Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotonanne ravaajat, kertokaa mitä teette?

Vierailija
17.08.2024 |

Meidän yläkerrassa asuu ravihevonen. Näyttää ihan laihalta pojalta mutta kaviot vaan kopsuu lattiaan monta tuntia päivin ja öin ravivauhtia. 

Te yksin asuvat, jotka kotonanne juoksette eestaas monta tuntia päivässä ja yöllä, kertokaa:

m i k s i    t e     o i k e i n     r a v a a t t e ? 

Kysyy epätietoinen. 

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksen koiran kanssa. Tanssin. Jumppaan. Ei ole alapuolella naapureita.

Älä nyt herran jestas juokse kerrostalossa, aikuinen ihminen! Alakerrastakin voi lattioiden jytinä kuulua yläkertaan.

Mitä sitten jos kuuluukin? Ei kerrostalossa tarvitse elää hipihiljaa. Riittää, että kunnioittaa hiljaisuusaikaa. Jos ei kestä ääniä, kannattaa muuttaa omakotitaloon 

Jos ei osaa ottaa muita huomioon, kannattaa muuttaa sinne omakotitaloon.

KIITOS! Hienosti sanottu, olen samaa mieltä.

Melupellet voisivatkin eristäytyä normaaleista ihmisistä sinne kalliisiin omakotitaloihin eikä väittää, että kerrostaloissa saa asua miten huvittaa. 

Vierailija
42/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt herran jestas juokse kerrostalossa, aikuinen ihminen! Alakerrastakin voi lattioiden jytinä kuulua yläkertaan.

Mitä sitten jos kuuluukin? Ei kerrostalossa tarvitse elää hipihiljaa. Riittää, että kunnioittaa hiljaisuusaikaa. Jos ei kestä ääniä, kannattaa muuttaa omakotitaloon 

Just toi sun asenne on iso ongelma. Kaikilla ei ole varaa omakoittaloon.

Pitää kerrostalossa muita huomioida muutenkin kuin yöaikaan. Ei voi päivisinkään monta tuntia huudattaa musaa tai pitää bänditreenejä tai selvitellä välejä riitaisasti puolison kanssa huutamalla tai muuta turhaa melua aiheuttaa.

Niitä harrastuksia varten nimen omaan on eri paikkoja

Niin. Sinun pitää huomioida, että toisten elämä ei pyöri sinun tahtosi mukaan. Huutaminen ja juokseminen jne. eivät ole kiellettyjä asioita kerrostalossa hiljaisuusajan ulkopuolella. Osta korvatulpat, jos ei omaan taloon ole varaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä harrastuksia varten nimen omaan on eri paikkoja ympäri kylää ja kaupunkia. 

Missä on puolison kanssa huutamiseen tarkoitettuja erillisiä harrastuspaikkoja?

Vierailija
44/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun mulla on kyynärsauvat, joiden kanssa liikun. 

Vierailija
45/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois ei nämä kanta-astujat ymmärrä kun oman peräreikänsä. 

Vierailija
46/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin yläkerrassa asuu ravihevonen :) Hän vieläpä valvoo myöhään; pahimmillaan olen valvonut kahteen saakka yöllä ennen kuin ravit yläpuolella loppuvat. Ja käytän toki korvatulppia, muttei tuollaista möykkää estä mikään. Olen muutaman kerran käynyt ystävällisesti pyytämässä, että kello 22 jälkeen hän kiinnitäisi huomioita siihen ettei metelöisi. On aina auttanut hetken, mutta sitten taas ravit jatkuvat.....Muuten viihtyisin tässä asunnossa oikein hyvin; olemme rempanneet tämän lattiasta kattoon ennen muuttoa ja sijainti on erinomainen. Mutta saa nähdä, pystyykö tähän sopeutumaan vai onko muutto edessä...

Vierailija
47/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin yläkerrassa asuu ravihevonen :) Hän vieläpä valvoo myöhään; pahimmillaan olen valvonut kahteen saakka yöllä ennen kuin ravit yläpuolella loppuvat. Ja käytän toki korvatulppia, muttei tuollaista möykkää estä mikään. Olen muutaman kerran käynyt ystävällisesti pyytämässä, että kello 22 jälkeen hän kiinnitäisi huomioita siihen ettei metelöisi. On aina auttanut hetken, mutta sitten taas ravit jatkuvat.....Muuten viihtyisin tässä asunnossa oikein hyvin; olemme rempanneet tämän lattiasta kattoon ennen muuttoa ja sijainti on erinomainen. Mutta saa nähdä, pystyykö tähän sopeutumaan vai onko muutto edessä...

Miksi ette laittaneet kattoon akustiikkalevyjä, jotta äänet eivät kuuluisi noin herkästi?

Vierailija
48/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut meistä vaan oon kanta-astujia. Meilläkin yksi sellainen asustaa. On muutenkin vähän sellainen ripeämpiotteinen, että paiskoo vaikkapa keittiön kaappien ovet ja laatikot kiinni ja ne sitten kolahtaen sulkeutuu. Olen kyllä asiasta huomauttanutkin vaan ei ole muutosta asiaan tullut. Joten opettelen itse vain toisen energiaa sietämään.

Mun keskimmäinen lapsi on tällainen rempoja ja paukkaaja. En tajua miten oven avaamisestakin saa jo aikaan ääntä. Ei itse edes huomaa tekevänsä mitään ihmeellistä. Muu perhe osaa elää asiallisesti.

Vierailija
49/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menen ajoissa nukkumaan, niin herään viimeistään klo 24 maissa siihen, että naapuriasunnossa tömistellään kiivaasti edestakaisin. 

Vierailija
50/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tanssin kotona.

M

Vierailija
51/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan arvuuttelin, miksi aikuinen ihminen juoksee jonkin sortin kengät jalassa jopa 8 tuntia päivässä lähes yhtäjaksoisesti vuodesta toiseen. Kyse ei siis ollut mistään normaalista kanta-astunnasta ja kotiaskareissa pyörähtelystä. Pakonomainen liikunta syömishäiriön tai sopimattoman stimulanttilääkityksen johdosta tulivat lähinnä mieleeni kokonaisuus huomioiden, mutta tietämättä jäi. Nyt on jo minun osaltani historiaa, mutta toistaiseksi unohtumaton asumisvaihe.

Vierailija
52/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu kerrostalossa, ei huolta!

Vierailija
53/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan arvuuttelin, miksi aikuinen ihminen juoksee jonkin sortin kengät jalassa jopa 8 tuntia päivässä lähes yhtäjaksoisesti vuodesta toiseen. Kyse ei siis ollut mistään normaalista kanta-astunnasta ja kotiaskareissa pyörähtelystä. Pakonomainen liikunta syömishäiriön tai sopimattoman stimulanttilääkityksen johdosta tulivat lähinnä mieleeni kokonaisuus huomioiden, mutta tietämättä jäi. Nyt on jo minun osaltani historiaa, mutta toistaiseksi unohtumaton asumisvaihe.

Miten voi olla jopa 8 tuntia päivässä vuodesta toiseeen aikaa istua kotona kuuntelemassa ja pohtimassa naapurin tekemisiä?

Vierailija
54/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumpataan,tanssitaan mutta kevein askelin")

Vierailija
55/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ravaajia on oikeasti olemassa. Pahin oli joku Marjukka Haapalinnankylässä Tampereella jo melkein parikymmentä vuotta sitten. Hän ravasi koko yön! Ihmettelin aina miksi, mutten kysynyt. Kerran näin hänet. Oli raskaasti ylipainoinen. Ehkä häpesi mennä ulos juoksemaan,nii  juoksi sitten kotona. Öisin.

En kestänyt muutamaa kuukautta pidempään vaan muutin pois.

Vierailija
56/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla jopa 8 tuntia päivässä vuodesta toiseeen aikaa istua kotona kuuntelemassa ja pohtimassa naapurin tekemisiä?

Kyseessä voi olla esim. eläkeläinen, etätyöläinen, tai mukaan on laskettu ilta- ja yöaika. Kyllä minä olen yli 8 tuntia yleensä vuorokaudesta kotona. Kai sitä naapurin tekemisiä joskus väkisin kuuntelee, vaikka ei haluaisikaan.

Vierailija
57/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä voi olla esim. eläkeläinen, etätyöläinen, tai mukaan on laskettu ilta- ja yöaika. Kyllä minä olen yli 8 tuntia yleensä vuorokaudesta kotona. Kai sitä naapurin tekemisiä joskus väkisin kuuntelee, vaikka ei

Jos eläkeläinen käyttää päivänsä vain siihen, että istuu kotona kuuntelemassa naapureita, silloin kyse on omasta valinnasta. Etätyöläisen taasen pitäisi keskittyä töihin (ja käyttää tarvittasessa vastamelukuulokkeita) eikä laskea naapurin askeleita. Itsekin olen yli 8 tuntia vuorokaudesta kotona, mutta en minä pohdi, miksi naapurista kuului kolahdus ja mitä siellä nyt tehdään kun kuuluu kopinaa pidempään jne. jne. Keskityn omaan elämääni ja annan muiden elää omaansa. 

Vierailija
58/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushäiriö + selkävaiva joka pysyy kurissa kävelemällä = ravaan kotona.

Ahsitushäiriön ollessa kurissa ravaan ulkona.

Joillain ihmisillä kävely auttaa myös ahdistusoireisiin, jotkut taas ajattelevat paremmin kävellessään. Vanhoja Aku Ankkoja lukeneet voivat muistaa jonkun tai useammankin kerran törmänneensä kuvaan missä Roope Ankka pohtiessaan jotain ongelmaa kuluttaa lattiaan ympyrän kävelemällä. Moni tupakoitsija käy hermosavuilla kun tulee joku ongelma johon ei meinaa löytyä ratkaisua, mutta kävellessään tupakkapaikalle ja keskityttyään hetken muuhun auttaa ratkaisemaan ongelman. Toki porkkanan kuoriminen auttaisi yhtälailla jos ei tupakointia halua aloittaa.

Vierailija
59/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole häiriön kuuntelemisesta huvin vuoksi tai mielenkiinnosta tai paremman tekemisen puutteessa, vaan siitä, että tuollainen kokopäiväravi hallitsee koko ääniympäristöä niin, että muuhun ei voi normaalisti keskittyä.

Vierailija
60/99 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maladaptive daydreaming. Kuuntelee musiikkia kuulokkeilla ja ravaa eestaas.