Miehen verenpaine 170/120, pulssi 115, :0
Toisella mittauksella
160/100, pulssi 100.
Kolmannella:
155/98 pulssi 92.
Verenpainelääkityksen paikka? Mies varasi ajan työterveyteen.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kantsii oikeasti pistää ruokavalio sillä tavoin kuntoon, ettei ole ravintoainepuutoksia.
Magnesiumin puute on yksi suuri syy, mikä kohottaa paineita.
Mä vedin magnesiumlisää puoli vuotta maksimiannoksilla, myös vaihdellen merkkiä. Lisäksi hieroin ihoon magnesiumvoidetta. Paineet eivät laskeneet piiruakaan, vaan alapaine oli koko ajan 90-105 välillä, vaikka ennen mittausta olin löhönnyt sohvalla 2 tuntia rentona. Ylipainoa vain 4 kiloa.
Vaarallisen korkeat paineet.
Verenpainetta hoidetaan konservatiivisesti ruokavalion muutoksilla terveelliseen ruokavalioon ja lisätty suola pois sillä suolaa saa jo ruoasta ilman lisättyä suolaa ja liikunnalla ja riittävällä levolla ja palautumisella. Sitten kun on lääkkeet ovat nuo edellämainitut myös tärkeitä sillä lääkkeet eivät poista kuin oireita. Itse on korjattava ruokavalio ja liikunta asiat ja riittävä lepo ja palautuminen kuntoon.
Mulla oli verenpaine 230/135, kun sain verenpainelääkityksen, vaikka syynä oli lakujen syöminen, joita en saa enää syödä koskaan yhtään. Lääkitys jäi kuitenkin pysyväksi. Omatoimisesti jätin yhden lääkkeen pois, kun paineet laskivat jo niin alas, että huimasi.
Mutta jos on sukurasitetta ja pitkäkestoista stressiä, verenpaine ei vissyä juomalla laske. Äitini yritti sitä monen vuoden ajan, on nyt vainaa. Itse hankin suosiolla verenpainelääkityksen, kun paineet alkoivat nousta.