Kun muutit pois pienestä kotikunnastasi, mikä olisi saanut sinut jäämään?
Nuoret naisethan muuttavat maalta kaupunkiin. Mitä olisi vaadittu, että olisit jäänyt kotipaikkakunnalle?
itsekin muutin, eipä silti. Tämä ei ole siis tuomitsemisketju.
Kommentit (91)
Ei mikään. Siellä ei ollut yliopistoa, ja halusin töihin jotka vaativat yliopistotutkinnon.
Jos olisi löytynyt työpaikka. Edes tunnin matkan takaa.
Se että pikkupaikkakunta olis ollu hki.
Vähempi juoruaminen ja kivemmat ihmiset.
No ei sitten mikään. Ahdisti asua siellä ja nostin kytkintä heti kun tilaisuus tuli.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mikään sillä hetkellä, olin niin kypsä lähtemään.
Mikä sua siellä eniten kypsytti? Tää kuulostaa tutulta.
ap
Jos siellä olisi ollut hyvä kansainvälinen yliopisto, olisin voinut jäädä.
Siinä pienessä kotikunnassa ei ollut lukiota. Siksi muutin naapurikuntaan. Nykyään siellä on lukio ja se on yhdistetty naapurikuntaan, johon muutin.
Ei mikään. Ei yliopistoa eikä käytännössä lainkaan valkokaulustöitä
Mies tai työpaikka. Hyvässä lykyssä ne molemmat.
No jos joku olisi perustanut kylälle yliopiston, olisin voinut harkita jäämistä.
Muutin Espoosta pienemmälle paikkakunnalle. Olisin voinut jäädä Espooseen, jos siellä olisi voinut pitää hevosia omassa pihassa.
Koulu, tuppukylässä pystyi käymään peruskoulun ja lukion, muut koulut sijaitsi 70-100 km säteellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä olisi ollut hyvä kansainvälinen yliopisto, olisin voinut jäädä.
Lappeenranta?
Lähdin opiskelemaan yliopistoon ja siksi muutin pois. Palasin kyllä aikanaan takaisin ja kesäisin olin harjoittelussa kotipaikkakunnalla. Eli opiskelumahdollisuus olisi pitänyt minut siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua siellä eniten kypsytti? Tää kuulostaa tutulta.
ap
Pienet piirit, juoruilu (mihin ehkä itsekin annoin aihetta), suppeat palvelut... kaikki nk. nurkkakuntaisuus.
Ensin yliopist- opiskelujen mahdollustuninen (mukaan kuettuna opiskeluaikoihin liittyvät muut aktiviteetit; halu nähdä ja kokea) Myöhemmin työnsaaminen puhumatrakaan "oman alan" kiinnostavinnista paikiusta. - Ja tuskin sieltä pienemmältä paikkakunnalta olisi kovin paljon helpompaa löytää unelmieni kumppaniakaan (naista) kuin nyt isommalta paikkakunnalta se ei ole mitenkään erityisen helppoa...
- Vaikka kyllä siinä jotain perää varmasti on, että suurkaupungeissa elää enemmän niin yksin eläviä kuin yksinäisiäkin.