Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkailee erolla, nyt lähden?

Vierailija
15.08.2024 |

Viime kerran jälkeen päätin, että ensi kerralla erolla uhkaillessa lähden ja pidämme siitä sitten kiinni. Ja tänään se sitten kävi, tuli riita, ja yritimme keskustella asiallisesti minä-viesteillä. Sieltä silti pamahti, että hän ei halua olla kanssani. 

Pidän tuota erittäin loukkaavana, sillä hän ei eronnut edes aiemmassa liitossaan, vaikka hänen exä petti häntä eikä ole koskaan uhkaillut erolla. En ole koskaan esim. pettänyt, mutta oma menneisyyteni on raskas ja tiedän että kanssani on joskus vaikea elää, koska näen itseni huonona ja arvottomana. Sitten esimerkiksi tämä erolla uhkailu saa minut tuntemaan itseni surkeaksi ja vertailemaan exäänsä. Mitä niin hyvää hänessä oli, että hänestä ei haluttu erota vaikka oli roppakaupalla ongelmia ja pettämistä, mutta minulle sanotaan heti noin? Jos saatte yhtään kiinni ajatuksestani. Tämä ei tosiaan ollut ainoa asia, joka tätä tunnetta on aiheuttanut. Koen, että olen hänelle vain korvike kun exän kanssa asiat eivät toimineetkaan. 

En todellakaan ole itse täydellinen, olen varmasti aiheuttanut riitoja sillä en aina osaa kommunikoida tunteistani hyvin kun olen välillä niin solmussa ja kipeä. 

Meillä on 4v lapsi ja ollaan oltu 6v yhdessä, ja rakastamme kyllä toisiamme valtavan paljon. En vaan itse enää jaksa myöskään. 

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Se oli rakkautta ensi silmäyksellä..

T.Ap.*

Tarkoitat Raskautta ensi nylpytyksellä?

-winner-

Tuo on muuten just se hiton iso virhe, että alkuhuumassa, heti ensimmäisenä vuotena tehdään muksu. Kyllä se 2 vuotta ensin saman katon alla asumista kannattaa odotella ja elää yhdessä ennenkuin mitään lapsia edes harkitsee tehtäväksi.

Tehdä puolituntemattoman kanssa lapsi ja luottaa sokeasti että eletään suurta rakkautta joka kestää läpi elämän, mutta päättyykin heti alkuunsa kun nainen ensimmäisen, toisen tai kolmannen kerran pettää. Ihan normi settiä.

Vierailija
42/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teidän penskasta kans uhkaileva ja vihainen tolla menolla. Jos ukko haluaa hyvää lapselle, niin ukko pitäisi huolen siitä, että äidillä on hyvä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Ap.*

-winner-

Tuo on muuten just se hiton iso virhe, että alkuhuumassa, heti ensimmäisenä vuotena tehdään muksu. Kyllä se 2 vuotta ensin saman katon alla asumista kannattaa odotella ja elää yhdessä ennenkuin mitään lapsia edes harkitsee tehtäväksi.

Tehdä puolituntemattoman kanssa lapsi ja luottaa sokeasti että eletään suurta rakkautta joka kestää läpi elämän, mutta päättyykin heti alkuunsa kun nainen ensimmäisen, toisen tai kolmannen kerran pettää. Ihan normi settiä.

Naiset muuten osaa kääntää tuonkin miehen syyksi. Nainen pettää miestään kerran jos toisenkin ja mies alkaa ryyppäämään surunsa ja tuskaansa. Sitten eron syyksi kääntyykin miehen ryyppääminen joka on oikeastaan vain seuraus naisen omasta toiminnasta. Olisikohan tässäkin taas kyse samasta hommasta? Miksi tuo nainen muuten täällä netissä tuota huutelisi? Huijaa täälläkin kaikkia syyttämällä miestään ja peittelee omia syntejään.

Vierailija
44/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta tässä koko tarinassa on se, että ap tuntee olevansa miehensä exän korvike. Se tunne on jäätävä. Olen itse kokenut saman, enkä toivo sitä edes pahimmalle vihamiehelleni.

Eli ap:ta harmittaa se, että mies ei edelliselle naiselleen ikinä puhunut eikä uhkaillut erolla, vaikka nainen käyttäytyi huonommin kuin ap.

Veikkaan, että heidän ero tapahtui sen naisen aloitteesta, eikö?

Lopulta kyllä mies lähti, kun oli joku niin törkeä pettäminen (miehen työreissun aikana toi toisen miehen kotiin ja valehteli olevansa sinkku). 

Jonkunlainen raja siis löytyi lopulta, vaikka pettämistä oli jo tuota ennen ollut monta kertaa ja suhteita myös. 

Ja todellakin tämä tunne kyllä kalvaa. Tunnen olevani todella rakastettu ja täysi korvike vuorotellen. Onneksi kirjoitin tänne, selkenee tässä omat tunteet ja pää myös huomaamaan, etten ole niin onnellinen ja hyvinvoiva kuin ajattelin. 

t. Ap

Vierailija
45/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että hän on uhonnut samanlaisia asioita eksälleenkin. En silti jaksaisi kuunnella tota vaan jos ei kerran puheet muutu niin olkoot sitten yksin. Ehkä sillä on eksänkin kanssa käynyt niin. Selittänyt tollasia satuttaakseen toista tai saadakseen toisen muuttumaan jotenkin ja toinen on sitten esim ensin pettänyt kun näitä on kuunnellut ja lopulta sitten lähtenyt kun puheet on jatkuneet. Ja mies sitten ihmeissään miksi se otti ja lähti. 

Toinen vaihtoehto voi olla, että miehelle on jäänyt eksästä traumat joita ei osaa käsitellä. Eksälle antanut pettämisenä ja kaikki anteeksi ja silti eksä jätti hänet ja hän jäi yksin. Nyt sitten suhteessa sun kanssa pelkää tämän toistuvan, jolloin ongelman tullen yrittää suojella itseään "jättämällä" sut ennen kun jätät hänet.

Oiskin mielenkiintoista päästä sun miehen pään sisään jotta selviäis mikä siinä on. 

Mun miehellä on ihan kamalat traumat eksistään ja ne vaikuttaa paljon meidän suhteeseen. En voi esim liian äkkiä koskea tai hätkähtää kun pelkää että lyön tms. Riidan tullen haluaa selvittää kaiken heti kun mä taas haluan että tilanne rauhoittuu eikä riidellä tunnekuohussa. Mies kuitenkin pelkää kokoajan eroa riidan tullen ja haluaa siksi tilanteen nopeasti ohi. Saa myös fyysisiä oireita riidoista, kuten päänsärkyä. Ennen sai myös paniikkikohtauksia, ei onneksi enää. Myös jos mulla on huono päivä muuten vaan enkä hymyile hän saa päänsärkyä ja haluaisi selvitellä asioita. Nykyään sanonkin tästä syystä heti, että meillä on kaikki ok, mulla on vaan huono päivä. Samoin riidan tullen kun en halua heti selvittää sanon että muista että rakastan sua, tää on riita joka selvitetään kun on rauhotuttu ja en halua erota. Vähän ees helpottaa miehen oloa. Ja joskus jos en osaa jutellessa vaikeista asioista sanoa heti mitä ajattelen niin sanon, että aion vastata, mutta kestää hetken kun mietin miten muotoilen lauseeni. 

Miehen yhdellä eksällä oli tapana sanoa, että mies kuuluis sinne missä äitinsäkin on. Hänen äitinsä on kuollut. Tästä on jäänyt niin pahat arvet, että meidän alkuaikoina yhden riidan tullen sanoi mulle tappavansa itsensä. Mä en oo koskaan tottunu suhteessa kuulemaan mitään vastaavaa ja aloin itkemään ja käskin miehen lupaamaan, ettei koskaan enää sano niin. Mies oli ihan häkeltynyt mun reaktiosta koska ei ollut tottunut välittämiseen. Eipä tosin saanut samaa reaktiota kun toisen kerran riidan aikana uhkaili samaa. Silloin suutuin todella ja korotin ääntäni, joka ei oo mulle tyypillistä. Sanoin että hän lupasi ettei uhkaile enää niin ja sen jälkeen ei ole enää uhkaillut. Koen että se uhkaus oli ekalla kerralla vähän testi mulle miten reagoin ja aiheutanko samanlaista pahaa oloa kuin eksä aiheutti. Toisella kerralla hän varmasti yritti saada musta samanlaista välittämistä esille kuin ekalla kerralla, koska olin todella vihainen hänelle jo alunperin. 

Anteeks nyt meni kyllä loppu tosi ohi aiheen. Mut lähinnä mietin että kyllä on ihmismieli outo kun voi puhua monia asioita monista eri syistä.

Vierailija
46/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on vissiin kommunikointiongelmia ja kirjoituksesi perusteella mies ei ole ainoa, jolla on vaikeuksia ilmaista itseään. Istukaa alas, vetäkää henkeä ja keskustelkaa rauhassa. Äkkipikaistuksissaan ei kannata erota.

Minunkin exäni riidan tullen kiristi erolla, että olisi saanut tahtonsa läpi. Lopulta totesin, että erotaan vaan ja pyysin häntä pakkaamaan tavaransa. Seuraavana päivänä hän ei muka ollutkaan tosissaan. Vaan kun minä vihdoin olin.

Musta tuntuu vaan, että tällä kertaa mies olikin tosissaan, vaikka on nyt onneton ja maansa myynyt. On aina ennen vakuuttanut, ettei tarkoita ja ettei koskaan halua erota. Tiedän että saisin tilanteen ratkaistua keskustelemalla. En vaan tiedä enää itse, miten henkisesti kestän näitä iskuja.

t. Ap

Siis kuinka usein se uhkaa erolla?

Valitan, mutta pakkohan siinä joku totuuden siemen on oltava.

Vierailija
47/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkos panee vanhingon kiertämään. On joutunut lähtemään eri suuntiin exänsä kanssa. Nyt se kostaa sinulle sen. Olisit tutustunut pitempään häneen, ennen kuin perheenlisäystä hommailitte.

Vierailija
48/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Ap.*

-winner-

Naiset muuten osaa kääntää tuonkin miehen syyksi. Nainen pettää miestään kerran jos

Aika luntulta tuo ap kyl vaikuttaa.

Vierailija
49/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta tässä koko tarinassa on se, että ap tuntee olevansa miehensä exän korvike. Se tunne on jäätävä. Olen itse kokenut saman, enkä toivo sitä edes pahimmalle vihamiehelleni.

Eli ap:ta harmittaa se, että mies ei edelliselle naiselleen ikinä puhunut eikä uhkaillut erolla, vaikka nainen käyttäytyi huonommin kuin ap.

Lopulta kyllä mies lähti, kun oli joku niin törkeä pettäminen (miehen työreissun aikana toi toisen miehen kotiin ja valehteli olevansa sinkku). 

Jonkunlainen raja siis löytyi lopulta, vaikka pettämistä oli jo tuota ennen ollut monta kertaa ja suhteita myös. 

Ja todellakin tämä tunne kyllä kalvaa. Tunnen olevani todella rakastettu ja täysi korvike vuorotellen. Onneksi kirjoitin tänne, selkenee tässä omat tunteet ja pää myös huomaamaan

Onko sama tunne ollut koko suhteen ajan?

Vierailija
50/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Ap.*

-winner-

Naiset muuten osaa kääntää tuonkin miehen syyksi. Nainen pettää miestään kerran jos

Minä itse en ole tietenkään täydellinen myöskään! Kirjoitin itse asiassa aluksi todella pitkän aloitustekstin jossa perkasin omaa osuuttani ihan huolella, mutta se tuntui niin pitkältä jaarittelulta että päätin kummata sen. Ei minulla ole mitään syytä netissä anonyyminä kaunistella kummankaan puolta ja kykenen itsereflektioon.

t. Ap

Vierailija
51/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No blaa blaa, eroa. Mikä tuossa nyt enää pitää kiinni?

Vierailija
52/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No blaa blaa, eroa. Mikä tuossa nyt enää pitää kiinni?

Pippeli. Siitähän tämä kaikki lähtikin.

t.Ap

Vierailija
53/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla että hän on uhonnut samanlaisia asioita eksälleenkin. En silti jaksaisi kuunnella tota vaan jos ei kerran puheet muutu niin olkoot sitten yksin. Ehkä sillä on eksänkin kanssa käynyt niin. Selittänyt tollasia satuttaakseen toista tai saadakseen toisen muuttumaan jotenkin ja toinen on sitten esim ensin pettänyt kun näitä on kuunnellut ja lopulta sitten lähtenyt kun puheet on jatkuneet. Ja mies sitten ihmeissään miksi se otti ja lähti. 

Toinen vaihtoehto voi olla, että miehelle on jäänyt eksästä traumat joita ei osaa käsitellä. Eksälle antanut pettämisenä ja kaikki anteeksi ja silti eksä jätti hänet ja hän jäi yksin. Nyt sitten suhteessa sun kanssa pelkää tämän toistuvan, jolloin ongelman tullen yrittää suojella itseään "jättämällä" sut ennen kun jätät hänet.

Oiskin mielenkiintoista päästä sun miehen pään sisään jotta selviäis mikä siinä on. 

Mun miehellä on ihan kamalat traum

Kiitos, tää oli todella avartava viesti ja hyvää pohdintaa sulta! Oot varmasti hyvä puoliso ja keskustelukumppani. Sain itse asiassa sulta hyviä vinkkejä, jotka otan elämässäni käyttöön. Menen monesti lukkoon enkä voi puhua tai vihaisena pelkään sanovani mitä en tarkoita ja aion jatkossa sanoa tuon aion kyllä vastata, mutta en vielä tms. 

Omalla miehelläni on varmasti entisestä suhteesta ja lapsuudestaankin paljon taakkaa. 

t. Ap

Vierailija
54/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkos on uhkaillut erolla sitä exäänsä myös. Exsä sai tarpeekseen, ja päätti etsiä uutta kumppania. As simple as that.

Exää ei siis kiinnostanut se äijä enää siinä vaiheessa, kun pettäminen alkoi. Ukkos panee kaiken exäsi syyksi. Äijässä ei tietty ole mitään vikaa.

Vierailija
55/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja todellakin tämä tunne kyllä kalvaa. Tunnen olevani todella rakastettu ja täysi korvike vuorotellen. Onneksi kirjoitin tänne, sel

No ei ollut suhteen alussa. Itsetuntoni pitäisi kaiken järjen mukaan olla korkea, mutta mitä enemmän yritän sitä kovemmin menen takapakkia. Ja kaikelle en keksi rationaalista syytä edes. 

Ja joku taas esiintyy minuna. 

t. Ap

Vierailija
56/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sun exä ei ole edes eronnut ja sillä on lapsi sun kanssa?

Tunteista ei ylipäätään kannata kommunikoida, se johtaa aina riitaan. Pidä tunteet ominasi, kukaan muu ei niitä tunne.

Äh, sori en osaa kirjoittaa nähtävästi. Totta kai lopuksi sitten erosivat! Vaan kun tuo oli ajankohtaista, niin hän ei uhkaillut erolla yms.

t. Ap

Mistä tiedät? Ehkä uhkailikin. 

Vierailija
57/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos osasin olla avuksi :) käyn ite terapiassa ja sieltä nää mun keskustelutaidot paljolti varmasti tulee. Eli en minäkään mikään luonnonlahjakkuus keskustelussa tai parisuhteissa ole. 

Vierailija
58/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vähän vaikeita nuo 19-20 vuotiaiden erot ja kun mukana on vielä 4 vuoden ikäinen lapsikin.

Jälkikäteen on helppoa tietysti sanoa, mutta olisi ehkä kannattanut se lapsi tehdä vasta vähän vanhempana. Olisit odottanut edes sitä täysikää ja vasta sitten hankkiutunut raskaaksi.

Vierailija
59/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastetaan ihan hirveästi, mutta mies ei halua olla sinun kanssasi ja jatkuvasti on riitaa. Sulla taitaa mennä nyt rakkaus ja läheisriippuvuus seikaisin. 

Vierailija
60/100 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on vähän vaikeita nuo 19-20 vuotiaiden erot ja kun mukana on vielä 4 vuoden ikäinen lapsikin.

Jälkikäteen on helppoa tietysti sanoa, mutta olisi ehkä kannattanut se lapsi tehdä vasta vähän vanhempana. Olisit odottanut edes sitä täysikää ja vasta sitten hankkiutunut raskaaksi.

Juu, tässä 36-vuotiaana teiniäitinä ja 40-vuotiaana teini-isänä oisi voinut vielä odottaa.

t. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme