Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 2024 osa 2
Kommentit (55805)
Vierailija kirjoitti:
joskus "sanoinkin", seuraisin sua minne vaan
samaa mieltä edelleen, mutta elämä välissä, ja sinun (puuttuva) tahtosi
ja kaikki sanomattomat sanat
ja kaikki tekemättömät teot
Juuri näin. Kun yhden valitsee, toisen sulkee pois. Hän on valintansa tehnyt, ja se pitää. Onnea heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on rakkautta? Vai tapa elää vain? Tottumus on toinen luonto.
Esimerkiksi lupauksen pitäminen, luvannut rakastaa. Se on tahdon asia. Sivusta
Nimenomaan, tahdon asia. Ei se mitään estä.
Joillakin oma moraali estää. Jotkut ovat vahvempia kuin toiset ja pystyvät pitämään lupauksensa. Sivusta joku muu.
Pystyy pitämään lupauksensa ja
A) rakastamaan (vain) puolisoaan
B) elämään yhdessä, mutta voi rakastua toiseen.
C) elämään yhdessä, koska on luvannut rakastaa, vaikka ei rakastaisikaan?
Sivueri
Kuka sitten valitseekeekaan, että elää koko oman ainutkertaisen elämänsä vain jotakuta toista varten, jos tunteet ovat muualla? Aikamoista huijausta myös kumppania kohtaan, mut hei, pääasia että paperilla ollaan edelleen yhdessä? Missä se moraali tässä muuten toteutuu..? Eri
Moraali toteutuu siinä jos on luvannut sitoutua eliniäksi ja pysyy siinä lupauksessaan. Joissakin tilanteissa tietysti ero on parempi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo MBTI-tyypit ja harrastukset ole nimenomaan sitä tusinakamaa Tinder-profiileissa 😆
Ihmisiä ne on.
Vierailija kirjoitti:
joskus "sanoinkin", seuraisin sua minne vaan
samaa mieltä edelleen, mutta elämä välissä, ja sinun (puuttuva) tahtosi
ja kaikki sanomattomat sanat
ja kaikki tekemättömät teot
Minä tahdon sinut
Ei siitä kyse ole
Kyse on juuri siitä että haluan sinut
Enkä jakaa sinua
Näin se varmaan menee mutta omissa ympyröissä ei pyöri cosplay/videopeli pimuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen varattu, joka kaipaa ketjussa romanttisesti jotakuta toista, pettää henkisesti kumppaniaan. Eri asia on, jos puolisolle tämä on ok eli on kertonut hänelle.
Saa ajatella ihan ketä haluaa, ei riko ketään vastaan. Ajatukset on yksityisiä
Olisiko susta ok, jos mahdollinen puolisosi olisi palavasti rakastunut toiseen, mutta ei vain kertoisi sitä sulle?
Minä suorastaan vaatisin, että puoliso ei saa tuollaisista kertoa. Siitä ei ole kellekään mitään hyötyä ja se voi vain vaurioittaa paljon. Enkä kerto itsekään. Jos tulee se päivä että jompi kumpi haluaa erota, niin kertoo sitten vaan haluavansa erota ja sitte aletaan toimeenpanemaan sitä käytännössä. Asiaan on turha sotkea tunteita tai kolmansia. Sivu.
Samoilla linjoilla kanssasi tässä asiassa. Ensinnäkään en tahtoisi loukata (teoreettista tässä tapauksessa) kumppaniani kertomalla, jos huomaisin ihastuneeni toiseen mieheen vaan pyrkisin vähentämään kontaktin suhteen ulkopuoliseen niin, että ihastus laantuisi. En itsekään tahtoisi kuulla kumppanin mahdollisista ihastumisista.
Kertomalla satunnaisesta ihastumisesta ainoastaan satuttaisi ja aiheuttaisi säröjä suhteeseen. siinä kohtaa, jos ihastus johtaisi johonkin vakavampaan kuin satunnaiseen päiväunelmointiin niin olisi keskustelun paikka. eri
Vierailija kirjoitti:
Jos en olisi kiinnostunut varatusta miehestä kovin syvällisesti niin mikäs siinä silloin tähän tapailussa haittaisi.
Mutta kun jo nyt tiedän että tunteet ovat syvät niin pelottaa edetä tässä ja rikkoa itsensä.
Ja tiedän että tämä tuntuu ristiriitaiselta sillä meillähän juuri on tunteita jotka saattavat johtaa jossain vaiheessa johonkin.
Mutta minua pelottaa että rakastun ja kärsin.
Ehkä sitä elinikäistä sitoutumislupausta ei vaan kannata sitten antaa jos kovin herkästi ollaan eroamassa. "Tahdon rakastaa sinua ainakin seuraavat 5 vuotta" olisi varmaan osuvampi.
Vierailija kirjoitti:
Joissain tilanteissa parempi erota. Kovin yleispätevä toteamus. Siinähän se pulmasto piileekin, että kuka määrittelee ne tilanteet ja kenen parempaa siinä mietitään.
On esimerkiksi näkökanta jossa eri ei koskaan tule kyseeseen elävänä, paitsi jos vaimo menettää kykynsä toteuttaa tehtäväänsä mm. perillisten tuottajana ja kodin ylläpitäjänä ja miehen tyydyttäjänä.
Toisessa laidassa henkinen pahoinvointi siitä että sisustusmaku on niin erilainen eikä saavuta omaa fengiä ja shuita ja riitely asiasta pahoittaa mielen, on painava peruste erota lupauksista huolimatta.
Että se siitä. Jokainen eroaa kun sen parhaaksi katsoo tai on eroamatta. Mitään tuomintaa muihin on turha harjoittaa.
No enpä ole koskaan kuullut tuollaista näkökantaa. Ihme piireissä liikut, tai sitten kertoo vain sinusta (omissa fantasioissasi menisit naimisiin syistä: perilliset, kodin ylläpito, tarpeiden tyydytys, mutta ei tuo normaalia ole toisin kuin rakkaudesta naiminen eli viihdytään yhdessä ja halutaan jakaa loppuelämä yhdessä, ja tämä nimenomaan niissä piireissä joissa ero ei tule kyseeseen).
Itse siis kasvanut porukoissa joissa eroaminen ei ole sallittua, enkä ole koskaan kuullut kenenkään puhuvan noin. Tai ylipäätään suhtautuvan naisiin noin. Never.
Vierailija kirjoitti:
Näin se varmaan menee mutta omissa ympyröissä ei pyöri cosplay/videopeli pimuja.
Pitää varmaan lähteä tapahtumiin tutustumaan ihmisiin mutta kun on tuo ujous joka estää mua tekemästä rennosti asioita.
Itse siis kasvanut porukoissa joissa eroaminen ei ole sallittua, enkä ole koskaan kuullut kenenkään puhuvan noin. Tai ylipäätään suhtautuvan naisiin noin. Never.
Sitä se suljetuissa kuplissa kasvaminen ja eläminen teettää. Suppeita käsityksiä ja ohutta ihmisyyden tuntemusta. Erilaisuus suljetaan pois tietoisuudesta ja ohjaillaan ryhmäkoheesion ja valtaapitävien etujen vuoksi koko lammaslauman käsitysmaailmaa. Perusmeininkiä monenlaisissa lahkoissa ja tyrannioissa.
Ehkäpä tämä cosplay/videopeli-hyperesteettinen Jumalatar astuu joku kaunis päivä yhteisöön jossa käyn?
Gallup: Mitkä asiat kiinnostavat eniten kumppanikandidaatissasi? Listaa ja kuvaile niin monta kuin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen varattu, joka kaipaa ketjussa romanttisesti jotakuta toista, pettää henkisesti kumppaniaan. Eri asia on, jos puolisolle tämä on ok eli on kertonut hänelle.
Saa ajatella ihan ketä haluaa, ei riko ketään vastaan. Ajatukset on yksityisiä
Olisiko susta ok, jos mahdollinen puolisosi olisi palavasti rakastunut toiseen, mutta ei vain kertoisi sitä sulle?
Mä toivoisin että erottaisi siinä kohtaa. Mutta niin kauan kun en asiasta tietäisi en asiasta tietäisi, joten totta kai olisin ok.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin voin luvata levitoida lopun elämää 20 cm korkeudella maanpinnasta. Mikään selkäranka, tahdonvoima tai moraali ei valitettavasti auta lupauksen vääjäämättömässä rikkomisessa. Ihmisen ei kannata luvata sellaisia mihin ei ole itsellä valta vaikuttaa. Esimerkiksi tunteet ovat tällainen asia.
Mielensä saa aina muuttaa. Ihan perus itsemääräämisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se suljetuissa kuplissa kasvaminen ja eläminen teettää. Suppeita käsityksiä ja ohutta ihmisyyden tuntemusta. Erilaisuus suljetaan pois tietoisuudesta ja ohjaillaan ryhmäkoheesion ja valtaapitävien etujen vuoksi koko lammaslauman käsitysmaailmaa. Perusmeininkiä monenlaisissa lahkoissa ja tyrannioissa.
Ihan vapaasti olen saanut elämääni elää, eikä ole kiinnostusta eikä minkäänlaista halua olla missään kontaktissa tuollaisiin piireihin joista kirjoitit. Ällöttäviä ihmisiä, joiden asiat ei kiinnosta.
Olen niin rikki..En kestä ajatusta, että minä ja hän oltaisiin mahdotonta. En tiedä, miten elää tämän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on rakkautta? Vai tapa elää vain? Tottumus on toinen luonto.
Esimerkiksi lupauksen pitäminen, luvannut rakastaa. Se on tahdon asia. Sivusta
Nimenomaan, tahdon asia. Ei se mitään estä.
Joillakin oma moraali estää. Jotkut ovat vahvempia kuin toiset ja pystyvät pitämään lupauksensa. Sivusta joku muu.
Pystyy pitämään lupauksensa ja
A) rakastamaan (vain) puolisoaan
B) elämään yhdessä, mutta voi rakastua toiseen.
C) elämään yhdessä, koska on luvannut rakastaa, vaikka ei rakastaisikaan?
Si
Kuka sitten valitseekeekaan, että elää koko oman ainutkertaisen elämänsä vain jotakuta toista varten, jos tunteet ovat muualla? Aikamoista huijausta myös kumppania kohtaan, mut hei, pääasia että paperilla ollaan edelleen yhdessä? Missä se moraali tässä muuten toteutuu..? Eri
Moraali toteutuu siinä jos on luvannut sitoutua eliniäksi ja pysyy siinä lupauksessaan. Joissakin tilanteissa tietysti ero on parempi ratkaisu.
Mistä lähtien lupauksen purkaminen on ollut suurempi rike kuin valheessa eläminen? Ei milloinkaan. Kyllä valehtelu on paljon enemmän väärin, eikä lupauksen purkaminen ole ollenkaan väärin. Mielensä saa ihan aina muuttaa. Me ei eletä missään pakkoavioliittovaltiossa.
Ja edelleenkään varattu=/=naimisissa.
Minä suorastaan vaatisin, että puoliso ei saa tuollaisista kertoa. Siitä ei ole kellekään mitään hyötyä ja se voi vain vaurioittaa paljon. Enkä kerto itsekään. Jos tulee se päivä että jompi kumpi haluaa erota, niin kertoo sitten vaan haluavansa erota ja sitte aletaan toimeenpanemaan sitä käytännössä. Asiaan on turha sotkea tunteita tai kolmansia. Sivu.