En ole koskaan tiennyt miten valtavasti eri sosiaalitukia Suomessa maksetaan
Vasta nyt kun mediassa on jatkuvasti juttuja leikkauksista niin alan tajuta mihin kaikkeen on tukia maksettu.
Oletteko te muut?
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollitoimisto vetää kahta vuoroa 🤣 Kuntavaalit vissiin kiristää pinnaa...
Todelliset trollit väittää muita trolleiksi... Vapaa keskustelu on ilmeisesti sinulle liikaa.
Olen nähnyt tämän saman aloituksen palstalla turhan monta kertaa, joten selvä trollitoimiston tekele. Vähän voisi yrittää varioida niin ei heti jäisi kiinni.
"Tuo vain ei mene niin vaan tukia on jaettu aivan holtittomasti kaikenlaisista syistä."
Asia ei muutu tuollaiseksi vain sillä että sinä ajattelet niin. Tutkimukset eivät tue väitettä siitä että tukia jaettaisiin hallitsemattomasti tai vain laiskoille ihmisille.
England Has Fallen...Find Out Why
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertaakaan en ole eläessäni tarvinnut tukia enkä muitakaan verovaloilla maksettua palvelua. Työssäkäyvänä esimerkiksi on ollut varaa käydä yksityisellä terveydenhoitajalla ja lääkärillä.
Valehtelija olet. Varmasti saat kela korvausta lääkkeistä ja yksityisellä käynnistä saat kela korvauksen. Jos olet nainen ja synnyttänyt niin olet saanut äitiyspäivärahaa ja äitiyspakkauksen.
Eli jotain pennosia siis on saanut itsekin, kun maksaa 40 vuoden ajan tuhansia euroja pelkkiä suoria veroja kuukausittain.
Pennoset on silti kelvannut. Olisit voinut sanoa että et tarvitse noista mitään kun niin vi.... rikas olet.
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa on aina tultu omillaan toimeen. Tämä oleskeluyhteiskunnan olemassaolo on kyllä yllättänyt.
Eikö kukaan ole saanut edes opintotukea tai lapsilisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertaakaan en ole eläessäni tarvinnut tukia enkä muitakaan verovaloilla maksettua palvelua. Työssäkäyvänä esimerkiksi on ollut varaa käydä yksityisellä terveydenhoitajalla ja lääkärillä.
Valehtelija olet. Varmasti saat kela korvausta lääkkeistä ja yksityisellä käynnistä saat kela korvauksen. Jos olet nainen ja synnyttänyt niin olet saanut äitiyspäivärahaa ja äitiyspakkauksen.
Eli jotain pennosia siis on saanut itsekin, kun maksaa 40 vuoden ajan tuhansia euroja pelkkiä suoria veroja kuukausittain.
juuri näin. Aina perustellaan, että olethan saanut vaikka lapsilisää. Joo, se on 100 euroa kuussa. Veroja maksan kuitenkin useita tonneja kuussa, ja paljon kauemmin kuin saan lapsilisää. Tietty olen käyttänyt neuvolapalvelu
No on aika selvää että osan pitää olla nettomaksajia. Eihän se systeemi voi toimia jos kaikki saavat enemmän kuin maksavat.
Ja kun sitten mietitään ketkä ovat nettomaksajia niin tuskin se voi olla kukaan muu kuin se keski- tai hyvätuloinen palkansaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ole tiennyt miten valtavasti suomessa on verovaroin kustannettuja asiantuntijoita,erityisasiantuntijoita,säätiöitä ja virastoja, joka päivä tv:ssä haastatellaan jotain ihan outoa tyyppiä oudosta virastosta minkä olemassa olosta en ole tiennyt yhtään mitään.
t. muurahaisten polun tutkija
Ylen valtava rahoitus ainakin tuli yllätyksenä.
Et ole ilmeisesti tutustunut yritystukiin. Sinne sitä rahaa vasta heitetäänkin melkoisesti eikä edes tarkistella tarvitseeko se yritys edes rahoitusta jos menee jo muutenkin hyvin. Nämä ovat melkoisen isoja summia mitä sinne menee ja ilman päteviä syitä annetaan. Verovaroista näitäkin vaan jaellaan. Kumma kun näistä ei enempää huudella? Pitäisi taas jonkun tahon ottaa syyniin että onko meillä nykytilanteessa varaa antaa verovaroista jos yrityksell
Onko järkeä tukea yrityksiä, jotka eivät pärjää? Ehkä niiden olisi syytäkin kaatua. Tilalle todennäköisesti markkinatalouden mekanismien mukaisesti syntyisi muita toimivampia yrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
England Has Fallen...Find Out Why
Suomessa sama ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä tiesin vaikka en ole itse juurikaan tukia sanut lapsilisää ja äitiyspäivärahaa lukuunottamatta.
On kyllä hyvä että on käsitystä myös sellaisten ihmisten elämästä jotka elävät taloudellisesti ihan eri elämää kuin itse. Se antaa vähän perspektiiviä siihen omaankin elämään.
Moni väärä päätös syntyy hallituksessa juuri siksi että ei ole oikeasti käsitystä siitä millaisissa elämäntilanteissa ne tukia saavat ihmiset ovat ja ajatellaan että he ovat vain saamattomia reppanoita jotka voi leikkauksilla kannustaa töihin.
Päinvastoin, joka päivä olen yhä enemmän sitä mieltä että hallituksen päätökset ovat erittäin hyviä. Aluksi olin kauhuissani mutta kun noiden esimerkkien kautta alkaa ymmärtää enemmän tukien saajien arjesta niin sitä enemmän on sitä mieltä että tottakai pitää leikata.
Onko mahdotonta ymmärtää, että tikunnokkaan nostetaan noita erityistapauksia. Ei suurin osa tukien saajista elä mitenkään leveästi tai ole omasta tahdostaan tukien varassa.
Nämä esillä olleet tuet on lähinnä olleet työttömyys- asumis- ja toimeentulotuki. Kelan sivuilta voi lukea mitä kaikkia muita tukia on olemassa. Yhteiskunnan maksamat etuudet on joillekin todella mittavat. Meillä on perheitä, joihin on mätetty jo ennen lapsen täysi-ikäiseksi tulemista niin paljon rahaa, että heikompia hirvittää. Rahan lisäksi erilaisia tukitoimia, leirejä/lomia, terapioita ja avustajia yhteiskunnan piikkiin.
Tukia on tosiaan leikattava ja rajulla kädellä. Nyt kallista vuokraa maksavat . kelan rahoilla , itkevät kun joutuvat muuttamaan kalliista kaupungin keskustasta lähiöön. Myös ulkomaalaisilta eläjiltä on leikattava jopa enemmän kuin originaalisuomalaislta, emme ole ulkomaalaisille mitään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä tiesin vaikka en ole itse juurikaan tukia sanut lapsilisää ja äitiyspäivärahaa lukuunottamatta.
On kyllä hyvä että on käsitystä myös sellaisten ihmisten elämästä jotka elävät taloudellisesti ihan eri elämää kuin itse. Se antaa vähän perspektiiviä siihen omaankin elämään.
Moni väärä päätös syntyy hallituksessa juuri siksi että ei ole oikeasti käsitystä siitä millaisissa elämäntilanteissa ne tukia saavat ihmiset ovat ja ajatellaan että he ovat vain saamattomia reppanoita jotka voi leikkauksilla kannustaa töihin.
Niinpä. Suurin osa sosiaalituista on terveydellisillä syillä perusteltuja. Eli ihminen sairastuu vakavasti eikä kykene töihin. Hän saa monia etuuksia kuten sairauspäiväraha, kuntoutustuki, asumistuki, sekä erilaiset lääkkeisiin ja hoitoihin liittyvät tuet ja jossain v
Siis millä lailla holtittomasti? Perustelut tähän vai onko vain mutua. Toimeentulotuki ja työttömyysturva on melkoisen pieniä tukia. Lisäksi niitä ei kaikille jaella samansuuruisena vaan katsotaan jokaisen menot erikseen ja tukea juuri ja juuri sen verran että hengissä pysyy ja katto pysyy pään päällä ettei joudu ulos pakkaseen.
Miksi Suomeen tuodaan niin paljon p a k o l a i s i a (Vietnam, Etiopia, Ukraina, Slovakia, jne.) kun tämä tuonti ei vastaa AI-vetoista yhteiskuntaa. Tuonti on kallista, ja pitää suuren määrän alkuperäisväestöstä työttöminä.
Yllätyin kuinka paljon eläkeläiset roikkuvat terveyskeskuksen aulassa ja tuhlaavat lääkäreiden aikaa luulosairauksilla. Eläkeläiset tulevat kalliiksi. Työttömät ovat siihen verrattuna halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Tukia on tosiaan leikattava ja rajulla kädellä. Nyt kallista vuokraa maksavat . kelan rahoilla , itkevät kun joutuvat muuttamaan kalliista kaupungin keskustasta lähiöön. Myös ulkomaalaisilta eläjiltä on leikattava jopa enemmän kuin originaalisuomalaislta, emme ole ulkomaalaisille mitään velkaa.
En ole nähnyt yhdenkään keskustassa asuvan itkua tai valitusta. Älä keksi asioita päästäsi. Köyhät asuu jo nyt lähiöissä.
Miksi ei leikata vakuutusyhtiöiltä, joilla on, mitä leikata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole siis käynyt kouluakaan Suomessa.
Ja opintotukeakaan hän ei varmaan ole koskaan hakenut. Puhumattakaan äityspäivärahasta, lapsilisästä ym. ym. ym.
Vierailija kirjoitti:
Tänne on roudattu somppuja ja muita täyteen toimeentuloon.
Miksi?
Paljon maa han muutto maksaa suomelle?
Et ole siis käynyt kouluakaan Suomessa.