Te erittäin pienituloiset omistusasujat! Kun teiltä viedään nyt asumistuki kokonaan pois, mitä teette?
Itse samassa tilanteessa.
Olen työttömäksi joutunut ja asun velattomassa kerrostaloasunnossa pk-seudulla.
Yhtiövastike on enemmän kuin tammikuussa ainut tuleva tukeni. Tukeni tulee olemaan vain työttömyystuki 595 euroa, joka on vähemmän kuin asumiskustannukset.
Kommentit (181)
Mitähän hallitus ajatteli ihmisten tuossa tilanteessa tekevän? Myyvän hätäpäissään sen asunnon halvalla sijoittajille?
Vierailija kirjoitti:
Myin heti kun tukimuutoksesta tuli tiedote ja muutin paremmalle paikalle vuokralle. En saa tukea vielä, mutta maaliskuussa loppuu ansiosidonnainen ja tuki rullaa sitten. Myin myös auton, kun en sitä tarvitse. Saan myös toimeentulotuen keväällä. Tilin tyhjensin heti käteiseksi ja nytkin nostan kaikki pois mitä anssista jää yli. Tätä hallitus tilasi.
Kela saa tietää verottajalta asunnon myyntihinnan.
Daa, mitäs tämä taas on?
No lisää työvuoroja, tai parempi palkkaiseen työhön.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa.
"Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuueläkeläinen saa 970 verottomana. Lisäksi asumistukea jos ei omaisuutta. Ehkä harkinnanvaraistakin tukea . Tämä vaikket ole päiväkään eläkemaksuja maksanut!
ME ELÄKELÄISET OLEMME AHNEITA JA SIKSI MEILLE KUULUU ENEMMÄN KOSKA MUUTEN EMME OLE TYYTYVÄISIÄ! OPI SE HÖNÖ NUORI!
Me oikeat eläkeläiset emme koskaan vastaisi noin. Sen verran on elämänkokemusta ja arvostusta toisia kohtaan.
Ap on siinä tilanteessa että asunto kannattaa laittaa myyntiin heti tai ottaa vuokralainen. Tosin kannatan ettei omistamista tueta yhteiskunnan rahoilla. Oikeesti köyhille sen suon.
Ei kai omistusasuntoihin anneta asumistukea, ainakaan kovin yleisesti. Miksi ihmeessä pitäisi yhteiskunnan maksaa kenenkään omaa asuntoa. Täytyy hakea muuta tukea elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on onneksi melko pieni yhtiövastike, säästöjäkin on. Olen jossain vaiheessa ajatellut myydä asuntoni ja muuttaa vuokralle ja hakea asumistukea.
Ylläri pylläri. Asumistukeen vaikuttaa säästöt. Tämän hallituksen tekosia.
Mutta ei kesämökki tai auto.
Kannattaa siis myydä.asunto ja ostaa kesämökki. Muuttaa vuokralle.
Sama tilanne, kuin aplla paitsi pienempi vastike. Töitä haen aktiivisesti koko ajan.
Tämä muutos olisi pitänyt tehdä harkitummin. Tulee aivan turhia tragedioita mitättömillä säästöillä.
Onhan tämä hallitus aivan p45ka, vaikka itsekin tätä äänestin. Ei noillakaan ollut rahkeita tehtäväänsä.
Osakeasuntoon saa muistaakseni asumistukea vielä vuoden loppuun asti, ainakin vastikkeiden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on onneksi melko pieni yhtiövastike, säästöjäkin on. Olen jossain vaiheessa ajatellut myydä asuntoni ja muuttaa vuokralle ja hakea asumistukea.
Toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki.
Missä on se ongelma? "Asun velattomassa kerrostaloasunnossa pk-seudulla". Olet siis rikas ja hyväosainen. Nyt myyt tuon asuntosi ja muutat vuokralle.
Mikä asumistuki, on elettävä siten kun on varaa. Yhtiövastike+sähkö+vesi n.240€/kk
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että tulevaisuudessa et saa asumistukea jos sinulla on säästöjä.
Hah, varmaan halkoja teen lisää talveksi. Velaton ok-talo ja säästöjä. Ei vastiketta. Suurin asumiskulu on sähkölasku, mutta jos tekee itse halkoja ja niillä lämmittää, niin siinä säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki.
Toimeentulotukea haetaan lääkkeisiin ja ruokaan.
Asumistuki ja toimeentulotuki on eri tukia ja niissä on eri säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne, kuin aplla paitsi pienempi vastike. Töitä haen aktiivisesti koko ajan.
Tämä muutos olisi pitänyt tehdä harkitummin. Tulee aivan turhia tragedioita mitättömillä säästöillä.
Onhan tämä hallitus aivan p45ka, vaikka itsekin tätä äänestin. Ei noillakaan ollut rahkeita tehtäväänsä.
Sen saat minkä tilasit. Sulle sopii hyvin että köyhiltä viedään mutta niiltä ei jotka omistaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että tulevaisuudessa et saa asumistukea jos sinulla on säästöjä.
Varallisuusraja tulee tammikuussa asumistukeen.
Kelalla on sähkölaskussa katto, ei sieltä mitään ison asunnon lämmitystä makseta.