista, joka pitäisi toteuttaa. En varmaan haluaisi vaan lepäillä laakereillani ja harrastella.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pärjää kuitenkin. Ihan tuossa vaan pikkusen laskin, että jos olisin eloni puolessa välissä, että on vielä 50 vuotta jäljellä (ei ole - elämän tavat!). Niin kahdesta miljoonasta riittäisi 3333.33 euroa per kuukausi! Eikä tuossa ole otettu huomioon mitään isoja ostoja tai sijoituksia yms.
Jos miltsin jättää käyttötilille lojumaan, niin jäähän siitäkin jo muutamia tonneja vuodessa ylimääräistä. No, en olisi jättämässä.
Kyllä mä kolmella tonnilla kuussa pärjään. Kotiin tarvii ehkä pientä pintaremonttia vielä tehdä, mutta tämä on jo maksettu. Säästöjä on entuudestaan, eikä niitäkään ole mihinkään ökyilyyn laitettu. Autonkin sitten voisin myydä pois, kun voisi kuljetuspalveluita ostella.
En mä tarvii elämään muuta kummosta nyt. Tuosta kolmesta tonnistahan jää vielä säästöönkin per kuukausi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset kuvittelee, että työn vastakohta on jouten olo? Itsestähän se on kiinni ja koko maailma auki.
En minäkään ymmärrä. Onko tosiaan työ "ainoa" elämän sisältö joillain.
Minulle on. Ainoat sosiaaliset suhteeni ovat työkavereihin. Mitä minä kaikki päivät yksin kotona tekisin?
eri
Minuakin hämmentää se, että monet tuntuvat ajattelevan, että jos joku ei käy töissä niin sitten istutaan pylly homeessa sohvalla kaiket päivät. Eihän sellaisesta nyt ole kyse! Sehän olisi ihan järjenköyhää. Elämässä on paljon muutakin, paljon mahdollisuuksia ja raha toisi vaan helpotusta ja eväitä omien haaveiden toteuttamiseen. Ei palkkatöistä pois jääminen tarkoita paikalleen jämähtämistä. Itse alkaisin kehittämään omia harrastuksia, jotka ovat jääneet töissä uupumisen johdosta hyvin vähiin. Sijoittaminen olisi yksi näistä. Ja parikin miljoonaa on jo sellainen summa, että sitä ei jätetä seisomaan tilille ja syödä sitä hiljalleen elämiseen. Se on kuin housuun pissaaminen pakkasella, lämmittää aluksi mutta jossain vaiheessa tulee kylmä. Suuri osa siitä pitäisi sijoittaa hajautetusti ja laittaa tuottamaan, jotta inflaatio ei syö kaikkea ja varat riittäisi loppuelämäksi. Se olisi ihan mielenkiintoinenkin projekti. Eikä mitään turhia miljoonan superautoja ja luksustaloja, ne on superrikkaiden touhuja ne. Perusasiat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Pari miljoonaa on loppujen lopuksi aika vähän jos koko loppuelämä olisi sen varassa. Johan asumiseen + autoon menisi eka miljoona, toka riittäisi sitten n. 40 vuotta ja olen nyt 45 että kai sillä loppuelämä menisi juuri ja juuri.
Tämä on suhteellista. Riippuu iästä ja maasta missä aikoo elää ja miten elää. Mutta olet oikeassa että on se aika pieni raha jos haluaa pitää huolta perheestä vaikka kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Saisithan sinä lisäksi eläkkeiässä eläkettä, jonka olet tähän asti ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaisit 1,5 miljoonaa ja sitten nauttisit 3000 €/kk pääomatuloista (netto). Sillä 500t:lla saat lainat pois ja muut asiat järjestykseen.
Mutta joo, 3000 €/kk ei ole niin paljon, etteikö palkka toisi lisää elämänlaatua. Voisi etsiä jonkun mukavan työn, ehkä pyrkiä nelipäiväiseen työviikkoon.
Tämä on tosi järkevää! Kannattaa sijoittaa vaikka itä suomessa rajan lähellä oleviin kiinteistöihin. Mikään ei voi mennä pieleen.
Jatkaisin töissä mutta järjestäisin niin asiat että voisin nykyisen 6 viikon vuosiloman päälle ottaa jonkun viikon palkatonta ja jos mahdollista, jonkun sapattivapaan tai opintovapaan vaikka pariksi kuukaudeksi lähitulevaisuuteen. Tykkään mun työstä mutta voi olla et pidemmän päälle se jäisi kuitenkin, on se lomalla olo vaan niin kivaa. Ei tietysti toimettomana olis vaan jotain projektia ja urheilu jne. tulis harrastettua varmasti
Vierailija kirjoitti:
Palkkatyöhän on suht uusi keksintö ihmiskunnan historiassa. Käytännössä se alkoi Englannin teollistumisesta.
Eiköhän noita korvauksia annettu jo sumerialaisten aikoina.
Palkkatyöhän on suht uusi keksintö ihmiskunnan historiassa. Käytännössä se alkoi Englannin teollistumisesta.