Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyrä kausi 4 OFFICIAL

Vierailija
15.08.2024 |

Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen

Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat  Iltapulu Iltapulusta

Kommentit (3590)

Vierailija
2001/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että Roope naureskeli ja sanoi, että tämä kausi on hänen mielestään paras. - Karmeinta oli se varasteleva pappi, yök.

Vierailija
2002/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin rehellinen kilpailija niin laittaisin muistitestin ekana lukuja näin:

Ylös ne mistä olen varma (=yli 85 %)

Sitten hajurako. Sitten ne mistä olen 50-85 % varma.

Sitten hajurako.

Sitten ne mitkä ovat enemmän vain veikkauksia, 25-49 % varmuus.

Tomas lätki numerot taululle vauhdilla ihan miten sattuu. Mutta kun Robert tuli vuoroon, numerot olivat siisteissä riveissä ylhäällä. Ei siis tainnut olla sallittua tuollainen apu. Järjestyksessä pysyivät, ja ainakin Karihan siirteli joitain alhaalta ylös. Itsekustakin sitten kiinni, tajusiko tuon vinkiksi ja avuksi. Aaron ainakin poisteli "vääriä" ihan sieltä täältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ina on myyrä.

Perustelut:

neloskauden esittämistä siirrettiin vuodella, koska haluttiin että Suomen kansa unohtaa Seiskan uutisartikkelin, joka käsitteli sitä että Ina oli Insta-storyssä paljastanut myyneensä useamman kuin yhden muumimukin, vaikka halkojaksossa sanoi kotonaan olevan vain yksi muumimuki.

Salaliittoteoriani 2.0:

Inan oikea määrä oli 4 (arvot 200e, 150e, 100e, 100e, ja myyty 25e/kpl), ja vastasi feikkimyyräillen siis 3 alakanttiin. Mutta jos myyrä-Tomaksen oikea määrä oli 0, mutta vastasi 1, niin oikea määrä olisi 29, mutta päätyisivät lukuun 27.

Inan kuultiin jaksossa sanovan, että kotona on 1 muumimuki, eli tällaisenaan ei teoria oikein toimi.

Minä ymmärrän muumimukit niiksi mukeiksi, jotka on tehty sen Kaj Franckin perus Teema-astiaston pohjalta.

Jos minulta kysyttäisiin kuinka monta muumimukia minulla on, en laskisi mukaan retroastioita tai vanhojen lastenastiastojen ulkovaraston laatikosta. Olettaisin että kysymyksellä tarkoitetaan näitä mukeja joista usein arkikielessä puhutaan ja joita käyttöastioinakin käytetään.

Vierailija
2004/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Ina sanoo tornin kierrettyään, ennen sisälle siirtymistä?

Kuulen "enks mä oo TAAS menny jo?". 

Mitä tuon "taas" tilalla on? Täs? Joku ähkäisy? Vai miksi "taas"? Kuulin niin ekalla kerralla ja kuulen vaikka kuuntelisin uudestaan. Kuulostaa kuin kiertäisi monesti, mutta ei se kuulosta järkevältä edes myyrälle.

Sanokaa joku looginen sana tai selitys.

Vierailija
2005/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten se, joka tähän ketjuun ensimmäiselle sivulle kirjoitti Ina Mikkola on myyrä. Se oli toki puhdas arvaus, perusteella myyrä on tällä kertaa nainen, eikä hän ole näyttelijä tai laulaja.

Jos Ina tai Kari osoittautuvat myyräksi, tuotannon kannattaa ensi kaudella miettiä uusiksi myyrän valintaperusteet, koska itse ajattelin myös ennen ensimmäistäkään jaksoa, että Ina tai Kari on myyrä, ihan aiempien kausien perusteella ja juuri tuo että tod. näk. tällä kertaa nainen.

No mitkä ne valintaperusteet sitten olivat? Nuo mainitsemasi olivat sinun keksimiäsi. Eikä Kari Kanala tietääkseni ole nainen.

Arvasin että joku tähän "olennaiseen" asiaan tarttuu. Lauseen lopusta jäi pois "kallistaisi vaakaa tällä hetkellä Inan suuntaan". Eli alun perin arvelin Ina tai Kari, mutta nyt lisäkriteerinä tuo naiseus, jota en niin tarkkaan ollut miettinyt, tuli mieleen edelliseltä kirjoittajalta, nyt enemmän Inaa epäilen tällä hetkellä.

Miettien aiempia myyriä (psykologi, Mensan jäsen, näyttelijä), ehkä kriteerejä tietty älykkyys ja verbaalinen lahjakkuus, luovuus jne. Pitäisi ottaa joku introvertti pönttö seuraavaksi.

Vierailija
2006/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ina on myyrä.

Perustelut:

neloskauden esittämistä siirrettiin vuodella, koska haluttiin että Suomen kansa unohtaa Seiskan uutisartikkelin, joka käsitteli sitä että Ina oli Insta-storyssä paljastanut myyneensä useamman kuin yhden muumimukin, vaikka halkojaksossa sanoi kotonaan olevan vain yksi muumimuki.

Salaliittoteoriani 2.0:

Inan oikea määrä oli 4 (arvot 200e, 150e, 100e, 100e, ja myyty 25e/kpl), ja vastasi feikkimyyräillen siis 3 alakanttiin. Mutta jos myyrä-Tomaksen oikea määrä oli 0, mutta vastasi 1, niin oikea määrä olisi 29, mutta päätyisivät lukuun 27.

Inan kuultiin jaksossa sanovan, että kotona on 1 muumimuki, eli tällaisenaan ei teoria oikein toimi.

Minä ymmärrän muumimukit niiksi mukeiksi, jotka on tehty sen Kaj Franckin perus Teema-astiaston pohjalta.

Jos minulta kysyttäisiin kuinka monta muumimukia minulla on, en laskisi mukaan retroastioita tai vanhojen lastenastiastojen ulkovaraston laatikosta. Olettaisin että kysymyksellä tarkoitetaan näitä mukeja joista usein arkikielessä puhutaan ja joita käyttöastioinakin käytetään.

Jos tarkoitat, että ehkä Ina ei laskenut noita myymiään, tuskin on niin. Sanoi itse tuossa instatarinassa niitä "Muumi-mukeiksi". Ja niitä Teema-mukeja ne kuvan perusteella oli, tai ainakin yksi.

Mahdollisia muita kuin myyrä-teorioita lienee

1. Myi jo ennen kuvauksia mutta kertoi vasta huhtikuussa

2. Myi mummon tms mukeja, eli eivät olleet hänellä kaapissa ainakaan tietolappuja täytellessä

3. Feikkimyyräili instan ja Seiskan avulla.

Vierailija
2007/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ottaa joku introvertti pönttö seuraavaksi.

😢

Minä ja Robert loukkaannumme.

Robert olisi kyllä ollut jännittävin myyrä tähän asti!

Vierailija
2008/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tarttuu kuitenkin jos en korjaa, eli:

Kertoi vasta _kesäkuussa_, myi esim huhtikuussa.

Vierailija
2009/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😢

Ei Robert kyllä yhtään sovi kuvaukseeni, hän on hyvin tarkkaavainen ja välkky! Toivon, että hän olisi myyrä. <3

Vierailija
2010/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettien aiempia myyriä (psykologi, Mensan jäsen, näyttelijä), ehkä kriteerejä tietty älykkyys ja verbaalinen lahjakkuus, luovuus jne. Pitäisi ottaa joku introvertti pönttö seuraavaksi.

Tai koko porukka täyteen tällaisia. Aika paljon nyt olikin, varmaan siksikin Robert on niin monen mielessä rajattu pois (sori Robert, oot varmasti hyvä tyyppi mutta et ihan tuolla tapaa).

Vaikkei sukupuolella periaatteessa ole merkitystä, kyllä sillä silti vähintään alitajuisesti usein on. Ehkä ensi kaudella on vapaampaa, kun nyt on ollut 2 molempia. Ja jossain vaiheessa pitää ammattejakin alkaa toistaa, kai.

Vierailija
2011/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😢

Mistä sitä tietää vaikka Robert onkin myyrä, jos ei niin toivottavasti voittaa ainakin.

Vierailija
2012/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kari on myyrä, ei osaa näytellä pudotuksessa yllättynyttä, pää pyörii punaisena joka suuntaan.

Tämä minua on hämännyt koko kauden ajan, jokaisessa tehtävässä Roopen selittäessä tulevaa tehtävää Kari reagoi ilmeikkäästi kuin asia tulisi uutena. Ehkä näin onkin, mutta aina ajattelen, että esittääkö myyrä tuossa vain liioitellen, että kuulee asiasta ensimmäistä kertaa. Sama pudotuksissa, liioiteltu reaktio.

Suostuisiko Kari tulemaan tuotantoon pelaamaan myyrän roolia?

Mitä se tekisi hänen julkisuuskuvalleen?

En muista onko täällä ollut puhetta siitä mitkä voisi olla Karin motiivit lähteä ohjelmaan, mikäli häntä on kilpailijan sijaan pyydetty myyräksi.

Muille en usko myyrän roolista koituvan mitään hallaa tosielämässä, mutta entä papille?

Vai hallaa julkisuuskuvalle :D Kanala on naimisissa kolmatta kertaa, kirjassaan on kertonut mm. pettäneensä aiempia vaimojaan ja naisystäviään mennen tullen ja olleensa naistenmiehen maineessa. Ja onhan hän tätä ennenkin lähtenyt mukaan vaikka minkälaisiin ohjelmiin ja juttuihin, mihin joku on vain keksinyt pyytää.

"Eniten näkyvyyttä on tuonut asiantuntijan rooli Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa, mutta Kanala on myös muun muassa laulanut Masked Singer -ohjelmassa, esitellyt jääkaappinsa Olet mitä syöt -ohjelmassa, väläyttänyt tanssitaitojaan Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa, visaillut Tietäjät tietää -ohjelmassa ja poseerannut alasti Helsingin Sanomien Kuukausiliitteen Sielu ja ruumis -palstalla."

Että ei hän ihan minkään tiukkapipoisimpien kristittyjen suosikkipappi ja esikuva ole tainnut tätä ennenkään olla - niin tuskin näiden kuva enää siitä hajoaa, vaikka hän myyräksi paljastuisikin.

Vierailija
2013/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen toistan jo kerran täällä heittämäni ajatuksen:

On jo aika vanhanaikaista ajatella että miehiä ja naisia pitäisi vuorotella. Tasa-arvon pointti on se ettei sillä ole väliä onko yksilö mies vai nainen. En itse olisi huomannut että edellisillä kausilla myyrät ovat olleet miehiä ellei siitä täällä olisi tehty isoa numeroa.

Väitän siis että sukupuolella ei ole ollut väliä myyrän valinnassa.

Ei kai tällä palstalla ole vaadittu, että myyrän pitää olla nainen, vaan spekuloitu, että olisiko tuotantoyhtiön yhtenä kriteerinä ollut valita nainen tällä kertaa. Media-yhtiöt ovat sukupuoleen liittyvissä asioissa niin herkkiä nykyään, että pelkäävät saavansa kritiikkiä, jos kolmatta kertaa peräkkäin myyrä on mies.

Vierailija
2014/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Ina sanoo tornin kierrettyään, ennen sisälle siirtymistä?

Kuulen "enks mä oo TAAS menny jo?". 

Mitä tuon "taas" tilalla on? Täs? Joku ähkäisy? Vai miksi "taas"? Kuulin niin ekalla kerralla ja kuulen vaikka kuuntelisin uudestaan. Kuulostaa kuin kiertäisi monesti, mutta ei se kuulosta järkevältä edes myyrälle.

Sanokaa joku looginen sana tai selitys.

"Enks mä oo tästä menny jo?"

Tarkoittaen että vastaantulevat numerot oli jo tuttuja ja tiesi ympyrän sulkeutuneen.

Vierailija
2015/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaliittoteoria vol 3:

Inalle kerrottiin huhtikuussa, että koloon mahtuu vain 30 halkoa ja osallistujilla on lähes pakosta yli 30 muumimukia, paitsi jos Robert on tippunut ennen halkotehtävää. "Möisitkö muumimukejasi sen verran että sulle jää niitä enintään kolme."

Ina oli valmistautumassa ja treenaamassa Myyrä-tehtäviin, joten ei ollut aikaa tuhlattavaksi mukien arvojen selvittämiseen.

Vierailija
2016/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että Roope naureskeli ja sanoi, että tämä kausi on hänen mielestään paras. - Karmeinta oli se varasteleva pappi, yök.

Vaikka täältä löytyi ainakin yksi, jonka elämä tuostakin Karin toiminnasta vielä järkkyi.

Vierailija
2017/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen toistan jo kerran täällä heittämäni ajatuksen:

On jo aika vanhanaikaista ajatella että miehiä ja naisia pitäisi vuorotella. Tasa-arvon pointti on se ettei sillä ole väliä onko yksilö mies vai nainen. En itse olisi huomannut että edellisillä kausilla myyrät ovat olleet miehiä ellei siitä täällä olisi tehty isoa numeroa.

Väitän siis että sukupuolella ei ole ollut väliä myyrän valinnassa.

Ei kai tällä palstalla ole vaadittu, että myyrän pitää olla nainen, vaan spekuloitu, että olisiko tuotantoyhtiön yhtenä kriteerinä ollut valita nainen tällä kertaa. Media-yhtiöt ovat sukupuoleen liittyvissä asioissa niin herkkiä nykyään, että pelkäävät saavansa kritiikkiä, jos kolmatta kertaa peräkkäin myyrä on mies.

... Itsekin nimeomaan tuotantoyhtiöstä puhuin.

Vierailija
2018/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on kommentoinut että ovat heti mainoksen nähtyään lukinneet omaksi pääepäillykseen naisen, ja että heidän oletuksensa castingista ja kriteereistä on vaikuttanut tähän päätökseen. Ennakko-odotukset siitä millaisia kriteerejä tuotanto on hypoteettisesti asettanut, on siis päässyt vaikuttamaan monien henkilökohtaisiin epäilyksiin.

Alussa tätä oli paljonkin kun Mari ja Arja saivat niin paljon epäilyksiä osakseen.

Vierailija
2019/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Arja ja Viivi olivat mukana olivat kumpikin saaneet lähes 40 prosentin kannatuksen myyräksi. Muille jäi rippeet äänistä.

Vierailija
2020/3590 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tarttuu kuitenkin jos en korjaa, eli:

Kertoi vasta _kesäkuussa_, myi esim huhtikuussa.

En usko että tää on se mihin sun viestissä huomio kiinnittyy. :P

Vaikka ainahan joku haluaa korjata joka pilkun. Mutta ainakin itse tajusin mitä meinasit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä