Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!

Vierailija
16.08.2024 |

Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.

No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!

Kommentit (1159)

Vierailija
201/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos löytyisi tauti, olisi siinä pitävä todiste. 

Ei salarakkaalla välttämättä ole tauteja. Mutta se bakteerivaginoosi on tulehdus ja se tulee, kun sekoittuu kolmatta vierasta bakteerikantaa, jonka mies kantaa vehkeessään ap:lle. Eli ihan pelkästään toistuvat bakteerivaginoosit voi olla tuota just, että mies painaa sitä Irmeliä.

Eli pelkät jatkuvat tulehdukset tässä tapauksessa on jo todiste.

Kyllä. Lasken bakteerivaginoosin taudiksi, jos sitä ei ole aiemmin elämässä ollut. 

Vierailija
202/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan miehen halukkuutta parannukseen tms mitä lie voi kokeilla ehdottamalla pariterapiaa. Jos hän siihen lähtee, on ukko tosissaan. Toisaalta, siellä voi saada myös varmuuden päätökselle erota. Ja jos oikein "hyvin" käy, mies päästää siellä freudilaisia lipsahduksia suustaan jolloin totuus paljastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja yritä löytää vihaa ja raivoa. Se on suojatunne. Jostain syystä sitä ei nyt ole. Onko sinun lapsena pitänyt aina alistua? Traumalapsuus tms?"

Juuri tämä tunne täytyy löytää. Vain sen avulla voi asettaa omat rajat ja riuhtaista itsensä irti. Mä löysin sen vasta, kun mun ois pitänyt lohduttaa salarakastaan ikävöivää puolisoa. Oli siis päätynyt jäämään liittoon, mutta kipuili suhteen lopetusta. Mut täytti kylmä raivoa kun tajusin, että mä olen äidin roolissa ja mies rokottaa mua löysässä hirressä. 

Olen aina ollut empaattinen ymmärtäjä oman hyvinvointini ja tarpeideni kustannuksella. Silloinkin kun huomasin alkavat merkit ja tiesin, että miehellä on uusi "ystävä" niin annoin liinaa ja vapautta, en kysellyt, en esittänyt epäilyksiä vaikka niitä minulla oli. Enhän halunnut olla hullu, mustasukkainen ja rajoittava puoliso.

20 vuotta yhdessä, lapset, oma sen hetkinen krooninen kipu ja arjen velvollisuudet oli tehneet musta miehen mielestä tylsän ihmisen. Pitihän se paikkaansa. Peilistä katsoi surullinen ja kipeä vanha akka ja tarjolla oli 20v nuorempi ja elämän iloa pursuava toinen nainen.

Mä typerästi olin kuvitellut, että olemme kumppaneita hyvinä ja pahoina päivinä. Ja että yhtälailla kun mä olin ollut aina valmis tukemaan miestä ja hänen haaveitaan niin hänkin olisi ollut valmis tukemaan mua silloin kun sitä tarvitsen.

Vierailija
204/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja yritä löytää vihaa ja raivoa. Se on suojatunne. Jostain syystä sitä ei nyt ole. Onko sinun lapsena pitänyt aina alistua? Traumalapsuus tms?"

Juuri tämä tunne täytyy löytää. Vain sen avulla voi asettaa omat rajat ja riuhtaista itsensä irti. Mä löysin sen vasta, kun mun ois pitänyt lohduttaa salarakastaan ikävöivää puolisoa. Oli siis päätynyt jäämään liittoon, mutta kipuili suhteen lopetusta. Mut täytti kylmä raivoa kun tajusin, että mä olen äidin roolissa ja mies rokottaa mua löysässä hirressä. 

Olen aina ollut empaattinen ymmärtäjä oman hyvinvointini ja tarpeideni kustannuksella. Silloinkin kun huomasin alkavat merkit ja tiesin, että miehellä on uusi "ystävä" niin annoin liinaa ja vapautta, en kysellyt, en esittänyt epäilyksiä vaikka niitä minulla oli. Enhän halunnut olla hullu, mustasukkainen ja rajoittava puoliso.

20 vuotta yhdessä, lapset, oma sen hetkinen krooninen kipu ja ar

Hei, miehesi voi hyvin olla narsisti. He hakevat kumppanikseen empaattista ja pitkämielistä äitihahmoa ja niitä seksiseikkailuja sitten ihan toisten naisten luota. 

Sinussa ei oikeasti ole ollut mitään vikaa. Vika on pettävässä miehessä. 

Olen ollut sinä. Jatkossa olen todellakin kumppani, joka puuttuu heti epämääräisiin asioihin, mutta en tosiaan jää haahuilemaan suhteeseen mustasukkaisena vaan lähden, oli ihminen kuinka tärkeä tai rakas tahansa. Ilmeisesti en ole hänelle tärkeä ja rakas, jos pistäisi minut tuollaiseen tilanteeseen. 

Minullakin se raivo lopulta löytyi ja toivon, että löydän sen jatkossakin silloin, kun sitä tarvitaan. Ei sen tarvitse olla mitään ulospäinsuunnattua riehumista, mutta energia ja voima pitää itsestään huolta ja eikä anna toisten satuttaa. 

Vierailija
205/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä kuulostaa myös maanis-depressiiviseltä eli kaksisuuntainen mieliala häiriö. Lääkkeet auttaa mutta tiedän lähipiiristä, että tuollaisen kanssa eläminen on silti tosi rankkaa eli kyllä  suosittelen että viet eron loppuun asti myös omasta puolestasi ja ukko pihalle.

Tiedän myös tuttavapiiristä parikin tapausta, joissa pari on eronnut ja ositus tehty mutta mies ei ole suostunut muuttamaan ja  jatkanut kotona  käymistä kuten ennenkin. Lopulta vain lukkojen vaihto auttoi. Mies oli ikäpolvea joka  ei ole tottunut hoitamaan huusholliaan  tai laittamaan ruokaa, ja asui sitten melkoisessa läävässä kunnes löysi taas uuden "palvelijan".  

Eli vaikka ap olisi trollikin niin kyllähän näitä tapauksissa elävässä elämässä riittää .

Vierailija
206/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan toivoo olevansa trolli.

Vierailija
207/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kyllä kuulostaa myös maanis-depressiiviseltä eli kaksisuuntainen mieliala häiriö. Lääkkeet auttaa mutta tiedän lähipiiristä, että tuollaisen kanssa eläminen on silti tosi rankkaa

Ei, vaan miehellä on toinen nainen ja kaikki oireilu johtuu siitä!!!!

Vierailija
208/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei, miehesi voi hyvin olla narsisti. He hakevat kumppanikseen empaattista ja pitkämielistä äitihahmoa ja niitä seksiseikkailuja sitten ihan toisten naisten luota"

Ja he kykenevät näihin pitkiin rinnakkaissuhteisiin, joissa valehdellaan silmät ja suut täyteen, eikä ikinä myönnetä mitään. Ja nimenomaan pitkäaikaiseksi kumppaniksi valikoidaan täysin sinisilmäinen ja höynäytettävissä oleva kiltti ja empaattinen nainen, joka mahdollistaa kaiken tämän.

Vierailija
209/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kyllä kuulostaa myös maanis-depressiiviseltä eli kaksisuuntainen mieliala häiriö. Lääkkeet auttaa mutta tiedän lähipiiristä, että tuollaisen kanssa eläminen on silti tosi rankkaa

Ei, vaan miehellä on toinen nainen ja kaikki oireilu johtuu siitä!!!!

Pettävä puoliso oirehtii hyvinkin rajusti. Just noi mielialanmuutokset "ilman syytä". Syytähän ei voi kertoa, kun mieliala muuttuu ihan sen mukaan, mitä siinä sivusuhteessa sattuu tapahtumaan. Yhtenä hetkenä hän on iloinen, yhtenä vihainen, vetäytyy, ei enää puhu entiseen malliin jne. Käyttäytyy oudosti. Siihen päälle kaikki nää puhelimen salaamiset sun muut.

Ei tähän toisen naisen oirehtimiseen auta lääkkeet :D

Vierailija
210/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. 0/5.

Vierailija
211/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan miehen halukkuutta parannukseen tms mitä lie voi kokeilla ehdottamalla pariterapiaa. Jos hän siihen lähtee, on ukko tosissaan. Toisaalta, siellä voi saada myös varmuuden päätökselle erota. Ja jos oikein "hyvin" käy, mies päästää siellä freudilaisia lipsahduksia suustaan jolloin totuus paljastuu.

Pariterapiaa? Tässä kohtaa, kun miehellä on ollut vuosia salasuhde harrastuskaveriinsa, oirehtinut nämä vuodet juuri niinkuin pettäjä oirehtii. Ap tietää, että mies on nähnyt näiden vuosien aikana tätä naista monta kertaa viikossa ja mies tekstailee naisen kanssa. Mies väittää tätä sinkkunaista kaveriksi.

Kaiken kruunaa miehen itse lähettämä kakkosvaiheen (eli lopullinen) avioerohakemus puhumatta siitä mitään etukäteen vaimolleen.

Tässä kohtaa ei mennä pariterapiaan eikä haeta parannusta. Vaan tässä kohtaa potkitaan mies pihalle ja vaihdetaan lukot.

Mihin te naiset oikein alennutte, kun jollakin edes käy mielessä pariterapia tällaisessa tapauksessa. Aina jaksaa ihmetyttää.

Vierailija
212/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

When our hearts are hungry, we eat lies. 

Vierailija
213/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen nähtävästi sitä mieltä, että yhdessäolo ilman mitään pakkositoutuksia on huono asia, joku kahle pitää olla!

Kuka yllättyi?

Vierailija
214/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen nähtävästi sitä mieltä, että yhdessäolo ilman mitään pakkositoutuksia on huono asia, joku kahle pitää olla!

Kuka yllättyi?

Mitä tarkoitat tällä?

Vierailija
215/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka yllättyi?

No ei varmaan kukaan paitsi miehet. Kun ei se sitoutuminenkaan näytä auttavan vaan mies panee siellä ja täällä, mutta sillä edes vähän nostaa todennäköisyyksiä monogamiasta. 

Vierailija
216/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka yllättyi?

Mitä tarkoitat tällä?

Ihan suomea, mitä osaa et tajunnut?

Vierailija
217/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka yllättyi?

No ei varmaan kukaan paitsi miehet. Kun ei se sitoutuminenkaan näytä auttavan vaan mies panee siellä ja täällä, mutta sillä edes vähän nostaa todennäköisyyksiä monogamiasta. 

No, jos yhtälöön vedetään hatusta omia oletuksia, niin naInen kai on somalimerirosvo!

Vierailija
218/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lopullinen erohakemus laitettu menemään aikarajan puitteissa? Eli harkita-ajan umpeutumisen jälkeen puolen vuoden sisään?

Jos näin on, niin sitten olette eronneet ja seuraavaksi on edessä omaisuuden jako. Ja jos on alaikäisiä lapsia, niin huoltajuussipimus ja elatusmaksujen laskenta. 

Onnea! 

Kyllä, erottu on! Ja kaikki omaisuuteen ja lapsen huoltajuuteen tms. liittyvät asiat on edessä. Kun tuo teini ei vielä täysi-ikäinen ole. Sitä juuri yritin miehelleni sanoa että eikö hän nyt muka tajua millainen soppa tästä syntyi?! Että vaikuttaa koko perheeseen. Ja ettei näin vaan voi tehdä toiselle ja olettaa että jatketaan saman katon alla niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.  ap

Myös mulle on käynyt samoin vuosia sitten. Laitoin itse aikoinaan eron

Jotenkin miehenä ymmärrän, että mies on ajatellut juuri noin, koska itse olisin nuorena saattanut ajatella samalla tavoin. Tai vähän ajattelinkin. Erosin tyttöystävästäni toisen tytön takia, ja kun siitä ei tullut mitään, palasin parkuen takaisin. Voin uskoa, että jonkun mielestä kaikki voi jatkua ennallaan, pääsen vaan tästä ahdistavasta velvoitteesta olla naimisissa eroon. Eli mulla on oma vapaus mennä ja tehdä mitä lystään, ja samalla kuitenkin asua omassa kodissani ja samalla olis kuitenkin turvallinen olo tutun ihmisen hoivissa. Ja joku jonka turviin kömpiä, jos muut naiset ei huolikkaan.  Osa meistä miehistä on tosiaan tyhmiä, eikä takana välttämättä ole mitään harkittua kusetusta, talousasioita eikä muutamaan "järjellistä".

Tosin nyt viisikymppisenä tuo ajattelu tuntuu täysin absurdilta. Keski-ikäisiähän nuo taisi olla, mutta kaikki miehet ei aikuistu koskaan.

Vierailija
219/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläkä sitten allekirjoita sitä tiedoksiantoa, mikä sulle tulee tässä luultavasti viikon sisällä Käräjäoikeudesta. Antaa haastemiesten juosta sun perässä.

Miksi sä allekirjoittaisit yhtään mitään, josta sulle ei olla vaivauduttu edes puhumaan, ennenkuin tuollaisen kakkosvaiheen pisti yksinään menemään. Miksi sä allekirjjoittaisit, kun sä et edes eroa halunnut.

Näin voit pitkittää lopullista avioeroon tuomitsemista parilla kuukaudella. Ja olette virallisesti niin kauan naimisissa.

Siis mitä ihmettä? Miksi tuossa tilanteessa haluaisi pitkittää asiaa ja juoksettaa verorahoilla toimivaa tahoa? Päinvastoin, mä soittaisin käräjätoimistoon, että voiko niitä papereita saada pikana, jotta pääsen heti allekirjoittamaan.

En myös alkaisi kaivelemaan mitään todisteita yhtään mistään, mitä mä sillä tiedolla tekisin. Mulle riittäisi tieto, että aviomies on hakenut minusta eroa. Sen jälkeen tiedoksi riittää, miten omaisuus ja lapsen huoltajuus järjestetään ja kuinka pian jompi kumpi muuttaa pois. 

Jos mies haluaa kylillä kertoa suoraselkäisyydestään, ei sekään mua kiinnosta. Luotan siihen, että näissä tapauksissa, joissa ollaan oltu kavereita vuosikaupalla (sekin on tietysti lähipiirien tiedossa) suoraselkäisesti erotaan ja mennään yhteen, jokainen tajuaa, missä mennään. Ja jos ei, ei ole multa pois.

Mua ei kiinnostaisi mikään muu kuin se, miten tämän pelleilyn saa nopeiten loppumaan.

Vierailija
220/1159 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla, että joku kolmas on sekaantunut juttuun.

Jotkut miehet puhuvat aivan sekoja kun heihin vaikuttaa jonkun muut mielipiteet. Esim. tuttavan mies töksäytti aivan yhtäkkiä, että hän ei sitten koskaan enää aio yöpyä mökillä. Se oli jotain niin outoa ja yllättävää, että ei hän ole voinut itse siihen päätyä.  Ei edes ollut keskustellut vaimonsa kanssa asiasta ensin.