Yle: Yhden kauden kansanedustaja Marjut Köpsi on nostanut n. 4000€/kk sopeutumisrahaa jo 25 vuotta
"Heinäkuussa Köpsi kertoi Ylelle viettävänsä arkea koiria ulkoiluttamalla sekä saaristossa veneilemällä.
Siellä on kiva puksuttaa, hän sanoi."
onko tämä sitä parempaa työttömyyttä? tyyppi ei ole vuoden 1999 jälkeen tehnyt mitään töitä mutta rahaa kaadetaan tilille enemmän kuin ekonomille.
Kommentit (166)
Tämä nainen on vieläpä ammatiltaan terveydenhoitaja, joten ihan varmasti olisi löytänyt töitä jos olisi vain halunnut.
Aiemmin Marjut Kaarilahti, oli terveydenhoitaja. Varmaan töitä olisi riittänyt.
Sehän on tehnyt keikkatöitä, ilmeisesti niin,e ttei vaikta tuohon sopeutumisrahaan. Samalla tavalla teki Lipposka opetustöitä. Toimitusjohtajana ei saanut palkkaa ukkonsa yrityksestä.
4000 sosiaalituella on kiva puksutella sanoo kokoomuslainen.
Vierailija kirjoitti:
Mukava tietää, että meillä valitaan päättäjiksi tuollaisia pummeja, jotka ei kelpaa ollenkaan työmarkkinoille 🧘
Tyhmä töitä tekee jne...
Vierailija kirjoitti:
Tämä puksuttaminen on talousosaajapuolueen ainoa kyky. Muiden rahoilla veneillessä on hyvä kehottaa laiskoja ja köyhiä töihin.
Tätä olen jo pitkään ihmetellyt kokoomuslaisissa. Aina kun kokoomuslainen menestyy elämässään, se on aina saatu omalla ahkeruudella ja kaikki muut pystyvät kyllä menestymään, kunhan "ottaa itseään niskasta kiinni", eli tekee enemmän töitä ja kehittää itseään jollain tavalla. Mutta sitten jos kokoomuslaisen bisnekset ei sujukaan ja elämässä menee muutenkin huonosti, vika on aina muissa.
On vaan niin paljon helpompaa potkia päähän niitä, joilla menee jo ennestään huonosti. Usein tuntuu, että yhteiskunnan heikko-osaisempien kurittaminen on kuin polttoainetta Kokoomuslaisille.
Näistä ei saisi vetää herneitä, maksa veroja niin teet yhteistä hyvää, sanotaan. Mutta silti aina joku tällainen tulee ilmi, ja voi hemmetti että voikin pistää vihaksi! 🤬 Kuinka kukaan VOI oll noin pöyristyttävän röyhkeä.
On vain yksi ratkaisu: takautuvasti poisperintä. Kaikki keikkatyöt vaikuttavat. Jo olemassa ollut toinen ammatti vaikuttaa. Jne.
Tämä Kokoomuslainen osallistuu näin talkoisiin. Aika hävytöntä tämäkin.
No eipä todellakaan kiinnostaisi työnteko, jos tuollainen raha tulisi makaamalla tilille, puolet tuostakin riittäisi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on lakisääteinen etuus, eikä sille oikein mitään mahda. Laki on laki. Eihän tää nyt mulle itsellenikään mitään mukavaa ole, mutta mitä siitäkään tulisi, jos ei lakia noudatettais? Että tää nyt meni näin tällä kertaa. Mutta eikös pitänyt leikata niistä kansaneläkkeistä? Että tuleehan sitä säästöä siinäkin? Vai?
Onhan meillä muitakin lakisääteisiä etuuksia, joille hallitus on oikein hyvin mahtanut paljonkin.
Kuinkahan paljon näihin sopeutumisrahoihin menee vuosittain? Sitä tietoa ei varmaan missään julkaista. Eikä tätä etuutta poisteta ikinä, kun ne ketkä sen voi tehdä, on niitä tuon etuuden tulevia saajia.
Olen jo pitkään tiennyt Suomen olevan läpimätä ja korruptoitunut maa. Pidän myös eläkejärjestelmäämme tuhoon tuomittuna pyramidihuijauksen kaltaiselta systeemillä. Kun tiedän oman työeläkekertymän olevan vain korvamerkittyä ei ole takeita että sen joskus saisin ku veronmaksajien määrä tippuu. Siksi äänestän eri tavoin "jaloillani" ja lakien puitteissa silti toimin.
Voin sanoa, että aikamoinen pummi ja porsastelija tämä Marjut Köpsi. Samaan possukerhoon voidaam liittää myös Merja Ylä-Anttilan. Merjastakin näkee miten toimistossa istuen viinerit ovat maistuneet.
Nykyään tuon rahan kestoa on rajoitettu eli ei onnistu enää nykyisiltä kansanedustajilta tuollainen. Minusta tuo kausi on kyllä vieläkin liian pitkä, vuosi pitäisi riittää.
Eläisin vuoden tuolla yhden kk rahalla.
Eihän tätä paskakaivoa saa tyhjennettyä muuten kuin ulkopuolisin voimin velkojen riistäydyttyä lopullisesti käsistä.
Itse en koskaan ole päässyt osalliseksi tuota hyvävelijärjestelmää, joten nauran paskaisesti kun kaikki kaatuu.
Ja kaatuu varmasti ja ryminällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan piti googlata tämä ja on se näköjään ollut kaksi kautta eli vuodesta -91 vuoteen -99 kokoomuksen kansanedustajana. Turusta, mistäs muualtakaan.
Koulutukseltaan on terveydenhoitaja. Ihan mahdotonta siis, ettei olisi ollut koulutusta vastaavia töitä haettavana ja saatavilla neljännesvuosisadan aikana. Koronan aikanakin oli pulaa terveydenhoitoalan ihmisistä ja tämä yksi keskittyy koiran kusettamiseen työntekemisen sijaan.
Todellakin! Minun edellisestä työpaikastani yritti yksi terveydenhoitaja jäädä vuorotteluvapaalle mutta haaveeksi jäi koska ei saatu ketään sijaista. Miten suomi voi sallia näin järjettömän systeemin? Vuosi riittäisi tuon rahan maksuajaksi oikein hyvin.
luxuspummi uusi sana