Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkinen väkivalta parisuhteessa, olisiko suositella tekijälle hyvää kirjaa?

Vierailija
22.02.2024 |

Mieheni käyttää henkistä väkivaltaa. Tapana on paeta ja uhkailla erolla. Muutaman päivän päästä katuu, pyytää anteeksi ja elämä jatkuu. 

Olen yrittänyt ymmärtää, mutta tällä viikolla en enää jaksanut vaan annoin tulla sen mitä kauan on tehnyt mieli sanoa. Nyt, kun hänellä on pahin katumuspv päällä niin lupasi, että hakee apua. Tekikin niin. 

Haluaisin ostaa hänelle jonkin kirjan missä käydään läpi henkistä väkivaltaa tekijän näkökulmasta. Mutta en oikein löydä sopivaa. 

Itsekin voisin tietty lukea jotain uhrin näkökulmasta. Eli suosituksia kehiin:)

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lukeminen auta ongelmiinne. Lopettakaa se väkivallan käyttö. Harva muuttuu koska monikaan ei halua muuttua. Ei ole antaa suosituksia valitan.

Vierailija
2/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/1640138

Keskittyy kylläkin narsismin uhreihin, mutta käsittelee aihetta aika rankoin tarinoin. Suosittelen lukemaan ihan muutenkin vain, minulla avasi silmiä tosi paljon miten henkistä väkivaltaa on niin monenlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se apua auttaa ja mitä se käytännössä sitten on se apu joka auttaa ratkaisemaan ongelmanne?

Vierailija
4/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Why does he do that

Vierailija
5/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskittyy kylläkin narsismin uhreihin, mutta käsittelee aihetta aika rankoin tarinoin. Suosittelen lukemaan ihan muutenkin vain, minulla avasi silmiä tosi paljon miten henkistä väkivaltaa on niin monenlaista.

Sehän on vain kaikkea ilkeyttä sekä toisen alentamista ja mitätöintiä, uhkailua, kiristämistä, valehtelua, pettämistä, kiusaamista, ilkeilyä eli siis kaikkea pahaa sekä ikävää. Se pitää vain lopettaa mutta monet vallan nauttivat siitä. Niin ja kaikki manipulaatio tietystikin.

Vierailija
6/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se apua auttaa ja mitä se käytännössä sitten on se apu joka auttaa ratkaisemaan ongelmanne?

Miehellä on nyt halu parantua. Joten haluan katsoa vielä tämän kortin. On varannut ajan psykologille eli keskusteluapua. Ap

Vierailija
7/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä, täytyy tutustua. Ap

Vierailija
8/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Why does he do that

Tämä!!! Todella silmiä avaava teos, erittäin vahva suositus. Löytyy mm google play kirjoista 

Vierailija
9/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on nyt halu parantua. Joten haluan katsoa vielä tämän kortin. On varannut ajan psykologille eli keskusteluapua. Ap

Pari viikkoa voi mennä ok, sama tulee jatkumaan. Lähde ennen kuin on myöhäistä.

Vierailija
10/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no sitten minulla on tarjota täydellinen kirja: Paula Salomaa: Narsismin tiedostaminen.

vaikka otsikko liittyykin narsismiin, niin hän puhuu narsistisista käyttösmalleista ja niiden tiedostamisesta. Ja Salomaa verää ryhmiä heille, jotka haluavat parantua. Muutkin Salomaan kirjat voivat olla hyviä, minä vain olen lukenut tämän yhden. Todellakin suosittelen myös kaikille uhreille.

Vierailija
11/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän parantuu kun tekee sisäisille asioillensa jotakin. Aikuisen luulisi osaavan käyttäytyä. Puhuminen avoimesti on tärkeää. Monikaan ei ole rehellinen itsestänsä joten toivottavasti hänen ongelmat ovat lieviä.

Vierailija
12/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä palstaltakin löytyy keskusteluja joissa puidaan samoja asioita. Somessakin on paljon materiaalia asiaan liittyen esimerkiksi.

Vierailija
13/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kirjat auta. Vaan ero ja mies terapiaan. 

Vierailija
14/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patricia Evansin kirjoista olen itse saanut eniten apua. Myös jo mainittu Why does he do that? on hyvä. 

Vierailija
15/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patricia Evansin kirjoista olen itse saanut eniten apua. Myös jo mainittu Why does he do that? on hyvä. 

evansin verbally abusive relationship oli loistava kirja. Sen myötä tajusin eläneeni sellaisessa suhteessa. Sydän meinasi pysähtyä, kun luin sitä. 

Vierailija
16/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen itse etsiä kirjansa, älä nyt tuputa asiaa hänelle ja hiero hänen naamaansa: sekin on henkistä väkivaltaa. Ole kiitollinen siitä, että hän hakee apua. Se on sinun taholtasi paras apu miehellesi: että hän näkee, että sinä olet valmis antamaan anteeksi ja olet valmis odottamaan, kun hän korjaa itsensä.

Vierailija
17/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä kirjat auta. Vaan ero ja mies terapiaan. 

Ne jotka ovat pahoja sisäisesti eivät halua puhua ja syy on se että jäisi muuten kiinni. He ovat juuri sellaisia kuin he haluavat olla ja jos ei halua olla hyvempi ihminen tai käyttäytyä paremmin niin ei siihen auta mikään. Normaalisti ihminen tietää kyllä miksi käyttäytyy kuten käyttäytyy. Ei siihen mikään terapia auta. Sitten on sen toisenkin osapuolen vastuu siinä suhteessa, samalla hänkin voi tarkastella omaa käytöstä sun muita tekijöitä onko osuuksia asioihin.

Vierailija
18/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ap, että olet suhteessanne pelkästään uhri?

Vierailija
19/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

evansin verbally abusive relationship oli loistava kirja. Sen myötä tajusin eläneeni sellaisessa suhteessa. Sydän meinasi pysähtyä, kun luin sitä. 

Verbaalinen ilmaisu on tärkeä. Kun luette niin älkää alkako tappelemaan sekä manipuloimaan vaan käyttäkää kaikkia oppejanne positiivisella älykäällä tavalla hyödyksenne. Täytyy olla joskus viekas sillä nykyisin on aika taitavaa manipulaatiota sekä epäaitoutta ja esittämistä. Muistakaa se aistiminen, nyanssieroja.

Vierailija
20/63 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän