Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sua sattuu vaikka selkään, niin lähdetkö liikkeelle vai jäätkö paikoillesi? Jos mulla on kipuja, lähden aina liikkeelle.

Vierailija
15.08.2024 |

Tulee heti parempi olo.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin sattuu ja kuinka paljon. Joihinkin vaivoihin suositellaan nimenomaan liikettä, eli todennäköisesti joogaisin

Vierailija
42/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fasettilukkoon auttaa lepo, en saa sitä itse auki ilman kippipenkkiä (kotona) ja kaikki muu riuhtominen on turhaa.

Suosittelen hankkimaan pilates-rullan! Sillä olen saanut fasettilukot auki nopeasti, ihan uskomaton apu! 👍

Mulla ei mitään lukkoja ole saanut auki edes fysioterapeutin/hierojan naksauttelu ja kovakourainen käsittely. Pilatesrullastakaan ei ole ollut apua. Jonkun pitäisi varmaan lyödä vasaralla mun jumeihin että ne aukeisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fasettilukkoon auttaa lepo, en saa sitä itse auki ilman kippipenkkiä (kotona) ja kaikki muu riuhtominen on turhaa.

Suosittelen hankkimaan pilates-rullan! Sillä olen saanut fasettilukot auki nopeasti, ihan uskomaton apu! 👍

Mulla ei mitään lukkoja ole saanut auki edes fysioterapeutin/hierojan naksauttelu ja kovakourainen käsittely. Pilatesrullastakaan ei ole ollut apua. Jonkun pitäisi varmaan lyödä vasaralla mun jumeihin että ne aukeisivat.

Sun pitää harrastaa monipuolista lihaskuntoharjoittelua ja kehonhuoltoa. 

Vierailija
44/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaista kipu on. Minulla on urheilutausta, joten olen tottunut erottamaan kivusta milloin lepo auttaa ja milloin liike. Ihan kaiken kivun kanssa ei kannata lähteä hötkyämään, kun voi vaan pahentaa tilannetta. Liike ei aina ole lääke, vaikka usein onkin.

Vierailija
45/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän se onnistuu näiden kipujen kanssa? On siis sairaus, joka vaikuttaa myös hermostoon ja monesti esimerkiksi käsissäni ei ole tuntoa. Vaihtoehtoina kovat kivut tai tunnottomuus. 

Vierailija
46/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millaista kipu on. Minulla on urheilutausta, joten olen tottunut erottamaan kivusta milloin lepo auttaa ja milloin liike. Ihan kaiken kivun kanssa ei kannata lähteä hötkyämään, kun voi vaan pahentaa tilannetta. Liike ei aina ole lääke, vaikka usein onkin.

Terveillä liike on lääke. Kroonisista tulehduksellisista sairauksista kärsiville liike saattaa laukaista tulehduskierteen. Itse olen just nyt sellaisesta kärsimässä t. Reumaatikko

Vierailija
47/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän se onnistuu näiden kipujen kanssa? On siis sairaus, joka vaikuttaa myös hermostoon ja monesti esimerkiksi käsissäni ei ole tuntoa. Vaih

Lääkärisi varmaan kertoo, tai fysioterapeutti. Lähes kaikissa kuvailemissasi sairauksissa suositellaan myös liikuntaa tärkeäksi osaksi hoitoa. Harvoin sanotaan että pelkkää hierontaa sinulle, ei liikettä ollenkaan.  Kipua kai tunnet kuvailujesi perusteella joka tapauksessa, jumppasit tai et. 

Vierailija
48/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan väestöstä huomaa, että suurin osa melkosia vonkaleita, jopa valaita. Palstalaisen valaan mielestä liikunta on kaikista suurin ja anteeksi antamaton synti. 

Olen normaalipainoinen ja minulla on kipua aiheuttava sairaus. Poliklinikalla jossa käyn ja näen muita samasta kärsiviä potilaita, niin käytännössä kaikki muutkin ovat normaalipainoisia. Silti liikkuvat huonosti. 

Vierailija
49/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Riippuu tilanteesta. Mitään vammoja tai kiputiloja ei kuitenkaan pitkällä tähtäimellä hoideta, saati kuntouteta, pelkällä loikoilulla. 

Vierailija
50/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan väestöstä huomaa, että suurin osa melkosia vonkaleita, jopa valaita. Palstalaisen valaan mielestä liikunta on kaikista suurin ja anteeksi antamaton synti. 

Jep. Ja elämäntapojen osuutta monien sairauksien sekä kiputilojen syntyyn ei tunnusteta, vaikka se Terveyskirjastossa selkeästi lukisi

Vierailija
51/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vitt? Mä olen liikkunut koko ikäni. On työperäinen selkäsairaus.

Vierailija
52/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän se onnistuu näiden kipujen kanssa? On siis sairaus, joka vaikuttaa myös hermostoon ja

Kävin muutaman vuoden fyssarilla, joka lopulta totesi että hän ei osaa minua auttaa. Lääkäri ei ota mitään kantaa liikkumiseen muuten kuin että sanoo, että liiku sen verran mitä pystyt. Valitettavasti varsinainen treeni ei enää minulta onnistu. Eli aika oman onnensa nojassa tässä on ja pitää vaan kokeilla kaikkia erilaisia keinoja jumien lievittämiseen. 

Vierailija
53/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja elämäntapojen osuutta monien sairauksien sekä kiputilojen syntyyn ei tunnusteta, vaikka se Terveyskirjastossa selkeästi lukisi

Sairastuin 0-vuotiaana. Olikohan minulla huonot elämäntavat silloin?

Vierailija
54/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun selkä kipeytyy, ihan ekaksi jumppaan, ettei lihakset jäykisty väärään asentoon. Sen jälkeen jatkan jumppaa joka päivä, ja myös kävelen joka päivä. Välttelen istumista, jos mahdollista.

Vierailija
55/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän se onnistuu näiden kipujen kanssa?

Yhden fyssarin kokeilit ja sitten luovutit? Kuitenkin alkuperäisen kommentin perusteella kokeilit useamman hierojan läpi. 

Vierailija
56/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut viime aikoina olkapääkipuja. Nivelestähän tuo johtuu. Olen elänyt normaalisti ja kivut vaan pahentuneet. Varsinkin yöllä tuntuvat. 

Vierailija
57/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveillä liike on lääke. Kroonisista tulehduksellisista sairauksista kärsiville liike saattaa laukaista tulehduskierteen. Itse olen just nyt sellaisesta kärsimässä t. Reumaatikko

Ei kyllä aina ole. Terveilläkin voi olla rasitusmurtumia ja muita rasitusperäisiä vammoja. Ei voi kenenkään kohdalla sanoa, että liike auttaisi kipuihin aina.

Vierailija
58/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on kuunnella omaa kehoaan! Jos kipu on tulehduksellista tai pistävää, ei liike todellakaan ole lääke vaan se pahentaa tilannetta. Tällöin lääke on ihan lääkitys sekä lepo. Jos kipu on kolottavaa tai johtuu esimerkiksi liian pitkään istumisesta, niin silloin liikkumisesta on hyötyä. 

Vierailija
59/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin 0-vuotiaana. Olikohan minulla huonot elämäntavat silloin?

Ihanasti koet tarvetta tuoda esille oman poikkeustapauksesi, vaikka sinusta ei puhuttu. Tuskin siellä Terveyskirjastossakaan. Suomessa on paljon tuki- ja liikuntaelinsairauksista kärsiviä ihmisiä, joista moni voisi tehdä ongelmalleen jotain ja/tai on ollut sit itse vähintään pahentamassa. Heistä puhuttiin. 

Vierailija
60/87 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on kuunnella omaa kehoaan! Jos kipu on tulehduksellista tai pistävää, ei liike todellakaan ole lääke vaan se pahentaa tilannetta. Tällöin lääke on ihan lääkitys sekä lepo. Jos kipu on kolottavaa tai johtuu esimerkiksi liian pitkään istumisesta, niin silloin liikkumisesta on hyötyä. 

Vaarallinen neuvo. Ihmiset liikkuvat liian vähän eivätkä tunne kehoaan tai osaa kuunnella sitä.