Eroaisitko, jos mies ei suostuisi hoitamaan päiväkotikuskauksia?
Minulla ja miehelläni on molemmilla liukuva työaika, eli ei ole pakko olla töissä juuri tiettyyn aikaa, mutta viimeistään ysiltä kummankin. Minä lopetan työt iltapäivällä aiemmin, jo klo 15, teen lyhennettyä, joten hoidan aina lapsen hakemisen päiväkodista. Taloudessa on vain yksi auto, se on miehen työmatkoja varten hänellä, minä menen bussilla. Työpaikkamme on ihan eri suunnissa eli ei voida mennä samaa matkaa. Minun työmatkani bussilla on ajallisesti pidempi. Päiväkotiin on vain 400 metriä (mutta eri suunta kuin bussipysäkki). No nyt on kova riita kun mies ei suostu koskaan viemään lasta päiväkotiin aamulla. Vaan minä joudun hakujen lisäksi hoitamaan kaikki viennit myös. Syyksi olen saanut monta tekosyytä. Hän siis kieltäytyy ehdottomasti ja täysin kaikista päiväkotikuskauksista. Mikään keskustelu ei hänen päätä käännä näköjään. Minusta tämä vaan ei ole kovin reilua, että joudun hoitamaan nuo kaikki, ja hän ei mitään niistä. Eroaisitko tällaisen asian vuoksi? Vai eläisitkö tyytyväisenä näin?
Kommentit (342)
Minua kiinnostaisi tietää, mitä mies esittää perusteeksi sille, ettei suostu hoitamaan päiväkotikuskauksia. Ei sillä että haluaisin kääntää hänen päänsä, vaan olisin vilpittömän utelias, mikä siinä hommassa on niin vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Suomiakat ovat itsekkäitä narsisteja, kun eivät ajattele lapsen mielenterveyttä vaan eroavat noin pienestä. M28
Hear, hear!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämästä tulee varmasti paljon helpompaa ja halvempaa eron myötä ja kun iskä sit tapaa viikonloppuina...
No ei tule, kun siltä mieheltä loppuu eron myötä 24/7 täyshoito kotona. Mies joutuu näkemään vaivaa ja etsimään uuden naisen kodinhoitajaksi, uuden naisen hankkiminen maksaa eikä ole varmuuttaa onnistuuko heti ensimmäisen uuden naisen kanssa. Uusi nainen voi hoitaa myös lapsen sitten viikonloppuisin, joten ei se lapsi miehen riesaksi ole jäämässä.
Ei suomalainen vahva itsenäinen mies tarvitse naista yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette vain palkkaa lapselle hoitajaa?
Silloin lapsi saa nukkua pidempään eikä hänen tarvitse lähteä kotoa minnekään.
Niin minä tekisin.
Hyvä idea! Silloin äitikin kykenisi tekemään kokopäivätyötä ja olisi varaa maksaa hoitajalle, eikä äidin tarvitsisi kuskailla lasta lainkaan. Täydellinen win win tilanne. Hyvässä lykyssä tuo hoitaja rakastaa lapsia niin lapsikin saisi osakseen huomiota ja rakkautta, mitä vaille hän nyt jää.
Tässähän on nyt ongelma miehen hoitamattomat päiväkotikuskaukset. Mies ilmeisesti maksaisi ennemmin tonnitolkulla yksityiselle hoitajalle mitä heräisi aamulla vähän nykyistä aiemmin.
Niin no tarkoitin kuskauksia ylipäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Suomiakat ovat itsekkäitä narsisteja, kun eivät ajattele lapsen mielenterveyttä vaan eroavat noin pienestä. M28
Ja noin pienellä vaivannäöllä mies estäisi avioeron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minä tekisin.
Hyvä idea! Silloin äitikin kykenisi tekemään kokopäivätyötä ja olisi varaa maksaa hoitajalle, eikä äidin tarvitsisi kuskailla lasta lainkaan. Täydellinen win win tilanne. Hyvässä lykyssä tuo hoitaja rakastaa lapsia niin lapsikin saisi osakseen huomiota ja rakkautta, mitä vaille hän nyt jää.
Tässähän on nyt ongelma miehen hoitamattomat päiväkotikuskaukset. Mies ilmeisesti maksaisi ennemmin tonnitolkulla yksityiselle hoitajalle mitä heräisi aamulla vähän nykyistä aiemmin.
Jos molemmilla olisi samat syyt, niin kumpikaan ei kuskaisi? Niinkö? Miten se lapsi sinne päiväkotiin menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontrollifriikki. Just tuollaisia narsistit ovat uhkailevat erolla, jotta voivat kontrolloida miestä. M28 on oikeassa.
Jos voi noin ykskantaan vain todeta itsekkäästi mitä tekee ja mitä ei niin tuskin tuo pelkkään päiväkoti kuskauksiin jää. Kun lomilla pitää kokata lapselle 5 x päivässä ja sen jälkeen tiskata ne tiskit ja suunnitella seuraavan päivän ateriat ja käydä kaupassa ja tehdä 50 muutakin asiaa niin toteaako hän silloinkin ettei nyt tee ja sinä teet? Vai onko hänellä paljon vastuita mitä sun ei tarvitse hoitaa ja voi siksi ns valikoida ja päättää itsekkäästi tämän yhden asian koska hoitaa ns jo kaiken muun? Vaatisin keskustelua ja sopimista mitä kuuluu kummallekin ja onko se tasapuolista ja molempien hyväksymää. Eiköhän sieltä paljastu kokonaisuus hänen ajattelustaan ja siitä voiko tuollaisen kumppanin kanssa elää. Eihän mitään asioita voi vain itse päättää ei työnantajan eikä etenkään kumppanin kanssa toimiessa. Asiat sovitaan tai sitten vain totellaan muiden toiveita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontrollifriikki. Just tuollaisia narsistit ovat uhkailevat erolla, jotta voivat kontrolloida miestä. M28 on oikeassa.
Onneksi miesten ei tarvitse tehdä lapsia, kun he eivät halua nähdä mitään vaivaa lasten suhteen. Nipsnaps vaan sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi miesten ei tarvitse tehdä lapsia, kun he eivät halua nähdä mitään vaivaa lasten suhteen. Nipsnaps vaan sullekin.
Sinut pitäisi hakata sairaalakuntoon. Ehkä sitten et puhuisi tuohon sävyyn miehille.
Pippelieläimellä meni ihon alle 🤣🤣🤣🤣
Kirjaat vain ylös lapsen muistojen kirjaan, ettei isä osallistunut päiväkotiin viemiseen vaan kaiken hoiti äiti. Kun olette vanhoja, lapsella on tieto tästä (ja kaikesta muusta mistä mies tulee vuosien varrella luistamaan) ja voit olla varma, että lapsesi saattaa sinut lääkäriin, fysioterapiaan, ostoksille ja minne ikinä ja mies saa tilailla yksinäisenä kelataksejaan. 🤷🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minä tekisin.
Tässähän on nyt ongelma miehen hoitamattomat päiväkotikuskaukset. Mies ilmeisesti maksaisi ennemmin tonnitolkulla yksityiselle hoitajalle mitä heräi
Tiedän mutta palstatyyliin sivuutan ajattelun kokonaan ja yritän sopeutua muiden joukkoon.
Tässä tarinassa kiinnostaisi tietää miehen syyt ja vasta sitten uskaltaisin väittää jotain niinkin ehdotonta kuin "Ettei syitä ole". Jos uskaltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
400 metriä? Meillä on esikouluun matkaa 2 kilometriä ja niin vain tuo poika tuon matkan fillaroi ihan itse mennen ja tullen. Ihme kermaperse pentu sinulla AP.
Etkä sinä fillaroi mukana vaan painut suoraan töihin? Täällä päin lapsi pitää saattaa esikouluun ihan ovelle asti.
Siitä hetkestä kun esikoulu muuttui pakolliseksi, eli tuli esikoulupakko niin esikouluun ei ole ollut enää pakko lasta saattaa. Jos matka katsotaan lapselle liian vaaralliseksi taikka pitkäksi hän kuuluu koulukuljetuksen piiriin ja hän saa koulukuljetuksen joko koulutaksilla tai koulubussilla. Tämän voit varmistaa/ tarkistaa oman lapsesi esikoulusta. Aivan samat säännöt ja linjaukset kuin ala-asteellakin. Tuo kuljetukseen oikeuttava kilometrimäärä on kolme kilometriä. Ja alle jos matka määritellään vaaralliseksi lapselle. Asioista kannattaa oikeasti ottaa selvää, ennen kuin huutelee pelkän vanhentuneet luulon varassa.
De Facto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinut pitäisi hakata sairaalakuntoon. Ehkä sitten et puhuisi tuohon sävyyn miehille.
Voi poju, sinä et ole miestä nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Kirjaat vain ylös lapsen muistojen kirjaan, ettei isä osallistunut päiväkotiin viemiseen vaan kaiken hoiti äiti. Kun olette vanhoja, lapsella on tieto tästä (ja kaikesta muusta mistä mies tulee vuosien varrella luistamaan) ja voit olla varma, että lapsesi saattaa sinut lääkäriin, fysioterapiaan, ostoksille ja minne ikinä ja mies saa tilailla yksinäisenä kelataksejaan. 🤷🏼
Nyt on isäongelmaista tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten mies on aina oikeassa. Poikkeuksena tampax päivät jolloin oikeassa olemisen lainalaisuudet eivät päde eivätkä toteudu vaan kaikki perustuu hormoonimyrskyn ssttumanvaraiseen heittelehtimiseen. Lohduttavana tietona on, että silloin nainen ei koskaan tarkoita mitä sanoo eikä myöskään sano mitä tarkoittaa.
Onkohan ap:n mies autistinen? Ei kykene mihinkään rutiineista poikkeamisiin ja uusien ihmisten (päiväkodin työntekijät ja muut lapset) kohtaaminen pelottaa. Eikö alkuun voisi tehdä siten, että ap menee ensimmäisillä kerroilla mukaan, jolloin tilanne ei olisi miehelle niin pelottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä vastaan, ettei oikein kehtaa mennä kovin pientä lasta ainakaan hakemaan, kun kaikki ovat iltapäivällä pihalla, kaikki lapset ovat samannäköisiä eikä ole mitään käsitystä siitä millaisissa vaatteissa oma lapsi siellä on! Noloa olisi hoitajilta kysyä, mikä noista on minun lapsi?
Ja tämän avuttomuutesi takia et sitten hae lastasi ollenkaan vaan vaimo joutuu yksin hoitamaan kaikki? Minä olen kasvosokea, ja aina kun haen lapseni päikystä menen suoraan jollekin hoitajista sanomaan, että moi, tulin hakemaan Emmaa, ja sitten hoitaja tuo Emman luokseni ja lähdemme kotiin. En ole edes kertonut siellä että olen kasvosokea. Ei kukaan ole ihmetellyt tapaani.
Voiko oikeasti olla noin kasvosokea, ettei tunnista läheisiäkään? Pelottavaa. Kai tuo jo luokitellaan vammaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä vastaan, ettei oikein kehtaa mennä kovin pientä lasta ainakaan hakemaan, kun kaikki ovat iltapäivällä pihalla, kaikki lapset ovat samannäköisiä eikä ole mitään käsitystä siitä millaisissa vaatteissa oma lapsi siellä on! Noloa olisi hoitajilta kysyä, mikä noista on minun lapsi?
Ja tämän avuttomuutesi takia et sitten hae lastasi ollenkaan vaan vaimo joutuu yksin hoitamaan kaikki? Minä olen kasvosokea, ja aina kun haen lapseni päikystä menen suoraan jollekin hoitajista sanomaan, että moi, tulin hakemaan Emmaa, ja sitten hoitaja tuo Emman luokseni ja lähdemme kotiin. En ole edes kertonut siellä että olen kasvosokea. Ei kukaan ole ihmetellyt tapaani.
Voiko oikeasti olla noin kasvosokea, ettei tunnista läheisiäkään? Pelottavaa. Kai tuo jo luokitellaan vammaksi?
Voi hyvin ollakin. Vaikka varmasti harvinaisia. Lapsuuden ystäväni isäukko oli tuommoinen. Reissasi töiden takia paljon sekä ravasi seminaareissa ja tapasi päivittäin kymmeniä ellei jopa satoja eri ihmisiä.
Tämä ei tosiaan tunnistanut meitä ja suht usein sekoitti omat lapsetkin meihin muihin.
Ei pitäisi olla mitään syytä kieltäytyä. Kautta aikojen työssä käyvät vanhemmat ovat kuskanneet lapsia päiväkoteihin. Isät JA äidit.