Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen verenpaine 170/120, pulssi 115, :0

Vierailija
15.08.2024 |

Toisella mittauksella

160/100, pulssi 100.

Kolmannella:

155/98 pulssi 92.

Verenpainelääkityksen paikka? Mies varasi ajan työterveyteen.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magnesium ja kalium alentavat paineita.

Kantsii syödä ruokia joissa noita on. Voi myös ottaa magnesium lisää.

Suurimmalla osalla verenpaineen juurisyy on hivenaineiden, vitamiinien, kivennäisaineiden, mineraalien ym. puute. Merkittävä niistä just toi magnesium ja kalium.

Vichy on siitä hyvä juoma, että siinä on noita mineraaleja ja kivennäisaineita. 

Mutta jos on sukurasitetta ja pitkäkestoista stressiä, verenpaine ei vissyä juomalla laske. Äitini yritti sitä monen vuoden ajan, on nyt vainaa. Itse hankin suosiolla verenpainelääkityksen, kun paineet alkoivat nousta. 

Vierailija
42/44 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantsii oikeasti pistää ruokavalio sillä tavoin kuntoon, ettei ole ravintoainepuutoksia.

Magnesiumin puute on yksi suuri syy, mikä kohottaa paineita.

Mä vedin magnesiumlisää puoli vuotta maksimiannoksilla, myös vaihdellen merkkiä. Lisäksi hieroin ihoon magnesiumvoidetta. Paineet eivät laskeneet piiruakaan, vaan alapaine oli koko ajan 90-105 välillä, vaikka ennen mittausta olin löhönnyt sohvalla 2 tuntia rentona. Ylipainoa vain 4 kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallisen korkeat paineet.

Verenpainetta hoidetaan konservatiivisesti ruokavalion muutoksilla terveelliseen ruokavalioon ja lisätty suola pois sillä suolaa saa jo ruoasta ilman lisättyä suolaa ja liikunnalla ja riittävällä levolla ja palautumisella. Sitten kun on lääkkeet ovat nuo edellämainitut myös tärkeitä sillä lääkkeet eivät poista kuin oireita. Itse on korjattava ruokavalio ja liikunta asiat ja riittävä lepo ja palautuminen kuntoon. 

Vierailija
44/44 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli verenpaine 230/135, kun sain verenpainelääkityksen, vaikka syynä oli lakujen syöminen, joita en saa enää syödä koskaan yhtään. Lääkitys jäi kuitenkin pysyväksi. Omatoimisesti jätin yhden lääkkeen pois, kun paineet laskivat jo niin alas, että huimasi.