Vaihdatteko kotiin tullessa kotivaatteet vai onko teistä ok olla kotona työvaatteissa/kouluvaatteissa/kaupoillakäyntivaatteissa?
Minä vaihdan kotiin tullessa kotivaatteet, aina, ja olen tehnyt niin lapsesta asti. Ilmeiseti tässäkin asiassa on kuitenkin olemassa toinenkin koulukunta :D joille on samantekevää olla kotona samoissa vaatteissa kuin maailmalla.
Olisi mielenkiintoista tietää ovatko kotivaatteisiin vaihtajat valtavirtaa vai vähemmistöä, kerro siis miten itse toimit tässä! :)
Kommentit (144)
Vaihdan aina töistä tulessa mukavampiin vaatteisiin. Työvaatteet on smart casual -tyyppistä suoraa housua, mekkoa ym., mieluummin olen kotona mukavammissa vaatteissa. Ja säästäähän se työvaatteita, kun vaihtaa.
Käytännössä vaihdan kotonakin vaatteita useamman kerran, kun käyn koirien kanssa lenkillä, jolloin ulkoiluvaatteet on vielä erikseen.
Kotona tykkään olla mukavissa ja rennoissa vaatteissa, collegehousut, huppari jne.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin paremminkin niin päin, että käyn kotivaatteissa myös työssä, kaupassa ja koiran kanssa ulkona. Eli käytännössä ne on farkut ja t-paita. Bussin penkkeihin en kosketa, ja ilmojen kylmetessä laitan kyllä sitten lämpimämpää päälle ulos mennessä, ja niissä kamppeissa käyn sitten kaupassakin. Työpaikalla jätän ylimääräiset naulakkoon.
Huh. Aikamoista lenkkeillä koiran kanssa farkuissa. En pystyisi.
Kotinaturistina heitän kaikki vaatteet heti pois kotia tullessa. Asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona AINA kotivaatteet, jotka on mukavat, mutta ikävä kyllä aika kaamean näköiset, mutta ei voi mitään.
Miksi ostat kaamean näköisiä kotivaatteksi? Mulla on mukavat vaatteet ja ihan siistin näköiset, mutta silti edulliset.
Tähän on ehkä jo vastattukin mutta esim. minä, ihan ohis, käytän kotivaatteina niitä virttyneitä mekkoja ja verkkareita, leggingsejä, urheiluvaatteita ym, jotka ennen olivat siistejä mutta eivät enää. Harvoin ostan erikseen uutta vaatetta vain kotivaatteeksi. Ja mihin mä laittaisin ne virttyneet vanhat vaatteet? Niitä ei tosiaan myydä kirppiksellä saati lahjoiteta fidalle tms, koska ovat virttyneitä mutta en niitä halua roskiinkaan laittaa, koska ovat ihan käyttökelpoisia kotioloissa.
Yleensä vaihdan aina työvaattet pois töiden loputtua, olin sitten harrastuksissa (verstaalla tai puutarhassa mökillä) tai oikeissa töissä.
Aina vaihdan!
Kerran meillä oli työpaikalla nainen, joka ihmetteli, kun me muut keskusteltiin vähän ennen työvuoron päättymistä haaveillen siitä kun saa mennä kotiin ja vaihtaa kotivaatteet ja rojahtaa työvuoron jälkeen sohvalle, että mitä, tekö oikeasti olette tuollaisissa vaatteissa kotona aina. XD Hän kuulema aina täys puts plank meikki, hiukset ja päivävaatteet edustuskelpoisena.. kuulostaa mielestäni vahvasti pakkomielteiseltä
Vaihdan, jos en ole menossa enää muualle. Yleensä käyn työpäivän päätteeksi kauppaostokset jos tarvitsee, mies tosin useammin hoitaa ne. Jos olen koko loppuillan kotona niin varmasti vaihdan mukavammat rintsikat, jonkun kivan oloasun / kotiasun (ihan vain kivat neuleen ja neulehousut tai neulemekon) ja pehmeät sukat. Haluan olla kotona rennosti ja mukavasti.
Riippuu vaatteesta, farkkujen tilalle vaihdan usein trikoot :) Muutoin en. Lapsetkin meillä ovat samoilla vaatteilla koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Aina vaihdan!
Kerran meillä oli työpaikalla nainen, joka ihmetteli, kun me muut keskusteltiin vähän ennen työvuoron päättymistä haaveillen siitä kun saa mennä kotiin ja vaihtaa kotivaatteet ja rojahtaa työvuoron jälkeen sohvalle, että mitä, tekö oikeasti olette tuollaisissa vaatteissa kotona aina. XD Hän kuulema aina täys puts plank meikki, hiukset ja päivävaatteet edustuskelpoisena.. kuulostaa mielestäni vahvasti pakkomielteiseltä
Ei kait tuo ole pakkomielteistä, vaan tykkää vaan näyttää tietynlaiselle. Kyllä minäkin tykkään näyttää kotona kivalle, että voisin kehdata oven avata jollekulle mutta silti olen rennoissa ja mukavissa vaatteissa. Työvaatteet on erikseen.
Nuorempana käytin yleensä farkkuja ja niissä olin sitten kotonakin. Nyt 40-vuotiaana en tykkää farkuista ollenkaan ja jos joskus sellaiset erehdyn jalkoihini laittamaan niin en taatusti kotona niissä hengaile. Työvaatteet on töissä, työmatkoilla urheiluvaatteet ja samalla käyn kaupassa. Kotona vedän joko mekon tai colleget jalkaan ja neule/huppari/t-paita.
Ennen piti tälläytyä postilaatikollekin mutta enää ei huvita ja kehtaan mennä kauppaankin ilman meikkiä. Toivoisin että olisin nuorempana ollut itsevarmempi enkä olisi häpeillyt meikitöntä olemusta.
Aina siistit, puhtaat ja ehjät vaatteet tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan kotona aina kotivaatteet, kun tulen jostain ennen kuin teen mitään. En voi kuvitella, että olisin samoissa vaatteissa kotisohvalla kuin töissä tai bussissa.
Vieraasi ovat.
Oon usein alasti kotona, tai pikkareissa. Muuten on kuuma. Jos puoliso on kotona, vedän jonkun ison paidan tai löysän mekon ylle
Sama juttu. Mitä en enään kehtaa käyttää kodin ulkopuolella siirtyvät kotivaatteiksi. Kuluneet ja risat joilla ei enään ihmisten ilmoille mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina vaihdan!
Ei kait tuo ole pakkomielteistä, vaan tykkää vaan näyttää tietynlaiselle. Kyllä minäkin tykkään näyttää kotona kivalle, että voisin kehdata oven avata jollekulle mutta silti olen rennoissa ja mukavissa vaatteissa. Työvaatteet on erikseen.
Hän oli siis nimenomaan työvaatteissa täysvalmiudessa, jos jäi sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina vaihdan!
Hän oli siis nimenomaan työvaatteissa täysvalmiudessa, jos jäi sanomatta.
Tässä on vielä sekin, että mehän kotiudutaan erinäköisinä, tullaan sitten töistä tai muualta. Kun tulee töistä jäykässä jakkupuvussa (jos työssä sellaista pukeutumista vaaditaan), haluaa ihan varmaan päästä siitä eroon kotiin tultuaan. Jollain muulla taas on kotiin tullessa valmiiksi mukavat farkut ja t-paita, silloin ei välttämättä tarvitse vaatteita vaihtaa. Itse vaihdan kyllä farkutkin yleensä legginseihin, ihan siksi että farkut on omasta mielestä jäykät ja tiukat ollakseen mukavat kotivaatteet.
Työvaatteet ei ole kotivaatteet. Siksihän niiden nimikin on työvaatteet. Ja en halua esim sohvalle samoilla vaatteilla, joilla olen rymynnyt metsissä/maastossa. En halua pitää kotona märkiä, pölyisiä vaatteita, tai vaatteita, joilla olen pessyt vessoja/muita tiloja hoivakodissa tai tehtaalla. En halua pitää kotona vaatteita, joissa ryömii hirvikärpäsiä. Loputon lista. Kyllä, kotona on kiva pitää muita vaatteita
Miksi ihmeessä haluaisin vapaalla pitää työpaikan logolla varustettuja kamppeita?
Vaihdan heti olovaatteet kun pääsen kotiin. Työvaatteissa kilisee ja kolisee avaimet ja työkalut ettei niiden kanssa voisi rennosti ollakaan. Muita "kaupassakäyntivaatteita" yms. en taas halua täyttää kissan karvoilla ja vien ne heti kaappiin turvaan kun tulen kotiin.
Jos olen ollut asiallisemmissa vaatteissa ihmisten ilmoilla, vaihdan yleensä kotiin tullessa verkkareihin, ja niissä verkkareissa vien myös koiran ulos. Jos olen vielä saman päivän aikana lähdössä uudestaan johonkin muualle kuin lenkille, niin en vaihda siksi aikaa kotivaatteisiin.
Masturboivat katsoen tissejään peilistä.