Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te erittäin pienituloiset omistusasujat! Kun teiltä viedään nyt asumistuki kokonaan pois, mitä teette?

Vierailija
15.08.2024 |

Itse samassa tilanteessa.

Olen työttömäksi joutunut ja asun velattomassa kerrostaloasunnossa pk-seudulla. 

Yhtiövastike on enemmän kuin tammikuussa ainut tuleva tukeni. Tukeni tulee olemaan vain työttömyystuki 595 euroa, joka on vähemmän kuin asumiskustannukset.

Kommentit (181)

Vierailija
21/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka järkyttävän iso se sun vastike oikein on?!

Koita nyt hyvä ihminen myydä se pois ja muuta johonkin järkeväkuluiseen asuntoon.

Ihan älytöntä, että olet edes saanut asumistukea tuollaiseen.

No, se on enemmän kuin 595 euroa! 

Tervetuloa pk-seudun todellisuuteen vain! 

En ole tulossa.

Vierailija
22/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yhtiövastike on n. 600€ meidän perheen kolmiossa. Jos muutan vuokralle, ei täältä alle 1000€ sellaisia löydy. Lapsia 4 eli ei me yksiöönkään mahduta, eikä sellaisiakaan saa alle 600€. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on onneksi melko pieni yhtiövastike, säästöjäkin on. Olen jossain vaiheessa ajatellut myydä asuntoni ja muuttaa vuokralle ja hakea asumistukea.

Pieni yhtiövastike, säästöjä on mutta myyn asuntoni pois ihan siksi että saisin asumistukea. Paljonkohan näitä pöljiä suomessa asuu?

Niinkun ei sitä asumistukea saa siihen vuokraankaan, jos on asunnon myymisestä saadut rahat tilillä.

Kumpikohan kannattais valita: omistuskämppä, vastike 200e ja kelan tuki 0 e.

Vai vuokrakämppä, vuokra 1200 e ja kelan tuki 0e (koska tilillä rahat asunnon myynnistä).

Kummassakin skenaariossa ihminen joutuu maksamaan asumisensa 100 % itse yksin!!!!!!!!

Vierailija
24/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se luksuslukaali vuokralle ja muutat itse johonkin neukku-luukkuun vuokralle.

Tiesitkö että niissä neukkuluukuissa juuri on isot yhtiövastikeet. Korjattavaa riittää 40-50 vuotta vanhoissa taloissa.

Vierailija
25/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on onneksi melko pieni yhtiövastike, säästöjäkin on. Olen jossain vaiheessa ajatellut myydä asuntoni ja muuttaa vuokralle ja hakea asumistukea.

Pieni yhtiövastike, säästöjä on mutta myyn asuntoni pois ihan siksi että saisin asumistukea. Paljonkohan näitä pöljiä suomessa asuu?

Niinkun ei sitä asumistukea saa siihen vuokraankaan, jos on asunnon myymisestä saadut rahat tilillä.

Vai vuokrakämppä, vuokra 1200 e ja kelan tuki 0e (koska tilillä rahat asunnon myynnistä).

Kummassakin skenaariossa ihminen joutuu maksamaan asumisensa 100 % itse yksin!!!!!!!!

Ne rahat nostetaan sieltä tililtä tietysti käteiseksi

Vierailija
26/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ostaa vaikka kalliin auton jonka arvo ei näy verotuksessa niin silloin olet silti varaton. Toimeentulotukea ei saa, mutta asumistukea saa.

Vierailija
27/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita on todella vähän. Ei pankki myönnä todellisuudessa sitä lainaa niin pienituloisille, eikä ole koskaan myöntänytkään. Ainoat ketkä on hyötyneet tästä asumistuki omistusasuntoon paketista on rikkaiden kakarat missä isi ja äiti takaa lainan. 

Kyllä mä sain talolainan 1500e nettotuloilla. 

Vierailija
28/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan sukulaiselle, joka pääsääntöisesti asuu Espanjassa. 

Vierailija
29/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein toimii.

Vierailija
30/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, kun en ole tukia ennenkään saanut.

Vierailija
31/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hiljaa hiljaa hiivitään näin Kaardemumman yössä

Vierailija
32/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan laittaa se vuokralle ja muuttaa itse vähän huonommalle alueelle yksiöön. 

Vierailija
33/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat toimeentulotukea!

Vierailija
34/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku sellanen osake,jossa pienempi vastike.

Vierailija
35/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläkeläinen saa 970 verottomana. Lisäksi asumistukea jos ei omaisuutta. Ehkä harkinnanvaraistakin tukea . Tämä vaikket ole päiväkään eläkemaksuja maksanut!

Vierailija
36/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa, joten vastiketta ei ole. Lainaakin aika vähän ja lyhennys on nyt alle 150. Joten ei kannata vuokralle lähteä, kun ei sitä asumistukea saa koko vuokraan kuitenkaan. Ja täällä kolmiot siinä 600-700e. Ja mulla 2 lasta, tässä sentään 3 makkaria. Asumiskulut kuitenkin pienet, lämmityksenä vilp. Eikä tätä saisi varmaan edes myytyä, pieni taajama 20km kaupungista. 

Nyt asumistuki on jotain 130, aiemmin oli 210. Jotenkin vielä pärjätään, kun saa sentään lapsilisät yh korotuksilla ja minimielarit kelasta. Ja vielä on säästöjä. Töitä toki etsin, juuri valmistuin uuteen ammattiin. Jos vielä loppuvuonna olen työtön, nostan tilit tyhjiksi ja 3kk siitä, menen sossuun. Saisin toimeentulotukea muutamia satasia, eli saman mitä vielä alkuvuonna, kun oli lapsikorotukset ja täysi asumistuki. Eli ei se sitten lopulta vaikuta, enemmän varmaan saisi, jos kerran saisi sähkölaskun ym sitä kautta maksuun. 

Vierailija
37/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin pienituloiset vuokralla asujat  kun teiltä leikataan tuet todella pieniksi niin mitä teette?

Vierailija
38/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnon myynti ja muutto halvempaan ei tule kyseeseen, olisiko mahdollista vuokrata vaikka yhtä huonetta asunnostasi? Moni keikkatyöntekijä tai aikuisopiskelija voisi tarvita väliaikaisasuntoa muutaman kerran kuussa ja sillä saisit vähän lisätuloja. Sitten ottaisin lisäksi jotain mainoslehtien jakoa tms., millä saa muutaman satasen. Tai tarjoutuisin koulunkäynninavustajan sijaiseksi tai johonkin muuhun keikkatyöhön, jos vakityö ei ole mahdollista. Siivoustyötäkin usein on tarjolla osa-aikaisesti.

Vierailija
39/181 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
40/181 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä