Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun muutit pois pienestä kotikunnastasi, mikä olisi saanut sinut jäämään?

Vierailija
16.08.2024 |

Nuoret naisethan muuttavat maalta kaupunkiin. Mitä olisi vaadittu, että olisit jäänyt kotipaikkakunnalle?

itsekin muutin, eipä silti. Tämä ei ole siis tuomitsemisketju. 

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään olisi saanut jäämään ja mikään ei saisi palaamaan. 

Vierailija
82/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään olisi saanut jäämään ja mikään ei saisi palaamaan. 

Sama täällä. En edes ole kotoisin maalta vaan persläpien perslävestä eli Iisalmesta.

Vierailija
84/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kemissä ole opiskelumahdollisuuksia. Sairaanhoito-oppilaitos oli/on, mutta kun itse halusin oikikseen, niin eipä siinä ollut vaihtoehtoja. Turkuun sitten menin.

Vierailija
85/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan voisin sanoa niin että asiat jotka saavat ihmiset pysymään opiskelupaikkakunnilla ovat joko se että siellä on tavattu aivan toisaalta kotoisin oleva kumppani tai sitten paikkakunnalta on saatu töitä joita ei kotipaikkakunnalta löydy. Noin muuten sitä on aika vaikea käsittää että Minkä vuoksi niin moni ihminen haluaa asua suuressa kaupungissa jossa on paljon ihmisiä pienessä tilassa tällaisessa maassa jossa olisi tilaa asua väljemmin.

Vierailija
86/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse loppujen lopuksi muutin takasin Jyväskylään. Onhan tämä tuppukylä ja alle puolessa tunnissa ajaa pyörällä kaupungin toisesta päästä toiseen päähän ja kaikki kaverit muuttaneet maailmalle. Mutta asun samalla rahalla tuplasti isommassa kämpässä ja 20 vuotta uudemmassa kuin Helsingissä. Sekä järviä joka puolella, niin mulla on salainen oma uimarantakin mikä on lähes aina tyhjä ja jos joku on sinne eksynyt, niin käy vaikka jäätelön ostamassa ja tulee puolen tunnin päästä takaisin, niin saa polskutella ihan yksinään kaikessa rauhassa.

Aika kova suoritus ajaa pyörällä Nenäinniemestä Tikkakoskelle alle puoleen tuntiin. Itse en pysty siihen edes autolla. 

Itse en laske entistä maalaiskuntaa Jyväskyläksi. Peltoja välissä ja muutenkin, jos on joku lehtijuttu "Tikkakokskelainen Risto on kerännyt itse omat sukkansa makuhuoneen lattialta jo 20 vuotta" sit jostain keltinmäkeläisestä juttua, niin on "Jyväskyläläinen Pertti nauttii kiljunsa edelleen mehukattipurkista". Samaa voit mussuttaa jostain Rollosta ja selittää, että Helsinki on pikkupitäjä ja Rollo sentään pinta-alaltaan euroopan suurin kaupunki ja metsää siitä onkin sitten 95%

Vierailija
87/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Lähdin opiskelemaan yliopistoon alaa, jota tuolloin pystyi opiskelemaan vain Helsingin yliopistossa. Tarkoitus oli palata joskus,  mutta tapasin mieheni ja muutimme valmistumisen jälkeen suunnilleen niin kauas kotikunnastani kuin Suomessa pystyy muuttamaan. Perustimme perheen jne. 

Vierailija
88/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kemissä ole opiskelumahdollisuuksia. Sairaanhoito-oppilaitos oli/on, mutta kun itse halusin oikikseen, niin eipä siinä ollut vaihtoehtoja. Turkuun sitten menin.

Onko siihen joku erikoinen syy minkä vuoksi valitsit Turun etkä Rovaniemeä joka on suhteellisen lähellä Kemiä? ( tietämättömille tiedoksi että Suomen oikikset ovat Turussa ja Rovaniemellä)

Vierailija
89/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan voisin sanoa niin että asiat jotka saavat ihmiset pysymään opiskelupaikkakunnilla ovat joko se että siellä on tavattu aivan toisaalta kotoisin oleva kumppani tai sitten paikkakunnalta on saatu töitä joita ei kotipaikkakunnalta löydy. Noin muuten sitä on aika vaikea käsittää että Minkä vuoksi niin moni ihminen haluaa asua suuressa kaupungissa jossa on paljon ihmisiä pienessä tilassa tällaisessa maassa jossa olisi tilaa asua väljemmin.

Suomessa myös suuret kaupungit ovat väljiä. Helsinkikin näyttää olevan metsää lentokoneesta käsin.

Vierailija
90/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siihen joku erikoinen syy minkä vuoksi valitsit Turun etkä Rovaniemeä joka on suhteellisen lähellä Kemiä? ( tietämättömille tiedoksi että Suomen oikikset ovat Turussa ja Rovaniemellä)

Sekä Helsingissä. Sinne on tosin vaikein päästä sisään.

Vierailija
91/91 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin Espoosta pienemmälle paikkakunnalle. Olisin voinut jäädä Espooseen, jos siellä olisi voinut pitää hevosia omassa pihassa.

Kyllä Espoossakin on sellaisia peräkyliä, joissa voi pitää vaikka kokonaista tallia.