Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!
Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.
No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!
Kommentit (1159)
Muista mennä myös sinne harrastuspaikan ulkopuolelle, kun mies menee sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ap, yritä päästä miehen kännykkään käsiksi. Tosin, et varmaan pääse, kun on kasvojenlukitus.
Kasvojenlukitus on sitä varten, ettet pääse lukemaan heidän rakkausviestejään. Niitä puhelin on täynnä 100 % varmasti.
Ei välttämättä. Miehellä voi olla myös toinen puhelin koska haluaa välttää kiinnijäämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko mies todellakin tulla sekopääksi keski-iän kriisissä? Minulle tapahtunut hetki sitten myös täysin yllättävä ja käsittämätön tilanne mieheni taholta. Kertokaa te miehet joilla on oma kohtaista kokemusta tai te naiset jotka olette ap:n ja minun ohella tällaista kokeneet. Onko todellakin olemassa miehen keskiiän kriisi jossa hän sekoaa totaalisesti ja tekee jotain sen tyyppistä, jota hänestä ei koskaan olisi voinut uskoa.
Tietenkin. Ei ole tuulesta temmattu keski-iän kriisi käsitteenä.
Omakin mieheni hommasi salarakkaan selkäni takana 40-vuotta täytettyään ja kun se oli varmistettu, minä, pitkäaikainen aviovaimo, jätettiin kuin nalli kaliolle, ihan yksipuolisella ilmoituksella ja painui suoraan tuon salarakkaan luo. Takaisin ei koskaan tullut. Se oli siinä niinku se liitto sitten. Avioerohakemuksetkin (molemmat va
Olen pahoillani puolestasi <3 Meillä takana vuosikymmeniä pitkä suhde. Millä sinä selvisit, onko tapahtuneesta kauan? Mieheni hokee kokoajan, että hän tietää miten onnekas on, kun hänellä on minut ja ei ole osannut minua arvostaa eikä halua erota. En tiedä mitä ajatella olen ihan sekaisin.
Olen sattuneesta syystä joutunut perehtymään ihmismielen ja toiminnan saloihin (traumat ihmissuhteista ja terapiaa sen myötä). Pitää oppia näkemään se MITÄ EI OLE. Nyt keskityt siihen, mitä mies sanoo. Käännä katsantokanta. Mitä hänen pitäisi sanoa, mutta ei sano?
Mies ei pyydä aidosti anteeksi sitä, että on satuttanut sinua.
Mies ei ole muuttanut käytöstään.
Mies ei kerro, että hän arvostaa/rakastaa/kunnioittaa.
Mies ei kerro, miten arvostaa parisuhdettanne ja haluaa panostaa siihen ja sinuun.
Mies kertoo olevansa onnekas, koska tietää olevansa onnekas siitä, että hänellä on pitkäpinnainen, hyvätahtoinen vaimo, joka rakastaa häntä. Siis pointti on hänen onnekkuutensa siitä, että hän on saanut jotain mitä ei ansaitsisi ja haluaisi saada saman onnekkuuden jatkuvan.
Mies kertoo, ettei ole osannut arvostaa, mutta ei kerro nytkään arvostavansa. Kyllä ihminen voi tiedostaa ja tunnustaa vikansa aikomatta mitenkään korjata sitä. Hänhän toivoo, että kaikki jatkuisi ENNALLAAN.
Mitään toimintasuunnitelmaa tulevaisuuden suhteen asioiden korjaamiseksi ei ole esitetty eli olisi edessä vain paluu samaan parin kuukauden taakse.
BONUS: en ikinä ottaisi miestä takaisin, ellei harrastus loppuisi ja naiseen nollakontakti. (En kyllä muutenkaan, mutta tuo on vähintä, mitä pitäisi tapahtua, jos avioliitto jatkuisi.
P.S. Olet kokenut niin paljon epäkunnoitusta toiseen ihastuneen aviomiehesi osalta, että miten sitä korjaa?
P.P.S. Ainoa keino ansaita miehen kunnioitus on se, että heität hänet nyt pihalle. Hän joko alkaa kunnoittaa sinua tai ei, mutta ilman tuota on takuuvarmaa, että kunnioitusta ei synny. Voit todeta hänelle, että keskustelette vain lyhyesti ja asiallisesti asioiden järjestämisestä, ei yhtään ylimääräistä lausetta ja sitten pitäydyt siinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko mies todellakin tulla sekopääksi keski-iän kriisissä? Minulle tapahtunut hetki sitten myös täysin yllättävä ja käsittämätön tilanne mieheni taholta. Kertokaa te miehet joilla on oma kohtaista kokemusta tai te naiset jotka olette ap:n ja minun ohella tällaista kokeneet. Onko todellakin olemassa miehen keskiiän kriisi jossa hän sekoaa totaalisesti ja tekee jotain sen tyyppistä, jota hänestä ei koskaan olisi voinut uskoa.
Tietenkin. Ei ole tuulesta temmattu keski-iän kriisi käsitteenä.
Omakin mieheni hommasi salarakkaan selkäni takana 40-vuotta täytettyään ja kun se oli varmistettu, minä, pitkäaikainen aviovaimo, jätettiin kuin nalli kaliolle, ihan yksipuolisella ilmoituksella ja painui suoraan tuon salarakkaan luo. Takaisin ei koskaan tullut. Se oli siinä niinku se liitto sitten. Avioerohakemuksetkin (molemmat vaiheet) pisti sisään puhumatta mitään. Oli oikein
Samankaltainen kokemus minulla. Mies ei edes ottanut kaikkia tavaroitaan. Ei suostunut puhumaan mitään. Häipyi vaan kun erohakemus oli jätetty. Vieläkin parantelen haavoja, vaikka erosta on jo parisen vuotta. En tiedä voinko luottaa enää yhteenkään mieheen.
Ap, nuo miehesi raivokohtaukset, vetäytyminen ja muu outo käytös on syyllisyyden tunnetta siitä että mies pettää sinua. Yritä muistella milloin miehen käytös alkoi muuttua. Jos saisit siitä vihiä, että milloin mies aloitti salasuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Sulle tulee miehen tekemästä kakkosvaiheen avioerohakemuksesta ihan virallinen tiedoksianto-kirje postiluukusta. Eli tiedoksi, että miehesi on hakenut sinusta avioeroa, allekirjoita paperi.
Sinun pitää allekirjoittaa se ja lähettää se Käräjäoikeuteen. Eli että joo, olet saanut tiedon, että miehesi hakee eroa ja hyväksyn sen eron allekirjoittamalla tämän paperin.
Mikäli et näin tee, ero ei tule voimaan.
Vaan sen jälkeen saat haastehakemus-kirjeen, jossa pyydetään täyttämään se avioerohakemus. Jos et tee, sua hätyytellään vielä joitakin kertoja. Tähän rumbaan menee kuukausia ja olette kaiken tuon aikaa virallisesti naimisissa.
Sen jälkeen Käräjäoikeus tuomitsee teidät avioeroon, vaikkeivat saaneet allekirjoitustasi.
Käräjäoikeus hätyyttelee sitä puolisoa josta eroa haetaan 1,5 kk, molemmissa avioeron vaiheissa siis jos tämä leikkii kuurupiiloa. Haastemies pitää huolen, että tieto on mennyt riittävän hyvin haasteen saavalle perille. Jos osoitetta ei ole tiedossa niin ilmoitus menee Virallisen lehden ilmoituksena josta tulee avioeroa hakeneelle kuluja, mutta loputtomiin ei avioeroa voi kummassakaan tapauksessa paeta. Se vain viivästyttää käsittelyä ja lopullista avioerotuomiota kuukausilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, yritä päästä miehen kännykkään käsiksi. Tosin, et varmaan pääse, kun on kasvojenlukitus.
Kasvojenlukitus on sitä varten, ettet pääse lukemaan heidän rakkausviestejään. Niitä puhelin on täynnä 100 % varmasti.
Ei välttämättä. Miehellä voi olla myös toinen puhelin koska haluaa välttää kiinnijäämisen.
Miksi sitten kasvojenlukitus puhelimeen, jolla ei tehdä mitään epäilyttävää? Niinpä.
Ap on sitä paitsi itse nähnyt, kuinka mies tekstailee tuolle naiselle ja kääntää näytön poispäin, kun ap tulee lähelle. Niinpä.
Mies raahaa puhelintaan joka paikkaan, jopa vessaan ja on pistänyt naamalukituksen. Niinpä.
Mies todellakin viestittelee Irmelille puhelimellaan, eikä millään kakkospuhelimella.
Jos mies olisi ollut todella kettu, hänellä olisi se kakkospuhelin, josta hoitaisi likaiset juttunsa, kun ap ei näe. Ja pitäisi omaa puhelintaan avoinna eikä kasvolukituksen takana, jotta voisi näyttää, että "katso, mulla ei oo mitään salattavaa!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten kasvojenlukitus puhelimeen, jolla ei tehdä mitään epäilyttävää? Niinpä.
Ap on sitä paitsi itse nähnyt, kuinka mies tekstailee tuolle naiselle ja kääntää näytön poispäin, kun ap tulee lähelle. Niinpä.
Mies raahaa puhelintaan joka paikkaan, jopa vessaan ja on pistänyt naamalukituksen. Niinpä.
Mies todellakin viestittelee Irmelille puhelimellaan, eikä millään kakkospuhelimella.
Jos mies olisi ollut todella
Ok, en ollut nähnyt tällaista informaatiota. En ole ihan koko ketjua lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies olisi ollut todella
Mies luottaa ap:n hyväuskoisuuteen, pitkäpinnaisuuteen ja sovittelevuuteen, siksi ei ole ollut painetta salata tekemisiään paremmin.
"BONUS: en ikinä ottaisi miestä takaisin, ellei harrastus loppuisi ja naiseen nollakontakti. (En kyllä muutenkaan, mutta tuo on vähintä, mitä pitäisi tapahtua, jos avioliitto jatkuisi.
P.S. Olet kokenut niin paljon epäkunnoitusta toiseen ihastuneen aviomiehesi osalta, että miten sitä korjaa?
P.P.S. Ainoa keino ansaita miehen kunnioitus on se, että heität hänet nyt pihalle. Hän joko alkaa kunnoittaa sinua tai ei, mutta ilman tuota on takuuvarmaa, että kunnioitusta ei synny. Voit todeta hänelle, että keskustelette vain lyhyesti ja asiallisesti asioiden järjestämisestä, ei yhtään ylimääräistä lausetta ja sitten pitäydyt siinä itse. "
Anteeksi nyt vaan, ihan hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan, mutta faktahan on nyt se, että mies on täydellinen valehtelija ja pettäjä. Salasuhde on jatkunut vuosia tuohon harrastusnaiseen.
Mies on ITSE hakenut avioeroa. Tässä ei mielestäni ole enää yhtään mitään korjattavaa eikä takaisin otettavaa.
Mies vain meni hetkellisesti sekaisin, kun oli kakkosvaiheenkin pistänyt sisään ja heti ilmeisesti sen jälkeen oli Irmelin kanssa tullut kinaa. Nyt hän lämmittelee suhteensa Irmeliin ja sitten vaimo jää.
Irmeli on sinkku. Taatusti mies on käynyt painamassa tuota sinkkua jo monen vuoden ajan, tyydyttänyt Irmelin tarpeet...
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tuosta kuviosta mieleen, että avioero on eka askel miehen erkaantumisprosessissa. Voihan sitä sanahelinää lasketella, ei se mitenkään varmasti tosista tunteista kerro. Jonkin ajan kuluttua mies muuttaa pois. Vapaat laitumet ovat alkaneet houkuttaa ja ehkä jotain lupaavaa on jo löytynytkin.
joo joko perintö tulossa tulevalle poikamiehelle tai uutta muikkelia kiikarissa, alkaa sijata uutta elämää. yrittää lässypuheilla softata lähtöään kun ei jaksa rähinää.
Vierailija kirjoitti:
Pojat on poikia!
Ja voivat olla sitä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
"BONUS: en ikinä ottaisi miestä takaisin, ellei harrastus loppuisi ja naiseen nollakontakti. (En kyllä muutenkaan, mutta tuo on vähintä, mitä pitäisi tapahtua, jos avioliitto jatkuisi.
P.P.S. Ainoa keino ansaita miehen kunnioitus on se, että heität hänet nyt pihalle. Hän joko alkaa kunnoittaa sinua tai ei, mutta ilman tuota on takuuvarmaa, että kunnioitusta ei synny. Voit todeta hänelle, että keskustelette vain lyhyesti ja asiallisesti asioiden järjestämisestä, ei yhtään ylimääräistä lausetta ja sitten pitäydyt siinä itse. "
Anteeksi nyt vaan, ihan hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan, mutta faktahan on nyt se, että mies on täydellinen valehtelija ja pettäjä. Salasuhde on jatkunut vuosia tuohon harrastusnaiseen.
Mies on ITSE hakenut avioeroa. Tässä ei mielestäni ole enää yhtään mitään kor
Kyllä. Olen itsekin sitä mieltä, ettei ole mitään korjattavaa. Mutta jis joku ihan väkisin haluaa yrittää (onnistuminen prosentin luokkaa) niin vähintään irmeli ulos elämästä.
Avioliittoa kannattaa suojella ja pitäytyä tiiviistä ystävystymisistä vastakkaiseen sukupuoleen. Niissä tapahtuu todella helposti ihastumisia ja rakastumisia ja se toinen saa kaiken sen kivan huomion ja kotona hoidetaan vain arki. Sitten alkaakin jo nähdä sen toisen paljon parempana kuin oman puolison.
"Kyllä. Olen itsekin sitä mieltä, ettei ole mitään korjattavaa. Mutta jis joku ihan väkisin haluaa yrittää (onnistuminen prosentin luokkaa) niin vähintään irmeli ulos elämästä."
Siis ei ap ole enää missään neuvotteluasemissa, jossa hän voisi esittää tuollaisia ukaaseja. Koska mies ei enää halua ap:ta (mies valehtelee).
Miehellä on ollut Irmeli jo monta vuotta ja mies ITSE haki avioeron kakkosvaihetta.
Mies yrittää vain erota ap:sta pehmeällä laskulla. Miehen puheet ovat vain lässytystä, eikä se tarkoita mitään. Miehellä on koko ajan tarkoitus aloittaa elämä Irmelin kanssa ja jättää ap lopullisesti, mutta ei tee sitä kertarykäyksellä, vaan tälleen asteittain. Esim. on pitänyt suhdetta yllä parisen vuotta, hakee avioerot, yhä vitkuttaa. Ja sitten vasta lähtee. Kun pitää sen Irmelin kanssa saada asiat eka varmistettua. Ja jos Irmelin kaa ei onnistu, niin voi katsos jäädä köllöttää tuttuun ja turvallliseen.
Nää on niin nähty.
Niin ja kuka aviovaimo haluaisi alkaa taistelemaan tällaisesta miehestä, jolla on monen vuoden salasuhde taustalla, valehtelee päin naamaa ja on hakenut jo avioeron lopullisenkin vaiheen omin päin?
Mies on aivan täysi paskasika, jonka kanssa ei todellakaan kannata mitään enää yrittää. Mitä tulee pettämiseen, voin jotenkin ymmärtää yksittäiset hairahdukset kännissä (vaikka niitäkään en hyväksy), mutta suunnitelmallinen vuosia kestänyt kaksoiselämä on jo ihan sairasta. Todennäköisesti mies ei välitä ap:sta enää pätkän vertaa, mutta pahimmassa tapauksessa hän saattaa jopa saada extranautintoa ja jännitystä salailemisesta. Ihan pimeä tyyppi, josta todellakin pitää erota ja katkaista kaikki kontakti.
Vierailija kirjoitti:
Pojat on poikia!
Ja miehet on hirviöitä. Itse sairastuin vakavasti, kun miehen vuosia kestänyt petos tuli esille. Mies vielä kaiken kukkuraksi yritti pahoinpidellä minut lähtiessään.
Vierailija kirjoitti:
No niin, tässä on siis sivusuhdekuvio. Olet miehelle äiti ja kodinhoitaja, ja varanainen kun sivusuhde nyt rakoileekin.
Sitä ukko sai mitä tilasi. Hyvä, että pääset eroon. Ota uusi, rehellisempi mies.
Parasta kun pysyy miehistä erossa. Ne vaan sairastuttavat naisen. Elää pidempään kun ei ole sellaista myrkkyjätöstä pilaamassa elämää.