Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 50+ ja luulin päässeeni kaikesta uusperhekuviosta (pikkulapsista)

Vierailija
17.08.2024 |

Mutta kuinkas kävikään. Uudella miesystävällä 54v on 3 alle 2,5 vuotiasta lastenlasta. Ja koska hänen nuorin lapsensa on vasta 17 vuotias, niin näyttää siltä, että mitään loppua näille lapsenlapsille ei näy. Tyttäret on varsin innokkaita kuskaamaan näitä taaperoita oman isänsä hoiviin, heti kun tällä vaan on aikaa. Eli nämä mukulat on joka viikko hoidossa miesystäni luona. Tämä on vielä pahempaa kuin nuorempana, jolloin nämä mukulat ei sentään olleet tyyliin "vastasyntyneitä". 

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua hyväksikäytetään.

Siis se mies hoitaa itse lastenlapsensa. Miten siinä aloittajaa hyväksikäytetään?

Aiemmin ketjussa oli maininta, että pikkulasten vanhemmilta oli tullut toivetta, että aloittaja viettäisi viikonloppuja vaarin kanssa lapsia hoitaen, kun vaari yksin ei meinaa jaksaa.

Aloittajan kommentti? En löydä sellaista. 

Joko aloittajan tai aloittajana esiintyneen kommentti. En lähde uudestaan ketjua kahlaamaan. 

Kahlasin puolestasi. Sellaista ap-kommenttia ei ole. 

Vierailija
102/108 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pienillä lapsimäärillä näyttäisi syntyvän ongelmia. 

Lestadiolaismummoilla ei ole kovin harvinaista että lastenlapsia on yli 80, jopa yli sata.  Ja he käyvät sitten välillä tervehtimässä mummua. 

Eihän tuossa lapsimäärästä ole kyse, vaan siitä ettei tyyppi sitoudu perhe-elämään eikä todellakaan halua sitoutua kotileikkeihin vaihtuvien hoitojensa jälkikasvun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua hyväksikäytetään.

Siis se mies hoitaa itse lastenlapsensa. Miten siinä aloittajaa hyväksikäytetään?

Aiemmin ketjussa oli maininta, että pikkulasten vanhemmilta oli tullut toivetta, että aloittaja viettäisi viikonloppuja vaarin kanssa lapsia hoitaen, kun vaari yksin ei meinaa jaksaa.

Aloittajan kommentti? En löydä sellaista. 

Joko aloittajan tai aloittajana esiintyneen kommentti. En lähde uudestaan ketjua kahlaamaan. 

Kahlasin puolestasi. Sellaista ap-kommenttia ei ole. 

Joo, se oli se leski joka sanoi tuollaista. Joku sekoitti kommentoijat. 

Vierailija
104/108 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina yllättää jos joku aikuinen ihminen ei tajua että kun menee yhteen sellaisen kanssa jolla on lapsia, niitä lapsia todellakin on elämässä aina. Isompina tai pienempinä versioina. Minusta olisi paljon epämiellyttävämpää jos mies ei haluaisi olla (lasten)lastensa kanssa missään tekemisissä. Perhekeskeisyys on mun papereissa vain hyvä asia. 

Itsetuntemusta peräänkuuluttaisin. Lapsettomiakin miehiä on. Samoin sellaisia jotka ovat ulkoistaneet itsensä lastensa elämästä täysin. 

Ihmiset ovat todella erilaisia siinä, minkä verran ovat lastenlastensa ja aikuisten lapsien kanssa tekemisissä. Kyllä se avoin keskustelu aiheesta koskee kumpaakin osapuolta, ei pidä olettaa

Vierailija
105/108 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuo miehen jälkeläiset kippaavat jatkuvasti lapsiaan isänsä luo hoitoon? Heillähän se hoito- ja kasvatusvelvollisuus on.

Vastuu on tietysti lasten vanhemmilla, mutta ei siinä mitään erikoista sinänsä ole, että lapsenlapset on usein isovanhempien kanssa.

Lähinnä tuossa on erilaisia tapoja ja tottumuksia; esim. minä olen ollut lapsena paljon isovanhempien/sukulaisten kanssa, lapseni on ollut paljon isovanhempien/sukulaisten kanssa ja myös itse tulen olemaan lastenlasten kanssa jos sellaisia tulee. Joskus olen miettinytkin mitä kaikkea niiden kanssa tekisin ja minne veisin, itselläni on ihania muistoja matkoista isovanhempien kanssa. 

Sama homma. Isoäitini on käytännössä kolmas vanhempani, enkä näe siinä mitään erikoista tai väärää. Toisen puolen serkkuni ovat keskenään tosi läheisiä, koska olivat suunnilleen samanikäisiä ja vaari oli jo eläkkeellä eli pystyi hoitamaan heitä. 

Vierailija
106/108 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
107/108 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vain muuta yhteen. Mä jopa vaihtaisin vaarin  pois. Olet ulkokehällä. 

Vierailija
108/108 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi viisikymppisenä sellaista, että työviikon jälkeen joka viikonloppu hoidettavaksi tulisi vaippaikäisiä ja alle kouluikäisiä lapsia. Vaikka lapset olisi miehen lapsenlapsia, niin silti itsellekin jäisi valtava työmäärä. Siinä viikonloppu menisi kokatessa, siivotessa ja pyykätessä, joten uuteen työviikkoon joutuisi menemään entistä väsyneempänä.