Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 2024 osa 2
Kommentit (55805)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa hyvätuloisia ja koulutettuja miehiä, miksi tyytyisi vähempään. Kysyn vaan, valitsisiko joku siis köyhän jos olisi kaksi täysin samanlaista?
Mulle vähän paremmista piireistä tulevat varakkaat ja koulutetut miehet on vähän plääh, niistä monesti puuttuu se eletyn elämän tuoma rouheus. Mutta toki valitsen sen, josta tykkään, jos se tykkää takaisin.
Ihminen kaipaa seikkailua. Suomalaiset ajattelee että liika on liikaa. Mutta myös juovat ylettömästi, tappelevat ja tappavat kotona, hylkäävät puolisonsa ja pelaavat rahansa ulkomailla. Suomalaiset syövät suuren määrän rauhoittavia, onnellisuuspillereitä, särkylääkkeitä, ja erilaisia uskomuslääkkeitä. Masennus on suomen pahin kansantauti. Masentunut ei halua mitään, hyvä kun perustarpeet saa tyydytettyä. Suomi on masentunut. Haudassa kukaan ei enää tarvitse mitään. Englantilaisessa työväenliikkeessä pätee heidän halujensa köyhyys, joka tarkoittaa jalkapalloa, olutta ja seksiä. Miehille nämä 3 asiaa riittävät elämän sisällöksi. Luokkayhteiskunta on tällainen. Köyhät, kouluttamattomat ja työn rasittamat miehet eivät halua montaa asiaa. Ongelmana on kaiken tämän köyhyys, arjen harmaus ja merkityksen illuorisuus. Kuinka jalkapallo voisi olla elämän tärkein asia? Miksi olut on ainoa virkistys ja seksi ainoa mahdollinen saavutus? Köyhä halu tukeutuu köyhään, suppeaan ja epäkiinnostavaan, joka on itseään toistava ja jonka houkuttavuutta on vaikea ymmärtää. Köyhät halut vaivaavat myös varakkaita ihmisiä. Raha ei riitä elämän sisällöksi. Kun elää elämäänsä hiljaisen epätoivon vallassa, elää keskiluokkaista kunnollista elämää köyhine haluineen. Suomessa jossa pieni on kaunista ja vaatimattomuus hyve, tyydytään tarpeisiin.
Onhan se vähän vaikeaa kuvitella, että jollain matalapalkka-alalla työtä tekevällä vuokra- asujalla olisi jotain yhteistä westendiläisen korkea-asemaisen miljonäärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sille varakkaammalle usein olekaan ongelma, että toisella on vähemmän rahaa. Se on ikävää juuri sille köyhemmälle. Kokea alemmuutta ja huonommuutta toiseen verrattuna. Koska raha on se, mikä määrittää monta tärkeää asiaa elämässä. Alkaen vaikka siitä, missä voit asua ja mitä voit tehdä vapaa-ajalla.
Redditissä oli muutama kuukausi takaperin ketju, jossa kysyttiin miehiltä (kansainvälisiltä), millaista oli deittailla oikeasti rikkaita naisia. Moni sanoi, että aika kylmää kyytiä, kun tajuaa, että toinen käyttää viikkobudjetin yhdessä päivässä ja siinä "tahdissa" pitäisi pysyä mukana. Osalla sitten taas oli pelkkää positiivista sanottavaa... Tietysti internetissä kun ollaan, niin hyvä pitää mielessä, että osa mahdollisesti täyttä tuubaa.
Perustarpeet ovat oikeasti aika vähäiset ja ne on melko helppo turvata. Sen jälkeen haetaan tunnetta ja hyvää oloa, eikä valtaosa ihmisistä osaa tippakaan hallita, mitkä asiat niitä itselleen tuottavat. Siksi jahdataan aina uutta ja suurempaa, kun tottumus vie hohdon entisestä. Tiedoksi vaan jokaiselle, että halut voi kyseenalaistaa ja oppia niitä hallitsemaan, jonka jälkeen ei enää tarvitsekaan mennä halujen perässä, vaan niitä voi itse kohdentaa kestäviin ja kaikkia hyödyttäviin seikkoihin. Mistä löytyisi liuta sellaisia ihmisiä, jotka tämän perusasian ymmärtäisivät ja sen mukaan elävät? Tipoittain sieltä täältä, mutta niin vähissä määrin. Ei kannata kuvitella ihmisten olevan älykkäitä. Täällä ollaan enemmän ja vähemmän tyhmiä ja niitä enemmän tyhmiä on suunnattomasti. Päädymme tuhoamaan tämän planeetan, koska niin harva ymmärtää, mikä on todella kestävää ja jotka sen kokonaisuuden ymmärtävät, eivät moni edes itsekkyyttään siitä välitä.
Minä en ole ketjussa siksi, etteikö seuraa olisi yllin kyllin tarjolla. Olen siksi, että vasta yhden kohdalla olen pohtinut, olisiko hänestä minulle kumppaniksi ja elämään tavallani ajatuksiani ymmärtäen ja ne jakaen. Tiedän toki, ettei hän vielä ymmärrä, mutta sitä potentiaalia ja perusvirettä taustalla usein pohdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloisena miehenä kuulostaa aina niin väärältä, kun naiset alkaa puhumaan millään tavalla rahasta tapailuvaiheessa. Aika nopeasti nousee karvat pystyyn, kun en statustani tuo mitenkään esille.
Ei kai kukaan tapailuvaiheessa sellaista puhu :D!!!!
Juu ei varmasti. Miksi Tindereissä ja vastaavissa laitetaan monesti työnimike tmv. näkyville jo profiiliin :D
Yksi ensimmäisiä asioita useimmiten on koulutukseen ja työhön liittyvää. Työ on melko iso osa useimpien yhteiskuntaan osallistuvien elämää, ja voi nopeasti päättää, ettei ole kipinöitä kun käy duunitorista katsomassa palkkahaitarin suunnilleen.
Siksi koska työ on länsimaalaisen ihmisen toiseksi tärkein identiteettitekijä. Kulttuurissamme katsotaan, että työ kertoo tekijästään, koska ammattinsa saa valita itse (mikä on kylläkin illuusio aika pitkälle, mutta näin yksilöllisyyttä korostetaan).
Ei siis liity sinänsä rahaan vaan mielikuviin, joita tehdystä ammatinvalinnasta syntyy.
Sivusta vtm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitäis olla sopivan ikäinen, eri alalta kuin itse olen, mieluiten samasta maakunnasta, rikkaampi kuin minä, ei lapsia tai aiempia avioliittoja, sama arvomaailma jne. Aina on jotain, joka tekee kuviosta täysin mahdottoman. Sitten kun mitään todellista ei ole, sitä jää haaveilemaan jostakusta, joka viehättää lähinnä fyysisesti.
Miksi sen naisen tulisi olla rikkaampi kuin sinä?
Sivusta. Olen itse rikas ja läpeeni myöten kyllästynyt kullankaivajiin. Kun nainen on minua rikkaampi, hän on kanssani oikeista syistä. Älä tule väittämään mitään muuta, et elä minun elämääni ja kohtaa pyrkyreitä. Tiedät ilmiön olevan totta, joten älköön kukaan tulko inttämään, ettei sitä tapahtuisi minun kohdallani. Voi olla, että kaikilla ei ole hyötymistä mielessään, mutta sen enempää perustelematta tie
Vaikka nainen olisi sua rikkaampi,saattaa hän siltikin hakea susta eri asiaa, jota itse haluat. Ehkä hän haluaa susta vaan toyboyn ja sä haluaisit vakavampaa, tai toisin päin. Ei raha liity aina kaikkeen.? Mutta juu, ymmärrän kyllä tuon kyynistymisesi. Toivottavasti rikas muikkeli löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa hyvätuloisia ja koulutettuja miehiä, miksi tyytyisi vähempään. Kysyn vaan, valitsisiko joku siis köyhän jos olisi kaksi täysin samanlaista?
Mulle vähän paremmista piireistä tulevat varakkaat ja koulutetut miehet on vähän plääh, niistä monesti puuttuu se eletyn elämän tuoma rouheus. Mutta toki valitsen sen, josta tykkään, jos se tykkää takaisin.
Ihminen kaipaa seikkailua. Suomalaiset ajattelee että liika on liikaa. Mutta myös juovat ylettömästi, tappelevat ja tappavat kotona, hylkäävät puolisonsa ja pelaavat rahansa ulkomailla. Suomalaiset syövät suuren määrän rauhoittavia, onnellisuuspillereitä, särkylääkkeitä, ja erilaisia uskomuslääkkeitä. Masennus on suomen pahin kansantauti. Masentunut ei halua mitään, hyvä kun perustarpeet saa tyydytettyä. Suomi on masentunut. Haudassa kuka
Saat palkinnon päivän huonoimmasta analyysista. Ole hyvä!
Tulokeskustelut toiseen ketjuun, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän vaikeaa kuvitella, että jollain matalapalkka-alalla työtä tekevällä vuokra- asujalla olisi jotain yhteistä westendiläisen korkea-asemaisen miljonäärin kanssa.
Eipä se materia, tittelit ja kivitalo ketään ihmisyyden yläpuolelle nosta. Tietysti joillain kihahtaa hattuun.
Lisään vielä, että ihmisyyden keskeinen ongelma on siinä, että jokainen on täällä saamassa itselleen. Jos jokaisen tulokulma elämään olisi olla antamassa muille, jokainen saisi enemmän. Ajattele, sinun on paljon vaikeampi saada itsellesi maailmassa, jossa jokainen asemoituu saajaksi. Jos jokainen olisi antamassa, jokainen olisi saajana kaikilta muilta, jolloin se oma annettava tulisi monin kerroin takaisin ja maailma olisi kaikille hyvä paikka. Nyt täällä kilpaillaan siitä, kuka kehtaa tai osaa ottaa eniten. Sellaisia arvoja pohjimmiltaan kunnioitetaan ja siksi valtaan päätyvät ihmiset, jotka kaihtavat vähiten keinoja ottamisessa.
En tienaa nykyisin penniäkään. Olen vain ja masennun. Ihmiset kohtelee hyvin jos en ole vailla seuraa.
En tiedä mitä tällä elämälläni tekisin.
-mukava jätkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki noillakaan alueilla ole rikkaita, tunnen kyseisillä alueilla omakotitalossa asuvan pariskunnan, jossa toinen on ollut vuosia työtön ja toisenkaan palkka ei ole kummoinen. Toki heillä on omaisuutta, mutta jos rahan käyttöä joutuu miettimään, se ei oikeastaan ole rikkautta varsinaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Yhteistä tulee olemaan se hoitopaikan sänky jossa vaippoja vaihdetaan.Siellä ei herrat erotu rahvaasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini alkoi seurustella mieleisensä miehen kanssa johon koki intohimoa, ja sai vasta vuoden päästä tietää että miehen vuositulot on tuntuvasti korkeammat kuin hänellä.
Ei kai tuollaisista kovin heti puhuta? Itselle yrittänyt lähinnä venäläiset ja muut entisten neukkumaiden miehet tutustua varallisuus edellä.
Neukku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteistä tulee olemaan se hoitopaikan sänky jossa vaippoja vaihdetaan.Siellä ei herrat erotu rahvaasta.
Herrat on kyllä ihan omissa hoitokodeissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrat on kyllä ihan omissa hoitokodeissaan.
Niin ja onhan siinä elämäkin välissä.
Vierailija kirjoitti:
Tulokeskustelut toiseen ketjuun, kiitos.
Ole hyvä.
Sehän se pointti oli. Ei sitä kannata loputtomiin kerätä, vaan tehdä sillä hyvää niin itselleen kuin muillekin. Kuoleminen on kuolemista, vaikka sinulla olisi miljoonaomaisuus.