Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opin jo lapsena, että naistenvaivoista pitää vaijeta, ja olen ymmärrän nyt miksi

Vierailija
14.08.2024 |

Mummini väitti vielä 80 vuotianaakin, että hänellä ei ole vielä "mummotautia". Äitini kanssa emme ole ikinä puhuneet sanallakaan kuukautisista tai vaihdevuosista. Aloin 50 täytettyäni oireilla niin, että menkat alkoivat tulla kuinka sattuu ja runsastuivat aivan älyttömiksi. Oli pakko sanoa miehelle, että mitä oli meneillään. Mies näytti järkyttyneeltä ja jotenkin pettyneeltä ja jopa syytti, että minulla on jokin seksitauti. 52 vuotiaana alkoi tulla näitä hikoilu leimahduksia. Eli sekunnissa olin aivan hikimärkä ja tulikuuma. Mieheni tulkitsi tämän niin, että olen niin huonokuntoinen, ett en jaksa seistä edes minuuttia kun jo hiki valuu. Selitin hänelle taas mistä oli kyse. Mies sanoi häpeävänsä minua ja minun pitäisi kuulemma mennä jonnekkin piiloon kun tällsista tulee. Meni puolivuotta ja mies jätti minut ilman mitään selitystä. En keksi syyksi kuin sen, että hän ei kestänyt sitä asiaa, että aloin potemaan vaihdevuosia ja minusta oli tullut virallisesti "vanha".  Olisi vaan pitänyt olla kaikesta hiljaa, kuten on opetettu. 

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hormoonit vaivaan. En muuten pärjäisi. Välillä olen syönyt 3 erilaista, muttamikään ei auta viemään oireita pois. Osa on vähän helpottanut, mutta ei todellakaan kadonnut. Pitäisi poistaa kohtu. Olisiko tässä pitänyt miehen takia poistaa kohtu?

Ap. 

Hormonikierukka lopettaa vuodot.

MItäs kun ne on niin runsaat, että kierukka ei pysy?  Ja jotkut buranatvja treneksaalihapot on kokeiltu. Ovat teineille toimivia, ei enää näissä vaivoissa. 

ap. 

Vierailija
22/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä tyypillisenä naisena keksit kaiken maailman tekosyitä millä selität nuo kaikki että itse ei tarvi tehdä mitään asian eteen ja voit vain uhriutua

Mitä vaihdevuosien eteen sitten voi tehdä? Oletko gynekologi?

Ruokavalio, liikunta ja lepo. 

Elintavoilla on tosiaan valtava merkitys. Monta kertaa puhe vaihdevuosista on negatiivista ja vaihdevuosi-ikäiset kuvaavat itsensä  kummallisina mielialahäiriöisinä, jotka eivät kykene toimimaan enää ollenkaan kuin normaali ihminen. Se on kuitenkin jokaisen ihmisen luonnollinen vaihe ja siitäKIN selviää, kun pitää itsestään huolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että pääsit totaalisesta ääliöstä eroon, ap. Jotkut miehet ovat kyllä kummallisia ja autuaan tietämättömiä (usein tahallaan) naisten elämästä, anatomiasta ja hormonikierrosta.

Vierailija
24/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hormoonit vaivaan. En muuten pärjäisi. Välillä olen syönyt 3 erilaista, muttamikään ei auta viemään oireita pois. Osa on vähän helpottanut, mutta ei todellakaan kadonnut. Pitäisi poistaa kohtu. Olisiko tässä pitänyt miehen takia poistaa kohtu?

Ap. 

Kaikki eivät pysty tai halua käyttää kierukkaa.

Vierailija
25/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis MIEHILLE ei voi puhua naisen elämästä. Huvittavaa kun vanhat miehet eroavat vanhoista vaimoistaan siksi, etteivät saa enää seksiä, vaikka nainen on hedelmätön ja lapsia ei ole tehty 20 vuoteen muutenkaan

Miehet EIVÄT ole kypsiä tasavertaisiin ihmissuhteisiin naisten kanssa. Heitä tulee kohdella siittäjinä, eikä päästää tekemisiin naisten tai tyttölasten kanssa. Poikalastenkin kanssa vasta sitten, kun pojan lapsuus on taputeltu

Mainiota satiiria syvän pään feministeistä.

Vierailija
26/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saisi puhua miehen kanssa mikä minulla on vialla, niin sellainen heitettäisiin saman tien pihalle. 

Vierailija
27/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pääsit eroon siitä. Ei tarvitse lopun elämään katsoa rupsahtanut ruttuperseistä, haisevaa naisia vihaavaa vitjapallia.

Vierailija
28/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mitään ole oppinut. Sulla on ollut asian suhteen typerä perhe ja suku, olet ottanut hölmön miehen ja jatkat yhtä typerällä linjalla.

Surrimmalle osalle ihmisistä nää on normaaleita aiheita.

Vierailija
29/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että pääsit totaalisesta ääliöstä eroon, ap. Jotkut miehet ovat kyllä kummallisia ja autuaan tietämättömiä (usein tahallaan) naisten elämästä, anatomiasta ja hormonikierrosta.

Jostain syystä Suomessa on hirveästi tälläisiä miehiä, jotka reagoivat kuin pikkulapset menkkoihin jos niistä mainitsee. Jopa itse opin tästä siihen lapsena, ettei niistä muka jostain syystä saisi puhua, koska se on "likaista". Vasta tavattuani ulkomaalaisia miehiä (Britit, USA, Kanada, Uusi-seelanti) tuli vastaan miehiä, jotka eivät olleet moksiskaan ja tosi ymmärtäväisiä esim siitä, että olen kivuissa. 

Vieläkin nelikymppisenä on joskus vaikea myöntää, että isot kivut menkkojen takia, mutta nykyinen mies, joka ei ole suomesta on tosi ymmärtävinen ja aina haluaa hoivata, kun olen kipeänä. 

Vierailija
30/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä tyypillisenä naisena keksit kaiken maailman tekosyitä millä selität nuo kaikki että itse ei tarvi tehdä mitään asian eteen ja voit vain uhriutua

Kuvitteeko joku noiden oikeasti auttavan vaihdevuosiin, jotka jhtuvat valtavasta hormonaalisesta muutoksesta?

Joidenkin älypäiden mielestä vaihdevuodet on täysin vältettävissä kåvelylenkeillä,  purjon syönnillä  ja nukkumalla 12h/vrk.  Voi kun olisikin niin helppoa olla ikuisesti nuori. Teini ikäkin tulee ja sen hormonimyllerrykset, vaikka urheilisi hulluna ja ei söisi mitään. 

Vierailija
31/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. 

MItäs kun ne on niin runsaat, että kierukka ei pysy?  Ja jotkut buranatvja treneksaalihapot on kokeiltu. Ovat teineille toimivia, ei enää näissä vaivoissa. 

ap. 

Sinun ikäisellä tuo on enää hetken murhe ja kohta ne on jo ohi ja joudut keksimään uusia tekosyitä miksi elämäsi on niin onnetonta. 

Vierailija
32/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut koskaan vaihdevuosia, ei tilanne ole kaikilla samanlainen.

Hyvä, että pääsit eroon typerästä miehestä.

Vierailija
33/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi pääsit eroon siitä. Ei tarvitse lopun elämään katsoa rupsahtanut ruttuperseistä, haisevaa naisia vihaavaa vitjapallia.

Luultavasti miehellä itsellään ei seisonut, mutta hän ei kykenisi ikinä itse myöntämään, että se on vanhuuden tuoma vaiva. 

Vierailija
34/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä piti menkkojani jonkinlaisena henkilökohtaisena rangaistuksena. Oli se metka heppu. 

Vierailija
35/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi huomasi 12-vuotiaana ettei kaikki rakastajaan häntä. Teininä tulee syömishäiriö ja kiltin tytön syndrooma, parikymppisenä erityisherkkyys, kolmekymppisenä syrjitään äitiyden takia, nelikymppisenä tyhmä aviomies ei arvosta kristallikurssilla löytynyttä sisäistä jumalatarta, viisikymppisenä ei päästetä pörssiyhtiön hallitukseen ja kuusikymppisenä miehet syrjivät, kun eivät tarjoa leffarooleja. Seitsemänkymppisenä naista vasta syrjitäänkin. Koska miehet sovinistisuuttaan kuolevat ja vievät parhaat hautapaikat nuorempina kuin naiset, vanhustenhoidon ongelmat koskevat enemmän naisia, kuin miehet kuolevat liian aikaisin ja jättävät toksisuuttaan naiset Esperi Caren lattioille.

Vierailija
36/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteeko joku noiden oikeasti auttavan vaihdevuosiin, jotka jhtuvat valtavasta hormonaalisesta muutoksesta?

Jonkun verran voivat kyllä auttaa. Esim. Japanissa naiset kokee merkittävästi vähemmän ja vähemmän hankalia vaihdevuosioireita kuin länsimaissa. Ruokavaliota epäillään isoksi tekijäksi. Samoin on tutkimus, että uskonnollisista syistä kasvisruokavaliota noudattavilla 7:nnen päivän adventisteilla vaihdevuosioireita on hyvin vähän ja lievänä muihin amerikkalaisiin verrattuna. 

Mutta selvää on myös, että eri ihmiset vaan on herkempiä hormonien vaihtelulle. Kyllähän jo ihan menkkakierron aikaankin osa saa PMS-oireita, toiset taas ei mitään. Samoin kahdella ihmisellä voi olla ihan samat vaihdevuosien hormonimuutokset, ja toinen kokee vaikeita oireita, toinen ei mitään. Ei sille mitään oikein voi, jos on näitä herkemmin reagoivia, paitsi ottaa ne hormonikorvauslääkkeet, jos ei satu jokin lääketieteellinen syy estämään.

Vierailija
37/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit sellaiseen typeryyteen mukaan? Kaikki vain paljaaksi.

Vierailija
38/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä Suomessa on hirveästi tälläisiä miehiä, jotka reagoivat kuin pikkulapset menkkoihin jos niistä mainitsee. Jopa itse opin tästä siihen lapsena, ettei niistä muka jostain syystä saisi puhua, koska se on "likaista". Vasta tavattuani ulkomaalaisia miehiä (Britit, USA, Kanada, Uusi-seelanti) tuli vastaan miehiä, jotka eivät olleet moksiskaan ja tosi ymmärtäväisiä esim siitä, että olen kivuissa. 

Vieläkin nelikymppisenä on joskus vaikea myöntää, että isot kivut menkkojen takia, mutta nykyinen mies, joka ei ole suomesta on tosi ymmärtävinen ja aina haluaa hoivata, kun olen kipeänä. 

Perheitä joissa nainen on ainoa huoltaja on paljon, päiväkodin henkilökunta on naisia ja peruskouluissa tilanne on kutakuinkin sama. Pojat viettävät suurimman osan valveilla olo ajastaan naisten kanssa ja heiltä puuttuu se miehen malli. 

Vierailija
39/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen tarina. Sekä ap. että miehensä ovat kasvaneet kieroon SALAILUN maailmassa. Jos vanhemmat olisivat aloittaneet seksiasioista puhumisen jo varhain, ja puhuneet siitä yhtä usein ja yhtä lunkisti kuin ruoasta, molemmat olisivat varautuneet tulevaisuuteen oikein, eivätkä selittäisi asioita heikon tietämyksen pohjalta väärin.

Vierailija
40/87 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun verran voivat kyllä auttaa. Esim. Japanissa naiset kokee merkittävästi vähemmän ja vähemmän hankalia vaihdevuosioireita kuin länsimaissa. Ruokavaliota epäillään isoksi tekijäksi. Samoin on tutkimus, että uskonnollisista syistä kasvisruokavaliota noudattavilla 7:

Tai ehkäpä siellä Japanissa asia on vielä enemmän tabu eivätkä naiset kerro henkilökohtaisista intiimiongelmistaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi