Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko, jos mies ei suostuisi hoitamaan päiväkotikuskauksia?

Vierailija
15.08.2024 |

Minulla ja miehelläni on molemmilla liukuva työaika, eli ei ole pakko olla töissä juuri tiettyyn aikaa, mutta viimeistään ysiltä kummankin. Minä lopetan työt iltapäivällä aiemmin, jo klo 15, teen lyhennettyä, joten hoidan aina lapsen hakemisen päiväkodista. Taloudessa on vain yksi auto, se on miehen työmatkoja varten hänellä, minä menen bussilla. Työpaikkamme on ihan eri suunnissa eli ei voida mennä samaa matkaa. Minun työmatkani bussilla on ajallisesti pidempi. Päiväkotiin on vain 400 metriä (mutta eri suunta kuin bussipysäkki). No nyt on kova riita kun mies ei suostu koskaan viemään lasta päiväkotiin aamulla. Vaan minä joudun hakujen lisäksi hoitamaan kaikki viennit myös. Syyksi olen saanut monta tekosyytä. Hän siis kieltäytyy ehdottomasti ja täysin kaikista päiväkotikuskauksista. Mikään keskustelu ei hänen päätä käännä näköjään. Minusta tämä vaan ei ole kovin reilua, että joudun hoitamaan nuo kaikki, ja hän ei mitään niistä. Eroaisitko tällaisen asian vuoksi? Vai eläisitkö tyytyväisenä näin?

Kommentit (342)

Vierailija
261/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vaan luovu siitä lapsesta?

Minun tuttuni otti kerran itselleen koiranpennun, mutta kun se kasvoi ja sitä olisi pitänyt alkaa kouluttamaan hän huomasi, että koulutuskentälle oli 500 metriä matkaa eikä kukaan suostunut kuskaamaan niin hän päätti luopua koirastaan. Nyt koira on ollut minulla ja olen antanut koiralle hyvän ja huolehtivan kodin sekä kunnollisen koulutuksen 

Vierailija
262/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vaan luovu siitä lapsesta?

Minun tuttuni otti kerran itselleen koiranpennun, mutta kun se kasvoi ja sitä olisi pitänyt alkaa kouluttamaan hän huomasi, että koulutuskentälle oli 500 metriä matkaa eikä kukaan suostunut kuskaamaan niin hän päätti luopua koirastaan. Nyt koira on ollut minulla ja olen antanut koiralle hyvän ja huolehtivan kodin sekä kunnollisen koulutuksen 

Lapsen kanssa se on vähän eri koska lasten kohdalla ei tarvitse miettiä etukäteen pärjääkö sen kanssa tai jaksaako sitä hoitaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannehan on se, että lapsen vieminen on epämukavaa ja raskasta. Pitää huolehtia lapsen aamupalat, pukemiset, säänmukaiset tavarat, saada väsynyt vastahakoinen lapsi ovesta ulos, huolehtia tässä kaikessa että aikataulu pitää ja ehtii itse ajoissa töihin ym. Siksi mies ei suostu. 

Ja nainen suostuu, koska on pakko saada se lapsi päiväkotiin. Miksi miehillä on vaihtoehto kieltäytyä hankalista hommista ihan vaan sen takia, että hankaluuden aiheuttaa lapsi (tai joku kotityö)?

Vierailija
264/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku keksii ihan ihmeellistä variaatioita, että aamuliukumaa ei olisi, päiväkoti aukeaisi vasta klo 7 ja töissä pitääkin olla jo klo 7.15 tai klo 6? Eihän nuo koske ketjun aihetta mitenkään.

Jos vanhemman työt alkavat aamukuudelta, niin sitten työpäivä loppuu luultavasti klo 14. Silloin hän ei vie lasta hoitoon vaan hakee hänet iltapäivällä.

Vierailija
265/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kauhee mikä ukko. Pistä ulkoruokintaan, eihän tommosta asennetta voi hyväksyä. 

Vierailija
266/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilannehan on se, että lapsen vieminen on epämukavaa ja raskasta. Pitää huolehtia lapsen aamupalat, pukemiset, säänmukaiset tavarat, saada väsynyt vastahakoinen lapsi ovesta ulos, huolehtia tässä kaikessa että aikataulu pitää ja ehtii itse ajoissa töihin ym. Siksi mies ei suostu. 

Ja nainen suostuu, koska on pakko saada se lapsi päiväkotiin. Miksi miehillä on vaihtoehto kieltäytyä hankalista hommista ihan vaan sen takia, että hankaluuden aiheuttaa lapsi (tai joku kotityö)?

Mies saattaa pelata mukavuusseikkoja suuremmilla panoksilla. Kuten työpaikallaan. 

Raha ei ole ikinä ongelma, kun sitä on mutta kun sitä ei enää ole, niin se on ainoa ongelma.

Vierailija
267/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroaisi pelkän päiväkotikuskauksen takia, mutta kyllä sen takia jos asiat ovat täysin epätasa-arvoisia, eikä kumppani perhe-elämässä näe muuta kuin oman edun eikä yhteistä hyvää tai minunkin hyvinvointia arvokkaana asiana. 

Kävisin rauhallisen ja vakavan keskustelun siitä, miten asiat eivät ole lapsen kanssa sujuneet niinkuin puhuttu, miten minäkin ansaitsen omaa aikaa ja kotitöiden/lastenhoidon jakamista tasan siinä missä hänkin. Jos tämän jälkeen tilanne ei muuttuisi niin kyllä eroaisin, en ole mikään kakkosluokan kansalainen tai työmyyrä suhteessa jonka pitäisi olla tasapuolinen.

Vierailija
268/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommatkaa toinen auto !

Minkä hiton takia?

Äireen työmatkan helpottamiseksi

/eri

400 metrin ylimääräisen keikan takia nyt ei ole mitään järkeä hankkia toista autoa, jos ainoa käyttötarve olisi tuo. Parempi olisi järkevöittöö sitä nykyisen auton käyttöä, eli mies vie aamulla lapsen, koska se 400 metriä päikylle taittuu häneltä huomattavasti nopeammin (ja helpommin) eikä vaikuta montaa minuuttia työmatkaan. Äiti hakee sitten lapsen kun on IP:n puolella enemmän aikaa. Tai sitten äiti hoitaa työmatkansa päiväkotijärjestelyn vuoksi autolla jos vientivastuu on 100% äidillä, mies menköön julkisilla. 

Henk. kohtaisesti en jaksaisi elää tuollaisen mie

Ymmärsin, että kyse on enemmän tuosta aamusta, eli 2*400 metriä. Iltapäivä ei kai ollut ap:lle ongelma, koska hän joka tapauksessa tekee lyhennettyä työpäivää ja siksi on järkevämpää, että hän hakee lapsen. Eli vain aamuinen päikkyyn vienti olisi se, johon kaipailisi autolla kulkevan miehensä apuja. 

Vierailija
269/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm tämän takia en tule ikinä hankkimaan lapsia. Miehiin ei voi luottaa

Vierailija
270/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku keksii ihan ihmeellistä variaatioita, että aamuliukumaa ei olisi, päiväkoti aukeaisi vasta klo 7 ja töissä pitääkin olla jo klo 7.15 tai klo 6? Eihän nuo koske ketjun aihetta mitenkään.

Jos vanhemman työt alkavat aamukuudelta, niin sitten työpäivä loppuu luultavasti klo 14. Silloin hän ei vie lasta hoitoon vaan hakee hänet iltapäivällä.

Ketjun aihe lähti raiteilta, kun AP kertoi meille vain sen. Mitä tarvitaan säälipisteiden kasaamiseen ja tuomitsevan rinkirunkun aikaansaamiseksi. Ei kuitenkaan kertonut.

Miksi mies tekee kuten tekee ja kierteli niitä kysymyksiä kuin kissa kuumaa puuroa.

Vierailija
271/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies pelkää ettei tunnista sitä lasta siellä päiväkodissa? Tämä on kuulema yleinen ongelma tarhatäti ystävältä kuultuna. Joka päivä isät tulevat hakemaan ja pyörivät pitkin pihaa etsien omaansa kymmenen minuuttia ennen kuin uskaltavat kysyä henkilökunnalta neuvoa

Vierailija
272/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies saattaa pelata mukavuusseikkoja suuremmilla panoksilla. Kuten työpaikallaan. 

Raha ei ole ikinä ongelma, kun sitä on mutta kun sitä ei enää ole, niin se on ainoa ongelma.

Sitten ap alkaa tehdä täyttä työaikaa, jolloin tienaa enemmän kuin mies. AP kertoi saavansa nettona 70 euroa vähemmän kuin miehensä, vaikka tekee lyhennettyä työaikaa. Kuskaako sitten mies lastaan?

Vierailija
273/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja irtisanoo työntekijän vain siksi, että hän hoitaa lapsen päiväkotikuskauksia työajan ulkopuolella, niin sen oikeusjutun työnantaja häviää taatusti .

Vierailija
274/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies pelkää ettei tunnista sitä lasta siellä päiväkodissa? Tämä on kuulema yleinen ongelma tarhatäti ystävältä kuultuna. Joka päivä isät tulevat hakemaan ja pyörivät pitkin pihaa etsien omaansa kymmenen minuuttia ennen kuin uskaltavat kysyä henkilökunnalta neuvoa

Kai se mies viedessä osaa ottaa oman lapsensa kotoa mukaan? Tuskin se siinä kodin ja päiväkodin välissä vaihtuu.

Vierailija
275/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli lapsen viemisestä, ei hakemisesta. Kotona on vain yksi lapsi, joista valita (+mieslapsi).

Vierailija
276/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vain palkkaa lapselle hoitajaa?

Silloin lapsi saa nukkua pidempään eikä hänen tarvitse lähteä kotoa minnekään.

Niin minä tekisin.

Vierailija
277/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja irtisanoo työntekijän vain siksi, että hän hoi

Niitä laittomia potkuja on helppo jakaa laillisesti. 

Vierailija
278/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vain palkkaa lapselle hoitajaa?

Silloin lapsi saa nukkua pidempään eikä hänen tarvitse lähteä kotoa minnekään.

Niin minä tekisin.

Maksaa ihan pikkuisen paljon enemmän kuin yhden lapsen päiväkotipaikka.

Vierailija
279/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos vakavissaan miettii eroa, kannattaa erota. Ei se enää mitään rakkautta silloin ole.

Vierailija
280/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on kyse siitä, että miehen pitää viedä lapsi. Ilmeisesti mies ei tiedä missä päiväkoti sijaitsee, mistä ovesta pitää mennä sisään ja miten oven saa auki. Miehen ongelmat tuntuvat olevan niin isoja, että miten hän kykenee käymään töissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme