Varakkaat laittavat lapsilisät lapsen osakkeisiin, vähäosaiset elintärkeään ruokaan lapsille
Ei kai yhteiskunnan ja meidän kaikkien verovaroja ole tarkoitus käyttää varakkaiden perheiden lasten osakkeiden ostoon? Ei voi olla näin.
Kommentit (77)
Mun lapsuuden kodissa ne lapsilisät + elarit meni pää asiassa mutsin juopotteluun. Ja näen että jos vanhemmilla on mahdollisuus yrittää kerryttää lapselleen varallisuutta, niin antaa palaa vaan.
Ei todellakaan pitäisi..
Yhoona Minä kituuttaa jotta saan elätettyä lapset ja rikas isä on kyllä lapsille investoinut
mutta ei niillä pääministeri saa ruokaa lapsille ostaa eikä muutakaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi rikkaita pitäisi kurittaa siksi, ettei köyhät ole viitsineet opiskella ja tehdä töitä?
Rikkaiden pennut ei ole opiskelleet tai tehneet töitä sen enempää kuin muiden lapset. On ihan eri asia syntyä kultalusikka perseessä.
Menee sitten edes lapsille, köyhä ostaa rahalla tupakkaa ja päihteitä. Nähtiinhän se kun tuli jouluna tuplalapsilisät, vanhemmat löytyy lähti risteilylle, ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä pitäisi olla tulojen mukaan. Tulisi säästöjä siitäkin.
Lapsilisää ei pitäisi maksaa kellekään.
Tuo lapsilisä taitaa olla ainoa asia Suomessa, jossa ei lapsukaisia jo vauvana laiteta saajiin ja maksajiin.
Ei esim. työpaikan säilyminen ole mikään takuu sillekään joka ei ole erityisen köyhä. Lapsia on niin vähän, että ei kannata pelata korttejaan niin.
Eikä tietysti kannattaisi töissäkään käydä, jos siihen joku raja laitettaisiin, että nyt lopeta työnteko tältä kuulta, koska muuten menetät tukesi.
Harva on lapsentekoiässä vielä niin rikas, että rahaa ei tarvitse, silloin maksetaan vielä opintolainoja..
Vierailija kirjoitti:
Täh. Eikös se tasa-arvo ole nimenomaan sitä, että kaikki ovat samalla viivalla ja saavat samat edut. Mitä se köyhälle kuuluu mitä rikas sillä edulla tekee
Jos kaikkien lasten haluttaisiin olevan tasa-arvoisia kaikkien lapset pitäisi ottaa huostaan 2-vuotiaina.
Suomessa pystyy aika hyvin opiskelemaan vaurautta tuovaan ammattiin, ja siirtymään köyhälistöstä ylöspäin.
Toki se opiskelu on omasta viitseliäisyydestä kiinni.
Mutta sen jälkeen voikin sitten lapsilisät säästää ja sijoittaa lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Täysin oikeutettua. Turha kadehtia jos itse aikoinaan tuli tehtyä koko värisuoran edestä huonoja valintoja.
Mitäs synnyit väärään maahan, tai köyhään perheeseen?
Tilastokeskuksen laskelmien mukaan lapsi kustantaa vanhemmilleen täysi-ikäisyyteen mennessä noin 180 tuhatta eli kuussa keskimäärin noin 833 euroa. Kas, sinne ne lapsilisät menee ja omalla pussillakin pitää käydä. Se että mulla jää MYÖS rahaa säästöön johtuu siitä että mulla on duuni josta mulle maksetaan.
Hyväpalkkainen isäni joi lapsilisämme.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä pitäisi olla tulojen mukaan. Tulisi säästöjä siitäkin.
Säästöä lisätä byrokratiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin oikeutettua. Turha kadehtia jos itse aikoinaan tuli tehtyä koko värisuoran edestä huonoja valintoja.
Kukaan ei voi sille mitään minkälaiset kortit sai mutta aina on ollut mahdollisuus itse edes yrittää ettei päätyisi samaan ja tarvitsisi kadehtia niitä joilla paremmin. Eri asia jos mielummin uhriutuu ja itkee kurjuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei voi sille mitään minkälaiset kortit sai mutta aina on ollut mahdollisuus itse edes yrittää ettei päätyisi samaan ja tarvitsisi kadehtia niitä joilla paremmin. Eri asia jos mielummin uhriutuu ja itkee kurjuuttaan.
Suomessa kaikilla on mahdollisuus, ei toki samoja, mutta mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rikkaita pitäisi kurittaa siksi, ettei köyhät ole viitsineet opiskella ja tehdä töitä?
Rikkaiden pennut ei ole opiskelleet tai tehneet töitä sen enempää kuin muiden lapset. On ihan eri asia syntyä kultalusikka perseessä.
Kyllä ne koulut käy ihan yhtälailla niinkuin vähävaraistenkin lapset. Varakkaat opettavat lapsilleen kuinka vaurastua ja tehdä rahaa, jos vanhemmat epäonnistuu tässä tehtävässä silloin vanhempi opettaa lapsensa varastamaan tai olemaan pummi, sanon näin luuseri yh alkoholistin lapsena. Se on se mentaaliteetti mikä siirtyy varakkaan perheen lapsille, totta kai jos on jo ennestään rahaa paljon niin raha tulee rahan luokse. Pummin kasvattamana joutuu vaan opettelemaan kaiken uudelleen ja jäsentelemään ajatuksiaan liittyen rahaan, käytännössä pitää opetella kuinka raha toimii.
Jos näistä säästää halutaan, ennemmin pitäisi lopettaa niiden maksu ulkomaille. Yh-lisänkin voisi lopettaa, se kun on erittäin väärin käytetty etu. Jos taloudessa sattuu olemaan toinenkin asumiskelpoinen asunto, esim. perikunnan talo vapaa-ajan asuntona, perheenisä muuttaa kirjansa sinne ja äiti kuittaa yh-lisän. Yhteiselo jatkuu silti aivan samanlaisena kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä ei ole mikään sosiaalituki. Se on valtion maksamaa "kompensaatiota" lapsesta koituvista kuluista. Myös rikkailla on lapsesta koituvia kuluja.
Ja jos tarkkoja ollaan, niin hyvätuloiset maksavat eniten veroja eli tavallaan he maksavat muille siitä, että näillä on lapsia ja saavat itse pienen kompensaation maksamistaan veroista.
Eli jos saa kuukaudessa jäämään satasen säästöön ei pitäisi olla oikeutettu lapsilisään?