Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko, jos mies ei suostuisi hoitamaan päiväkotikuskauksia?

Vierailija
15.08.2024 |

Minulla ja miehelläni on molemmilla liukuva työaika, eli ei ole pakko olla töissä juuri tiettyyn aikaa, mutta viimeistään ysiltä kummankin. Minä lopetan työt iltapäivällä aiemmin, jo klo 15, teen lyhennettyä, joten hoidan aina lapsen hakemisen päiväkodista. Taloudessa on vain yksi auto, se on miehen työmatkoja varten hänellä, minä menen bussilla. Työpaikkamme on ihan eri suunnissa eli ei voida mennä samaa matkaa. Minun työmatkani bussilla on ajallisesti pidempi. Päiväkotiin on vain 400 metriä (mutta eri suunta kuin bussipysäkki). No nyt on kova riita kun mies ei suostu koskaan viemään lasta päiväkotiin aamulla. Vaan minä joudun hakujen lisäksi hoitamaan kaikki viennit myös. Syyksi olen saanut monta tekosyytä. Hän siis kieltäytyy ehdottomasti ja täysin kaikista päiväkotikuskauksista. Mikään keskustelu ei hänen päätä käännä näköjään. Minusta tämä vaan ei ole kovin reilua, että joudun hoitamaan nuo kaikki, ja hän ei mitään niistä. Eroaisitko tällaisen asian vuoksi? Vai eläisitkö tyytyväisenä näin?

Kommentit (342)

321/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiin miten muuten osallistuu. Jonkun verran osallistuu, mutta ei lähellekään puolia. Sekin on ollut suuri pettymys minulle. Ap

Miksi hän alunperin halusi lapsen, jos ei kuitenkaan halua olla sen kanssa?

?

Vierailija
322/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä vastaan, ettei oikein kehtaa mennä kovin pientä lasta ainakaan hakemaan, kun kaikki ovat iltapäivällä pihalla, kaikki lapset ovat samannäköisiä eikä ole mitään käsitystä siitä millaisissa vaatteissa oma lapsi siellä on! Noloa olisi hoitajilta kysyä, mikä noista on minun lapsi?

Ja tämän avuttomuutesi takia et sitten hae lastasi ollenkaan vaan vaimo joutuu yksin hoitamaan kaikki? Minä olen kasvosokea, ja aina kun haen lapseni päikystä menen suoraan jollekin hoitajista sanomaan, että moi, tulin hakemaan Emmaa, ja sitten hoitaja tuo Emman luokseni ja lähdemme kotiin. En ole edes kertonut siellä että olen kasvosokea. Ei kukaan ole ihmetellyt tapaani. 

Voiko oikeasti olla noin kasvosokea, ettei tunnista läheisiäkään? Pelottavaa. Kai tuo jo luokitellaan vammaksi?

Tunnistan läheiseni hiuksista, kävelytyylistä ja vaatteista. Talvella hämärässä pihassa kun 20 lasta mönkii samanlaisissa vaatteissa tukat pipon alla piilossa niin ei ole mitään mistä tunnistaa. Eikä minulla ole mitään vammaa diagnosoitu. Lievä kasvosikeus vain eikä siitäkään virallista diagnoosia. T. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakita jotain muuta hänelle korvaukseksi. :/

Vierailija
324/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies pelkää ettei tunnista sitä lasta siellä päiväkodissa? Tämä on kuulema yleinen ongelma tarhatäti ystävältä kuultuna. Joka päivä isät tulevat hakemaan ja pyörivät pitkin pihaa etsien omaansa kymmenen minuuttia ennen kuin uskaltavat kysyä henkilökunnalta neuvoa

Tässähän on kyse siitä, että miehen pitää viedä lapsi. Ilmeisesti mies ei tiedä missä päiväkoti sijaitsee, mistä ovesta pitää mennä sisään ja miten oven saa auki. Miehen ongelmat tuntuvat olevan niin isoja, että miten hän kykenee käymään töissä?

Juonenkäänne: ei se mies missään töissä edes käy. Missä sitten? No menee kotiin, kun tietää, että mukula+muija eivät ole siellä, ja pelaa GTA+CS+Minecraft+Fortnite tms. Lähtee ennen kuin muija tulee töistä, ja teeskentelee tulevansa töistä kotiin. Ja välillä käy kiksauttamassa jotain toista naista.

Vierailija
325/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaat vain ylös lapsen muistojen kirjaan, ettei isä osallistunut päiväkotiin viemiseen vaan kaiken hoiti äiti. Kun olette vanhoja, lapsella on tieto tästä (ja kaikesta muusta mistä mies tulee vuosien varrella luistamaan) ja voit olla varma, että lapsesi saattaa sinut lääkäriin, fysioterapiaan, ostoksille ja minne ikinä ja mies saa tilailla yksinäisenä kelataksejaan. 🤷🏼

Ei tarvitse kirjoittaa mihinkään.

Lapsi kyllä muistaa ja tietää.

Vierailija
326/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös liukuvat työajat ja minä menen töihin seitsemäksi näin pääsen hakemaan lapset jo kolmen jälkeen.

Mies vie heidät aamulla n 8-8.30 näin lapsille tulee mahdollisimman lyhyet päivät.

Vierailija
328/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on rusinat pullasta -isä. Tuttu tapaus. Ei lasten eikä vaimojen arvostusta nauttiva. Ikävä kyllä ei myöskään kovin harvinainen saati sukupuuttoon kuolemassa oleva lajityyppi.

Vierailija
329/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa erota tuollaisesta. Mutta turha toivo että se eron jälkeen pitäisi juurikaan lasta luonaan.

Vierailija
330/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja älä turhaan vaali lapsen ja "isän" välistä suhdetta, kerta sitä ei ole olemassa nyttenkään. Elämäsi helpottuu, stressi laskee ja saattaa olla taloudellisestikin kannattavaa. 

Vierailija
331/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kävisi, jos ap aamulla vain poistuisi töihin ja jättäisi lapsen ja isän ihmettelemään toisiaan?

Jättäisikö isä lapsen yksin kotiin? 

Vierailija
332/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400 metriä? Meillä on esikouluun matkaa 2 kilometriä ja niin vain tuo poika tuon matkan fillaroi ihan itse mennen ja tullen. Ihme kermaperse pentu sinulla AP. 

Aloittajan lapsi ei ole esikoululainen. Sen lisäksi minusta on vastuutonta laittaa esikoululainen pyöräilemään yksin kahden kilometrin matka aamuin illoin. Ihme, että eskarissa ei ole puututtu tuohon.

Ohi, tiedoksi maaseudulla pakko. Tutustuin juuri erään pitäjän tämän syksyn koulukuljetuksiin. Eskari+ ekat 1km kävely kyytipaikalle ja huom. Valaisematonta soratietä, talvella jopa auraamatonta.

Alkuperäiseen otsikkoon, en kyllä eroa hakisi vain tuolla "isä ei vie lastaan päiväkotiin " perusteilla. Mä antaisin olla . Joskus on vaan helpompi tehdä itse kuin vääntää viikko tolkulla. Viisaampi väistää . Ei hyväksyttävä mielipide ti

Millaisia lampaita ovat nykyiset nuoret naiset. Meillä oli aikanaan itsestään selvää, että kumpikaan meistä ei voi kieltäytyä tuollaisesta. Ei mulla olisi käynyt pienessä mielessäkään, että olisin vaan itse kuskannut julkisilla. Ei siinä mitään vääntämistä olisi ollut, olisin vaan häipynyt ja jättänyt miehen ja lapsen kotiin. Mitä vaihtoehtoja miehellä olisi ollut muita kuin käydä viemässä lapsi? Vähintään hankkisin tuossa tilanteessa oman auton, mutta silti pitäisi jyrkästi siitä kiinni, että myös lapsen isä kuskaa.

Onko tässä kyseessä uusperhe eikä mies ole lapsen isä? Sillä perusteella sitten katsoo, että ei kuulu hänelle.

Vierailija
333/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän isää kun päiväkoti pelottava paikka. Voi lapsi kadota ja saa kaikenmaailman tauteja ja täitä

Vierailija
334/342 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroonhan tuo johtaa. Alat nimittäin olemaan niin ärsyyntynyt ja pettynyt mieheen, kun hän ei yhtään osallistu niihin pikkulapsiarjen hankaliin asioihin kuten päivåkotiin viemiset aamun kiireessä pukemisineen, kuravaaterumbineen ym että eräänä päivänä huomaat, että et enää rakasta häntä.

Vierailija
335/342 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
336/342 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Meillä vei ja haki se joka ajallisesti pystyi helpoiten. 

Vierailija
337/342 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Meillä vei ja haki se joka ajallisesti pystyi helpoiten. 

Huvitti kun mies meni lomalle ja pitikin viedä itse, huhhuh lapset oli aina vienyt mies kun meni myöhempään ja itse aina hain. 

Itse menin aikaisemmin töihin kun mies, joten siksi noin. 

Työttömänä sitten vein ja hain. 

Vierailija
338/342 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vain palkkaa lapselle hoitajaa?

Silloin lapsi saa nukkua pidempään eikä hänen tarvitse lähteä kotoa minnekään.

Niin minä tekisin.

Hyvä idea! Silloin äitikin kykenisi tekemään kokopäivätyötä ja olisi varaa maksaa hoitajalle, eikä äidin tarvitsisi kuskailla lasta lainkaan. Täydellinen win win tilanne. Hyvässä lykyssä tuo hoitaja rakastaa lapsia niin lapsikin saisi osakseen huomiota ja rakkautta, mitä vaille hän nyt jää.

Tässähän on nyt ongelma miehen hoitamattomat päiväkotikuskaukset. Mies ilmeisesti maksaisi ennemmin tonnitolkulla yksityiselle hoitajalle mitä heräisi aamulla vähän nykyistä aiemmin.

Miksi miehen pitäisi nykyistä aikaisemmin herätä, jos veisi lapsen päivähoitoon töihin mennessään?

Jotenkin minulla, vanhalla ämmällä on vaikea käsittää näitä nuoria naisia, jotka alistuvat ihan mihin tahansa. En eroaisi vaan ilmoittaisin miehelle, että sinä viet, minä haen enkä edes kysyisi hänen mielipidettään. Muista vaihtoehdoista voisin keskustella mutta en siitä, että minä yksin huolehtisin kuljetukset. Siis en keskustellut siihen aikaan, kun tuo oli meidän perheessä ajankohtaista.

Vierailija
339/342 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä vastaan, ettei oikein kehtaa mennä kovin pientä lasta ainakaan hakemaan, kun kaikki ovat iltapäivällä pihalla, kaikki lapset ovat samannäköisiä eikä ole mitään käsitystä siitä millaisissa vaatteissa oma lapsi siellä on! Noloa olisi hoitajilta kysyä, mikä noista on minun lapsi?

Ja tämän avuttomuutesi takia et sitten hae lastasi ollenkaan vaan vaimo joutuu yksin hoitamaan kaikki? Minä olen kasvosokea, ja aina kun haen lapseni päikystä menen suoraan jollekin hoitajista sanomaan, että moi, tulin hakemaan Emmaa, ja sitten hoitaja tuo Emman luokseni ja lähdemme kotiin. En ole edes kertonut siellä että olen kasvosokea. Ei kukaan ole ihmetellyt tapaani. 

Voiko oikeasti olla noin kasvosokea, ettei tunnista läheisiäkään? Pelottavaa. Kai tuo

Pahakaan kasvosokeus ei estä lapsen VIEMISTÄ hoitoon. Ja hakiessa voi toivoa, että oma lapsi tunnistaa vanhempansa. 

Vierailija
340/342 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, kiinnostava aihe. Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa, jossa mies yksinkertaisesti kieltäytyi tekemästä omaa osuuttaan. Hänellä oli jokin kieroutunut käsitys, että se joka huutaa kovemmin ja haukkuu toista pahemmin, ns. voittaa riidan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi