Olen imettävä alakarppi
Kommentit (9)
Vierailija:
Ennen raskauttakin karppasin, eli ei ihan outoa ole.Vähän pelottaa maidon riittäminen, kun 6 kk vauva on vielä pääasiassa rintaruokinnalla.
Mites sulla on maito riittänyt ja minkä ikäinen on vauva?
Onko lähtenyt kiloja, vai ootko jo normaalipainossa?
Eli kaikille en suosittelis ainakaan. Seuraa tarkasti vauvan vointia, sillä karppaus voi vaikuttaa maidon tuotantoon että laatuun. Maku voi muuttua ja vauva alkaa vieroksua makua.
Vierailija:
Minä alakarppasin ja imetin sillä seurauksella, että vauvan paino ei lisääntynyt 2kk aikana lainkaan.
Eli kaikille en suosittelis ainakaan. Seuraa tarkasti vauvan vointia, sillä karppaus voi vaikuttaa maidon tuotantoon että laatuun. Maku voi muuttua ja vauva alkaa vieroksua makua.
Minä en karpannut esikoisen imetysaikana, ja hänellä oli ongelmana liian hidas painonnousu (meni viikkoja, ettei paino noussut lainkaan, ja kun nousikin niin liian vähän), ravasimme jatkuvasti painokontrollissa.
Kuopuksen kohdalla aloitin karppauksen, mutta vasta silloin, kun hän sai jo paljon muutakin ravintoa äidinmaidon lisäksi, eikä karppaus ole ainakaan vaikuttanut siten, että lapsi ei haluaisi imeä rintaa. Eikä maidontuloa vähentävästi.
Siihen, että vauvan paino ei nouse, voi olla miljoona muutakin syytä kuin äidin karppaus.
Vierailija:
Eli kaikille en suosittelis ainakaan. Seuraa tarkasti vauvan vointia, sillä karppaus voi vaikuttaa maidon tuotantoon että laatuun. Maku voi muuttua ja vauva alkaa vieroksua makua.
Oli tosi pikkunen koko ajan ja kövi rinnalla tunnin välein. Sain neuvolasta satikutia. Aloin hyväkarpata eli otin 100% rukiin ja kaurapuuron mukaan ja maito alkoi lisääntymään.
eli hyvin riittää maito karpatessakin. Ainoa ongelma ollut vauvan masuvaivat, en voi syödä kaaleja ja rajoitetusti sipulia, paprikaa yms. sillä poika saa niistä ilmavaivoja edelleen. Muuten käyttäisin niitäkin runsaasti. Vaatii vaan vähän kekseliäisyyttä ruuanlaitossa. :) Voisin suositella kyllä, syön hyvin ja voin hyvin ja olo on mitä mainioin!
Ennen raskauttakin karppasin, eli ei ihan outoa ole.
Vähän pelottaa maidon riittäminen, kun 6 kk vauva on vielä pääasiassa rintaruokinnalla.
Mites sulla on maito riittänyt ja minkä ikäinen on vauva?
Onko lähtenyt kiloja, vai ootko jo normaalipainossa?