Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkku ihminen. Voisitko asua 33 neliön yksiössä?

Vierailija
16.08.2024 |

Jossa pieni oma piha alue. Rivitalossa.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En rivitalossa. Kerrostalossa kyllä vallan mainiosti 33 neliön parvekkeellisessa yksiössä. En ikinä muuttaisi asumaan rivitaloon.

Ja miksi ei rivitalossa?

Rivitalossa ei saa olla rauhassa, joku on siinä aidan takana heti ja kuulee kaiken, mitä pihalla puhutaan. Kerrostalossa saa elää naapureilta rauhassa. Ja minulla nytkin oma rauhallinen parveke parvekelaseineen, saa olla rauhassa. Lisäksi minua ei todellakaan kiinnosta hoitaa pihaa. Parvekkeelle kukkapöydälle muutama helppohoitoinen kukka, on kaunista ja mukavaa.

Kerrostalossa parvekkeilla on ihan sama asia. Eli rivitalon pihassa on vieressä naapurin piha ja kerrostalon parvekkeella on vieressä ja alhaalla ja ylhäällä naapurin parvekkeet. Rivitalossa voi hyvällä tuurilla olla vain yksi

Ei parveke ole ihan sama asia, ainakaan useimmissa kerrostaloissa. Kerrostaloissakin on päätyasuntoja, on ylimpiä ja alimpia kerroksia, joten ei niitä naapureita välttämättä joka puolella ole.

Sitä paitsi, rivitalossa on ikkunat aina maan tasalla, joten ohi kulkevat naapurit näkevät usein ikkunoista sisään. Ahdistavaa...

Eri

Vierailija
42/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskeluajan, yli 55-vuotiaana, juuri tuon kokoisessa kerrostaloyksiössä. Plussana parveke mäntymetsään päin ja kylpyamme. Viihdyin tosi hyvin ja oli halpa. Muutin rivitaloon kun valmistuin. Lemmikeille enemmän tilaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin voisin. Mutta pitäisi kyllä olla sitten turvallinen alue asua, kun kerta rivitalosta on kyse... Eli ei ainakaan Helsingissä tms.

Tämä oli hauska. Tervetuloa tutustumaan tänne Koillis- ja Pohjois-Helsingin vanhoille pientaloalueille. On rauhallista ja vehreää.

Vierailija
44/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin voisin. Mutta pitäisi kyllä olla sitten turvallinen alue asua, kun kerta rivitalosta on kyse... Eli ei ainakaan Helsingissä tms.

Tämä oli hauska. Tervetuloa tutustumaan tänne Koillis- ja Pohjois-Helsingin vanhoille pientaloalueille. On rauhallista ja vehreää.

Olen asunut Helsingissä vuosikausia, joten ei todellakaan tarvitse tulla tutustumaan. 

Vierailija
45/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummona kyllä.

Vierailija
46/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Vien enimmillään, makuuasennossa, tilaa alle 2 neliömetriä.

Vierailija
47/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Helsingissä vuosikausia, joten ei todellakaan tarvitse tulla tutustumaan. 

Ja olet kokenut olosi turvattomaksi Pakilan, Paloheinän,  Tapanilan, Tapaninvainion pientaloalueilla? 

Vierailija
48/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ja inhosin sitä. Seinät kaatui päälle. Nyt kolme kertaa noin paljon neliöitä ja olen tyytyväinen.

Vierailija
49/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin monta vuotta 21 neliön yksiössä. Olin siellä super onnellinen, kun pääsin eteenpäin vaikeasta elämäntilanteesta. En jäänyt yhtään kaipaamaan 90 neliön rivaria, josta sinne muutin. 

Muistelen tätä kämppä vieläkin lämmöllä. 

Vierailija
50/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienemmässä.

Vierailija
51/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olet kokenut olosi turvattomaksi Pakilan, Paloheinän,  Tapanilan, Tapaninvainion pientaloalueilla? 

Koen Helsingin turvattomaksi asua rivitalossa, kyllä. Ei sen nyt pitäisi noin paljon sinua häiritä, että alat vänkäämään siitä.

Vierailija
52/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin parisen vuotta kerrostalossa 29 neliön asunnossa. Parveke oli tosin ok kokoinen ja kiva näkymä ylimmästä kerroksesta. Ei nyt ihanteellista, mutta en lopulta tarvinnut kriittisesti enempääkään tilaa. 

Vierailija
53/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 neliön yksiö on todella iso yksiö. Voisin asua hyvin sellaisessa.

Vierailija
54/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 27.5 neliön asunnossa (ei parveketta) ei valittamista. 

Vierailija
55/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen Helsingin turvattomaksi asua rivitalossa, kyllä. Ei sen nyt pitäisi noin paljon sinua häiritä, että alat vänkäämään siitä.

No, meitä on moneksi. Ei ollut itselle tullut mieleen, että tämä olisi jotenkin turvaton tapa asua. Enemmän noissa kerrostalolähiöissä on ongelmia.

Vierailija
56/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mutta kyläilijöitä ei mahtuisi.

Vierailija
57/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan jos joutuisin itse vuokrani maksamaan.

Vierailija
58/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on melkoisen laaja alue lukuisine lähiöineen ja pientaloalueineen. Ei voi yksinkertaistaa noin.

Vierailija
59/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläisin yksin, asuisin yksiössä,ihan rahan takia.

Vierailija
60/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin pihallisessa pienessä paljon mieluummin kuin nykyisessä yläkerran kämpässä