Opin jo lapsena, että naistenvaivoista pitää vaijeta, ja olen ymmärrän nyt miksi
Mummini väitti vielä 80 vuotianaakin, että hänellä ei ole vielä "mummotautia". Äitini kanssa emme ole ikinä puhuneet sanallakaan kuukautisista tai vaihdevuosista. Aloin 50 täytettyäni oireilla niin, että menkat alkoivat tulla kuinka sattuu ja runsastuivat aivan älyttömiksi. Oli pakko sanoa miehelle, että mitä oli meneillään. Mies näytti järkyttyneeltä ja jotenkin pettyneeltä ja jopa syytti, että minulla on jokin seksitauti. 52 vuotiaana alkoi tulla näitä hikoilu leimahduksia. Eli sekunnissa olin aivan hikimärkä ja tulikuuma. Mieheni tulkitsi tämän niin, että olen niin huonokuntoinen, ett en jaksa seistä edes minuuttia kun jo hiki valuu. Selitin hänelle taas mistä oli kyse. Mies sanoi häpeävänsä minua ja minun pitäisi kuulemma mennä jonnekkin piiloon kun tällsista tulee. Meni puolivuotta ja mies jätti minut ilman mitään selitystä. En keksi syyksi kuin sen, että hän ei kestänyt sitä asiaa, että aloin potemaan vaihdevuosia ja minusta oli tullut virallisesti "vanha". Olisi vaan pitänyt olla kaikesta hiljaa, kuten on opetettu.
Kommentit (87)
Mä epäilen, että nyt tuskin on pelkkä vaihdevuosiongelmat syynä eroon. Voisiko siellä olla muitakin syitä eroon? Miten parisuhde on muuten voinut?
Ai kokonaan vaieta vai jättää ne ällöttävimmät eritejutut vähän vähemmälle?
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä joskus... Olen seurustellut elämäni aikana muutamankin tyypin kanssa, jotka eivät esimerkiksi halunneet tavata ollenkaan, jos mulla on menkat. Eli kävi ilmi, että en ihmisenä ja seurana kiinnosta, jos ei saa seksiä myös.
Miksi luulet ettei seksiä voi harrastaa kuukautisten aikana?
Siis uskoiko joku tämänkin? Ihan oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 55v nainen. Olen puhunut kuukautisista äitini kanssa, siskojeni kanssa, ystävieni kanssa, puolisoni (mies) kanssa, tyttärieni kanssa ja poikieni kuullen. Olen sitä mieltä, että miehet eivät näistä asioista järkyty, jos heidän on annettu ymmärtää, että nämä ovat normaaleita asioita.
Olen 40+ nainen ja ollaan jo usein miehen kanssa naureskeltu mitä tulevaisuudessa on edessä kun me tästä kumpikin vanhennutaan.😂
On teillä sitten kiire vanhentua.
Onko noin tyhmiä ihmisiä olemassa? Jopa mun teinipojat tiesivät vaihdevuosista ja niiden oireista. :D
Uumoilen, ettei Ap:n mies ole missään yhteisössä kasvanut. Ehkä kaksin hyvin salailevan äidin kanssa? Tai joku itäinen, tai muuten tabuja ylläpitävä kulttuuri?