Kotonanne ravaajat, kertokaa mitä teette?
Meidän yläkerrassa asuu ravihevonen. Näyttää ihan laihalta pojalta mutta kaviot vaan kopsuu lattiaan monta tuntia päivin ja öin ravivauhtia.
Te yksin asuvat, jotka kotonanne juoksette eestaas monta tuntia päivässä ja yöllä, kertokaa:
m i k s i t e o i k e i n r a v a a t t e ?
Kysyy epätietoinen.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole häiriön kuuntelemisesta huvin vuoksi tai mielenkiinnosta tai paremman tekemisen puutteessa, vaan siitä, että tuollainen kokopäiväravi hallitsee koko ääniympäristöä niin, että muuhun ei voi normaalisti keskittyä.
Kannattaa mennä pääkoppaa tutkituttamaan, jos ASKELEET häiritsevät niin paljon, ettei pysty keskittymään mihinkään muuhun. Terve ihminen tottuu tavanomaisiin ääniin eikä kiinnitä niihin mitään huomiota saati anna niiden vaikuttaa omaan elämään. Jos tarvitse esim. kirjan lukemiseen täydellisen hiljaisuuden, varaa vaikka kirjastosta äänieristetty koppi ja mene sinne lukemaan.
Taidat olla itse pääkopan tutkimuksen tarpeessa, kun tuollaisia neuvoja lauot.
Vierailija kirjoitti:
Ne on kyllä jo niin mennyttä aikaa kun yhteiskunta toimii 24/7.
Kiva kuunnella kun vetäsen vessan aamuyöstä kun naapurin kanta-astujakin kuuluu kopisevan sen jålkeen.
Vessassa saa käydä yölläkin tarpeen niin vaatiessa ja myös suihkussa.
Blenderillä tehdä kasvissosetta ja kapselikahvinkeittimellä kahvia. Ne on normaaleita elämisen ääni
Tai sitten ravaajat ja keskellä yötä soseitansa vääntävät voisivat muuttaa kaikki samaan omakotitaloon ja tajuta siellä metelinsä karmeuden :)
Vierailija kirjoitti:
Askeleet ja remontointi eivät kuulosta samalta muuta kuin vainoharhaisen mielipuolen korvissa. Sinä et edes tiedä, mikä on leka, jos väität. että joku saa jaloillaan aikaan lekaa muistuttavan äänen.
-----
Sinä oet vissiin kuuro tai et ole koskaan asunut 24/7 tömistelijän alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole häiriön kuuntelemisesta huvin vuoksi tai mielenkiinnosta tai paremman tekemisen puutteessa, vaan siitä, että tuollainen kokopäiväravi hallitsee koko ääniympäristöä niin, että muuhun ei voi normaalisti keskittyä.
Kannattaa mennä pääkoppaa tutkituttamaan, jos ASKELEET häiritsevät niin paljon, ettei pysty keskittymään mihinkään muuhun. Terve ihminen tottuu tavanomaisiin ääniin eikä kiinnitä niihin mitään huomiota saati anna niiden vaikuttaa omaan elämään. Jos tarvitse esim. kirjan lukemiseen täydellisen hiljaisuuden, varaa vaikka kirjastosta äänieristetty koppi ja mene sinne lukemaan.
Taidat olla itse pääkopan tutkimuksen tarpeessa, kun tuollaisia neuvoja lauot.
Ei minua häiritse jos naapuri kävelee kotonaan. En ole hysteerikko, joka sekoaa heti jos vähänkin kuuluu ääniä
Ei kun nimenomaan EN ole kuuro. Siksi pystyn erottamaan lekan äänen ja askelten äänet toisistaan. Täytyy olla todella huonokuuloinen, jos kuulee lekan äänen askelten ääntä vastaavalla voimakkuudella. Todellisessa elämässähän lekalla hakkaamisesta lähtee vähintään 100 kertaa kovempi ääni kuin askelista, vaikka ihminen kävelisi tiiliskivet jaloissaan
Vierailija kirjoitti:
Ei kun nimenomaan EN ole kuuro. Siksi pystyn erottamaan lekan äänen ja askelten äänet toisistaan. Täytyy olla todella huonokuuloinen, jos kuulee lekan äänen askelten ääntä vastaavalla voimakkuudella. Todellisessa elämässähän lekalla hakkaamisesta lähtee vähintään 100 kertaa kovempi ääni kuin askelista, vaikka ihminen kävelisi tiiliskivet jaloissaan
Ehkä sitä lekaa käytettiin vertauskuvana, tarkoituksenaan välittää viesti sietämättömästä melusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sitä lekaa käytettiin vertauskuvana, tarkoituksenaan välittää viesti sietämättömästä melusta.
Ihminen ei ole sietämätöntä melua kuullutkaan, jos askeleet ovat pahinta, mitä on kuullut. Voin toki tulla hakkaamaan seiniäsi lekalla, jos haluat vähän suhteellisuudentajua
Kaikki meistä on kanta-astujia. Opettele anatomiaa.
Oletko itse koko ajan paikallasi, jos vaikka valmistaudut lähtemään johonkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin siivoan lasten sotkuja. Leikitään myös
Öö alotukses lukee YKSIN asuvat.
Onks sul mielikuvituslapsia? :DDD
Asun yksin. Lapset asuvat äidillään.
Et vissii tajunnu kysymystä alunperinkää.
Mitä jengi tekee YKSIN kodeissaan ku kerta saa juoksumetelii aikaseks?
Siivootsä juosten? :DDD
Oletko varma ettei ongelma ole äänieristeissä? Ehkä omatkin ravaamisesi kuuluvat alakertaasi vaikka kävelisit normaalisti.
Mä ravaan silloin kun esim piirrän, askartelen tai ompelen. Tarvitsemani väline on aina toisella puolella kämppää. Toinen ravaamisen syy on, kun en muista mihin laitoin avaimet/puhelin/silmälasit tai mitä ikinä. Vaikka kämppäni on kohtuullisen järjestyksessä, pikkuesineet joita tarvitaan usein, jää milloin minnekin, kun mieleen tulee jotain muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole sietämätöntä melua kuullutkaan, jos askeleet ovat pahinta, mitä on kuullut. Voin toki tulla hakkaamaan seiniäsi lekalla, jos haluat vähän suhteellisuudentajua
Kuka sanoi että se on PAHINTA mitä on kuullut. Kotonaan ollessaan haluaa olla rauhassa ja siellä ärsyttää helpommin äänet, joita ei huomaisi esim. ulkona tai bussissa.
Mieti vähän ennen kuin kirjoitat.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse koko ajan paikallasi, jos vaikka valmistaudut lähtemään johonkin?
Minne on oikein valmistautumassa kun ravaa monta tuntia joka päivä ja joka yö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin siivoan lasten sotkuja. Leikitään myös
Öö alotukses lukee YKSIN asuvat.
Onks sul mielikuvituslapsia? :DDD
Asun yksin. Lapset asuvat äidillään.
Et vissii tajunnu kysymystä alunperinkää.
Mitä jengi tekee YKSIN kodeissaan ku kerta saa juoksumetelii aikaseks?
Siivootsä juosten? :DDD
Mä en ravaa ja mun alakerran naapurin kaa ollaan hyviä kavereita, se sanois kyl jos sitä pännis joku asia. :D
Oletko varma ettei ongelma ole äänieristeissä? Ehkä omatkin ravaamisesi kuuluvat alakertaasi vaikka kävelisit normaalisti.
Monta vuotta ihan kiusallaan iso veljensä "juoksutti" pikkusiskoaan (13-14v). Aloittivat yleensä klo.22-23 ja tyttö juoksi aamuyöhön asti, monta tuntia siis. Kun isänsä oli kotona tätä juoksutusta ei tapahtunut. Ei pidä paikkaansa, tyttö painaa 35kg, mies väitti. Sanoi mulle vielä, että tapa ittes, taloyhtiön pihalla. Käytiin sovittelussakin mutta voitte arvata kuinka siinä kävi. Ei urheilija perheessä ole mitään vikaa. Tätä juoksentelua ei enää lopussa ollut mutta kyllähän perheen nuoripari keksi kaikkea. Se kantakävely laitettiin talossa asuneiden vammaisten piikkiin jotka yhtäjaksoista 4-5 tunnin sessioita eivät olisi pystyneet tekemään. Talossa monta isännöitsijää ja kuin kuorossa syytettiin sairaita ihmisiä. Kyllähän perheen matami tehtaili huoli-ilmoitusta minkä ehti, sosiaalitäti. Nykyään laiha kuin luuranko. Ilmestyy ilokseni ihmeellisiin paikkoihin näyttäytymään, ettei ole unohtanut. Kummallisia ihmisiä, toivottavasti toksinen pulla maistuu.
Kuuntelen usein musiikkia kotona. Kuuntelen kyllä kuulokkeilla, mutta teen sitten tuhatta asiaa ja vähän tanssin samalla. Tai esiinnyn. Olen erityisen hyvä vetämään Robbie Williamsin Let me entertain youn. Soitan myös ilmakitaraa ja -rumpiuja välillä.
Yritän kyllä ihan ajatuksen kanssa tehdä tämän ns varpaillani.