Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!
Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.
No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!
Kommentit (1159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelma A meni mönkään, otti käyttöön suunnitelman B.
Sivusuhde jätti sen? Ei halunnutkaan naimisiin?
Ei se vielä jättänyt. Ap näki miehen ja sivusuhteen naisen autot vierekkäin harrastuspaikan ulkopuolella sen jälkeen, kun mies oli laittanut tuon kakkosvaiheen avioerohakemuksen sisään.
Mies lämmittelee nyt molempia naisia selkeesti. Haluaa varmistaa salasuhteen, ennenkuin jättää ap:n lopullisesti. Haluaa pitää oven auki ap:lle, jos toi salanainen nyt yhtäkkiä potkaisikin miehen pellolle.
He olivat taatusti tuolla harrastuspaikassa puimassa rauhassa suhdettaan ja että miten nyt edetään, kun mies on kakkosvaiheenkin jo pistänyt sisään.
"No niin, tämä on ihan päivänselvä asia.
Mikäli haluat tietää totuuden, se tulee vain varjostamalla miestä. Älä enää puhu epäilyistäsi, vaan esitä hölmöä, joka uskoo kaiken. Silloin mies ryhtyy varomattomaksi ja jää kiinni.
Eli jos haluat tietää, onko miehesi salasuhteessa tuon naisen kanssa, niiin kaikki keinot käyttöön. Mene uudelleen sinne harrastuspaikan ulkopuolelle siten, että sua ei nähdä. Jätä oma auto kauemmas. Sitten kyttää, kun he tulevat autoilleen, onko halailua, pussailua jne.
Selvitä naisen osoite. Kun mies on poissa, ajele asunnnon ohi katsoaksesi, onko miehesi auto siellä parkissa.
Ratsaa miehen känny, some, sähköpostit, kuitit, pankkivingutukset, ihan kaikki
Tee tämä kaikki salassa pikkuhiljaa ja esitä tyhmää, muista se. Koska miehestäsi et saa totuutta irti. Hän ei ikinä tule myöntämään, että hänellä on salasuhde tuon naisen kanssa ja sen takia haki susta avioeroa. Sun täytyy saada tietää totuus ja saat sen selville yllä mainituin keinoin.
Onnea!"
Tämä.
Muista: Mies ei ikinä (LUE: ei siis IKINÄ) hae avioeroa pitkäaikaisesta vaimostaan, ellei hänellä ole uutta naista.
Fakta.
Mies on menossa naimisiin toisen naisen kanssa, ehkä ulkomaalaisen.
Tuo avioeron äkkinäinen hakeminen ominpäin puhumatta sanallakaan aviovaimolle oikein kirkuu sitä faktaa, että eron taustalla on toinen nainen ja eron syynä ON toinen nainen.
Toinen nainen painostaa siellä taustalla ja mies ei halunnut alkaa neuvotella vaimonsa kanssa mitään, vaan pisti painostuksen alaisena sen avioeron kakkosvaiheen tuosta noin vain menemään ja sitten kun se oli tehty, sai kakistetua tuon vaimolleen.
Ja nyt lämmittelee suhdetta salarakkaaseen siellä harrastuspaikassaan ja ties vaikka salarakkaan kotona (onko ukolla paljon muuten lisääntyneitä menoja?), koska ehkä heillä on vähän ryppyjä rakkaudessaan. Siksi sen piti varmistella paikkaansa sun luona myös.
Veikkaan, että heillä on erittäin pitkäaikainen suhde takana, pakko olla vuosien suhde ja nyt kun tuli ryppyjä rakkauteen, niin mies halusi osoittaa valitsevansa hänet ja nainen myös varmaan painostikin, että mikäli mies on tosisssaan, niin hakee sitä kakkosvaihettakin sitten. Ja mies haki, todistaakseen salarakkaalleen rakkautensa ja sen, kuinka tosissaan on. Mutta tämä ei tainnut vakuuttaa vieläkään salarakasta ja siellä he nyt puivat suhteensa tulevaisuutta.
Miehelle tuli hirveä hätä käteen, kun meinaa menettää molemmat ja siksi mies teki tuon hätäpuhelun vaimolleen avioerohakemuksen jättämisen jälkeen, kun salarakas ei ottanutkaan miestä heti avosylin vastaan, vaan vieläkin haraa jotain vastaan, jotain ongelmia heillä on.
Ihan selkeä tapaus.
Ap on vain varalla, kunnes mies on asiansa salarakkaan kanssa selvittäny.
Voiko mies todellakin tulla sekopääksi keski-iän kriisissä? Minulle tapahtunut hetki sitten myös täysin yllättävä ja käsittämätön tilanne mieheni taholta. Kertokaa te miehet joilla on oma kohtaista kokemusta tai te naiset jotka olette ap:n ja minun ohella tällaista kokeneet. Onko todellakin olemassa miehen keskiiän kriisi jossa hän sekoaa totaalisesti ja tekee jotain sen tyyppistä, jota hänestä ei koskaan olisi voinut uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta. Siis kun eka vaihe on haettu ja haetaan se toinenkin niin eihän siihen tokaan enää tartte mitään allekirjoituksia antaa? Siis riittää vain että se joka hakee lopullisen eron niin allekirjoittaa.
Todellakin tarvitsee allekirjoitukset. Se, joka hakee yksinään lopullista avioeroa, niin se allekirjoittaa.
Tämän jälkeen tästä lähtee tieto toiselle osapuolelle, eli tiedoksiantokirje. Se toisen osapuolen pitää allekirjoittaa tietyssä määräajassa se tiedoksiantokirje ja lähettää käräjäoikeuteen takaisin. Eli että joo, olen saanut tiedon, että puolisoni hakee musta avioeroa ja allekirjoittamalla tämän, hyväksyn asian.
Jos ei allekirjoita, niin vielä muutamia kertoja toista osapuolta yritetään tavoittaa haastehakemuksella, mutta jos osapuoli ei kirjoita eikä tee mitään, niin käräjäoikeus määrää avioeron sitten ilman toisen allekirjoitusta.
Toinen osapuoli voi venyttää lopullista avioroa joitakin kuukausia, jos ei suostu allekirjoittamaan papereita. Sillä lain mukaan pitää lähteä noi tiedoksiannot ja haasteet ym.
Avioero ei todellakaan tule voimaan vain toisen osapuolen hakemuksella ja allekirjoituksella, ennenkuin asiasta on tiedotettu toiselle puoliskolle.
Vierailija kirjoitti:
Mies on menossa naimisiin toisen naisen kanssa, ehkä ulkomaalaisen.
Oisko ulkomaalaisella käytössä täällä oma auto kilvillä ja vielä harrastaisi jotain suomalaista harrastusta? Enpä oikeen usko.
Vierailija kirjoitti:
Voiko mies todellakin tulla sekopääksi keski-iän kriisissä? Minulle tapahtunut hetki sitten myös täysin yllättävä ja käsittämätön tilanne mieheni taholta. Kertokaa te miehet joilla on oma kohtaista kokemusta tai te naiset jotka olette ap:n ja minun ohella tällaista kokeneet. Onko todellakin olemassa miehen keskiiän kriisi jossa hän sekoaa totaalisesti ja tekee jotain sen tyyppistä, jota hänestä ei koskaan olisi voinut uskoa.
Tietenkin. Ei ole tuulesta temmattu keski-iän kriisi käsitteenä.
Omakin mieheni hommasi salarakkaan selkäni takana 40-vuotta täytettyään ja kun se oli varmistettu, minä, pitkäaikainen aviovaimo, jätettiin kuin nalli kaliolle, ihan yksipuolisella ilmoituksella ja painui suoraan tuon salarakkaan luo. Takaisin ei koskaan tullut. Se oli siinä niinku se liitto sitten. Avioerohakemuksetkin (molemmat vaiheet) pisti sisään puhumatta mitään. Oli oikein toimelias lähtö.
Vierailija kirjoitti:
Tuo avioeron äkkinäinen hakeminen ominpäin puhumatta sanallakaan aviovaimolle oikein kirkuu sitä faktaa, että eron taustalla on toinen nainen ja eron syynä ON toinen nainen.
Toinen nainen painostaa siellä taustalla ja mies ei halunnut alkaa neuvotella vaimonsa kanssa mitään, vaan pisti painostuksen alaisena sen avioeron kakkosvaiheen tuosta noin vain menemään ja sitten kun se oli tehty, sai kakistetua tuon vaimolleen.
Ja nyt lämmittelee suhdetta salarakkaaseen siellä harrastuspaikassaan ja ties vaikka salarakkaan kotona (onko ukolla paljon muuten lisääntyneitä menoja?), koska ehkä heillä on vähän ryppyjä rakkaudessaan. Siksi sen piti varmistella paikkaansa sun luona myös.
Veikkaan, että heillä on erittäin pitkäaikainen suhde takana, pakko olla vuosien suhde ja nyt kun tuli ryppyjä rakkauteen, niin mies halusi osoittaa valitsevansa hänet ja nainen myös varmaan painostikin, että mikäli mies on tosisssaan, niin hakee si
Jep, olisin tullut kirjoittamaan ihan samaa, mutta täällä olikin jo hyvä tiivistys. Siellä on nyksä-irmeli heittäytynyt hankalaksi ja vaatii miestä eroamaan (vihdoinkin) eksä-ap:sta. Asiasta on tullut riitaa, mies hädissään laittanut tokavaiheen eropaperit sisälle ja nyt paniikissa sukkuloi nyksä-irmelin ja eksä-ap:n välillä, että edes jomman kumman luota löytyisi yösija ja valmis ateria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakin mieheni hommasi salarakkaan selkäni takana 40-vuotta täytettyään ja kun se oli varmistettu, minä, pitkäaikainen aviovaimo, jätettiin kuin nalli kaliolle, ihan yksipuolisella ilmoituksella ja painui suoraan tuon salarakkaan luo. Takaisin ei koskaan tullut. Se oli siinä niinku se liitto sitten. Avioerohakemuksetkin (molemmat vaiheet) pisti sisään puhumatta mitään. Oli oikein
Olen pahoillani puolestasi <3 Meillä takana vuosikymmeniä pitkä suhde. Millä sinä selvisit, onko tapahtuneesta kauan? Mieheni hokee kokoajan, että hän tietää miten onnekas on, kun hänellä on minut ja ei ole osannut minua arvostaa eikä halua erota. En tiedä mitä ajatella olen ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakin mieheni hommasi salarakkaan selkäni takana 40-vuotta täytettyään ja kun se oli varmistettu, minä, pitkäaikainen aviovaimo, jätettiin kuin nalli kaliolle, ihan yksipuolisella ilmoituksella ja painui suoraan tuon salarakkaan luo. Takaisin ei koskaan tullut. Se oli siinä niinku se liitto sitten. Avioerohakemuksetkin (molemmat va
Oltiin mekin 20 vuotta yhdessä eli parikymppisistä nelikymppisiksi.
Enpä ole oikeen vielä selvinny. Uutta miestä ei ole edes ollut harkinnassa, en ole halunnut, en halua, enkä tule haluamaan. Sen verran iso petos tämä oli.
Eihän ne halua luopua saavuttamistaan eduista! Ehkä ne luulee että vaimo hoitaa niitä vanhana. Mutta yleensä naiset selviää eroista paremmin kuin miehet, joten AP, nyt mieti tarkkaan, miten teet omasta elämästäsi sellaisen kuin haluat. Et tarvi hänen lupaansa. Muuta, lähde johonkin, kun yksi ovi sulkeutuu uusi aukeaa. Kaikki selviää jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne halua luopua saavuttamistaan eduista! Ehkä ne luulee että vaimo hoitaa niitä vanhana. Mutta yleensä naiset selviää eroista paremmin kuin miehet, joten AP, nyt mieti tarkkaan, miten teet omasta elämästäsi sellaisen kuin haluat. Et tarvi hänen lupaansa. Muuta, lähde johonkin, kun yksi ovi sulkeutuu uusi aukeaa. Kaikki selviää jotenkin.
Kyllä ne luopuu saavutetuista eduista siinä kohtaa, kun se salasuhde on varmistettu. Silloin se vaimo jää. Ja se jää kylmästi.
Nyt mies vielä seilaa näiden kahden välillä, kun ei ole varma, tuleeko tuo salasuhde onnistumaan. Pitää vaimoa siksi vielä varalla.
Täytyy sanoa että hölmöhän minä olen ollut kun olen luottanut mieheeni! En vain ole ollut sellainen kyttääjä ja olen luottanut toisen sanaan. Nyt on kuitenkin herännyt monenlaisia muistoja näiltä ajoilta kun miehen uusi kaveri tuli kuvioihin. Ja on minulla ollut jotain aavistuksia, epäilyksiä ja olen niistä sanonutkin miehelle mutta jotenkin ne sitten ovat unohtuneet ja olen ajatellut että kuvittelen vain tms.
Tämä kaveri on ollut siis jo muutaman vuoden ja ovat nähneet toisiaan lähes viikottain, näin arvioisin. Mies on kertonut tästä naisesta että on sinkku, ollut pidempään ja kuvaillut sanoin hyvä kuuntelija ja hyvät keskustelutaidot. Ovat viestitelleet ja soitelleet. En tiedä paljonko? Jos olen ollut lähellä niin mies on kääntänyt puhelimen toiseen suuntaan. Kuljettanut puhelinta joka ikiseen paikkaan ja laittanut numerokoodin sekä kasvojenkin tunnistuksen suojaksi. Jos olen ihmetellyt jotain asiaa tästä naisesta ja se on ollut vähän negatiivista niin mies on suuttunut selvästi minulle? Ja alkanut "haukkua" minua kun kehtaan pahasti puhua hänen kaveristaan! Ja tosiaan jos olen epäillyt vähänkään miehen sanoja taikka tekoja yhtikäs mistään asiasta että valehteleeko niin on pitänyt minua sekopäänä että kuvittelen kaikkea hullua hänestä. Ja sitten suuttunut kunnolla ja korottanut ääntänsä. Sama kuvio toistunut jo ehkä vuoden? Seksiä meillä on ollut normaalisti ja mies on ollut ajoittain tosi mukavakin mutta mielialojen vaihtelut ovat olleet kamalia. On välillä muuttunut niin oudoksi etten oikein tiedä kuka onkaan. Että ehkäpä tässä on turha ihmetellä miehen erohakemuksen tekoakaan! ap
Olet siis ap jo pitkään tavallaan katsellut tuota uutta naista kuvioissa ja nyt mies haki eron. Älä mieti enää hetkeäkään! Miehellä on joku motiivi olla vielä luonasi, luultavasti ei halua maksaa elatusmaksuja/ uusi nainen ei halua vielä muuttaa yhteen hänen kanssaan/ pelkää jotain?
Hyvä ap, silmäsi ovat auenneet.
Usko pois voit paremmin ilman pettäjämiestä. Hänellä voi olla myös jokin mt-sairaus, mutta luulen että on peruspetturi.
Kerro nyt sukulaisille ja tutuille, että mies on hakenut eron ja jättää teidät. Sehän on totuus. Sitten näytät miehelle ovea.
Ei mene pitkään kun kuulet hänen seurustelevan tuon harrastuskaverinsa kanssa. Ja suhde alkoi kuulemma vasta eronne jälkeen. Vanha klassikko.
Oletko koskaan ap tavannut tuota kaverinaista?
Jos on mukava ja vain hyvä kaveri miehellesi, niin miksi ei haluaisi, että tapaatte/tutustutte?
Niinpä..
Eihän tässä oo enää mitään epäselvää. Miehelläsi on ollut muutaman vuoden ajan salasuhde tähän Irmeliin ja nyt haki jo kakkosvaiheen avioerohakemusta sinusta.
Lue tummennetut kohdat omasta tekstistäsi kunnolla. Siinä ihan klassiset pettämisen merkit listattuna.
"Täytyy sanoa että hölmöhän minä olen ollut kun olen luottanut mieheeni!
En vain ole ollut sellainen kyttääjä ja olen luottanut toisen sanaan. Nyt on kuitenkin herännyt monenlaisia muistoja näiltä ajoilta kun miehen uusi kaveri tuli kuvioihin. Ja on minulla ollut jotain aavistuksia, epäilyksiä ja olen niistä sanonutkin miehelle mutta jotenkin ne sitten ovat unohtuneet ja olen ajatellut että kuvittelen vain tms.
Tämä kaveri on ollut siis jo muutaman vuoden ja ovat nähneet toisiaan lähes viikottain, näin arvioisin.
Mies on kertonut tästä naisesta että on sinkku, ollut pidempään ja kuvaillut sanoin hyvä kuuntelija ja hyvät keskustelutaidot. Ovat viestitelleet ja soitelleet. En tiedä paljonko? Jos olen ollut lähellä niin mies on kääntänyt puhelimen toiseen suuntaan.
Kuljettanut puhelinta joka ikiseen paikkaan ja laittanut numerokoodin sekä kasvojenkin tunnistuksen suojaksi.
Jos olen ihmetellyt jotain asiaa tästä naisesta ja se on ollut vähän negatiivista niin mies on suuttunut selvästi minulle? Ja alkanut "haukkua" minua kun kehtaan pahasti puhua hänen kaveristaan!
Ja tosiaan jos olen epäillyt vähänkään miehen sanoja taikka tekoja yhtikäs mistään asiasta että valehteleeko niin on pitänyt minua sekopäänä että kuvittelen kaikkea hullua hänestä. Ja sitten suuttunut kunnolla ja korottanut ääntänsä.
Sama kuvio toistunut jo ehkä vuoden?
Seksiä meillä on ollut normaalisti ja mies on ollut ajoittain tosi mukavakin mutta mielialojen vaihtelut ovat olleet kamalia.
On välillä muuttunut niin oudoksi etten oikein tiedä kuka onkaan.
Että ehkäpä tässä on turha ihmetellä miehen erohakemuksen tekoakaan! ap"
No niin, tässä on siis sivusuhdekuvio. Olet miehelle äiti ja kodinhoitaja, ja varanainen kun sivusuhde nyt rakoileekin.
Sitä ukko sai mitä tilasi. Hyvä, että pääset eroon. Ota uusi, rehellisempi mies.