HS mielipide: äitini oli narsisti
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010629425.html
Aika törkeä mielipide hesarissa, vielä nimimerkin takaa lauottuna.
"Minun äitini oli narsisti, postuumisti terapiassani diagnosoitu."
- siis mielipiteen kirjoittajan puoskari terapeutti on kirjoittajan tarinoinnin pohjalta diagnosoinut kirjoittajan äidin narsistiksi äidin kuoleman jälkeen.
No tiedoksi:
- lääkärit tekevät diagnooseja, terapeutit eivät. Ammattitaidoton tumpelo toki voi.
- psykiatrian diagnoosiin tarvitaan itse potilas eikä diagnooseja tehdä kuoleman jälkeen.
- tuo kirjoittaja leimaa myös lapsensa välien katkaisua lyhyessä kirjoituksessaan surevat vanhemmat (toinen mielipidekirjoitus tänään) narsisteiksi, mikä kertonee tuosta kirjoittajasta enemmän, kuin toisen kirjoituksen vanhemmista.
No toki selvästi ongelmainen ihminen on tuo kirjoittaja.
Kommentit (390)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juuri näin teen. Mielummin soittelen suutani, kuin rumpuja yhtä huonosti kuin sinyminy69.
Rumpuja et osaa soittaa lainkaan, ja suunsoitossakin olet pelkkä keskinkertaisuus vaikka olet soitellut suutasi netissä muutaman vuosikymmenen.
Onneksi olen vasta 30v, niin ehdin tässä ajassa vielä oppia soittamaan niitä sinua paremmin, ja vielä siinä iässä, jolloin sinä et vielä ollut edes koskenut rumpuihin kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Kyllä, asia on juuri niin kuin sanoit. Ja aion jatkaa sitä myös, koska minulla ei ole muuta tekemistä. Nautin siitä, että saan kirjoittaa kyseisestä ihmisestä asioita netin keskustelupalstoille. Mikään ei ole niin ihanaa, kuin sysipaskasta rumpalista puhuminen vuorokauden jokaisena tuntina.
Kylläpä olet katkera. Uskon helposti että olet kirjoitellut 20 vuoden aikana vihaamastasi soittajasta joka puolella nettiä. Mihin pyrit käytökselläsi ja mitä olet saavuttanut tähän mennessä?
Pyrin sillä kirjoittelullani viihdyttämään itseäni.
Eli narsistina kerjäät jatkuvaa huomiota kun trollaat ja häiriköit?
Sullahan on käsikirjoitus näille vainoharhoille jo valmiina, et sä tarvi tähän ketään toista ihmistä, kun rienaat iteäsi fantasioillasi.
Vierailija kirjoitti:Sullahan on käsikirjoitus näille vainoharhoille jo valmiina, et sä tarvi tähän ketään toista ihmistä, kun rienaat iteäsi fantasioillasi.
Kerroit huvittavasi itseäsi kun trollaat ja häiriköit Vauva-palstalla. Siinäkö se koko elämäsi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Mode on tekoäly. Viesti poistuu jos joku sen asiattomaksi ilmoittaa.
Älä viitsi valehdella. Palstan moderaattori on narsisti, joka on kova sensuroimaan ja poistamaan viestejä. Rummunsoittajaa saa haukkua aamusta iltaan ja ne viestit eivät poistu, koska moderaattori itse haukkuu jotain soittajaa.
Eikö se soittanutkaan kitaraa? Eilen oli se ketju siitä yhdestä kitaransoittajasta, jota kaikki kehui, miten hyvä se oli. Olen nähnyt siitä kitaransoittajasta niin paljon juttuja täällä, mutta rumpali-ihmisestä en ole kuullut? Onko täällä sellainenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo isän itsetuhoisuus ole narsismia vaan paremminkin masennusta tai epävakaa persoonallisuus.
Höpö höpö. Narsistit käyttävät ko. uhkailua toisten manipulointiin. Kannattaa lukea lisää narsismista, jos päättelet kahden narsismiin sopivan oireen perusteella, ettei joku voi olla narsisti.
Kannattaa sinun tutustua epävakaaseen persoonallisuushäiriöön. Narsistit tekee harvoin itsemurhaa.
Masentuneena ihmisestä tulee yleensä näköalaton ja kuolema-ajatukset voi täyttää pään.Joo, mutta normaali masentunut ei vaadi omaa alaikäistä lasta kuuntelemaan itsaripuheita. Ne mietitään omassa päässä tai puhutaan puolisolle.
Eikä tuo omakaan isäni koskaan mitään itselleen tehnyt, uhkaili vain niin sai huomiota. Itse asiassa on monesti kertonut kuinka oli nuorempana parikymppisenä masentunut, mutta sitten päätti vain lakata olemasta masentunut ja masennus loppui siihen.
Lopuksi, epävakaaseen persoonallisuuteenkin kuuluu paljon narsistisia piirteitä. Epävakaat ja narskut päätyykin usein yhteen.
Hei, vastasin sulle tuolla aiemmin, että oma äitini teki samanmoisia juttuja. Halusin vain sanoa, että kiitos kun olet täällä vertaistukena ja jaksat vastata näille kieltäjille asiallisesti, jotka sanoo ettei olisi narsismia, ja vasmasti jostain muusta kyse ja läpä läpä. Sun kokemat jutut kuulostaa tutuilta, kiitos kun jaoit ne, tuntuu että olen vähemmän yksin ja oma reaktio äidin käytökseen tuntuu ihan järkevältä, kun kuulee miten sairaalta se kuulostaa, kun joku toinen kertoo sen käyneen itselleen.
Joo, taas postasit viestini uudelleen. Onko tällä joku pointti?
Se voi olla yhden kerran ketjussa, vaikkei häiriintynyt vanhempi siihen suostukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juuri näin teen. Mielummin soittelen suutani, kuin rumpuja yhtä huonosti kuin sinyminy69.
Rumpuja et osaa soittaa lainkaan, ja suunsoitossakin olet pelkkä keskinkertaisuus vaikka olet soitellut suutasi netissä muutaman vuosikymmenen.
Onneksi olen vasta 30v, niin ehdin tässä ajassa vielä oppia soittamaan niitä sinua paremmin, ja vielä siinä iässä, jolloin sinä et vielä ollut edes koskenut rumpuihin kertaakaan.
Siitä sitten vaan treenaamaan ahkerasti pelkän suunsoiton sijaan. Tällä hetkellä vihaamasi soittaja on maailman parhaita motoriikassa ja improvisaation saralla. Sinä et ainakaan vielä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Sullahan on käsikirjoitus näille vainoharhoille jo valmiina, et sä tarvi tähän ketään toista ihmistä, kun rienaat iteäsi fantasioillasi.
Kerroit huvittavasi itseäsi kun trollaat ja häiriköit Vauva-palstalla. Siinäkö se koko elämäsi on?
Mä vaan osallistun sun näytelmään ja fantasiaan. <3
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä se vainoamasi soittaja on aloittanut harjoittelun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä sitten vaan treenaamaan ahkerasti pelkän suunsoiton sijaan. Tällä hetkellä vihaamasi soittaja on maailman parhaita motoriikassa ja improvisaation saralla. Sinä et ainakaan vielä ole.
Sori, mutta videon tai kaksi nähtyäni en tuohon usko. En muutenkaan vihaa koko tyyppiä, kun hädin tuskin tiedän edes kuka se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko harkinnut, että kirjoittaisit päiväkirjaa, mihin voisit tarinoida itsestäsi? Hieman erikoista puhua itsestään keskustelupalstoilla kaikki päivät. Siinä päiväkirjassa voit sitten mainita itsesi niin monta kertaa, että pitää ostaa uusi kirja, ja sitten voit tehdä sillekin kirjalle samoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokohan pian löytyy se linkki videoon, jossa se vihaamasi soittaja soittelee?
Vierailija kirjoitti:Sori, mutta videon tai kaksi nähtyäni en tuohon usko.
Laitatko linkin videoon, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko harkinnut, että kirjoittaisit päiväkirjaa, mihin voisit tarinoida itsestäsi? Hieman erikoista puhua itsestään keskustelupalstoilla kaikki päivät. Siinä päiväkirjassa voit sitten mainita itsesi niin monta kertaa, että pitää ostaa uusi kirja, ja sitten voit tehdä sillekin kirjalle samoin!
Minkä ikäisenä se vainoamasi soittaja on aloittanut harjoittelun? Voisitko vastata jos kerran asian tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokohan pian löytyy se linkki videoon, jossa se vihaamasi soittaja soittelee?
En vihaa häntä. Hän on vitsi ja pelle, eikä mikään vihattava. En aio linkittää häneltä mitään. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä se vainoamasi soittaja on aloittanut harjoittelun? Voisitko vastata jos kerran asian tiedät?
En muista, olisiko ollut 42-vuotiaana? Pitäisi tarkistaa, mutten muista sen nimimerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko harkinnut, että kirjoittaisit päiväkirjaa, mihin voisit tarinoida itsestäsi? Hieman erikoista puhua itsestään keskustelupalstoilla kaikki päivät.
Mitä ihmettä oikein uliset? Sinä ihan itse taas aloit kirjoittelemaan tässä ketjussa jostain soittajasta jota vainoat ja mustamaalaat.
Vierailija kirjoitti:En aio linkittää häneltä mitään. <3
Muusikoiden.netin mukaan vihaamasi soittaja on maailman parhaita improvisaation saralla, ja soitto on saanut kehuja myös Drummerworld-palstalla. Varmaan siksi et halua esitellä soittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko harkinnut, että kirjoittaisit päiväkirjaa, mihin voisit tarinoida itsestäsi? Hieman erikoista puhua itsestään keskustelupalstoilla kaikki päivät.
Mitä ihmettä oikein uliset? Sinä ihan itse taas aloit kirjoittelemaan tässä ketjussa jostain soittajasta jota vainoat ja mustamaalaat.
Taisit itse mainita itse nimimerkkisi ekan kerran eilen, eikö niin...? :) Ja sitten pyydät täällä linkkejä omiin videoihisi, ja toivot, että joku mainitsisi nimimerkkisi, ja kehut itseäsi ja puhut itsestäsi.
Kuulostaa aika narsistiselta?
Vierailija kirjoitti:En muista, olisiko ollut 42-vuotiaana? Pitäisi tarkistaa, mutten muista sen nimimerkkiä.
Eli aloitti harjoittelun 42-vuotiaana ja tuli maailman parhaaksi improvisaatiossa ja motorisesti ensimmäiseksi koko ihmiskunnan ja musiikin historiassa? Aika helvetin kova saavutus kyllä.
Eli narsistina kerjäät jatkuvaa huomiota kun trollaat ja häiriköit?