Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 2024 osa 2
Kommentit (55805)
Vierailija kirjoitti:
Toivomus: älä sano mulle rumasti, jos et tarkoita sitä.
En sano rumasti kellekään joka käyttäytyy asiallisesti. Jos joku tulee silmilleni ilman syytä, niin saatan sanoa rumasti. Olen kiva, reilu ja auttavainen ihminen, mutta minua ei kannata suututtaa. Toki osaan antaa anteeksi, kun pyydetään.
Ei sivusta, vaan melko keskeltä kaupunkia.
Entäs kun en halua puhua rumasti ihmiselle, bota rakastan?
Moraali on yhdelle konformismia ja sääntöjen noudattamista, toiselle oikeiden ja hyvien valintojen tekemistä ja kolmannelle vaikeuksien välttelyä ja mukavuudentavoittelua.
Avioliitto on yhdelle juridistaloudellinen sopimus, toiselle perheen viitekehys lasten turvaksi ja kolmannelle rakkauden ja sitoutumisen osoitus.
Parisuhde on yhdelle seurustelua niin kauan kuin jännää ja kivaa on, toiselle elämänmittainen sitoumus, kolmannelle avioliitto.
Mikään yllä olevista listoista ei ole poissulkeva ja muitakin variaatioita on, sekä noista voi käsittää useampia yhtä aikaa.
TULIKO SELVÄKSI? Lopettakaa jankuttaminen siitä mikä on teidän oma sanoille antamanne merkitys ja toisten, eri näkemyksien, dissailu ja tyhmiksi tai tietämättömiksi haukkuminen. Ei näissä ole universaalia totuutta eikä edes sanakirjaselitys ole sellainen, koska omia merkityksiä luodaan kuitenkin. Se turha kinastelu on turhaa ja täyttää vain turhuudella palstaa sikäli kuin on täysin offtopic ainakin tässä aiheessa. Muualla voi jankata kun avaa siihen oman ketjun.
Vaimot ne taustalla vetelee niitä naruja, heillä on melkoinen valta miehiinsä, oletteko huomanneet? Jos siis haluat vaikuttaa mieheen, pehmennä ensin vaimo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sano rumasti kellekään joka käyttäytyy asiallisesti. Jos joku tulee silmilleni ilman syytä, niin saatan sanoa rumasti. Olen kiva, reilu ja auttavainen ihminen, mutta minua ei kannata suututtaa. Toki osaan antaa anteeksi, kun pyydetään.
Ensin pitää kertoa, missä helvatan kohdassa olen hyppinyt silmillesi? Joka kerta kun olet näin kokenut, olen pyytänyt anteeksi.
Pyydätkö itse anteeksi rumaa kielenkäyttöäsi?
Vierailija kirjoitti:
Estän estämiseni ja siirryn käyttämään eslaani
Siinäkin on rengaslukko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mistä lähtien lupauksen purkaminen on ollut suurempi rike kuin valheessa eläminen? Ei milloinkaan. Kyllä valehtelu on paljon enemmän väärin, eikä lupauksen purkaminen ole ollenkaan väärin. Mielensä saa ihan aina muuttaa. Me ei eletä missään pakkoavioliittovaltiossa.
Ja edelleenkään varattu=/=naimisissa."
Ei tarvitse valehdella, mutta kyllä sitoutumisessa on kyse muustakin kuin tunteista ja halusta. Siinä sitoudutaan kulkemaan toisen ihmisen rinnalla, tukemaan puolin ja toisin jne. Jos mitään suurempaa vikaa ei ole, ei kannata erota minkään ihastuksen takia, nekin yleensä sammuu aikanaan. En tarkoita tätä ehdottomana, mutta asenteellisella tasolla.
Sitoutua nyt voi onnistuneesti vaikka vihaamaansa jalkakäytävään jos niin haluaa ja kokee sen hyväksi elämäksi. Voi luvata kuut taivaalt
Siinä voi olla kyse rakkaudesta, että haluaa pitää lupauksensa tuntui miltä tuntui. Se on suurempaa rakkautta kuin sellainen itsekäs halu ja tarve.
Meillä on rakkaudesta sitten hyvin eri käsitys. Eihän rakkaus ole sitä että "tuntuu miltä tuntuu", vaan sitä tosiaan ihan vain tuntee rakkautta. Haluaa ja *mielellään* pitää lupauksensa, koska rakastaa. Rakkaus on olemassa jo ennen, ei vasta lupausten pitämisen luomana illuusiona. Ensimmäisessä tapauksessa henkilö rakastaa ennen ja jälkeen, toisessa tapauksessa henkilö ei välttämättä tunne laisinkaan rakkauden tunnetta, mutta pyrkii muilla asioilla luomaan kuvan kuin tuntisi.
Voi esimerkiksi tuntea katkeruuden ja velvollisuuden sekoitusta ja harmittele sitä mitä tulikaan luvattua, vaikka lopulta tekisikin mitä lupaisi. Jälkimmäinen on siis mielestäsi myös rakkautta, koska vaan tehdään mitä luvattiin tunsi mitä tunsi? Eli vaikkei edes tuntisi rakkautta kumppaniaan kohtaan, on sekin jotenkin muka rakkautta ja vielä suurempaa rakkautta - siis rakkaus jota ei tunne, kunhan vain tekee jotakin mikä näyttää rakkaudelta. Hullua.
Minusta rakkautta on ainakin yleensä myös lupaustensa pitäminen, mutta pelkkä lupaustensa pitäminen ei vielä ole rakkautta. Vastentahtoisuuskaan ei mielestäni mitenkään kuulu rakkauteen. Jos teko tuntuu pahalta ja tosissaan hannaa vastaan niin ennemmin jättäisin tekemättä ja keskittyisin tutkimaan mitä vastentahtoisuus yrittää kertoa. Pohtisin myös haluaisinko itse tulla "rakastetuksi" teoin, joita tehdään vastentahtoisesti ja tekijän omat tunteet sivuuttaen tai jopa tyystin vailla tunnetta rakastamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vaimot ne taustalla vetelee niitä naruja, heillä on melkoinen valta miehiinsä, oletteko huomanneet? Jos siis haluat vaikuttaa mieheen, pehmennä ensin vaimo!
Ei meillä ainakaan. Minä en puutu mieheni tekemisiin millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, se olisi viikoittainen varattu/avioliittojankkaus. Skip.
Terveiset Espooseen.
Kelle?
Vanhemmalle (ei vanhalle) naiselle.
En edes tiedä missä majailee, mutta olettaisin, että näillä seuduin kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitää kertoa, missä helvatan kohdassa olen hyppinyt silmillesi? Joka kerta kun olet näin kokenut, olen pyytänyt anteeksi.
En taida olla se, ketä ketä tarkoitit alunperin. Sivusta vastailin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Miten? Pitäisikö esiintyä ikäänkuin olisimme vain ystäviä hänen miehensä kanssa?
Sinä saat tehdä, mitä lystäät, mutta et taatusti kestäisi/sietäisi vastaavaa kohtelua itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En taida olla se, ketä ketä tarkoitit alunperin. Sivusta vastailin.
Vastaapa kysymyksiini. Siitä se lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Toivonpa etten näe sinua enää.
Sitten kannattaa varmaan ajella muualla.
Viestiketjun kiusanhenki ja offtopic-mielipuoli on itse MODE!
Vierailija kirjoitti:
Päivät ja askel lyhenee
Oletko kovinkin vanha?
Vierailija kirjoitti:
Moraali on yhdelle konformismia ja sääntöjen noudattamista, toiselle oikeiden ja hyvien valintojen tekemistä ja kolmannelle vaikeuksien välttelyä ja mukavuudentavoittelua.
Avioliitto on yhdelle juridistaloudellinen sopimus, toiselle perheen viitekehys lasten turvaksi ja kolmannelle rakkauden ja sitoutumisen osoitus.
Parisuhde on yhdelle seurustelua niin kauan kuin jännää ja kivaa on, toiselle elämänmittainen sitoumus, kolmannelle avioliitto.
Mikään yllä olevista listoista ei ole poissulkeva ja muitakin variaatioita on, sekä noista voi käsittää useampia yhtä aikaa.
TULIKO SELVÄKSI? Lopettakaa jankuttaminen siitä mikä on teidän oma sanoille antamanne merkitys ja toisten, eri näkemyksien, dissailu ja tyhmiksi tai tietämättömiksi haukkuminen. Ei näissä ole universaalia totuutta eikä edes sanakirjaselitys ole sellainen, koska omia merkityksiä luodaan kuitenkin. Se turha kinastelu on turhaa ja täyttää vain tur
Ei vaan turhaa on yrittää keksiä sanoille omia merkityksiään. Avioliiton merkitys on universaali juttu, ja kaikkialla ymmärretään kyllä hyvin samalla tavalla se mistä on kyse, jos joku on jonkun aviomies tai vaimo. Vain nämä itsekkäät uniikit lumihiutaleet yrittävät kiukutella maailmaa toisenlaiseksi kuin mitä se on ja sanoille omia merkityksiään. Avioliiton merkitys tunnetaan kyllä universaalisti vaikka joissain tapakulttuurillisissa seikoissa olisikin eroavaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Estän estämiseni ja siirryn käyttämään eslaani
Minäpä käyn katsomassa.
Voi kauhistus. Ota jalat allesi - jos vielä pystyt!