Olen 50+ ja luulin päässeeni kaikesta uusperhekuviosta (pikkulapsista)
Mutta kuinkas kävikään. Uudella miesystävällä 54v on 3 alle 2,5 vuotiasta lastenlasta. Ja koska hänen nuorin lapsensa on vasta 17 vuotias, niin näyttää siltä, että mitään loppua näille lapsenlapsille ei näy. Tyttäret on varsin innokkaita kuskaamaan näitä taaperoita oman isänsä hoiviin, heti kun tällä vaan on aikaa. Eli nämä mukulat on joka viikko hoidossa miesystäni luona. Tämä on vielä pahempaa kuin nuorempana, jolloin nämä mukulat ei sentään olleet tyyliin "vastasyntyneitä".
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo miehen jälkeläiset kippaavat jatkuvasti lapsiaan isänsä luo hoitoon? Heillähän se hoito- ja kasvatusvelvollisuus on.
Mitä se meille kuuluu? Ehkä mies haluaa hoitaa heitä. Ei se laitonta ole, päinvastoin ihmiskunnan historiassa hyvin tavallista.
Tai sitten ei halua, jos on kiltti mutta ei uskalla sanoa.
Ja nuo miehen lapset ja niiden merkitys tuli sitten täytenä yllätyksenä...
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ärsyynnyin, kun tapailumiehellä vaan lapsenlapset pyörivät mielessä. Esitteli mulle sitten videoita niistä räkänokista ja ryhmä hau videoita. Jooei. Ymmärrän, että hänelle lapset olivat hänelle tärkeitä, muttajuuri kun olin saanut omat lapset isoiksi, niin mua ei kiinnosta katsella ryhmä hauta miesystävän kanssa.
Voi apua, ryhmä haun katselua miesystävän kanssa 😂
Kuulostaa todella epäkiinnostavalta, ymmärrän kyllä sinua.
Allekirjoitan. Uusperhe vaan laajenee lastenlasten myötä. Ja tietysti ovat miehelle rakkaita, mutta mutta, tätä ei ehkä aikoinaan ottanut huomioon. Eli muistutuksena: uusperheen kuviot eivät lopu lasten kotoa lähtemiseen. Tulee miniää, vävyä , lasta bonuksena.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ton takia en muuta miesten kanssa samaan asuntoon. Saa lähteä omaan kotiin ja olla rauhassa.
Sama mulla. Aion pitää oman kotini elämäni loppuun asti. Mikään miesten tapailu tai parisuhde ei tule sitä muuttamaan.
Ou nou. Mä en huoli alaikäisen lapsen isää. Mun lapsi on aikuinen.
Kuulostaa siltä, että ne lapset hoidattavat omat lapsensa omilla vanhemmillaan kun eivät itse jaksa hoitaa .
Aina yllättää jos joku aikuinen ihminen ei tajua että kun menee yhteen sellaisen kanssa jolla on lapsia, niitä lapsia todellakin on elämässä aina. Isompina tai pienempinä versioina. Minusta olisi paljon epämiellyttävämpää jos mies ei haluaisi olla (lasten)lastensa kanssa missään tekemisissä. Perhekeskeisyys on mun papereissa vain hyvä asia.
Itsetuntemusta peräänkuuluttaisin. Lapsettomiakin miehiä on. Samoin sellaisia jotka ovat ulkoistaneet itsensä lastensa elämästä täysin.
Ei ne sun lapsenlapsia ole. Sun ei pidä hoitaa niitä.
Christiiina kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että ne lapset hoidattavat omat lapsensa omilla vanhemmillaan kun eivät itse jaksa hoitaa .
Tai siltä että aloittajan mies ihan itse haluaa olla aktiivisesti lastenlastensa elämässä. Joillekin meistä se on rikkaus ja ilon asia.
Vierailija kirjoitti:
Aina yllättää jos joku aikuinen ihminen ei tajua että kun menee yhteen sellaisen kanssa jolla on lapsia, niitä lapsia todellakin on elämässä aina. Isompina tai pienempinä versioina. Minusta olisi paljon epämiellyttävämpää jos mies ei haluaisi olla (lasten)lastensa kanssa missään tekemisissä. Perhekeskeisyys on mun papereissa vain hyvä asia.
Itsetuntemusta peräänkuuluttaisin. Lapsettomiakin miehiä on. Samoin sellaisia jotka ovat ulkoistaneet itsensä lastensa elämästä täysin.
Ei kai aikuisissa lapsissa mitään vikaa ole. Kunhan eivät hanki lastenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sen ajan itse kotonasi tai muualla. Haluaako se miesystävä ne luokseen niin usein. Vai kysymättä hoitoon tai muuten lapset tuovat. Onko hänen vaikea tehdä omat aikataulut tai sanoa ettei koko ajan tuoda lapsia, vaikka tykkää lapsista. Sopimuksen mukaan vaan. Ehkä sun pitäisi rohkaista miestä, jos on liian kiltti ja ei uskalla ottaa omaa aikaa runsaasti. Ei muiden lapset kuskaile koko ajan lapsenlapsia kylään välttämättä. -Onko sulle aikaa tarpeeksi, vai jäätkö sukulaisille kakkoseksi. Vai pyytääkö itse lapsia luokseen usein, ilmeisesti ei.
Lapset tuovat niitä ihan kysymällä, että hoitaisiko pappa. No eihän mies kieltäydy, mutta harmittaa kun ne tuodaan heti kun tällä vaan on vapaapäivä. Ennen lastenlapsia mies kyläili usein lastensa luona, ei toisinpäin. Nyt tilanne on mielestäni muuttunut merkitt
Mikä tuon perhekeskeisen vaarin ja mummun on saanut edes eroamaan? Helpommin tuo sukuhärdelli heiltä itseltään sujuisi kuin asettaa uuskumppanit mummun/ vaarin virkaa tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aika lailla kamalaa.
Jäin leskeksi nelikymppisenä, kasvatin 2 lasta aikuisiksi yksin ja nyt vähän yli 50v iässä löysin elämääni miehen, jolla on 4 lasta ja 7 lapsenlasta ja lisää tulossa. Ihania ihmisiä kaikki, mutta ei minulla ole mitään halua ryhtyä viikonloppupäiväkodiksi, joten emme muuta yhteen emmekä näe oikeastaan koskaan viikonloppuisin. Viikonloput ukki on lastenlasten kanssa, vaikka lapsensa kovasti toivovat, että olisin avuksi, kun ukki ei aina tahdo jaksaa vaippaikäistä ja eskarilaista kahta päivää.
Olen sanonut, että pidetään lapset ja lapsenlapset tämän suhteen ulkopuolella, joten ukki lomaili kesällä omalla mökillään sukulomaa ja kävi viikolla parina päivänä minun mökilläni. Poikansa yritti laittaa lapsensa sinnekin mukaan, mutta kieltäydyin ehdottomasti.
se on jännää että aina halutaan siitä isän uudesta naisesta leipoa lapsenvahti, muuten saattaakin olla "ärsyttävä tyyppi". Eli ihan niin kuin kaikki naiset eläisivät sille että pääsisivät jonkun lapsia hoitamaan. aika edesvastuutonta miehen lapsilta kuskata lapsia sinne jatkuvasti hoitoon jos ukki ei meina jaksaa lapsia yksin.
Ei tuo mikään normaali kuvio ole. Kukaan tuon ikäisistä tutuista miehistä ei moista sirkusta pyörittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Tai siltä että aloittajan mies ihan itse haluaa olla aktiivisesti lastenlastensa elämässä. Joillekin meistä se on rikkaus ja ilon asia.
Oletko kysynyt häneltä, haluaako ihan itse?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo miehen jälkeläiset kippaavat jatkuvasti lapsiaan isänsä luo hoitoon? Heillähän se hoito- ja kasvatusvelvollisuus on.
Vastuu on tietysti lasten vanhemmilla, mutta ei siinä mitään erikoista sinänsä ole, että lapsenlapset on usein isovanhempien kanssa.
Lähinnä tuossa on erilaisia tapoja ja tottumuksia; esim. minä olen ollut lapsena paljon isovanhempien/sukulaisten kanssa, lapseni on ollut paljon isovanhempien/sukulaisten kanssa ja myös itse tulen olemaan lastenlasten kanssa jos sellaisia tulee. Joskus olen miettinytkin mitä kaikkea niiden kanssa tekisin ja minne veisin, itselläni on ihania muistoja matkoista isovanhempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ja nuo miehen lapset ja niiden merkitys tuli sitten täytenä yllätyksenä...
No yleensä miehiä ei kiinnosta lapsensa, että kyllä se yllättää jos pappailut alkaa kiinnostaa ihan hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa toisten lapset?
Joskus kun kovasti rakastaa toista ihmistä, kiinnostaa myös sen rakkaan ihmisen rakkaat ihmiset.
Rakkaudesta toki aloittaja ei puhu sanaakaan. Lienee helppo päätös näyttää äijälle ovea.
Itsekin ärsyynnyin, kun tapailumiehellä vaan lapsenlapset pyörivät mielessä. Esitteli mulle sitten videoita niistä räkänokista ja ryhmä hau videoita. Jooei. Ymmärrän, että hänelle lapset olivat hänelle tärkeitä, muttajuuri kun olin saanut omat lapset isoiksi, niin mua ei kiinnosta katsella ryhmä hauta miesystävän kanssa.